collapse

Auteur Topic: Traditioneel Verloven?  (gelezen 118794 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Loui

  • Gast
Traditioneel Verloven?
« Gepost op: 11 maart 2008, 15:13:59 »
Hallo Allemaal,

Ben ik één van de weinig mannen hier op het forum?

Ik vroeg me eigenlijk af of de meeste dames hier meer van de traditionele kant zijn en dus de man het aanzoek laten doen? Ik kom wel een aantal topics tegen van vrouwen die de man gevraagd hebben.. Leuk!

Wachten jullie net zo lang tot je gevraagd wordt? Of neem je op een gegeven ogenblik het heft in eigen hand? Ik ben benieuwd!  :ph34r:

Fammie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 11941
  • Geslacht: Vrouw
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #1 Gepost op: 11 maart 2008, 15:40:06 »
Ik heb mijn man gevraagd. Was hem net voor en ben niet zo traditioneel aangelegd.

Noukie

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #2 Gepost op: 11 maart 2008, 16:12:59 »
Hij heeft mij gevraagd na wat subtiele hints, haha. Zou het zelf niet gevraagd hebben, zo traditioneel ben ik dan ook wel weer.
« Laatst bewerkt op: 13 maart 2008, 10:40:35 door Noukie »

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #3 Gepost op: 11 maart 2008, 18:25:51 »
Wij hebben voordat we trouwplannen hadden, het er al verschillende keren over gehad. Mijn vriend zei altijd dat hij mij wilde vragen en als ik hem zou vragen, hij dan "Nee" zou zeggen. Hij wilde graag het heft in eigen handen houden, zoals hij dat vertelde. Ik heb vorig jaar zomer een poging gedaan, en niet doorgezet. Ik heb hem dat later wel verteld en toen schrok hij wel enigzins. Maar afgelopen oudjaarsnacht ging hij op z'n knieen in Disneyland Parijs (hij wilde het tijdens het vuurwerk doen om 00.00 uur, maar omdat het veel te druk was is hij uiteindelijk pas op de hotelkamer op z'n knieen gegaan).
Dus ik heb een man die het graag zelf deed.

debby82

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #4 Gepost op: 11 maart 2008, 19:48:53 »
Ik heb wat hints gegeven. Mijn vriend was er erg duidelijk in dat als ik hem zou vragen dat hij nee zou zeggen. Hij is nogal romantisch aangelegd en hij vond het veel te leuk om het zelf te doen. En achteraf vind ik het ook wel leuker dat hij mij gevraagd heeft.

K en P

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #5 Gepost op: 11 maart 2008, 21:04:37 »
Ik zou hem nooooiit gevraagd hebben.
In dat opzicht ben ik wel traditioneel.

Alexia

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #6 Gepost op: 12 maart 2008, 09:34:21 »
hij heeft mij gevraagd

ik zou hem ook niet gevraagd hebben denk ik, ik heb er eigenlijk nooit echt over nagedacht, had er ook geen tijd voor want hij had me al gevraagd voordat ik überhaupt ooit had nagedacht over trouwen... dat was wel even schrikken, had het nooit verwacht dat hij me zou vragen.. erg leuk natuurlijk :wink:

KleineMuis

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #7 Gepost op: 12 maart 2008, 11:01:14 »
Hm, mis 1 optie in de pol... Mijn as en ik hebben het al zo vaak over trouwen gehad, dat ik een aanzoek een beetje onzinnig vond. Daarom hebben we op een zondagavond heel practisch besloten om maar eens concreet met de trouwplannen te gaan beginnen. Niet echt romantisch misschien en krijg ook wel opmerkingen in mijn omgeving dat ik hem de kans had moeten geven om mij officieel ten huwelijk te vragen. Gelukkig vindt hij het niet erg dat het zo gegaan is.

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #8 Gepost op: 12 maart 2008, 11:36:24 »
Hij heeft mij gevraagd, maar als hij dat niet gedaan zou hebben zou ik hem binnen afzienbare tijd wel gevraagd hebben.

Ivy

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #9 Gepost op: 12 maart 2008, 16:47:51 »
Ik mis idd ook een vierde optie, wij hebben het ook gewoon samen besloten, en had ook nooit echt verwacht dat hij op zn knieën zou gaan.. We wisten al sinds het begin van onze relatie dat we wilden trouwen.
Ik krijg ook wel opmerkingen uit de omgeving, maar volgens mij gaat het in veel gevallen zo...

Maaike999

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4821
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.smullenvantaart.nl
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #10 Gepost op: 12 maart 2008, 16:56:19 »
Wij hebben het ook samen besloten.
Heb het altijd wel een leuk idee gevonden als mijn vriend mij zou vragen (of ik hem, maar dat mag ik niet :tongue:), dus dat schijnt hij nog te gaan doen.
Hij heeft ook nog tijd zat hahaha.

debby*

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3041
  • Geslacht: Vrouw
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #11 Gepost op: 12 maart 2008, 18:32:33 »
Wat dat betreft ben ik ook traditioneel. Ik zou als hij mij niet gevraagd had, hem niet vragen.... Vind ik trouwens veeeel te eng ook! :biggrin:

bruidpatty

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #12 Gepost op: 12 maart 2008, 18:40:17 »
Ik kan ook niet op deze poll stemmen want hier is ook niemand op zijn/haar knieen gegaan.

Samen besloten dus

Loui

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #13 Gepost op: 12 maart 2008, 20:09:54 »
[quote name=\'bruidpatty\' post=\'153816\' date=\'12 March 2008, 18:40\']Ik kan ook niet op deze poll stemmen want hier is ook niemand op zijn/haar knieen gegaan.

Samen besloten dus[/quote]

Hmm, die optie ben ik inderdaad vergeten.. Misschien kan een MOD dat wijzigen?
Klinkt zo raar.. samen besloten.. Net zoals mensen samen besluiten om uit elkaar te gaan..

joycehl

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #14 Gepost op: 13 maart 2008, 15:44:44 »
nou ik ben opzich wel traditioneel maar na veel hints heb ik het maar gevraagd hahahah en zei hij ja en nu vindie het toch wel leuk en zegt hij met trots tegen iedereen dat hij gaat trouwen

bruidpatty

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #15 Gepost op: 13 maart 2008, 20:26:53 »
[quote name=\'Loui\' post=\'153838\' date=\'12 March 2008, 20:09\'][quote name=\'bruidpatty\' post=\'153816\' date=\'12 March 2008, 18:40\']
Ik kan ook niet op deze poll stemmen want hier is ook niemand op zijn/haar knieen gegaan.

Samen besloten dus[/quote]

Hmm, die optie ben ik inderdaad vergeten.. Misschien kan een MOD dat wijzigen?
Klinkt zo raar.. samen besloten.. Net zoals mensen samen besluiten om uit elkaar te gaan..
[/quote]

Hoezo raar?? Het is een grote beslissing waar we het wel eens over hadden en op een avond hebben we een datum geprikt en het bekend gemaakt.

Noukie

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #16 Gepost op: 14 maart 2008, 09:10:50 »
[quote name=\'bruidpatty\' post=\'153978\' date=\'13 March 2008, 20:26\'][quote name=\'Loui\' post=\'153838\' date=\'12 March 2008, 20:09\']
[quote name=\'bruidpatty\' post=\'153816\' date=\'12 March 2008, 18:40\']
Ik kan ook niet op deze poll stemmen want hier is ook niemand op zijn/haar knieen gegaan.

Samen besloten dus[/quote]

Hmm, die optie ben ik inderdaad vergeten.. Misschien kan een MOD dat wijzigen?
Klinkt zo raar.. samen besloten.. Net zoals mensen samen besluiten om uit elkaar te gaan..
[/quote]

Hoezo raar?? Het is een grote beslissing waar we het wel eens over hadden en op een avond hebben we een datum geprikt en het bekend gemaakt.
[/quote]
vind je het niet jammer dat je dan geen aanzoek en ring hebt gehad?

KleineMuis

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #17 Gepost op: 14 maart 2008, 13:51:14 »
Precies zoals bij BruidPatty is het bij ons ook gegaan. We hebben het er al zo vaak over gehad dat we ooit wilden gaan trouwen. Dat we op een zondagavond concreet een datum (nou ja, meer een maand  :wink: ) hebben geprikt van dan gaan we trouwen. De dag erna zijn we samen een ring wezen uitzoeken. Dus een verlovingsring heb ik wel. De aanzoek heb ik dan misschien moeten missen, maar vind ik geen toegevoegde waarde meer hebben als je toch al weet dat je wilt trouwen.

Rosie

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #18 Gepost op: 16 maart 2008, 12:44:20 »
Hij heeft mij gevraagd en dat vond ik prima zo. Ik zou zelf nooit de eerste stap gezet hebben, omdat mijn vriend wat jonger is dan ik en ik het belangrijk vond dat hij er echt wel klaar voor was. Dus ik liet het aan hem over om te beslissen wanneer dat was :)

En dat bleek wel wat vroeger dan verwacht :laugh:

Patricia bruid 1-08-08

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #19 Gepost op: 20 maart 2008, 15:16:49 »
Wij wisten van beide dat we ooit zouden willen trouwen ,persoonlijker vondt ik het leukerder als hij mij zou vragen ,maar dat wist hij wel ...en ja hij heeft me tenslotte ook tenhuwelijk gevraagt! :biggrin:  :wink:

bruidpatty

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #20 Gepost op: 20 maart 2008, 18:46:56 »
Nee een aanzoek mis ik niet, hij laat genoeg op andere manieren merken dat ik alles voor hem ben. En een verlovingsring hoeft voor mij niet, ik heb ooit voor mijn verjaardag een gouden ring gekregen en dan straks de trouwring en dan heb ik genoeg ringen om.

maikaenroy

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #21 Gepost op: 24 maart 2008, 09:31:11 »
ik wist dat roy noooooit wilde trouwen dus zou hem ook nooit gevraagd hebben want dan zet je hem zo onder druk dat ie bijna geen nee meer zou durven zeggen en dus iets tegen zijn zin in zou doen .

we hadden het er steeds vaker over en op gegeven moment merkte ik wel dat ie wel wilde trouwen en na vaak genoeg gezegd te hebben dat ie mij wel op een taditionele manier moest vragen is ie op mijn verjaardag op de knieen gegaan !

gelukkig staat ie er wel 100% achter en is het niet dat ie het voor mij doet !

lune

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #22 Gepost op: 2 april 2008, 11:01:16 »
Ik heb mijn vriend gevraagd, terwijl ik jaaaren ervoor riep dat nooit te zullen doen.
Maar ach, het zou helemaal niet bij hem passen om dat wel te doen, als ik gewacht had had hij het ws ook wel gedaan, maar dan echt voor mij. Terwijl we allang besloten hadden om te trouwen (oa omdat we  een kindje willen adopteren en dat gaat stuk makkelijker als je getrouwd bent).

Loui

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #23 Gepost op: 2 april 2008, 14:48:58 »
Ik wist niet dat dat gemakkelijker ging als je getrouwd was.. Zijn jullie al ver dan?

Hakkie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2411
  • Geslacht: Vrouw
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #24 Gepost op: 10 april 2008, 11:56:29 »
Mijn vriend wil mij heel graag ten huwelijk vragen, en ik wil ook heel graag dat hij mij ten huwelijk vraagt. Maar ik herken wel wat in de opmerkingen hierboven: wij zijn ook al wel begonnen met nadenken over wat we willen, wanneer, enzovoort. Maar een aanzoek komt er!
« Laatst bewerkt op: 10 april 2008, 11:56:46 door Hakkie »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards