collapse

Auteur Topic: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes  (gelezen 127287 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vera22

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #25 Gepost op: 13 juni 2006, 15:51:19 »
Hallo allemaal,

Ik ben voor het eerst hier op het forum en heb mij meteen aangemeld, omdat ik met een vraag zit waarbij jullie mij misschien wel zouden kunnen helpen.
Kan iemand mij vertellen wat het kost om een weddingplanner je bruiloft te laten organiseren?
Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik kijk uit naar jullie reacties!

groetjes,

Vera

Irene

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1587
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #26 Gepost op: 13 juni 2006, 16:12:14 »
Welkom hier! Misschien kan je Cygnet een pm sturen? Zij is weddingplanner, dus kan je vast meer vertellen!

vera22

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #27 Gepost op: 13 juni 2006, 16:30:13 »
Dankjewel Irene, ik heb gelijk een berichtje gestuurd!

vera22

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #28 Gepost op: 14 juni 2006, 13:22:09 »
Zijn er nog (aanstaande) bruidsparen met ervaring wat betreft het inhuren van een weddingplanner?

Thora&Neanie

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #29 Gepost op: 14 juni 2006, 14:44:07 »
Wij hadden een weddingplanner (gewonnen via bruiloftsite.nl) maar ze heeft de samenwerking verbroken omdat wij andere ideeën hadden over onze dag dan zij en ze dan niet met ons kon samenwerken...
(ze vond dat ons feest om 24.00 uur moest stoppen en wilde opeens een stagaire meenemen en nog wat dingen die wij niet zagen zitten)

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #30 Gepost op: 14 juni 2006, 19:22:51 »
Ik ben niet bekend met een weddingplanner en we hoeven er ook geen.
Prima dat mensen besluiten om er wel een te nemen.
Maar wij willen alles zo kunnen regelen zoals wij dat willen.
En de voorbereidingen vinden we veels te leuk om lekker zelf te doen.

Vera22, wat is jullie reden om evt een weddingplanner in te schakelen??
« Laatst bewerkt op: 14 juni 2006, 19:23:29 door Anke »

vera22

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #31 Gepost op: 22 juni 2006, 11:25:38 »
Het is niet voor mijzelf,maar voor iemand anders.

Sorry voor de late reactie Anke!

Nog meer mensen met ervaring met een weddingplanner?

Marialice

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #32 Gepost op: 22 juni 2006, 12:23:58 »
Wij hebben zelf geen weddingplanner, maar ik zie het nut er wel van in. Er komt zoveel kijken bij het organiseren van een bruiloft, en zij hebben het vaker gedaan.

Als ik voor mezelf kijk wat ik ook wel uit had willen besteden:
- locaties zoeken die aan onze criteria voldoen (max. zoveel minuten reisafstand, buiten de stad, niet teveel zalen, mooie locatie)
- offertes opvragen en onderhandelen
- ideeën om de daggasten bezig te houden terwijl wij foto's gaan maken
- bedankjes: budget zo en zoveel, beetje persoonlijk
- fotolocatie ideeën
- vervoer: bepaald type auto, vriendje wil zelf rijden, dag van te voren ophalen en dag erna inleveren en dat ook weer binnen een bepaald budget
- hoeveel tijd trek je overal voor uit

Als we met een weddingplanner hadden gewerkt, zouden we nog steeds alles zelf beslissen. 't Is vooral dat er enorm veel tijd is gaan zitten in uitzoekwerk (en veel tijd kost ook geld).

happygirl

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #33 Gepost op: 22 juni 2006, 16:57:23 »
we hebben geen weddingplanner maar wel een pakket gekocht (auto, foto''s bloemen) bij een weddingplanbureau. ze heeft toen als service het draaiboek met ons gemaakt en advies geveven hoeveel tijd er tussen de dingen moet zitten ed.

vera22

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #34 Gepost op: 30 juni 2006, 16:29:44 »
>>>>
Als ik voor mezelf kijk wat ik ook wel uit had willen besteden:
- locaties zoeken die aan onze criteria voldoen (max. zoveel minuten reisafstand, buiten de stad, niet teveel zalen, mooie locatie)
- offertes opvragen en onderhandelen
- ideeën om de daggasten bezig te houden terwijl wij foto's gaan maken
- bedankjes: budget zo en zoveel, beetje persoonlijk
- fotolocatie ideeën
- vervoer: bepaald type auto, vriendje wil zelf rijden, dag van te voren ophalen en dag erna inleveren en dat ook weer binnen een bepaald budget
- hoeveel tijd trek je overal voor uit

Als we met een weddingplanner hadden gewerkt, zouden we nog steeds alles zelf beslissen. 't Is vooral dat er enorm veel tijd is gaan zitten in uitzoekwerk (en veel tijd kost ook geld).
>>>>

Dat lijkt mij nu ook! En daarnaast blijft het altijd de dag van het bruidspaar. Tenminste zo hoort t wel. (al heb ik andere verhalen gehoord bij deze topic)

groetjes

[quote name=\'happygirl\' post=\'93810\' date=\'22 June 2006, 16:57\']we hebben geen weddingplanner maar wel een pakket gekocht (auto, foto''s bloemen) bij een weddingplanbureau. ze heeft toen als service het draaiboek met ons gemaakt en advies geveven hoeveel tijd er tussen de dingen moet zitten ed.[/quote]


dat klinkt heel goed! Via welke weddingplanner hebben jullie dat gedaan en wat kostte dat ongeveer?

groetjes,

vera

happygirl

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #35 Gepost op: 30 juni 2006, 23:32:27 »
Wij zitten bij magic happens in Rotterdam.
er zijn drie verschillende pakketten naar het verschillend aantal soorten fotoboeken (meer foto's manier van inplakken ect.) wij zijn voor pakket 2 gegaan (pakket 3 was naar onze smaak te veel bewerkt). de fotograaf en chauffeur komen dan vier uur. met wat bijbetaling voor extra uurtje en tien extra sepia foto"s zaten wij zo rond de 950 euro geloof ik. das dus fotograaf, ingeplakt album, incl vergrotingen, auto (oldtimer) met chauffeur boeket (geheel naar eigen keuze) en bruidegomscorsage!

keurig geholpen lees ook in interessante links

hoop dat je hier wat aan heb

Domie

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #36 Gepost op: 1 juli 2006, 00:38:23 »
[quote name=\'Thora&Neanie\' post=\'92351\' date=\'14 June 2006, 14:44\']Wij hadden een weddingplanner (gewonnen via bruiloftsite.nl) maar ze heeft de samenwerking verbroken omdat wij andere ideeën hadden over onze dag dan zij en ze dan niet met ons kon samenwerken...
(ze vond dat ons feest om 24.00 uur moest stoppen en wilde opeens een stagaire meenemen en nog wat dingen die wij niet zagen zitten)[/quote]

 :laugh:

Wat een domme geit was dat zeg...

Abigail

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #37 Gepost op: 1 juli 2006, 01:00:20 »
Ik heb meer van die pakketsites gezien, volgens mij is magic happens nog best prijzig voor hetgeen ze je bieden...
maar ik weet de link niet meer van die anderen ...
Maar als ze me te binnen schieten zet ik het erbij.

happygirl

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #38 Gepost op: 1 juli 2006, 10:29:41 »
[quote name=\'Abigail\' post=\'95000\' date=\'01 July 2006, 01:00\']Ik heb meer van die pakketsites gezien, volgens mij is magic happens nog best prijzig voor hetgeen ze je bieden...
maar ik weet de link niet meer van die anderen ...
Maar als ze me te binnen schieten zet ik het erbij.[/quote]


Kan best zijn dat er goedkopere zijn, in het oosten is het meestal goedkoper dan hier in de randstad. ik was tuurlijk ook naar losse bedrijven opzoekgeweest, en voor een zelfde soort auto hier in de buurt werd al 700 euro gevraagd..... :ohmy:  Bij de fotograaf in Mssls zouden we voor zoiets vergelijkbaars 750 ongeveer kwijt zijn, boeket is al vlug 80.....voor ons was het dus een goede prijs met een prima service. Dus voor wat ze bieden zijn ze hier in de omgeving niet duur...en ach al kan t ergens goedkoper, heb veel vertrouwen in dit bedrijf :)

vera22

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #39 Gepost op: 4 juli 2006, 15:28:26 »
Ben blij met jullie reacties!

mochten jullie nog tips hebben m.b.t. weddingplanners etc......Graag!

 :biggrin:

Genny

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #40 Gepost op: 6 november 2007, 13:37:11 »
Heey Anke dit berichtje is eigenlijk ook een beetje voor jou, ik zou je nog op de hoogte houden of we nou wel of niet een weddingplanner zouden inschakelen. Beetje lang niet op het forum geweest maar ja, verhuizen, kids, vakantie enfin.....je snapt het wel :laugh:

Wij hebben uiteindelijk in een stadium dat we eigenlijk zelf al veel geregeld hadden (tenminste dat vonden we zelf  :laugh: :laugh: ) een weddingplanner in de arm genomen. Ik ben helemaal niet iemand die aan een ander iets overlaat of überhaubt kán laten, want ik ben op de schaal van controle freaks een dikke 11  :wink: In mijn beroep was organiseren en plannen dagelijkse kost. Dus ik zag dat allemaal fris tegemoet........ik ben inmiddels minder 'fris' Jeetje wat zijn er veel dingen om over na te denken. :rolleyes:

Helaas ben ik sinds drie jaar chronisch ziek (veel te lang en dramatisch verhaal voor op dit forum) en dat houdt in dat ik vele beperkingen heb waarvan oa energie. Dus Mike en ik hebben er lang over gesproken (gezien mijn vreselijke dwangmatige buien om alles onder controle te houden, hahahaha hij was vast bang dat ik zo'n weddingplanner de hersens in zou slaan :matrixfight: ) en we hebben nu een weddingplanner. Hahahahaha dat eerste gesprek ging ik toch wel een beetje in zo van, ik wéét wat ik wil en eigenlijk wil ik géén weddingplanner. Maar ik vond het zo'n leuk mens dat ik na 5 minuten vergeten was wat mijn vooroordelen waren.

We bepalen alles zelf, maar ten aanzien van contracten, voorwaarden, bellen, dingen uitzoeken die we graag willen etc en afspraken maken. Hebben we Annelies. Ze is echt geweldig, erg lief, maar toch pittig!!!
Ze denkt mee en geeft ons goede tips, houd contact met de leveranciers etc. Ik ben zelfs met haar naar 2 bruidsmodeshows geweest en de eerste keer dat ik met schoonmoeder, moeder een jurk ging passen was Annelies er ook. Mijn schoonmoeder en moeder zijn helemaal weg van haar. We zaten met zijn vieren te snotteren toen ik mijn jurk had gevonden. Hahahaha had er ook mee te maken dat ik maar geen jurk kon vinden. :wink:

Waar het ons echt om gaat, is vooral op de dag zelf dat we niet na hoeven te denken en dat iedereen van de gasten optimaal kan meegenieten. We hebben namelijk een dag met 120 gasten die de hele dag aanwezig zullen zijn vanaf 12.00 uur, burgelijk huwelijk, lunch, kerk, felicitatie, taart, diner, feest, en allerlei suprises voor mijn hubby, die in goede banen geleid moeten worden. Ze heeft mij in korte tijd goed leren kennen, zodat ze op een efficiente manier kan meedenken. Het moet toch ook maar klikken met zo'n wildvreemde vrouw. Want ik heb meerdere sites bekeken en weddingplanners gesproken, maar bij Annelies was ik meteen verliefd!! én wat ik ook heel fijn vond is dat de bruidsparen die ze al heeft gedaan, allemaal benaderd kunnen worden als je wilt weten hoe zij dit ervaren hebben. Ik hou nl niet van vage gastenboeken waarvan je niet weet wie de reactie nou daadwerkelijk heeft achtergelaten.

Liefs Geneviève
« Laatst bewerkt op: 6 november 2007, 13:40:03 door Genny »

Alexia

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #41 Gepost op: 6 november 2007, 13:46:03 »
klinkt wel heel goed. Blij dat je iemand hebt gevonden met wie het goed klikt!

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #42 Gepost op: 6 november 2007, 14:16:59 »
Hahaha, klinkt goed!!
Straks is ze eerder CM dan weddingplanner.
Fijn dat jullie iemand hebben gevonden bij wie je het volste vertrouwen hebt!

pila

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #43 Gepost op: 7 november 2007, 10:22:59 »
Klinkt idd als een goede weddingplanner!

Wij hebben ook een weddingplanner genomen, maar das meer omdat wij in het buitenland trouwen en mijn zuid-afrikaans niet zo heel goed is  :laugh:  

Wij hebben het eerste contact aan de telefoon en via de e-mail gehad en zijn er later ook nog een keertje langs gegaan, maar als we niet langs hadden kunnen gaan (omdat zij een tijd in zuid-afrika heeft gewoond) waren we toch met haar in zee gegaan, omdat alles via telefoon en mail eigenlijk al heel goed ging, na het eerste gesprek over de telefoon kwam ze al met verschillende sites van locaties etc. Maar het moet idd meteen klikken met zo iemand, want anders kun je beter meteen op zoek gaan naar een ander.

Ben benieuwd of er meer mensen van een wedding planner gebruik gemaakt hebben, of dat de meeste het toch het liefst zelf doen   :dry:

mvr

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1036
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #44 Gepost op: 8 november 2007, 01:15:12 »
Mag ik vragen wat een weddingplanner ongeveer kost?

Genny

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #45 Gepost op: 8 november 2007, 08:33:40 »
[quote name=\'mvr\' post=\'137923\' date=\'08 November 2007, 01:15\']Mag ik vragen wat een weddingplanner ongeveer kost?[/quote]


Dat is heel erg verschillend. Niet iedereen neemt een WP voor hetzelfde. Je kan nl alles al geregeld hebben en alleen verlegen zitten om een CM. Dus huur je haar alleen in voor die dag. Ik heb er eentje gezien die vroeg voor alleen CM op de dag zelf eur 250,- (maar dat zal naar alle waarschijnlijkheid overal verschillend zijn.)

Maar de meeste WP hebben wel pakketten. Ik geloof dat het bijna overal wel zo is dat als je haar voor alles inhuurt (dus de bruiloft regelen van A tot Z)het een percentage van je budget is. Dus het kan maar zo zijn dat als je een budget van eur 8000,- hebt je rond de eur 800,- uitkomt afhankelijk wat er nog geregeld moet worden.

Ik praat hier dan over mijn ervaring bij het uitzoeken her en der. Pas wel op met al die voordeelpaketten etc die je hier en daar tegenkomt. Want ik heb gemerkt dat voordeel niet altijd écht een voordeel is. Ik bedoel daarmee. Ze verkopen je een pakket, van ik noem maar iets....eur 750,- En daarmee regelen ze alles wat er nog voor je bruiloft gedaan moet worden. Maar als ze extra uren maakt zitten die daar nog niet bij. Je kan dan zomaar voor een suprise komen te staan waar je niet op berekend bent.


liefs Geneviève

pila

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #46 Gepost op: 8 november 2007, 10:25:34 »
Onze wedding planner koste 1350 euro. In dit budget zit het regelen van alles (dus komen geen extra uren bij) en de wedding officer (wij trouwen, zoals boven vermeld dus wel in het buitenland)

Voor de locatie/hotel, bloemen, taart etc moet je allemaal extra betalen. Maar ik heb haar ons budget gegeven en daar heeft ze een super de luxe lodge voor gevonden met maar 5 mini slaaplodges, dus erg intiem en prive!! Er zit zelfs een buitendouche bij. Ze hebben ook hele dure pakketten. Je kan het eigenlijk zo gek maken als je zelf wilt. Maar ze heeft onze bruiloft helemaal binnen budget geregeld!

Denk dat je gewoon bij verschillende langs moet gaan of websites moet bekijken. Ze kunnen denk ik veel stress wegnemen, door idd alle telefoontjes etc te doen. Ook hebben zij vaak goede ideeen voor locaties en als het goed is gebeurd er niks zonder overleg met jou! Dus heb je het wel zelf in de hand, alleen hoef je niks te regelen.

Genny

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #47 Gepost op: 8 november 2007, 11:58:58 »
[quote name=\'pila\' post=\'137930\' date=\'08 November 2007, 10:25\']Onze wedding planner koste 1350 euro. In dit budget zit het regelen van alles (dus komen geen extra uren bij) en de wedding officer (wij trouwen, zoals boven vermeld dus wel in het buitenland)

Voor de locatie/hotel, bloemen, taart etc moet je allemaal extra betalen. Maar ik heb haar ons budget gegeven en daar heeft ze een super de luxe lodge voor gevonden met maar 5 mini slaaplodges, dus erg intiem en prive!! Er zit zelfs een buitendouche bij. Ze hebben ook hele dure pakketten. Je kan het eigenlijk zo gek maken als je zelf wilt. Maar ze heeft onze bruiloft helemaal binnen budget geregeld!

Denk dat je gewoon bij verschillende langs moet gaan of websites moet bekijken. Ze kunnen denk ik veel stress wegnemen, door idd alle telefoontjes etc te doen. Ook hebben zij vaak goede ideeen voor locaties en als het goed is gebeurd er niks zonder overleg met jou! Dus heb je het wel zelf in de hand, alleen hoef je niks te regelen.[/quote]


Precies :laugh:  :laugh:  wat fijn dat jou WP ook een lot uit de loterij is. Ik vind het héérlijk :relax:  :thumbsup:  :worship:

Destiny

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #48 Gepost op: 22 februari 2009, 22:19:49 »
Een nieuwe topic over wie regelt je bruiloft.

Wie doet wat op jullie bruiloft?
Laat je alles door je CM regelen, regel jij het of je aanstaande?
Misschien duiken jullie samen s`avonds achter de computer en surfen maar.
Of laat je alles aan een de weddingplanner over?


Zelf zit ik vaak met me vriend dingentjes te zoeken voor de bruiloft, we hebben zelf nog geen vaste datum dat komt omdat we nog aardig wat moeten sparen.
Helaas is mijn aanstaande schoonvader afgelopen januari overleden en wij moesten hals over de kop naar Curacao toe, Daar woonde hij ( mij vriend komt daar ook vandaan ).

Hij was niet ziek niks dus het kwam totaal onverwachts, het geld dat we hadden gespaard moesten we uitgeven voor vliegtickeds en om daar natuurlijk te eten en drinken en tog nog een beetje te genieten want als je er toch ben is het zonde om naar de begrafenis  alleen maar binnen te zitten toch??, we hebben er meteen paar weken aangeplakt en zijn totaal een maand gebleven, ook om zijn moeder bij te steunen enz.

We hebben er na omstandigheden wel nog geprobeerd om er een paar mooie weken ervan te maken en toch te genieten, want het was tenslotte ook mij eerste keer op Curacao.

We zijn 2 weken geleden terug gekomen, en ben nu weer een beetje aan het surfen op het trouwforum.
Het wordt voor ons nu weer opnieuw sparen maarja dit was even belangrijker!

Het zal tenslotte wel volgend jaar worden dus we hebben dan nog ff om dingen te zoeken.

Als ik alleen ben zit ik 9 van de 10 keer als ik op de computer zit dingen te zoeken enz. ik wil een bruiloft als thema:
Nederlands-Caribisch. Omdat ik uit Nederland komt en mij vriend van Curacao.

Dus als jullie tips hebben... breek maar los hahaha :biggrin:  :biggrin:
Zelf wil ik over een tijdje ook weddingplanner worden, ik heb al zoveel informatie gevonden en ditjes en datjes dat ik er eigelijk alleen nog maar een diploma voor hoef te hebben haha.. ( en heus nog wel meer hoor ) :tongue:

Dus ik en me vriend doen het eigelijk wel samen, maar zodra ik op de pc zit kan ik het niet laten om dingen te zoeken, we gaan wel aan een familie lid vragen of hy CM wil worden, maar hij hoef niet veel te doen.
Wij willen zelf alles zoeken en dat de CM alleen op de dag dingen betaald enz.

Nou dat was het dan zo`n beetje, ik hoop dat jullie deze topic leuk vinden en lekker komen praten :laugh:

Groetjesss

Alexia

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #49 Gepost op: 23 februari 2009, 12:00:48 »
ik heb het allemaal zelf geregeld.

we hadden wel een CM maar die was alleen voor de dag zelf om de tijd in de gaten te houden en de "problemen" op te lossen.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards