collapse

Auteur Topic: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes  (gelezen 127291 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

janice

  • Gast
Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Gepost op: 29 maart 2005, 20:35:36 »
De meeste mensen denken dat een weddingplanner duur is., maar in sommige situaties ben je zelfs goedkoper uit!

Wat zouden jullie doen?

Pappeline

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #1 Gepost op: 29 maart 2005, 20:37:50 »
Nou ik regel het liever allemaal zelf :biggrin:

Maar het is natuurlijk wel handig als je niet zo'n regelneef bent :tongue:

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #2 Gepost op: 29 maart 2005, 20:42:38 »
Ook ik regel alles zelf, ben maar een klein beetje een controlefreak wat dat aan gaat...we hebben niet eens een CM....omdat ik graag de dag in wil delen zoals ik het wil en zodat ik dan zelf de touwtjes in handen kan houden.


P.S. ik zie dat je nieuw bent op het forum...welkom!!!!
Ik zal de vragen maar direct stellen, de anderen vullen me wel aan als iets vergeten ben...want we zijn niet nieuwsgierig, maar willen wel altijd alles heel erg graag weten :)  :laugh:  :biggrin:  
Wanneer ga je trouwen, met wie, wanneer, waarom, foto's.........
« Laatst bewerkt op: 29 maart 2005, 20:44:49 door cadanawo »

natascha

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #3 Gepost op: 29 maart 2005, 20:48:50 »
Wij niet, ik vindt het veel te leuk om alles zelf uit te zoeken en ben veel te bang dat zo iemand dingen over het hoofd ziet die wij geweldig vinden.
De voorbereidingen zijn veel te leuk om zelf te doen..............

Maar dat is mijn mening.

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #4 Gepost op: 29 maart 2005, 21:19:10 »
het kan misschien wel goedkoper zijn of wat dan ook, maar ik vind de voorbereiding ook een onderdeel van het huwelijk.... je moet samen beslissingen maken samen tot compromissen komen en noem maar op. Als ik de voorbereidingen zou moeten missen zou ik de dag te duur vinden..... het is immers al onbetaalbaar haast (het trouwen) ... ik zeg dan op mijn beurt... geniet dan ook van de voorpret

natascha

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #5 Gepost op: 29 maart 2005, 21:21:30 »
Ik zou het ook niet kunnen hebben dat bij alles wat je beslist er iemand naast je staat, meekijkt en verteld hoe je het wel of niet kunt doen.
Ik kan dat nu al niet hebben..........het is toch een dag voor je tweetjes?

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #6 Gepost op: 29 maart 2005, 21:22:00 »
ja precies

Vero

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #7 Gepost op: 29 maart 2005, 22:10:41 »
Ik kan me in bepaalde gevallen wel voorstellen dat je een weddingplanner inhuurt. Maar helaas ben ik erg perfectionistisch wat "mijn" dag betreft. Ik zou helemaal flippen als iemand anders iets geregeld heeft wat ik niet wil of wat ik niet mooi vindt.
Aan de andere kant lijkt het me wel lekker om ook af en toe eens een klein beetje te kunnen terugvallen op iemand die al "ervaringsdeskundige" is.

Cygnet

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #8 Gepost op: 29 maart 2005, 22:58:12 »
[quote name=\'Vero\' date=\'29 March 2005, 21:10\']Ik zou helemaal flippen als iemand anders iets geregeld heeft wat ik niet wil of wat ik niet mooi vindt.
[post=\"13742\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]

Weet je wat ik nou zo "grappig" vind? Dat veel van de reacties waarin aangegeven wordt geen voorstander te zijn van wedding planners of ceremoniemeesters draaien om het feit dat de schrijfster van de reactie bang is de controle over haar dag te verliezen. :ohmy:

Een goede weddingplanner vertaalt de wensen en dromen van het bruidspaar naar de praktijk - maakt ze waar :angel: ... je bent niet goed bezig als je je eigen ideeën opdringt aan het paar!  :wow:

janice

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #9 Gepost op: 29 maart 2005, 23:02:38 »
pfjieuw, moet nog even uitproberen hoe alles werkt hoor  :cool:

maar kom er wel...

Ik ben janice en ga trouwen met Tom.
wanneer weten we nog niet precies, we moeten zelfs nog in ondertrouw!!!
maar we zijn 2 weken geleden op vakantie in Ijsland geweest en daar heeft hij mij heel romantisch ten huwelijk gevraagd in the bleu lagoon bij 8 graden onder nul :biggrin:  

Ik weet niet wat ik wil gaan doen. Je kan zelf aangeven bij een weddinplanner toch wat je wilt dat zij regelt en wat jezelf wilt doen. kan op zich wel handig zijn. iemand die weet waar ze de kortingen kan krijgen.

maar goed, wat zal zo'n weddingplanner wel kosten vraag ik me dan af......

janice

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #10 Gepost op: 29 maart 2005, 23:04:36 »
[quote name=\'Pappeline\' date=\'29 March 2005, 20:37\']Nou ik regel het liever allemaal zelf :biggrin:

Maar het is natuurlijk wel handig als je niet zo'n regelneef bent :tongue:
[post=\"13683\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]


wat is een cm? ceremoniemeester?

Ik ben eerder getrouwd geweest. Had op die bruiloft ook geen ceremoniemeester...achteraf heb ik spijt als haren op mijn hoofd. echt genoten heb ik niet die dag.

janice

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #11 Gepost op: 29 maart 2005, 23:07:12 »
[quote name=\'Vero\' date=\'29 March 2005, 22:10\']Ik kan me in bepaalde gevallen wel voorstellen dat je een weddingplanner inhuurt. Maar helaas ben ik erg perfectionistisch wat "mijn" dag betreft. Ik zou helemaal flippen als iemand anders iets geregeld heeft wat ik niet wil of wat ik niet mooi vindt.
Aan de andere kant lijkt het me wel lekker om ook af en toe eens een klein beetje te kunnen terugvallen op iemand die al "ervaringsdeskundige" is.
[post=\"13742\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]


ja, dat dacht ik dus ook altijd.
je bent toch helemaal vrij in wat jij wilt? en ze regelen toch ook niets zonder toestemming? ofwel?

Maak jij gebruik van een weddingplanner?
iemand ervaring?

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #12 Gepost op: 29 maart 2005, 23:07:56 »
Jep CM= ceremoniemeester.

Ookal heb ik er geen, ik weet dat als het mij te veel word dat mijn moeder wel bijspringt...

Cygnet

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #13 Gepost op: 29 maart 2005, 23:16:53 »
[quote name=\'janice\' date=\'29 March 2005, 22:07\']Maak jij gebruik van een weddingplanner?
iemand ervaring?
[post=\"13777\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]

Hi Janice - ik heb voor mijn eigen bruiloft een cm gebruikt (geweldig - in tegenstelling tot jouw verhaal was ik die dag op en top bruid, geen vuiltje aan de lucht... (tot ik weken later de verhalen over nauwelijks voorkomen rampen hoorde...)... en zoals hier bekend is hou ik me bezig met het plannen en adviseren rondom bruiloften en ben ik ook bereid als CM op te treden wanneer daar behoefte aan is. Dus ja, ervaring hier.

Het moet absoluut bij je passen - veel vrouwen dromen van hun bruiloft en hebben niet het vertrouwen in een ander dat deze die dromen kan laten uitkomen. En dat is wel een absolute vereiste: vertrouwen in degene die je inhuurt/vraagt. In Engeland/Amerika hebben ze een uitdrukking voor bruiden die te ver gaan in hun wil de bruiloft precies zo te laten zijn zoals zij dat altijd gedroomd hebben :ohmy:
[color=\"red\"] BRIDEZILLA[/color] Die dames zijn echt eng..  :laugh:

Ik denk dat het de planner helpt als de in een bepaald opzicht al gewend is aan "personeel" - wat dat is wat een planner is, tijdelijk personeel. Je neemt ze aan om iets voor je te doen en je verwacht kwaliteit!

janice

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #14 Gepost op: 29 maart 2005, 23:18:08 »
[quote name=\'janice\' date=\'29 March 2005, 23:07\'][quote name=\'Vero\' date=\'29 March 2005, 22:10\']Ik kan me in bepaalde gevallen wel voorstellen dat je een weddingplanner inhuurt. Maar helaas ben ik erg perfectionistisch wat "mijn" dag betreft. Ik zou helemaal flippen als iemand anders iets geregeld heeft wat ik niet wil of wat ik niet mooi vindt.
Aan de andere kant lijkt het me wel lekker om ook af en toe eens een klein beetje te kunnen terugvallen op iemand die al "ervaringsdeskundige" is.
[post=\"13742\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]


ja, dat dacht ik dus ook altijd.
je bent toch helemaal vrij in wat jij wilt? en ze regelen toch ook niets zonder toestemming? ofwel?

Maak jij gebruik van een weddingplanner?
iemand ervaring?
[post=\"13777\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]


Dat is altijd fijn om te weten natuurlijk.
maar ook voor haar is het een emotionele dag en bij mij waren het zelfs mijn ouders die de zorgen nodig hadden  :biggrin:

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #15 Gepost op: 29 maart 2005, 23:27:15 »
Mijn moeder is in 1992 hertrouwd, dus haar eigen bruiloft ligt "vrij vers" in het geheugen. Ook mijn ouders maakten toen geen gebruik van een CM en alles is prima verlopen. En tenslotte heeft zij het twee keer meegemaakt en ze weet dus wat het is en hoe hectisch alles kan wezen. Ik heb hen bijgestaan tijdens de bruiloft en heb dus wel een klein beetje ervaring.

bruidje

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #16 Gepost op: 30 maart 2005, 06:05:08 »
ik zou ook helemaal gek worden als ik dat uit handen zou moeten geven
we hebben wel een cm deze regeld tijdens ons huwelijk ook veel dingen zodat wij niet op die dag alles hoeven te controleren en te regelen.
maar de voorbereidingen doe ik hoe dan ook zelf

kussssssssssss monique

natascha

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #17 Gepost op: 30 maart 2005, 07:58:17 »
Ik denk dat een weddingplanner nog niet zo ingeburgerd is hier in Nederland, en we zijn ook een volkje van : Wat de boer niet kent......

Is zo'n persoon er dan ook de dag zelf bij, dat is misschien ook een struikelblok, je hoort veel mensen die het "intiem" willen houden.

Wij hebben wel een ceremoniemeester (Mijn vader), hij heeft een lijst met de planning en "taken".
Hij geeft me ook nog weg...........
En als er iets gebeurd wat wij niet willen zorgt hij ervoor dat het opgelost wordt,
een hele geruststelling als je er zelf niet meer hoeft te bemoeien................
« Laatst bewerkt op: 30 maart 2005, 07:59:50 door natascha »

Thora&Neanie

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #18 Gepost op: 11 juni 2005, 22:00:07 »
Is een Weddingplanner eigenlijk ook te doen (financieel bedoel ik) als je met een zeer laag budget werkt? Is het dan ook voordeliger?
Wat zijn de gemiddelde kosten?

(Wilco vindt het toch wel een erg interessant idee (omdat we met een viking-thema willen werken enzo, en niet echt weten hoe we dat moeten regelen), maar we zijn bang dat we het niet kunnen betalen)

Cygnet

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #19 Gepost op: 11 juni 2005, 22:50:42 »
Hi allemaal - inmiddels is bij de meesten wel bekend dat ik me met 'plannen' bezig hou maar normaliter probeer ik daar niet te veel de nadruk op te leggen... maar met dit onderwerp krijg ik de kans  :biggrin:

Een weddingplanner, of trouwcoördinator is zo duur als je zelf wilt - het hangt erg af van wat je wil laten doen en wat je budget is.

Om een paar voorbeelden te geven: een bruiloft zoals die van Rafael en Sylvie gisteren, daar is de wp lekker op binnengelopen, het was een bruiloft die eigenlijk (vanuit WP-denken) vrij simpel was met een giga budget... waarschijnlijk is daar gewoon een fors all-in tarief afgesproken. Wat ook veel voorkomt is dat er een bepaald aantal taken wordt uitbesteed en dat daar een offerte voor komt (inschatting tijd die het gaat kosten * uurtarief) en de wp belooft dan de afgesproken werkzaamheden voor dat geld te doen. Ook is het mogelijk om een dergelijke afspraak te combineren met een bonus-regeling: een deel van de korting die gekregen wordt op locatie etc is voor de WP. Vergeet niet dat veel WP's proberen commissie te krijgen bij de locatie enzo - zo van "als mijn bruidspaar bij jou komt, wat levert dat dan op voor mij"... dit kan betekenen dat je als bruidspaar de korting misloopt omdat die dan aan de WP (onderhands) gegeven wordt. Ik hou niet van deze constructie en adviseer eigenlijk altijd uurtarief en/of bonus regeling.

Een goede WP (zoals ik hihi  :rolleyes: ) kijkt in een intake gesprek (gratis!) wat de wensen zijn en adviseert over hoe er van een WP gebruik kan worden gemaakt. Daar volgt een offerte op en daar wordt je het al dan niet eens over.

Om het voorbeeld van Thora te gebruiken: in zo'n geval zou ik in een intake erachter proberen te komen wat jullie precies zouden willen en waarom jullie er tegenop zien om het zelf te proberen, een WP zou  namelijk niets meer moeten doen dan jullie ideeën toetsen aan budget en haalbaarheid, en suggesties geven van hoe je het eventueel wel binnen budget zou kunnen doen. Op het moment dat je ook echt werk gaat uitbesteden (zoek een locatie, cateraar, fotograaf, wees onze CM etc.) dan gaan de uren oplopen (want daar gaat tijd in zitten) en dan kan het een kostbare aangelegenheid worden.

Een gemiddelde kan je eigenlijk niet geven, maar ga er vanuit dat je begint bij zo'n 250 euro (heel basic) en dat het kan oplopen tot enkele duizenden als je 'van der Vaart' heet of gaat heten!

prinsesje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1295
    • http://
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #20 Gepost op: 12 juni 2005, 22:40:10 »
Cygnet, volgensmij ben jij een hele goeie weddingplanner! Mocht ik nog iemand tegenkomen dan zal ik je zeker aanraden!

Enneh, als ik het zo lees is het helemaal niet zo stom om iemand in te huren. Scheelt een hoop tijd, en de beslissingen blijf jij maken!

maar nu zijn we al redelijk ver met de voorbereidingen, dus we regelen het zelf wel :wink: . Maar het kost een hoop tijd en ge-surf op het internet!!!

Cygnet

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #21 Gepost op: 12 juni 2005, 22:55:20 »
:) Dank je wel Martine - altijd leuk om een compliment te krijgen!  :)

Joanne

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #22 Gepost op: 13 juni 2005, 09:35:12 »
ik denk dat een weddingplanner heel persoonlijk is.
Ik zelf vindhet heerlijk om alles te regelen. Vind het veel te leuk info opslurpen en kijken wat ik er allemaal mee kan doen.
Voor mensen die dat zelf niet zo hebben en wel dromen. Niet weten hoe en wat lijkt het me wel goed.
Lijkt me echt voor iedereen persoonlijk en cynet het lijkt me geweldig om te doen WP zijn

Vero

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #23 Gepost op: 13 juni 2005, 09:58:03 »
Ik was van plan om alles helemaal zelf te regelen en geen ceremoniemeester te gebruiken. Maar afgelopen week hebben we toch iemand gebeld.
Ik wilde perse geen familie, omdat die dan de hele dag druk bezig zijn, en ook niet echt voluit kunnen genieten.
Nu is een oude vriendin van me werkzaam bij een uitvaartonderneming. Ze is dus gewent om met grotere gezelschappen om te gaan. Ik heb haar gebeld en gevraagd of zij ceremoniemeester wil zijn op onze dag. Ze vond het echt leuk dat ik haar belde. Ze is het al vaker geweest, dus kent de klappen van de zweep een beetje.
Nu hebben we afgesproken dat ze tot de trouw, iedere maand 1 keer langs komt om alles door te spreken. Op de dag zelf zal zij het aanspreekpunt zijn. Ik ben bezig met een gedetaileerd draaiboek voor haar, zodat het wel precies gaat zoals wij willen, maar we op de dag zelf niet opgezadelt worden met de problemen.
Ik heb wel met mijn a.s. afgesproken dat we haar gaan betalen, want ik wil niet dat ze het allemaal voor niks doet....

gwenda

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #24 Gepost op: 13 juni 2005, 20:03:29 »
Ik vind het heerlijk om alles zelf te doen... lekker surfen, wat rondbellen, wat bezoekjes hier en bezoekjes daar... en AFdingen! ook dat scheelt. Heerlijk!

Het is dat ik in het onderwijs werkzaam ben. Al heeft dat wel creatieve voordeeltjes.

Zelf zijn we heel duur uit... maar we hebben precies wat we wilden kiezen!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards