collapse

Auteur Topic: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes  (gelezen 127286 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Puma in love

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #50 Gepost op: 23 februari 2009, 12:12:57 »
Ik heb vaak het gevoel, dat IK de hele bruiloft aan het regelen ben. In m'n eentje!
Mijn a.s. roept al snel "ja, best" op alles wat ik voorstel en gaat zelf helemaal niets uitzoeken.... Zo is hij gewoon, en dat weet ik, maar naar mate De Dag nadert begin ik mij steeds meer een echte Bridezilla te voelen en erger ik mij steeds meer eraan... Mijn familie is erg ver en kan daar vandaan niet helpen. Zijn familie is niet bij het organiseren van de bruiloft betrokken, de relatie is niet echt geweldig, alleen zijn moeder helpt.
De CM zal op de dag zelf inderdaad helpen, maar verder heb ik alles zelf geregeld! En daar geef ik mij toch wel een schouderklopje voor - ik woon dan wel al lang in dit land, maar weet toch echt niet alles!

Maar ik vind je thema NL-Cariben zo gaaf!!!!!! Je kan er zo veel mee denk ik!!!!
Ik denk als eerste aan een Salsa workshop voor op je feest! Het lijkt mij echt geweldig!

Lisa2009

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #51 Gepost op: 23 februari 2009, 13:06:48 »
ik deed de voorselectie. Bij de keuzes betrok ik mijn man uiteraard wel. Zo doen wij dat eigenlijk altijd, ook met vakanties. Omdat wij een kleine overzichtelijke dag hadden, hadden wij geen CM nodig. Op de dag zelf geen moment gedacht dat ik controle moest houden, ging allemaal vanzelf. Maar als het wat groter is lijkt me de hulp van een CM wel fijn, uiteraard wel met zelf het meeste regelen.

deedee

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #52 Gepost op: 23 februari 2009, 13:44:46 »
Ik regel de bruiloft ook voor het grootste deel zelf. Mijn vriend is erg makkelijk en vind eigenlijk alles wel goed. Dit is soms erg lastig, want ik zou het wel fijn vinden als hij iets meer mee zou denken. Dus dat probeert hij nu ook, zo heeft hij bijvoorbeeld echt het voortouw genomen in het uitzoeken van de kaarten en de ringen.
Nou, en dan die ceremoniemeester van mij, daar kan ik kort over zijn want zij doet niks! In het begin leek ze heel enthousiast, maar sind ze echt onze ceremoniemeester is helpt ze met niks meer, ze heeft het overal te druk voor. Aan haar heb ik dus niks.
En omdat ik zoveel al zelf geregeld heb, begin ik een beetje in een controlfreak te veranderen. Als mijn familie nu hulp aanbied durf ik niks meer uit handen te geven, omdat ik bang ben dat het dan fout gaat.

Gelukkig is de bruiloft over iets minder dan drie maanden, want na al dat geregel ben ik wel toe aan een feestje :tongue:

roxanne29-08

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #53 Gepost op: 23 februari 2009, 13:51:53 »
wij regelen alles samen, we hebben een cm maar die is voor de vrijgezellenfeesten en voor te zorgen dat de dag zelf alles goed verloopt, ik vind het ook veel te leuk om te doen..

nederlands caribisch.. leuk thema.. misschien kun je inspiratie opdoen met het zomercarnaval in rotterdam, bruidsboeket met mooie kleuren en tropische bloemen en tulpen als decoratie, je kunt je gasten vragen om allemaal felgekleurd te komen, een goeie reggea band kan natuurlijk niet ontbreken, maar dan kun je in de kerk of het stadhuis weer hollandse muziek laten spelen.
ik weet niet of je aan het strand woont maar daar zou je een exotisch locatie kunnen maken, en dan hier en daar wat molens zetten of delfs blauwe dingetjes..
succes ermee..

groetjes rox
« Laatst bewerkt op: 23 februari 2009, 13:52:31 door roxanne29-08 »

Sylvia en Andre

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #54 Gepost op: 23 februari 2009, 14:17:13 »
Wij hebben echt alles, maar dan ook echt alles, samen geregeld. Sommige dingen hebben we de CM wel bij betrokken, maar hebben alles wel zelf verder beslist.
De uiteindelijke regie van de dag wel uit handen gegeven aan de CM, maar ik ben een behoorlijke controlfreak en we hebben de dag wel tot in den treure met hem
doorgenomen. Resultaat een meer dan perfecte dag en ontelbare reacties over de goed georganiseerde dag.

Sandra1977

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #55 Gepost op: 23 februari 2009, 15:26:19 »
Wij hebben onze bruiloft ook helemaal zelf geregeld. Zowel mijn man als ik zijn beiden een controlfreak en we wilden dan ook zelf alle touwtjes in handen hebben. Voor de dag zelf hadden we wel een CM, maar dat was ook meer om te zorgen dat iedereen op tijd in de bus zat (we hadden voor onze daggasten een Engelse schoolbus geregeld) en dat de dag volgens een bepaald tijdschema liep. Hij controleerde bijvoorbeeld of de champagnetoren klaarstond, dat soort dingen. Uiteraard diende de CM er ook voor om eventuele problemen op te lossen en de DJ te betalen. We hadden een draaiboek voor de CM gemaakt met alle telefoonnummers van alle daggasten tot aan de leveranciers. Dit hebben we uitgebreid met hem doorgenomen. Ik ben blij dat we het op deze manier gedaan hebben!

Mirte 25

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #56 Gepost op: 23 februari 2009, 15:36:43 »
Wij doen ook alles zelf. Ook mijn a.s zegt bij alles is goed en roept alleen maar als hij het echt geen goed idee vind. Verder zijn er veel mensen die helpen (zich erg meebemoeien!!). Ik wil wel graag een cm voor op de dag. anders loop ik zelf over denk ik. Vrienden organiseren samen het vrijgezellenfeestje en zij weten wie ze moeten uitnodigen en ik help ze wel in de goed rechting  :wink: !

Destiny

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #57 Gepost op: 23 februari 2009, 18:58:49 »
haha, leuk om te horen al de reacties.. Ik ben dus niet de enige controlfreak aan het worden..! :tongue:

Volgens mij begrijp ik ook hier uit dat de meeste mannen wel vaak alles goed vinden, mijn AS ook hoor, dan zit ik bijvoorbeeld op een site en dan zeg ik wat vind je hier van JA DAT IS LEUK haha en dan zeg ik of deze JA DIE OOK dan denk ik soms echt okeeeeee en wat nu ahaha?
Maar hij zou ook wel eerlijk vertellen als hij het niks vind hoor gelukkig.

Ik wil ook echt alles tot in de puntjes geregeld hebben, en meestal als ik in bed lig komen er 1000 vragen en ideeen in me op.. haha hebben jullie dat ook.?

Dus mijn CM hoef ook alleen maar de dingentjes op de dag te betalen, ik ben zo bang dat als ik het aan een CM overlaat dat ik het dalijk op me trouwdag niks aan vind wat hij heeft geregeld, dus daarom doe ik het liever zelf, dan weet ik teminsten zeker dat het goed zit.. ben ook een beetje onzeker hoor kwa dat.

Ingedepinge

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #58 Gepost op: 23 februari 2009, 19:08:16 »
[quote name=\'Destiny\' post=\'209781\' date=\'23 February 2009, 18:58\']haha, leuk om te horen al de reacties.. Ik ben dus niet de enige controlfreak aan het worden..! :tongue:

Volgens mij begrijp ik ook hier uit dat de meeste mannen wel vaak alles goed vinden, mijn AS ook hoor, dan zit ik bijvoorbeeld op een site en dan zeg ik wat vind je hier van JA DAT IS LEUK haha en dan zeg ik of deze JA DIE OOK dan denk ik soms echt okeeeeee en wat nu ahaha?
Maar hij zou ook wel eerlijk vertellen als hij het niks vind hoor gelukkig.

Ik wil ook echt alles tot in de puntjes geregeld hebben, en meestal als ik in bed lig komen er 1000 vragen en ideeen in me op.. haha hebben jullie dat ook.?

Dus mijn CM hoef ook alleen maar de dingentjes op de dag te betalen, ik ben zo bang dat als ik het aan een CM overlaat dat ik het dalijk op me trouwdag niks aan vind wat hij heeft geregeld, dus daarom doe ik het liever zelf, dan weet ik teminsten zeker dat het goed zit.. ben ook een beetje onzeker hoor kwa dat.[/quote]

Volgens mij is het inderdaad overal wel een beetje zo :) Ik kan me iniedergeval helemaal in je vinden :biggrin: :)

Tammy

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #59 Gepost op: 23 februari 2009, 19:20:03 »
[quote name=\'Destiny\' post=\'209781\' date=\'23 February 2009, 18:58\']haha, leuk om te horen al de reacties.. Ik ben dus niet de enige controlfreak aan het worden..! :tongue:

Volgens mij begrijp ik ook hier uit dat de meeste mannen wel vaak alles goed vinden, mijn AS ook hoor, dan zit ik bijvoorbeeld op een site en dan zeg ik wat vind je hier van JA DAT IS LEUK haha en dan zeg ik of deze JA DIE OOK dan denk ik soms echt okeeeeee en wat nu ahaha?
Maar hij zou ook wel eerlijk vertellen als hij het niks vind hoor gelukkig.

Ik wil ook echt alles tot in de puntjes geregeld hebben, en meestal als ik in bed lig komen er 1000 vragen en ideeen in me op.. haha hebben jullie dat ook.?

Dus mijn CM hoef ook alleen maar de dingentjes op de dag te betalen, ik ben zo bang dat als ik het aan een CM overlaat dat ik het dalijk op me trouwdag niks aan vind wat hij heeft geregeld, dus daarom doe ik het liever zelf, dan weet ik teminsten zeker dat het goed zit.. ben ook een beetje onzeker hoor kwa dat.[/quote]

Tja, het is heel erg raar. Je zal jezelf nooit als bridezilla zien, totdat je gaat trouwen :lol2: !!
Wij regelen alles zelf, dat wil idd zeggen: ik regel het meeste en lief zegt dat het goed is, tenzij hij het echt vreselijk vindt.
Onze CM is ook puur voor op de dag zelf, dat we niet zelf achter alles aan hoeven te rennen als er iets misgaat.

Destiny

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #60 Gepost op: 24 februari 2009, 06:51:46 »
hahaha gek is dat he, echt typisch vrouwen denk ik hoor, alles moet perfect zijn op de 1 van je mooiste dagen!
Ik zit ook alle internet site`s te bekijken voor steeds nieuwe ideeen, maar soms wordt ik er ff gek van hoor, pfff dan zie ik heel die dag al voor me en dat er zoveel geregeld moet worden en ben dan weer bang dat de mensen niet op tijd komen, of niet mee werken... hebben jullie dat niet??

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #61 Gepost op: 24 februari 2009, 09:37:10 »
Wij hebben in principe alles zelf geregeld (op een paar geheime dingen na die we van de cms niet mogen weten :wink:). Maar we hebben wel twee supergoede cms die ons met alles helpen en geholpen hebben (draaiboek, extra check van de locaties, overleg over bijgesloten brief). We moeten nog maar iets leuks bedenken om ze te bedanken. Alles is zo precies als wij willen, maar ik weet zeker dat ik me volgende week op de dag zelf nergens zorgen om hoef te maken.
« Laatst bewerkt op: 24 februari 2009, 09:37:44 door Anna Livia »

Maaikie82

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #62 Gepost op: 24 februari 2009, 13:21:15 »
Ik maak de voorselectie, maar wij bepalen wel alles samen. Als mijn vriend iets niet mooi vind dan gebeurd het ook niet. Het moet wel echt een dag van ons tween zijn en niet van mij alleen. Maar aangezien mijn vriend muzikant is en heel veel weg is 's avonds en in het weekend spoor ik dus wel internet af op zoek naar info. Wij vragen wel een cm, maar dat is ook vooral voor de dag zelf.

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #63 Gepost op: 24 februari 2009, 13:47:16 »
Wij hebben een weddingplanner die de zaken in het buitenland voor ons regelt zoals de legalisatie van ons huwelijk en de fotograaf.
Verder doen we alles zelf. Wij vinden het veel te leuk om alles te regelen en zo heb je altijd zelf de touwtjes in handen.
Het wordt onze dag dus waarom door een ander laten regelen

Divecouple

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1366
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #64 Gepost op: 24 februari 2009, 14:11:24 »
Ik heb alles geregeld. Dingetjes uitgezocht en aangevraagd. Ik ken de smaak van mijn hubby heel goed dus dat was niet zo moeilijk. BV. de bedankjes, een aantal bij elkaar gezocht en toen samen kiezen. Wij (ik) hebben alles binnen 4 weken geregeld. Het is eigenlijk goed bevallen om dat allemaal zo te doen.

Elliebellie

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #65 Gepost op: 24 februari 2009, 15:47:31 »
[color=\"#FFA500\"][font=\"Comic Sans MS\"]Eigenlijk heb ik het voortouw genomen, omdat mijn schat het heel erg druk heeft met zijn werk en daarnaast een avondstudie doet. Die is hij afgelopen jaar begonnen, dus ik wist dat ik er voor sommige bruiloftszaken alleen voor zou staan. Gelukkig hebben we aardig dezelfde smaak en kunnen we er goed over praten samen, dus het is tot nu toe goed gegaan met de beslissingen die ik heb genomen.
We willen nog wel een CM maar die hebben we nog niet gevraagd hahaha, hoe bedoel je controlfreak!!!  :tongue:  Het lijkt ons wel ontspannender als iemand anders op de dag zelf zorgt dat alles soepel verloopt.

@Destiny: leuk hoor Caribbean-thema! Een strandlocatie zou dan fantastisch zijn! [/font]
[/color]

Destiny

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #66 Gepost op: 24 februari 2009, 16:33:16 »
wie weet eigelijk hoe duur een weddingplanner kost, als je eigelijk al alles zelf heb geregeld, maar toch nog op de dag zelf liever een weddingplanner nodig heb dat je zeker weet dat alles goed verloopt?

Kleintje

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #67 Gepost op: 24 februari 2009, 17:39:18 »
Als je alleen hulp op de dag zelf nodig hebt kun je toch een cermoniemeester aanstellen?

Wij hebben alles zelf geregeld, en omdat we het ook fijn vonden als er iemand was die op de dag zelf zorgde dat alles goed zou gaan, hebben we mijn zwager als ceremoniemeester gevraagd. Die deed het graag en gratis!

SoHappy

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #68 Gepost op: 25 februari 2009, 00:34:11 »
:) Mijn vriend heeft een tijd lang de huur, het eten en het gas etc. in zijn eentje betaald, omdat ik studeer en daarnaast al mijn inkomsten opspaarde voor de bruiloft. Uiteindelijk hebben we ongeveer hetzelfde bedrag ingelegd, alleen voor andere dingen. Ik studeer parttime, heb ook een tijdje voltijd gedaan, maar dat ging niet helemaal doordat ik elke dag vier, vijf uur aan het reizen was. Nu gaat het prima. Als ik laat thuiskom heeft hij altijd eten voor me klaar :wub:
Wat regelen betreft zoek ik steeds alles op aan info en leest hij dat dan door. De reactie is meestal dan ook: 'Oh, precies mijn smaak. Goed uitgezocht.' Niet omdat hij alles best vindt, maar omdat we het over bijna alles eens zijn, vreemd genoeg. Als er een probleempje is, is dat altijd snel weer opgelost. :laugh: Zijn enige eis tot nu toe; dat ik niet in het wit trouw.

Kvam

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #69 Gepost op: 25 februari 2009, 14:19:18 »
Wij hebben ook alles samen uitgezocht.
Soms heb ik wel het voortouw genomen maar daar ben je dan ook een vrouw voor he..
Voor de dag zelf is mijn zus CM. Ben wel vreselijk controlfreak dus hoop dat ik het los kan laten

Destiny

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #70 Gepost op: 26 februari 2009, 15:24:37 »
bedankt voor de leuke reacties mensen :)  :)
ik denk dat het veel vrouwen gerust stel dat ze nu weten dat we niet alleen een control freak aan het worden zijn :laugh:  :biggrin:

gracegladys

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #71 Gepost op: 1 juni 2010, 09:39:05 »
Zijn er mensen op dit forum die ervaring hebben met een weddingplanner? Mijn vriend en ik zijn namelijk aan het twijfelen of we een weddingplanner in willen huren, of toch alles zelf doen.

De twijfel zit name of een weddingplanner zichzelf wel echt terug verdiend met kortingen die je bij leveranciers krijgt. Maar werkt een weddingplanner niet alleen met dure leveranciers?

Waarom wij wel eventueel een weddingplanner willen is dat je bijna zeker weet dat je dag vlekkeloos verloopt. Dat een weddingplanner met ideeen/suggesties kan komen waar je zelf nooit op komt!

Ik hoop dat er mensen zijn met ervaringen!

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #72 Gepost op: 1 juni 2010, 09:44:51 »
wij hebben bewust voor niet gekozen. Wij vinden het veel leuker om alles zelf te regelen. Ik geloof ook  niet dat een weddingplanner echt zoveel korting kan regelen, dat het ook maar in de buurt komt van alles je het zelf regelt.

Maar natuurlijk ligt het er helemaal aan wat voor bruiloft je wilt en of je het leuk vind om het zelf te regelen.

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #73 Gepost op: 1 juni 2010, 10:32:56 »
een weddingplanner kan leuke kortingen regelen omdat hij/zij vaak samenwerkt met een aantal bedrijven. Dit hoeven niet direct de duurste te zijn.
Ook kan je zelf bepalen wat je aan een weddingplanner uitgeeft; 9 van de 10 keer betaal je een percentage van je budget. (vaak 17%)

Het kan voor veel minder stress zorgen en je hoeft geen bekende als CM te vragen waardoor die meer van de bruiloft genieten. Zeker iets om mee te nemen ja :)

Verooo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2119
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #74 Gepost op: 1 juni 2010, 10:44:09 »
hmm ik zou het niet willen...
Het is toch een onbekende voor je.
Ik heb mijn beste vriendin als ceremoniemeester
Zij doet alles samen met mij. Ja nou ik doe alles met mijn vriend en bespreek het met haar en zij helpt met alles.
Op de dag zelf zorgt zij dat alles goed verloopt.
Ze kent me al jaaaaaaren en weet precies wat ik wil en hoe ik dat wil. Ik weet niet of ik zo'n weddingplanner met alles durf te vertrouwen.T
Tuurlijk hebben zij veel meer ervaring hiermee maar hoe leuk is het om alles lekker zelf uit te zoeken en er zo echt jouw dag van te maken??

Als je zelf een beetje assertief bent krijg je zelf ook al heel veel geregeld qua korting ed.

Succes met je beslissing!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards