collapse

Auteur Topic: Trouwauto En Bruidsboeket Gevonden...  (gelezen 3740 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mara

  • Gast
Trouwauto En Bruidsboeket Gevonden...
« Gepost op: 20 februari 2008, 09:15:59 »
Maar mijn vriendje vind mijn boeket te duur!! :mad:  :sad:
Eerlijk gezegd ik ook wel hoor maar hij is zoooooooo mooi!
En heel anders dan wat ik eigenlijk wilde,maar ja ook gelijk 40,- duurder. :dry:

Wij zijn gister dus naar de trouwauto gaan kijken,en ze verkopen er ook
bloemen.Dus uiteraard ook gelijk naar een bruidsboeket,corsages en
een bloemstuk voor de auto gekeken.
De auto was goedkoop,de corsages ook wel(10,- voor hem en dan 2,75 ps voor 4 getuigen,2 moeders,2 cm)
Bloemstuk voor de auto was 50,- vind ik ook nog meevallen,we hebben ook nog een bloemenmandje en een stok voor onze jongste kinderen genomen wan die zijn bruidsjonker en meisje.Maar dan het bruidsboeket..
140,- :blink:  :ohmy: .
Dat zal wel bij iedereen verschillend zijn maar ik vind 140,- voor bloemen echt veel.
Ik had al met moeite 100,- in de begroting gekregen ervoor,want als het aan mijn vriendje
ligt kost het niet meer dan 20,-.
Nu sta ik dus voor een dilemma mijn moeder die was ook mee die vind hem ook te duur,
en vind dus dat ik moet bellen om te zeggen dat ik toch een goedkoper boeket wil.(vind vriendjelief ook)
Want we hebben dus een offerte gekregen(en moeten wel alvast een aanbetaling doen) en in principe dus overal ja op gezegd.De verkoper had nog wel gezegd dat mocht er iets veranderd moeten worden dat altijd nog kan.
Maar ik wil het boeket!!Ik ben er gelijk verliefd op geworden,hij is echt mooi!! Heb er jammer genoeg geen foto van.
Maar nu mijn dilemma, toch een ander boeket nemen of proberen ergens anders die 40,- op te bezuinigen? en hopen dat vriendjelief daar dan mee akoord gaat?
« Laatst bewerkt op: 20 februari 2008, 09:17:28 door Mara »

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Trouwauto En Bruidsboeket Gevonden...
« Reactie #1 Gepost op: 20 februari 2008, 11:12:57 »
Tja, altijd lastig als je het niet eens kunt worden over een onderdeel. Ik vind 140 euro ook wel erg veel geld voor het bruidsboeket. De mijne was geloof ik ruim 100 euro goedkoper, maar die heeft mijn man geregeld. En tegen kostprijs van de bloemen, want we hadden iemand die hem voor ons heeft gemaakt. Maar als ik het goed begrijp hebben jullie er dus al ja tegen gezegd? Dus je kunt niet meer onder een boeket via hen uit? Als dat wel kan, kun je hem misschien ergens goedkoper laten namaken. En als het niet kan, kun je proberen de prijs omlaag te krijgen door te zeggen dat jullie het echt te veel geld vinden voor een boeket.  Misschien kan ie anders iets vereenvoudigd worden, iets kleiner of iets goedkopere bloemen?
Het zijn maar wat opties. Succes ermee!

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Trouwauto En Bruidsboeket Gevonden...
« Reactie #2 Gepost op: 20 februari 2008, 12:28:33 »
Ik vind het ook erg duur voor het boeket.
Je zou kunnen bellen en uitleggen dat je het mooi vindt, maar heel erg duur. Wat Jorieke al zei, misschien kunnen er kleinere of goedkopere bloemen in? En anders gewoon om korting vragen. Je regelt de auto én de bloemen bij die mensen, het gaat toch om minstens enkele honderden euro's neem ik aan? Dan kan er heus wel iets af.
En anders, tja, als je persé dit boeket wilt en geen ander.. dan moet er misschien ergens anders iets worden ingeleverd?

bruid2008

  • Gast
Trouwauto En Bruidsboeket Gevonden...
« Reactie #3 Gepost op: 20 februari 2008, 14:10:45 »
Ik vind 140 Euro voor een bruidsboeket echt belachelijk. Heb je wel eens voor 140 Euro bloemen bij elkaar gezien???? De laatste keer dat ik bloemen heb laten maken was helaas voor een begrafenis maar dan had ik voor 80 euro prachtige stukken met heel veel rozen er in. Ik vond dat ook al een hoop geld en toen gevraagd waarom dat allemaal zo duur moet zijn. Toen vertelde de bloemist mij dat ze de bloemen speciaal selecteren zodat de bloemen op de dag van de begrafenis/crematie op zijn mooist zijn. En dat klopte inderdaad, ze werden maandag afgeleverd en op donderdag waren ze supermooi. We hebben alle bloemen weer meegenomen en thuis nog een soort rouwtafel ingericht, de bloemen hebben nog zeker een week prachtig gestaan.

Dat geldt dus voor een bruidsboeket helemaal niet, een goede bloemist is misschien een uurtje bezig met het maken van een boeket en qua bloemen zal er toch niet veel meer dan 30 euro ingaan. Gewoon oplichterij zoals met alles waar je bruid-, golf- of zeil voor zet.

Mara

  • Gast
Trouwauto En Bruidsboeket Gevonden...
« Reactie #4 Gepost op: 20 februari 2008, 14:19:28 »
Het is ook een belachelijk bedrag,maar het boeket is echt waanzinnig.
Ik ga toch bellen en zeggen dat het boeket te duur is.
140,- is echt overdreven voor bloemen.Ik zal het nu maar gelijk doen
anders komt er weer niks van.

bruid2008

  • Gast
Trouwauto En Bruidsboeket Gevonden...
« Reactie #5 Gepost op: 20 februari 2008, 14:25:09 »
Kun je een beetje omschrijven wat er zoal het boeket zit? Qua bloemen en qua opmaak? Bijv. een heel ingewikkelde constructie of zo?

Catt

  • Gast
Trouwauto En Bruidsboeket Gevonden...
« Reactie #6 Gepost op: 20 februari 2008, 14:31:48 »
140 euro voor een bruidsboeket vind ik ook best aan de dure kant hoor, daar moet echt wel wat vanaf kunnen. Of zitten er hele bijzondere onderdelen in het boeket? Is het misschien een idee om ergens anders een vergelijkbaar boeket te proberen te krijgen, voor een betere prijs? Maar aan de andere kant, als je toch bezig bent geld uit te geven voor de dag, dan maakt die 40 euro extra ook niet meer uit (beetje doelredenering, maar misschien is je vriend er gevoelig voor  :biggrin:  :biggrin:

Catt

Lotte2009

  • Gast
Trouwauto En Bruidsboeket Gevonden...
« Reactie #7 Gepost op: 20 februari 2008, 14:33:22 »
Jeetje wat een geld! wel balen als je er juist zo weg van bent...ben benieuwd naar de reactie...

Mara

  • Gast
Trouwauto En Bruidsboeket Gevonden...
« Reactie #8 Gepost op: 20 februari 2008, 14:37:51 »
ik ga mijn best doen
het is een biedermeijer (denk ik) het zal daar vast en zeker onder vallen
Rode rozen met parels erin
gekrulde bladeren grijzig
eronder grassprieten met parels erin
de stelen zijn op 2 plaatsen bij elkaar gebonden

moeilijk uit te leggen maar zoiets is het ongeveer
heb inmiddels gebeld en het uitgelegd.
en hij vond het zonde en zei het eenmalig voor 120,- te doen.
nog bizar veel geld maar kijken wat vriendjelief daarvan vind
« Laatst bewerkt op: 20 februari 2008, 14:39:40 door Mara »

Lotte2009

  • Gast
Trouwauto En Bruidsboeket Gevonden...
« Reactie #9 Gepost op: 20 februari 2008, 14:41:19 »
Nou dan kan er wel makkelijk 20 eurie af zeg! Nog geen NEE gezegd dus...hihihi nou spannend hoor. Heb je er helemaal geen andere opties gezien voor minder?

Klinkt mooi, heb me nog niet verdiept in boeketten maar pareltjes en gekrulde blaadjes met roosjes klinkt erg mooi.

Sue

  • Gast
Trouwauto En Bruidsboeket Gevonden...
« Reactie #10 Gepost op: 20 februari 2008, 14:48:14 »
:ohmy: mijn boeket kost 130,- maar die is het dan ook wel dubbel en dwars waard vind ik. En daarbij, als je gewoon rondkijkt is alles toch wel minimaal rond de 100,- dus die 30,- extra, ach, wat maakt dat uit op zo'n dag  :tongue:

Pip

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3313
Trouwauto En Bruidsboeket Gevonden...
« Reactie #11 Gepost op: 20 februari 2008, 15:07:23 »
Ik vind het zelf niet vreselijk duur, maargoed ik weet natturlijk niet hoe hij eruit ziet.
Ik ben zelf ook bloemist, maar ik moet zeggen dat veel mensen erg gemakkelijk over de bloemen denken, het is niet zomaar wat bij elkaar gooien. Bruidswerk in onwijs arbeidsintensief en de bloemen zijn ook altijd duur, vaak zijn het speciale bloemen en dat is gewoon duurder.

1Hanneke

  • Gast
Trouwauto En Bruidsboeket Gevonden...
« Reactie #12 Gepost op: 20 februari 2008, 16:43:32 »
Tja het is best duur... maar een bruidsboeket is niet hetzelfde als een gewoon boeket. Vaak specialere bloemen en allemaal apart opgestoken, daar is de bloemist echt wel ff mee bezig...
Je moet natuurlijk niet al te makkelijk doen met je budget, maar als dit jouw droomboeket is zou ik het gewoon doen! Er is nu zelfs 20 euro af. Wat hierboven iemand al zei, op zon groot bedrag wat je voor je bruiloft uitgeeft, maken tientjes op een gegeven moment niet zo heel veel verschil meer... Je auto en corsages vielen mee zeg je, misschien dat je daar dan je 20 euro mee verdient hebt :) Als je jurk 20 euro duurder was geweest, had je er waarschijnlijk ook niet over nagedacht?

Artnael

  • Gast
Trouwauto En Bruidsboeket Gevonden...
« Reactie #13 Gepost op: 20 februari 2008, 18:32:03 »
Mijn moeder, die heel creatief is, maar er nooit iets mee doet, gaat mijn bruidsboeket maken! (mooi voorbeeldje gezien in eén van de bruidsboeken met waterlelies's, ijzerdraad en lint!) gaat hem helemaal worden! voor 20 euro kunnen we klaar zijn!! :)

kun je het versieren van de auto niet door iemand laten doen? ik bedoel! rozen rond de ramen? aan de binnenkant?
scheelt een hoop geld!

K en P

  • Gast
Trouwauto En Bruidsboeket Gevonden...
« Reactie #14 Gepost op: 20 februari 2008, 19:06:31 »
Wil je aanstaande wel een auto boeket dan?
Want je kan heel makkelijk 50 euro uitsparen hoor.
Moet je eens zien hoe mooi jouw 120 euro dure boeket staat op de auto :wink:
En huppetee, daar heb je 50 euro bespaard!

Ik zou mn droomboeket echt niet laten schieten om 20 euro.
Nou moet ik zeggen dat wij voor 40 euro klaar waren voor 5 corsages en mijn boeket, dus ik heb makkelijk praten denk.

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Trouwauto En Bruidsboeket Gevonden...
« Reactie #15 Gepost op: 20 februari 2008, 21:16:15 »
Ik weet nu een beetje dat bruidsboeketten heel duur zijn, vanwege de bloemen en het werk wat erin gaat zitten. Maar € 140.- voor een boeketje vind ik wel duur. Ik hoop rond de € 100.- uit te komen (het liefste goedkoper, maar wil ook niet een flutding hebben). Maak keuzes en volg je gevoel, want je kunt wel een minder mooi boeket uitzoeken, maar niet dat je spijt krijgt achteraf.

Kitty78

  • Gast
Trouwauto En Bruidsboeket Gevonden...
« Reactie #16 Gepost op: 21 februari 2008, 06:38:35 »
140 euro voor een biedemeijer is best pittig ja, ben zelf ook bloemiste geweest en een biedermeijer is het 'makkelijkste" bloemwerk wat je kan hebben.....jammer dat je geen foto heb en had kunnen informeren bij andere bloemisten

Mara

  • Gast
Trouwauto En Bruidsboeket Gevonden...
« Reactie #17 Gepost op: 21 februari 2008, 08:21:02 »
Het is een nieuw boeket bij hun vandaar dat ze nog geen foto op
de site hebben.Maar op hun folder staat hij wel in de orginele versie.
Ik zal die ff proberen te scannen.

nou gelukt  dit is de originele
het licht groene(wat naar beneden hangt) wordt vervangen door grassprieten met parels erin
De krulbladeren blijven wel en in de rozen komen ook parels.
We hebben hem samen zeg maar ontworpen nav van dit plaatje
De corsage van mijn vriend en de stok en bloemenmandje worden nav van mijn
boeket gemaakt.


Ik zal ook ff de stok en het bloemenmandje laten zien
« Laatst bewerkt op: 21 februari 2008, 11:40:12 door Mara »

Noukie

  • Gast
Trouwauto En Bruidsboeket Gevonden...
« Reactie #18 Gepost op: 21 februari 2008, 12:00:54 »
Heb zelf mijn boeket nog niet, dus kan niet zeggen hoeveel ik kwijt ben.

Maar als ik eerlijk ben, als dit echt je droomboeket is, wat maakt die 40 euro dan uit? Wat is nou 40 euro op een hele bruiloft van duizenden euro's?

Mara

  • Gast
Trouwauto En Bruidsboeket Gevonden...
« Reactie #19 Gepost op: 22 februari 2008, 07:47:03 »
Die 40,- euro is inmiddels maar 20,- euro  :laugh: en ik ga er gewoon voor.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards