collapse

Auteur Topic: Volgorde  (gelezen 2532 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Volgorde
« Gepost op: 22 februari 2008, 08:27:09 »
Er zal vast wel een topic ergens over zijn maar ik kon het zo gauw niet vinden.

Wat doe je nu eerst? Jurk aan, laken eroverheen, makeup, haar, enzovoorts? Of makeup, haar, laken over je hoofd, jurk aan? Ik weet het niet meer.

joycehl

  • Gast
Volgorde
« Reactie #1 Gepost op: 22 februari 2008, 08:38:34 »
ik dacht eerst haar en make up en als laatste pas de jurk.....

Mara

  • Gast
Volgorde
« Reactie #2 Gepost op: 22 februari 2008, 08:38:53 »
Ik dacht het 2de dus [color=\"#FF0000\"]makeup, haar, laken over je hoofd, jurk aan[/color]
Ik weet niet of dat traditie of etiquette is maar ik persoonlijk zou ook kijken hoe je jurk aan moet.
Dus kan je erin stappen of moet het over je hoofd?

minime

  • Gast
Volgorde
« Reactie #3 Gepost op: 22 februari 2008, 08:46:14 »
Eerst make-up, zodat zij je haar uit je gezicht kan schuiven. Daarna kapper, als je een sluier hebt zal de kapster die waarschijnlijk ook erin doen (heb zelf geen sluier dus dit weet ik niet zeker). Daarna inderdaad jurk aan, ik kan er gewoon in stappen, maar anders schijnt idd een laken of de verpakkingszak van je jurk overje hoofd doen voordat je je jurk eroverheen doet wel handig te zijn....

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Volgorde
« Reactie #4 Gepost op: 22 februari 2008, 10:00:00 »
Ik had gedaan: Haar, meteen sluier erop, make-up, jurk (voile over je hoofd om je make-up en haar te beschermen en niets op je jurk te krijgen).

Zo ging het bij mij althans. Door mijn kapsel was mijn haar al uit mijn gezicht.
« Laatst bewerkt op: 22 februari 2008, 10:00:45 door LadyXochi »

knijn80

  • Gast
Volgorde
« Reactie #5 Gepost op: 22 februari 2008, 10:02:22 »
Het ligt er echt aan wat voor jurk je hebt, lijkt mij.
Als je een jurk hebt die over je hoofd aan moet, zou ik als eerste de jurk aan doen, en dan pas de make-up.

nisanlin

  • Gast
Volgorde
« Reactie #6 Gepost op: 22 februari 2008, 11:32:09 »
Citaat
Het ligt er echt aan wat voor jurk je hebt, lijkt mij.
Als je een jurk hebt die over je hoofd aan moet, zou ik als eerste de jurk aan doen, en dan pas de make-up.
Jep! Als je in je jurk kan stappen komt je jurk als laatste, anders eerst de jurk en dan de rest

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Volgorde
« Reactie #7 Gepost op: 22 februari 2008, 11:32:34 »
Bij mij wordt de volgorde:
make-up
haar
jurk
sluier

Ik heb een jurk die over het hoofd aan moet. De visagiste neemt een of ander netje mee dat modellen ook gebruiken zodat de make-up en de kleding elkaar niet raken. Mijn haar wordt opgestoken, meteen daarna trek ik de jurk aan en de kapster zet dan nog even de sluier in mijn haar.
Vraag anders aan de mensen die je haar en make-up doen wat zij gewend zijn en handiger vinden?
Bij mij zeiden zowel de visagiste als de kapster dat deze volgorde het beste zou zijn :)

Sue

  • Gast
Volgorde
« Reactie #8 Gepost op: 22 februari 2008, 12:45:14 »
Bij mij moet de make-up wel eerst, die laat ik nl buitenshuis doen, en ik zie mezelf niet in m'n jurk op pad gaan hahahahha.

Maar dan....eerst m'n haar lijkt me het handigst, en dan idd iets om me heen om niets af te geven of verpesten. En ik ga er vanuit dat de kapster er is als de jurk aangaat dus mocht m'n haar het nodig hebben kan ze na het aandoen van de jurk nog even 1e hulp verlenen  :tongue:

Annemieke

  • Gast
Volgorde
« Reactie #9 Gepost op: 22 februari 2008, 14:40:52 »
Bij mij ging het zo: rollers in m'n haar, make up (ondertussen kon de kapper m'n moeder en zussen doen), rest van m'n haar, jurk aan. Inderdaad met iets over je hoofd, om te voorkomen dat er vlekken op je jurk komen.
Het is ook wel handig om nog niet je haar gedaan te hebben, als je make up gedaan wordt terwijl je ligt: zonde van je kapsel!

Ivy

  • Gast
Volgorde
« Reactie #10 Gepost op: 22 februari 2008, 15:06:40 »
Mmm hier moet ik ook wel over nadenken, want mn rok moet over mn kop heen.. Haar doe ik dan denk ik maar later, maar make-up zit eerder in mn tijdsplanning, dus dan maar even een doek over mn kop ofzo :biggrin:

femkemarije

  • Gast
Volgorde
« Reactie #11 Gepost op: 22 februari 2008, 19:36:09 »
hier had ik het van de week nog over, mijn jurk zit aan mijn torselet vast (ivm afzakken) en die zit vrij krap... beetje ingewikkeld maar de naaister heeft het zo gedaan. Ik moet me dus echt in mn jurk wurmen, en als ik dan al haar gedaan heb is dat misschien ene beetje zonde... moeilijk! wat hebben we toch een dilemma's!  :tongue:

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Volgorde
« Reactie #12 Gepost op: 22 februari 2008, 19:46:24 »
Hmmmm ... de visagiste komt niet aan huis, daar moet ik eerst heen dus ik zal toch echt eerst mijn makeup moeten doen bedenk ik nu. De jurk moet over mijn hoofd heen.

Dank voor de tips dames, ik ga het eens navragen allemaal :biggrin:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards