collapse

Auteur Topic: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes  (gelezen 127249 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jassou

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #75 Gepost op: 1 juni 2010, 11:05:34 »
Wij hebben geen professionele ceremonie meester, maar terugdenkend had mij dat wel wat geleken.

Qua prijzen, en wat je daarvoor krijgt, kan ik dus niets zeggen. Mij lijkt het dat er daarvoor, net als met iedere aankoop van diensten, duidelijk afspraken gemaakt worden. Ook over je trouw-budget zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Dat zij commissies krijgt bij bepaalde verkopers lijkt me niet gek, een weddingplanner moet ergens iets aan verdienen natuurlijk, het blijft een business.

Maar juist omdat je anders vrienden gaat opzadelen met al dat extra werk lijkt me een wedding planner wel wat. Dan kunnen je vrienden zich gewoon ontspannen en vermaken op die dag, en een planner zorgt er wel voor dat alles op tijd geregeld is, mensen op tijd op de juiste plek zijn e.d. Dat soort dingen kunnen best gedaan worden door iemand die je niet zo goed kent. (misschien juist beter, omdat die je niet kent, gaat die precies af op de wensen die jullie duidelijk hebben gemaakt, en geen dingen (met hele goede bedoelingen) zelf invullen).

Maar goed, heb er geen ervaring mee. En terugkijkend zou ik het wel iets serieuzer overwegen als een optie.

lydia

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #76 Gepost op: 1 juni 2010, 12:01:14 »
bij de meeste dingen waar ik nu vrienden 'inschakel' zou ik met het inhuren van een weddingplanner nog steeds op hun aangewezen zijn (dat krijg je als je zelf je kaarten, corsages e.d. maakt.
ehm.. of zou een weddingplanner ook je decoratie regelen en zelf perfect de boel optuigen.. want zo iemand lijkt me wel héél erg handig.

gracegladys

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #77 Gepost op: 1 juni 2010, 12:08:19 »
Moeilijk! Ik denk dat we gewoon een kennismakingsgesprek aan moeten gaan (vrijblijvend) en aan de hand daarvan wordt er een offerte gemaakt. Na het gesprek en de offerte kunnen we natuurlijk altijd nog een afweging maken.

lydia

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #78 Gepost op: 1 juni 2010, 12:15:24 »
ehm.. ik trouw binnen een maand en heb de deco zelf geregeld. als ik het niet zo druk had gehad, had ik daar mee wel wat meer uit willen pakken. ik heb nu al leuke elementen, maar een echte ruffledblog wordt het denk ik niet. ben ook zelf veel te veel ontwerper om het zomaar uit handen te geven hoor!

ceetje

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #79 Gepost op: 1 juni 2010, 14:23:10 »
Ik/wij heb erg veel gehad aan de diverse weddingplanners, die her en der op internet staan. Het regelen van alle zaakjes is gewoon hardstikke leuk om te doen. Er zijn zoveel familieleden en vrienden, die het leuk vinden om actief bij alles betrokken te zijn. Nadeel is idd dat je zelf wel een hoop dingen in de gaten moet houden.

Chantal79

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #80 Gepost op: 13 maart 2013, 14:53:06 »
Hallo, Ik wilde weten of er bruidsparen zijn die een weddingplanner inhuren. Wij komen zelf uit zandvoort en zitten te twijfelen of we een weddingplanner inhuren ( iemand toevallig ervaring met http://www.mcweddings.nl Mcweddings uit Zandvoort?

Zo ja waarom zou je een weddingplanner gebruiken?

Ik zelf denk voornamelijk omdat ik mijn vrienden / familie de rol van ceremoniemeester niet wil aan doen en omdat de planning van een huwelijks dag toch wel heel veel komt kijken en wij alle 2 een zeer drukke baan hebben is het wel prettig als iemand je daarbij helpt...

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #81 Gepost op: 13 maart 2013, 15:06:00 »
Nee ik moet er niet aan denken om dit soort dingen uit handen te geven. 'k Vind het ten eerste veel te leuk om zelf alles te regelen samen met mijn aanstaande. Verder ben ik een controll freak en wil ik de touwtjes zelf in handen houden. Op onze dag zelf hebben we een CM die net zo controll freak is als mijzelf dus dat gaat helemaal goedkomen.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #82 Gepost op: 13 maart 2013, 15:16:10 »
Hallo, Ik wilde weten of er bruidsparen zijn die een weddingplanner inhuren. Wij komen zelf uit zandvoort en zitten te twijfelen of we een weddingplanner inhuren ( iemand toevallig ervaring met http://www.mcweddings.nl Mcweddings uit Zandvoort?

Zo ja waarom zou je een weddingplanner gebruiken?

Ik zelf denk voornamelijk omdat ik mijn vrienden / familie de rol van ceremoniemeester niet wil aan doen en omdat de planning van een huwelijks dag toch wel heel veel komt kijken en wij alle 2 een zeer drukke baan hebben is het wel prettig als iemand je daarbij helpt...

Geen ervaring met die weddingplanner, maar ja wij hebben een weddingplanner ingehuurd. Wij hebben 2 personen gevraagd om cm te zijn, maar die hebben beiden nee gezegd. Wij wilden onze familie niet lastig vallen op de dag zelf, dus hebben wij onze weddingplanner vooral als ceremonie meester voor de dag zelf gebruikt. Wel heeft ze mij ondersteunend bij gestaan. Dus meer als ik vragen had dat ik bij haar terecht kon. Helaas hadden wij niet echt veel meedenkende vrienden (zwanger, ziek, of hadden zelf echt niks gedaan voor hun eigen trouwdag behalve kleding kopen en een auto regelen) om ons heen die zelf ervaring hebben/hadden. Wij wilden wel echt onze dag ervan maken met eigen aankleding eigen ontwerpen van kaarten, bijzondere locatie, aankleding, bedankjes etc etc. Onze weddingplanner hebben wij met name voor mijn eigen structuur (zat zelf tegen burn out aan) en om als het moest dingen uit handen te geven ingezet en op de dag zelf als ceremoniemeester. Is ons echt super goed bevallen, zo heeft zij alles geregeld rondom dat de bruidszaak waar wij onze kleding vandaan hadden (zowel pak als mijn jurk) failliet was gegaan, dus alle contact liep via haar, alleen het ophalen van de kleding heb ik gedaan (pak was onzichtbaar verpakt voor mij ;)). We zouden na afloop ook nog een keer een avond nabespreken en foto's kijken samen met haar helaas is dat er nooit meer van gekomen door omstandigheden.

Chantal79

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #83 Gepost op: 13 maart 2013, 15:39:49 »
Oke dank voor je reactie! ik zat ook te denken om ondersteuning te vragen tijdens het plannen maar dan wel alles in samenspraak en dan de dag zelf als ceremoniemeester in te vullen. Dan lijkt een weddingplanner mij wel makkelijk. Andere wel toevallig ervaring met Weddingplanner Mcweddings uit Zandvoort?

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #84 Gepost op: 13 maart 2013, 15:50:03 »
Ander (klein) voordeel van een weddingplanner is dat ze vaak korting kan regelen. Zo hebben wij alles zo samen meer dan 1000 euro korting via haar gekregen en we hebben voor haar 750 euro betaald. Voor dat bedrag is ze 3 keer bij ons thuis geweest, 2 keer op locatie, heeft dus van alles geregeld rondom onze kleding en was ze op de dag zelf onze ceremoniemeester en heeft ze bijna alle aankleding dingen betaald (versiering, maar ook taartschep, mes en champagneglazen), op de balonnen na. 

Chantal79

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #85 Gepost op: 13 maart 2013, 16:17:34 »
Dank je , heb net contact gehad met Miranda van Mcweddings en ze komt vrijblijvend bij ons thuis alles doorbespreken. eerste indruk is goed... volgende week hebben we een afspraak gemaakt en dan zal ik samen met mijn verloofde bepalen of we idd een weddingplanner gaan inhuren. Korting regelen hebben wij nog geen eens aangedacht maar is idd ook nog een goed argument. Het niet lastig vallen van familie door die als Ceremoniemeester te laten spelen staat op 1 bij ons..

Chantal79

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #86 Gepost op: 2 april 2013, 18:12:05 »
Leuk afspraak gehad met Miranda er komt een offerte aan als die goed is gaan we met mcweddings in zee! bedankt voor de reacties !!

Chantal79

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #87 Gepost op: 25 juni 2013, 15:13:11 »
Even een update. Wij hebben besloten om met Miranda van Mcweddings in zee te gaan. Ik moet zeggen dat het me tot nu toe erg goed bevalt. Je vergeet toch snel dingen te regelen en de planning van je bruiloft is erg belangrijk! Mocht je twijfelen aan een weddingplanner zou ik zeker een gesprek voeren met een weddingplanner. Heb je een klik met die persoon dan is het vaak een stuk makkelijker om een beslissing te maken. Wij zijn iig er blij en mijn aanstaande man helemaal ;-)

Iedereen veel plezier op zijn bruiloft !!

Milka2014

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 1
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #88 Gepost op: 16 mei 2014, 11:58:00 »
Hallo allemaal,

Mijn naam is Michelle en ik ben nieuw op het forum en ik zit er over te denken om een wedding planner in te schakelen voor mij bruiloft.
Nu heb ik een aantal vragen hierover.
Sorry als het een beetje op een vragenlijst lijkt maar ik wil zeker weten dat ik de juiste beslissing neem en waar ik op moet letten bij een WP.
Ben best wel kieskeurig haha :biggrin:

Heb jij een wedding planner op je bruiloft gehad of ga je trouwen en heb je er 1 ingeschakeld?
Wat verwacht jij van een wedding planner of wat waren je verwachtingen?
Ben jij tevreden met de wedding planner achteraf? of tot nu toe als je nog gaat trouwen.
Waar moet ik op letten bij het inschakelen van een wedding planner?
Wat was jou tegengevallen bij jou wedding planner?
Wat had beter gekund?

Ik hoop dat jullie mijn vragen willen beantwoorden.

Groetjes Michelle

Sherry82

  • Gast
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #89 Gepost op: 19 mei 2014, 13:30:57 »
Beste Michelle,
Ik ben een Weddingplanner in opleiding en moet een stagebruiloft organiseren. Lijkt het je wat? Dit is kostenloos en voor ons beiden een win-win situatie.
Mocht je niet te ver weg wonen, zou ik jullie graag willen assisteren.

Groet, Sharon !

DazzledDay

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 5
  • Geslacht: Vrouw
    • Dazzled Day Weddingplanning
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #90 Gepost op: 14 juni 2017, 15:59:04 »
Ik zie dat dit topic flink naar beneden is gezakt.
Toch ben ik heel benieuwd hoe de bruidjes van nu, een paar jaar later, denken over het wel of niet inschakelen van een weddingplanner.

Is er iemand die daar nu over na aan het denken is?

Lenika

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 5
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #91 Gepost op: 20 juli 2017, 20:03:26 »
Mijn zus heeft alles zelf geregeld voor haar bruiloft. Ze wilde alles zelf onder controle hebben:p Maar het was een vermoeiende taak. Ik denk dat ik voor mezelf wel iemand ga inschakelen)

SofiaSofia

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 5
Re: Het grote weddinplanner topic: Voor bruidjes
« Reactie #92 Gepost op: 27 juni 2018, 14:08:35 »
Heel interessant om te zien hoe anderen hier over denken en wat de ervaringen met een weddingplanner zijn. Ik heb zelf best lang getwijfeld over het inhuren van een weddingplanner. Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen het niet te doen. Eigenlijk was de voornaamste reden toch wel dat ik echt overal zelf de controle over wilde hebben (herkenbaar voor velen als ik het zo lees, je leert jezelf wel kennen he :biggrin:) Ook had ik gewoonweg heel veel zin om overal zelf mee aan de slag te gaan; het leek me oprecht zo leuk om te doen!

Inmiddels merk ik dat het toch wel heeel veel dingen zijn die op je afkomen als je letterlijk alles zelf wil doen. Ik ben ook dol op kleine DIY-projectjes en ben dus veel tijd kwijt met de details. Bijv: we willen hier van die horeca en event dingen bestellen (persoonlijke placemats) en dat moet natuurlijk allemaal ontworpen worden, ik schilder dit soort wegwijzers voor op het feest, ik maak zelf slingers, bedankpresentjes voor de gasten enz. Bij wijze van zou ik het liefst zelf nog de bruidstaart gaan bakken en alle hapjes gaan maken :blush: Maar het gevolg is dus dat ik me soms helemaal overweldigd voel door al die dingetjes die nog moeten (lees: die ik wil). Nu ik er zo nog eens over nadenk, is het misschien wel prettig als je iemand hebt die zorg draagt voor de basisdingen, zodat je je gerust op de details kunt storen. Ik zou waarschijnlijk alsnog iemand in de arm kunnen nemen, maar ik heb het gevoel dat we al zo ver zijn gekomen en dat het nu niet meer nodig is. Maar als ik de beslissing een paar maanden geleden opnieuw had moeten maken..

Overigens wordt een goede vriendin van mij cm op de dag zelf en gelukkig is zij heel enthousiast en daadkrachtig! Ik heb het gevoel dat ik altijd bij haar terecht kan en ze helpt ook in deze voorbereidingsfase graag als er wat is.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards