collapse

Auteur Topic: Vader Dochter Muziek  (gelezen 111895 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ratatosk

  • Gast
Re: Vader Dochter Muziek
« Reactie #25 Gepost op: 15 april 2009, 13:42:18 »
Op risico dat hij al geplaatst is: Marco Borsato met Dochters.

Elliebellie

  • Gast
Re: Vader Dochter Muziek
« Reactie #26 Gepost op: 15 april 2009, 15:20:03 »
[color=\"#FFA500\"][font=\"Comic Sans MS\"]Waarom zoek je een vader-dochter nummer? Is het voor de ceremonie of voor de 1e dans met pa? Of voor... ????
De situatie vind ik namelijk bepalend voor het nummer. Je kan dan ook een nummer nemen die veel betekent voor jou en je a.s. en dat je vader bij dit moment ook een grote rol speelt is dan mooi meegenomen, toch?[/font]
[/color]

Robine82

  • Gast
Re: Vader Dochter Muziek
« Reactie #27 Gepost op: 15 april 2009, 21:19:15 »
Ben ook benieuwd wanneer jullie vader-dochter-muziek gebruiken. Bij het naar binnen lopen in het stadhuis (ik weet niet of mijn vader mij dan weg brengt .. bij de meeste van jullie wel?! Wij trouwen niet in de kerk, dus dat wordt het sowieso niet) of echt specifiek met een dans?

Ik had namelijk bedacht dat we een openingsdans zouden doen, half liedje samen dansen en dan aftikken en dan na dat nummer gewoon moderne dansmuziek .. Ben benieuwd of jullie dat anders doen? (Ik zit er ook een beetje mee dat bijna niemand van onze vrienden kan dansen, dus dat aftikken wordt al een ding opzich .. ) Hoor graag jullie idee'en hierover!!

JuffieCyn

  • Gast
Re: Vader Dochter Muziek
« Reactie #28 Gepost op: 25 april 2009, 14:14:46 »
Heartland - I loved her first
Ray Allaire - A song for my daughter
Teresa james - You're my hero
Steven Curtis Chapan - Cinderella

Zomaar wat ideetjes die ik nog niet heb zien staan

LovelyMe

  • Gast
Re: Vader Dochter Muziek
« Reactie #29 Gepost op: 26 april 2009, 18:31:02 »
Ik had het nummer Butterfly Kisses als optie, maar begin nu wel te twijfelen. Zo geweldig goed is de band met mijn vader niet (hij is altijd vrachtwagenchauffeur geweest en ik heb hem dus heel weinig gezien in mijn jeugd). Misschien dat ik wel gewoon een mooi lied pak. Het is in principe al bijzonder dat mijn vader me weggeeft. Daarnaast vind ik de tekst van die vader-dochter nummers soms zo cliche.

mods

  • Gast
Re: Vader Dochter Muziek
« Reactie #30 Gepost op: 28 april 2009, 19:45:21 »
[quote name=\'JuffieCyn\' post=\'225843\' date=\'25 April 2009, 14:14\']Ray Allaire - A song for my daughter

Zomaar wat ideetjes die ik nog niet heb zien staan[/quote]

deze hadden ik toen mijn moeder me 'weggaf' echt een heel mooi emo nummer
en niet erg bekend
dus weinig kans dat iemand anders m al 'had'

karen123

  • Gast
Re: Vader Dochter Muziek
« Reactie #31 Gepost op: 11 maart 2010, 18:40:55 »
Ik zou graag het liedje 'een kus en een knuffel' van Hans Vermeulen willen horen, maar ik vind het nergens, heb al op youtube gezocht en probeerde het net via limewire te downloaden, maar daar vind ik het ook niet.
Kan iemand mij aan dit liedje helpen?

Ratatosk

  • Gast
Re: Vader Dochter Muziek
« Reactie #32 Gepost op: 11 maart 2010, 19:19:05 »
Wij hebben Born Free van Hans Zimmer :).

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
Re: Vader Dochter Muziek
« Reactie #33 Gepost op: 11 maart 2010, 23:53:15 »
OT: Is dat uit een film Rata? Ik houd wel van Hans Zimmer, maar kan dit liedje niet vinden.

Samarinde

  • Gast
Re: Vader Dochter Muziek
« Reactie #34 Gepost op: 10 april 2010, 23:53:36 »
Ik vind de meeste liedjes zo sentimenteel. Kippenvel, maar het past niet echt bij mijn vader en mij.  Zo cliche, american-dream achtig..
Alsof het altijd zo perfect gaat...!

Dat nummer van Alain Clark klinkt een stuk luchtiger, maar ja.. Ik kan moeilijk een liedje uitkiezen waarin iemand over zijn zoon zingt.

Hmm.. iemand nog andere suggesties?Nou zeg, hier even een dijk van een update. Zit net even dat liedje van Stef Bos te luisteren- Papa.
Pfff, ik kende het nummer al lang, maar die tekst.. dit is echt perfect.
Nu moet ik het eerst nog 32394093480 keer draaien, omdat ik anders heeel hard moet huilen op
het moment supreme. (en ik huil niet zo charmant helaas) boehoeeeehoeee....

melis

  • Gast
Re: Vader Dochter Muziek
« Reactie #35 Gepost op: 20 april 2010, 08:01:25 »
Volgens mij zijn de desbetreffende bruiloften al geweest, maar wat ook een mooi nummer is, is "kindje" van Rob de Nijs (ben ik overigens niet echt fan van, maar dit nummer is wel speciaal), met de mooie zinnen:

"Als vader ben ik nu haast overbodig .. Je bent een prachtig mens en dat is fijn,
 maar soms heb ik het kindje even nodig, om zelf weer groot en sterk te zijn"


Het het nummer Kindje? kan hem helaas op you tube niet vinden en zou deze graag willen horen

Joy's

  • Gast
Re: Vader Dochter Muziek
« Reactie #36 Gepost op: 3 augustus 2010, 10:14:00 »
Ik zocht muziek voorbij de ceremonie, voor het moment dat mn vader mij "weggeeft".
We zijn er, met mn moeder, lekker voor gaan zitten. Samen hebben we zitten brainstormen.
Mn moeder kwam als eerst met Butterfly kisses. Alleen kent mn vader geen woord engels. Niet echt iets wat op ons sloeg dus.
Wees zeunig op mn meissie kwam meer in de richting van mn vader.
Maar ik vond het liedje niet zo bij de ceremonie passen. Geweldig voor op het feest, maar minder "chique" voor de ceremonie.
We kwamen uiteindelijk uit bij "Dochters"  van Marco Borsato.
Mn vader kende het liedje niet. Dus had hm op Youtube met songtekst opgezocht. Zo kon hij er rustig naar kijken.
Na 2 zinnen schoof hij de computer weg omdat hij het een "liefdesliedje" vond.
Uiteindelijk heeft hij het hele nummer afgeluisterd. Mn moeder en ik zaten na het 1e couplet al te huilen. En mn vader werd er helemaal stil van.
Het was al een geweldig moment om dit nr uit te zoeken. Laat staan als ik met mn vader de super mooie trap van onze locatie af loop om met mn as te trouwen!
Ik moet het nr ook nog 15000 keer horen. Anders hou ik het denk ik niet droog haha

veroniekske

  • Gast
Re: Vader Dochter Muziek
« Reactie #37 Gepost op: 3 augustus 2010, 19:24:43 »
Tip: I loved her first..
Super mooie ballad waarin een vader zijn toekomstig schoonzoon vraagt goed voor zijn dochter te zorgen.
Hij verteld hem dat hij haar als eerste vasthield, hij als eerste van haar hield..
Dikke tranen gegarandeerd!!

Maewyn

  • Gast
Re: Vader Dochter Muziek
« Reactie #38 Gepost op: 4 augustus 2010, 13:47:48 »
Stef Bos - Papa blijft een topper, en wil ik heel graag doen, maar ik denk dat het 'm niet gaat worden: de tranen schieten al in m'n ogen als ik aan het nummer denk! Ik kan heel erg emotioneel worden van bepaalde muziek, en dit is zo'n nummer. Als we dit draaien in het gemeentehuis blijf ik waarschijnlijk huilen en dat wil ik niet! Maar misschien moet ik net als Samarinde nog héél vaak luisteren... (trouwens, trouwen wij op dezelfde dag? 6 mei 2011?)
« Laatst bewerkt op: 4 augustus 2010, 13:48:56 door Maewyn »

Daydreamy

  • Gast
Re: Vader Dochter Muziek
« Reactie #39 Gepost op: 24 september 2010, 09:15:52 »
Tip: I loved her first..
Super mooie ballad waarin een vader zijn toekomstig schoonzoon vraagt goed voor zijn dochter te zorgen.
Hij verteld hem dat hij haar als eerste vasthield, hij als eerste van haar hield..
Dikke tranen gegarandeerd!!

Wow, ik zit nu naar het nummer te luisteren en de tranen lopen over m'n wangen! wat een prachtige tekst!
Deze moet ik onthouden :wink:

Frank

  • Junior
  • **
  • Berichten: 56
Re: Vader Dochter Muziek
« Reactie #40 Gepost op: 30 september 2010, 15:06:54 »
Het het nummer Kindje? kan hem helaas op you tube niet vinden en zou deze graag willen horen

Die heb ik wel voor je :-) stuur maar even een Pb / mailtje, dan stuur ik hem
Ik zou graag het liedje 'een kus en een knuffel' van Hans Vermeulen willen horen, maar ik vind het nergens, heb al op youtube gezocht en probeerde het net via limewire te downloaden, maar daar vind ik het ook niet.
Kan iemand mij aan dit liedje helpen?

En ook die heb ik wel ;-) (Ja sorry, iets te uitgebreide muziekcollectie...)

Simone Teubel

  • Gast
Re: Vader Dochter Muziek
« Reactie #41 Gepost op: 11 oktober 2010, 20:29:10 »
[font="Arial"][size="2"]Ik ben al jaren een gigantische fan van John Mayer en in Nederland is hij echt doorgebroken met het nummer Daughters.

Omdat dit juist voor mij het teken is dat hij als zanger in Nederland mainstream werd en dat nummer op de radio nu grijsgedraaid is, twijfel ik ook weer een beetje of we dat nu wel moeten gebruiken.
Maar,  het blijft mijn favoriete artiest, dus waarschijnlijk wordt is dit voor mij wel het perfecte nummer.

Een stukje tekst:


Fathers, be good to your daughters
Daughters will love like you do
Girls become lovers who turn into mothers
So mothers, be good to your daughters too

On behalf of every man
Looking out for every girl
You are the guide and the weight of her world

So fathers, be good to your daughters
Daughters will love like you do
Girls become lovers who turn into mothers
So mothers, be good to your daughters too [x3 [/size][/font]
« Laatst bewerkt op: 11 oktober 2010, 20:30:23 door Simone Teubel »

b-aukii

  • Gast
Re: Vader Dochter Muziek
« Reactie #42 Gepost op: 26 oktober 2010, 21:28:33 »
hallo allemaal,

ik trouw volgend jaar 1 juli
 en wij hebben in het gemeentenhuis bij binnen komst als mijn vader mij weg geeft a song fot my daugther van ray allaire
ik krijg kippenvel bij dit liedje.

Sjaantje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vader Dochter Muziek
« Reactie #43 Gepost op: 25 januari 2011, 14:57:20 »
Wat vinden jullie van deze:

You can let go now daddy, Crystel Shawanda

http://www.youtube.com/watch?v=jwS_Pt4ZfMQ&feature=player_detailpage

b-aukii

  • Gast
Re: Vader Dochter Muziek
« Reactie #44 Gepost op: 25 januari 2011, 16:43:06 »
het is een mooi nummer
maar jammer dat het einde treurig is dat vind ik zelf niet zo bij de bruiloft passen dan zou je het liedje moeten inkorten.

Sarah_2706

  • Gast
Re: Vader Dochter Muziek
« Reactie #45 Gepost op: 7 februari 2011, 14:52:13 »
Papa was a rollin' stone :tongue: haha sorry kon het niet laten, er worden vaak grappen gemaakt over dat er zoveel liedjes over moeders zijn (A Song for Mama, Always Loved My Mama) maar niets voor vaders.

I Loved Her First is wel mooi, ik vind de zang alleen een beetje... Niets. Als het iets meer a la Boyz II Men was gezongen zou ik deze zeker kiezen.
Dat idee van Stevie Wonder - Isn't She Lovely vind ik wel super :) Wij zijn grote Stevie Wonder fans thuis. Of inderdaad Otis Redding - My Girl.

augustus bruidje

  • Gast
Re: Vader Dochter Muziek
« Reactie #46 Gepost op: 30 maart 2011, 13:51:30 »
wat leuk nog meer mensen die het liedje  dochters van marco borsato nemen
 ik dus ook dit is echt een liedje van mijn vader en mij zal een mooi emo momentje worden.

boogschutter

  • Gast
Re: Vader Dochter Muziek
« Reactie #47 Gepost op: 27 maart 2012, 12:03:38 »
Effe uppen...
Ik zoek ook nog een liedje. Wil niet nederlandstalig en het liefst ook niet té soft. Iemand nog tips?

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Re: Vader Dochter Muziek
« Reactie #48 Gepost op: 27 maart 2012, 14:31:51 »
Wij doen het lekker traditioneel op deze versie van de bridalmarch
[color="#000099"][font="Arial"][size="2"]http://www.youtube.com/watch?v=t6WlkcGtuDI[/size][/font][/color]

Bewust voor iets vrolijks gekozen, tranen stromen er waarschijnlijk al genoeg!
« Laatst bewerkt op: 27 maart 2012, 14:32:21 door Lies86 »

Bride from Nijkerk

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1667
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vader Dochter Muziek
« Reactie #49 Gepost op: 27 maart 2012, 15:11:44 »
Mijn vader heeft mij weggegeven op Highland Cathedral gespeeld door 2 doedelzakspelers en een snaredrummer van de 48th Highlanders of Holland pipes and drums (de band waar ik zelf als tenordrummer speel).

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards