collapse

Auteur Topic: Volwassen bruidsmeiden  (gelezen 70847 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

prinsesje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1295
    • http://
Volwassen bruidsmeiden
« Gepost op: 30 maart 2005, 00:29:45 »
Ik las een poosje geleden in een trouwmagazine dat het helemaal 'in' is om volwassen bruidsmeisjes te hebben. Die horen min. 16 jaar te zijn en ongetrouwd.

Ik heb hier op het forum niets over gelezen. Het leek mij wel wat, maar uiteindelijk toch maar niet gedaan.

Zijn er meiden die dit wel gaan doen?

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
Re: Volwassen bruidsmeiden
« Reactie #1 Gepost op: 30 maart 2005, 00:35:05 »
Nee sorry niet aan gedacht en ook niet bij stil gestaan. Maar ja dat komt natuurlijk door mijn eigen kids...die ons bruidsmeisje en bruidsjonker worden.

Je mag ze wel lenen hoor.... :tongue:

prinsesje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1295
    • http://
Re: Volwassen bruidsmeiden
« Reactie #2 Gepost op: 30 maart 2005, 00:40:00 »
Hahaha!!!   :laugh:  :laugh:  :laugh:

bruidje

  • Gast
Re: Volwassen bruidsmeiden
« Reactie #3 Gepost op: 30 maart 2005, 05:41:01 »
eerlijk gezecht lijkt het mij leuker om kleine bruids meisjes of jonkertjes te hebben.
weet niet
dat met volwassenmeiden trekt mij niet zo
maar iedereen heeft daar zijn eigen menig zo over.

gr monique

natascha

  • Gast
Re: Volwassen bruidsmeiden
« Reactie #4 Gepost op: 30 maart 2005, 08:07:32 »
In Amerika en Engeland zijn bruidsmeisjes ongetrouwde familie leden
tot een jaar of 25-30.
De bruid en de bruidegom hebben allebei even veel bruidsmeisjes/jonkers.
Dus zou jij meer nichtjes e.d. hebben zou je wat weg moeten strepen.....
Je zou dus van alle leeftijden kunnen nemen............
Meestal worden de jongste kinderen dan gebruikt om bloemblaadjes te strooien.
Maar dit is volgens officiële richtlijnen.

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Volwassen bruidsmeiden
« Reactie #5 Gepost op: 30 maart 2005, 13:01:49 »
nou ik vind het veel leuker voor die kleintjes om te doen..... kinderen houden vaak van aandacht en op deze manier is het voor hun ook extra leuk... en ik vind het er ook wel altijd erg leuk uitzien

Yvonne

  • Gast
Re: Volwassen bruidsmeiden
« Reactie #6 Gepost op: 30 maart 2005, 13:05:55 »
wel een leuk idee....
M'n vriendin is getuige en ongetrouwd. Denk alleen dat ze zich niet happy zal voelen als bruidsmeisje...

Hou het maar bij m'n hondje!!!! :biggrin:

natascha

  • Gast
Re: Volwassen bruidsmeiden
« Reactie #7 Gepost op: 30 maart 2005, 14:48:20 »
Woef

Natasja

  • Gast
Re: Volwassen bruidsmeiden
« Reactie #8 Gepost op: 30 maart 2005, 15:06:38 »
mijn zusjevan 23 is mijn bruidsmeisje ik heb een mega sleep dus heb haar nodig!. mijn neefje van 1,zoontje van mijn andere zus is jonker, nou ja, hij gaat ons de ringen aangeven.

groetjes
natasja

natascha

  • Gast
Re: Volwassen bruidsmeiden
« Reactie #9 Gepost op: 30 maart 2005, 17:30:10 »
Onze dochter van bijna 3 geeft bij ons ook  de ringen en Johan's moeder zal me wel een beetje helpen met mijn jurk....

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Re: Volwassen bruidsmeiden
« Reactie #10 Gepost op: 30 maart 2005, 18:09:51 »
Ik vind t ook niks. Wel zal mijn beste vriendin me die dag gewoon ondersteunen met mijn jurk enzo. Dat doe ik in augustus ook met haar bruiloft. Loop ik steeds haar sleepje te fatsoeneren en dr haren in de gaten te houden enzo :)

irenebreebaart

  • Gast
Re: Volwassen bruidsmeiden
« Reactie #11 Gepost op: 30 maart 2005, 19:41:51 »
Ik heb mijn zusjes ook wel om m'n jurk recht te leggen, maar ze zijn geen bruidsmeisjes. Daarvoor hebben we twee kleine ukkies, maar die zijn te klein om m'n jurk te doen... Met de foto's gaan de twee moeders mee (van de kids) dus dan moet het met de jurk wel goedkomen!

denize17

  • Gast
Re: Volwassen bruidsmeiden
« Reactie #12 Gepost op: 15 april 2010, 17:45:27 »
Bij ons huwelijk heb ik mijn 4 beste vriendinnen als bruidsmeisjes. Niet helemaal volgens NL traditie, maar vond het zo'n leuke gedachte!

Wij zijn ook al vanaf de basisschool vriendinnen. We laten de jurken maken door een nichtje en ze zijn allemaal dezelfde kleur. Ook krijgen de meiden een mini versie van mijn bruidsboeket.

Ik vraag me alleen af of het gebruikelijk is dat de meiden dan ook meelopen naar het altaar voor de ceremonie achter mij en mijn vader aan zegmaar. Weten jullie dat? :biggrin:

Trouwring

  • Gast
Re: Volwassen bruidsmeiden
« Reactie #13 Gepost op: 15 april 2010, 17:49:20 »
Als je het leuk vindt, gewoon doen :biggrin:

wievie

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 732
  • Geslacht: Vrouw
Re: Volwassen bruidsmeiden
« Reactie #14 Gepost op: 15 april 2010, 18:17:05 »
in de film lopen ze toch altijd voor de bruid??

jassou

  • Gast
Re: Volwassen bruidsmeiden
« Reactie #15 Gepost op: 15 april 2010, 18:17:49 »
Ik zie het vaakst dat bruidsmeisjes voor de bruid uit lopen. Een voor een, of met een bruidsjonker als koppeltje. Als de hele stoet is aangekomen gaat iedereen staan en komt de bruid er aan.

Laatst hoorde ik dat een bruidsmeisje ook achter je aan komt, zodat ze je sleep goed kan trekken als jij aangekomen bent. Maar dat heb ik zelf nog nooit gezien.

Mij lijkt het dat je dat soort dingen dus net zo goed zelf kan verzinnen :)

melis

  • Gast
Re: Volwassen bruidsmeiden
« Reactie #16 Gepost op: 15 april 2010, 21:17:46 »
Esmeralda zou voor ons uitlopen, maar meer omdat ze pas 4 is en anders haar niet echt goed zien.
Zou wel mooier zijn als jou vriendinnen eerst gaan en jij erachter aan.

tijger79

  • Gast
Re: Volwassen bruidsmeiden
« Reactie #17 Gepost op: 15 april 2010, 22:43:52 »
Ik ben een aantal jaar geleden op mijn 26! bruidsmeisje geweest op de bruiloft van een vriendin van me uit Canada een hele mooie ervaring. Ze had zelf 4 bruidsmeisjes en 4 jonkers, vrienden van hem. We werden gekoppeld en liepen als "koppels" voor het bruidspaar uit. de kleine kindjes achter ons aan en daarna de bruid met haar vader.

Maar ik zou ook zeggen gewoon doen zoals je het zelf wilt waar jij je goed bij voelt. Als de meiden voor je lopen en jullie gaan zitten dan weet ik zeker dat er sowieso wel even iemand je jurk recht komt leggen :wink:

Celientje

  • Gast
Re: Volwassen bruidsmeiden
« Reactie #18 Gepost op: 16 mei 2010, 15:07:34 »
Tuurlijk kan dat. Alles kan wat je zelf wilt. Ik heb de kleine bruidsmeisjes en jonkertjes voor me uitlopen en mijn twee bruidsmeiden (volwassen) achter me aan. Lekker op zn Amerikaans.

Bloemetje82

  • Gast
Re: Volwassen bruidsmeiden
« Reactie #19 Gepost op: 17 mei 2010, 13:06:46 »
Wij laten ze ook voor ons uitlopen. Maarja, zijn onze eigen kids van ( dan ) 4 jaar en 13 maanden ( hopen dat ze loopt...) Weet zeker dat ze de show stelen!!  :biggrin:

Maar wat jou betreft: Gewoon doen waar je jezelf het prettigst bij voelt. Wel ontzettend gaaf dat je de vriendinnen van vroeger als bruidsmeisje hebt. Heel speciaal!

Kity

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5168
Re: Volwassen bruidsmeiden
« Reactie #20 Gepost op: 17 mei 2010, 13:35:21 »
Wij hebben op de bruiloft van mijn vriendin ook voor haar uit gelopen. Niks raars aan. De Babs zei ook dat ze het zelf mocht kiezen.Persoonlijk zou ik het wel voor je uit doen, want zodra jij er aan komt, dan gaat alle aandacht naar jou en je vader uit, de meiden bouwen zegt maar een beetje de spanning op, daarom lopen ze denk ik altijd vooruit. :wink:

Elles*

  • Gast
Re: Volwassen bruidsmeiden
« Reactie #21 Gepost op: 19 mei 2010, 19:47:25 »
Leuk :biggrin: Doen!
Ik heb ook 4 meiden, nichtjes en mijn zusje, ze zijn 15 jaar. Ik denk dat ik ze ook in de kerk voor me uit laat lopen, leuk toch! Ik weet alleen nog niet of ik ze allemaal boeketjes geef, vinden ze geloof ik maar onhandig. Misschien een corsage in het haar...
Of zijn er nog leuke alternatieven?

Marry24

  • Gast
Re: Volwassen bruidsmeiden
« Reactie #22 Gepost op: 19 mei 2010, 21:56:37 »
of een leuke polscorsage?

Lucie

  • Gast
Re: Volwassen bruidsmeiden
« Reactie #23 Gepost op: 29 oktober 2010, 11:58:16 »
Ik heb mijn 3 zussen als bruidsmeiden gevraagd. Denk dat ze een polsboeketje krijgen.
Verder lopen ze voor mij (en mijn vader) uit naar het bankje van de ceremonie (niet echt een altaar geloof ik)

wij gaan trouwen

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 206
  • Geslacht: Vrouw
Re: Volwassen bruidsmeiden
« Reactie #24 Gepost op: 29 oktober 2010, 13:32:44 »
Wij hadden 2 bruidsdames van 24 en 15 jaar en 2 bruidsheren van 18 jaar oud.
Zij waren met de fotosessie met ons mee....handig een helpend handje hier en daar...en ook heel gezellig.

Tijdens de ceremonie liepen zij 2 aan 2 voor mij en mijn vader uit, de kasteeltrap af, naar de bruidegom die beneden stond te wachten
De bruidsdames hebben de kaarsen voor de huwelijkskaars aangestoken en alle vier, samen met ons, na de ceremonie vredesduiven losgelaten.
 
Alle kleding was op elkaar afgestemd, de dames hadden een polscorsage naar het bruidsboeket en de heren een corsage.
« Laatst bewerkt op: 29 oktober 2010, 13:36:04 door wij gaan trouwen »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards