collapse

Auteur Topic: Ringen Van (schoon)ouders Krijgen?  (gelezen 2199 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

septemberbruid

  • Gast
Ringen Van (schoon)ouders Krijgen?
« Gepost op: 18 februari 2008, 11:17:19 »
Van mijn schoonouders mogen we een groot kado uitzoeken voor onze bruiloft, maar we weten eigenlijk niks. Omdat we vrij dure trouwringen hebben hadden we het idee om die dan aan mijn schoonouders te vragen. Dit vonden ze een erg goed idee, ook omdat het iets 'blijvends' is.

Maar hoe meer ik er over nadenk hoe meer ik ga twijfelen. Aan de ene kant denk ik : ach hartstikke leuk en lief en het zijn toch wel onze ringen, als symbool van liefde voor elkaar, aan de andere kant denk ik: het is een symbool voor elkaar, ik draag de ring die ik van mijn man heb gekregen, maar aan de ene kant hebben mijn schoonouders de ring betaald. Vind het eigenlijk een beetje dubbel.
Ik heb het er met mijn vriend over gehad en hji ziet dat niet zo, en hij vind het ook vervelend om tegen zijn ouders te moeten zeggen dat we ze niet aannemen omdat zijn ouders het een super idee vinden.
Help, wat moet ik nou!!!??

Eigenlijk moet ik hartstikke blij zijn want het scheelt ons heel veel geld, en we weten echt niet wat we anders moeten vragen.  En of het nu door Kees, Jan of Sinterklaas of wie dan ook betaald word moet dat eigenlijk niet uitmaken. En stel dat we de ringen van mijn ouders zouden krijgen zou ik ook heel blij zijn, dus volgens mij zit ik te zeuren om niks. Want ik heb een hele goede band met mijn schoonouders.
Wat zouden jullie doen??

Sylvia en Andre

  • Gast
Ringen Van (schoon)ouders Krijgen?
« Reactie #1 Gepost op: 18 februari 2008, 11:32:05 »
Hoi,

Ik zou dit, klinkt misschien wat cruw, gewoon "zakelijk" bekijken.

Natuurlijk geven jullie elkaar de ringen als symbool voor jullie liefde aanelkaar. Dan maakt het feitelijk toch niet uit wie uiteindelijk de rekening heeft betaald. Je moet het zo zien: Je schoonouders betalen gewoon een nota voor jullie, niets meer en niets minder. De ringen geven jullie gewoon zoals het hoort aan elkaar.
Ik zou er dus niet zo'n punt van maken.
« Laatst bewerkt op: 18 februari 2008, 11:32:55 door Sylvia en Andre »

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Ringen Van (schoon)ouders Krijgen?
« Reactie #2 Gepost op: 18 februari 2008, 11:33:21 »
Je man is de zoon van je schoonouders en zij zullen als zijnde zijn ouders altijd een rol spelen in jullie huwelijk, al is het maar omdat zij je man hebben opgevoed tot de man van wie jij houdt!
Ik vind het een lief gebaar en als je een goede band hebt met je schoonouders vind ik dat er niet echt een reden is om het te weigeren. Tenzij je natuurlijk alsnog iets anders weet te bedenken: ik weet niet of jullie op huwelijksreis gaan maar misschien is het een idee je schoonouders anders daaraan te laten bijdragen?

debby*

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3041
  • Geslacht: Vrouw
Ringen Van (schoon)ouders Krijgen?
« Reactie #3 Gepost op: 18 februari 2008, 11:43:03 »
Ik zou er zelf ook geen problemen mee hebben. Het gaat er toch niet om wie hem betaald heeft? Maar als je er zelf problemen mee heb kan je ze ook wat anders laten betalen zoals mar zegt. Fotograaf kost ook wel wat stuivers...

K en P

  • Gast
Ringen Van (schoon)ouders Krijgen?
« Reactie #4 Gepost op: 18 februari 2008, 12:39:29 »
Als je er moeite mee hebt zou ik het zelf niet doen.
Maar leg dan ook wel uit aan je schoonouders waarom je liever de ringen niet van hun wilt krijgen.
Ik denk dat ze de reden wel kunnen begrijpen.

Als ze perse iets voor de bruiloft willen geven, iets dat blijvens is, dan zou je misschien de fotograaf of de videograaf kunnen vragen van hun. Allebei zeer blijvend en vaak ook aardig aan de prijs.

Succes met je keuze.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards