collapse

Auteur Topic: Traditioneel Verloven?  (gelezen 119117 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fransje

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #200 Gepost op: 15 januari 2013, 16:58:38 »
Awww! Superleuk! <3

Livia

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #201 Gepost op: 15 januari 2013, 19:55:00 »
Nou, Lies, spannend hoor!! :)

Steffie_G

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #202 Gepost op: 19 januari 2013, 15:56:05 »
Ik heb mijn vriend ten huwelijk gevraagd.
Anders zou hij me gelijk van dag 1 gevraagd hebben.
En ik wou wachten tot ik er klaar voor was, dus heb ik hem gevraagd ^^

Melnikova

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2415
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #203 Gepost op: 15 februari 2013, 19:01:04 »
Mijn aanstaande heeft mij gevraagd. Ik zou hem niet gevraagd hebben. Niet omdat ik traditioneel ben, maar mijn aanstaande is 4 jaar jonger dan ik (wat hem 21 maakt) en ik wilde dat hij er zelf aan toe zou zijn om te trouwen...

Lies_Nr1

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #204 Gepost op: 17 februari 2013, 17:23:57 »
Pas er toch maar mee op, want teleurstelling loert om de hoek :(

Read all about it:

*post aangepast*

;)
« Laatst bewerkt op: 1 maart 2013, 23:08:27 door JoyceS »

Steffie_G

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #205 Gepost op: 18 februari 2013, 10:56:46 »
Sorry, maar dit vind ik zever.
Als je van elkaar houdt maakt het toch niet uit dat hoe je gevraagd wordt.
Zolang er maar een speciaal gevoel tussen beiden partners is.
Een mens heeft tegenwoordig al genoeg kosten met de trouw zelf, ik zelf zou dan ook niet nog geld kunnen uitgeven aan zo een speciaal bureau.
En dit voorbeeld staat nu op het internet.
Als je per se zo iets speciaals wilt doen, schuim gewoon het internet af en je kan zo wel een paar hele leuke manieren vinden.

Fransje

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #206 Gepost op: 25 februari 2013, 14:21:17 »
Pas er toch maar mee op, want teleurstelling loert om de hoek :(

Read all about it:

*post aangepast*

;)
Grappig. Ten eerste staat het op een site die "dure ringen" verkopen... dus natuurlijk willen ze graag dat je veel tijd, maar vooral veel geld eraan wilt spenderen. Ten tweede hebben ze het over "uit recent onderzoek is gebleken dat..." Dat kan iedereen zeggen, maar er staat geen referentie bij. Wie heeft dit onderzoek gedaan? Middelbare scholieren? Wanneer is recent recent? Niet overal in tuimelen. ;)
« Laatst bewerkt op: 1 maart 2013, 23:08:42 door JoyceS »

BlondeBride

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #207 Gepost op: 20 maart 2013, 14:05:07 »
Ik ben zelfs zo traditioneel dat hij me nog steeds moet vragen, ook al hebben we de datum en locatie al.

Ik heb hem gezegd dat hij er niet onderuit zal komen haha.

Loesjexxx

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #208 Gepost op: 20 maart 2013, 14:54:33 »
Ik ben zelfs zo traditioneel dat hij me nog steeds moet vragen, ook al hebben we de datum en locatie al.

Ik heb hem gezegd dat hij er niet onderuit zal komen haha.

Dat is toch juist verre van traditioneel? Het is nu toch eigenlijk raar als hij vraagt of je met hem wil trouwen?
En wat als hij het niet binnen 1 jaar 3 weken en 2 dagen doet? Gaat het dan niet door?

Ik snap dit nooit zo....

nienketjuh

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3300
  • Geslacht: Vrouw
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #209 Gepost op: 20 maart 2013, 16:41:20 »
Ik ben zelfs zo traditioneel dat hij me nog steeds moet vragen, ook al hebben we de datum en locatie al.

Ik heb hem gezegd dat hij er niet onderuit zal komen haha.

Dat is toch juist verre van traditioneel? Het is nu toch eigenlijk raar als hij vraagt of je met hem wil trouwen?
En wat als hij het niet binnen 1 jaar 3 weken en 2 dagen doet? Gaat het dan niet door?

Ik snap dit nooit zo....

+1 vind dit juist ook niet traditioneel...

BlondeBride

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #210 Gepost op: 20 maart 2013, 21:20:08 »
Het was sarcastisch meiden ;)

Maar hij gaat het wel doen, hij wil het niet missen om het te mogen doen heeft hij gezegd.

Demellie

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #211 Gepost op: 27 augustus 2013, 10:54:15 »
Hij heeft mij gevraagd. Heel raar verhaal.

Wij waren het eens dat we niet hoefden te trouwen, we hadden een samenlevingscontract en dat is prima. Alles is prima, dus waarom veranderen?!

Vorig jaar waren we in Wenen (heerlijke stad) en ik wilde een nieuwe ring. En daar hebben ze me toch mens grote Swarovki's winkels! LOVE IT. Ik heb daar een ring gekocht, maar in de winkel zei ik al dat het erg op een verlovingsring leek. De ring die ik wilde vervangen, was een oud net ding (van Lucardi) en daar kreeg ik al vragen over. Ik stond in de winkel dus een beetje te rattelen en hij zei gewoon niets. Ik heb hem gekocht en onderweg naar 'huis' hadden we het dus over trouwen. als we allebei dat zouden willen, zouden we er wel klaar voor zijn. Maar ja, zo praten wij altijd over alles. Lekker vaag en geen eind datum, haha. Hij trok mij een parkje in en we gingen (IN DE F*CKING KOU!!!) op een bankje zitten, maar ja. Een vrouw weet dit. Dit voel je, de man doet vreemder dan normaal. Ik heb me heel netjes gedragen en ben niet keihard gaan lachen toen hij zat te klooien in het tasje om de ring eruit te halen. Met een klungelig 'trok zo hard aan de ring dat tie bijna eruit vloog' 'wil je met mij trouwen', zat tie naast mij. Hij wist dondersgoed dat als hij op een knie ging, dat ik weg zou lopen (net zo goed dat ik geen diamant zou willen). Maar niemand zag het, niemand merkte het en dat vond ik juist zo leuk. Het meisje meisje kwam in me op en begon als een idioot rond te springen, maar ik zat toch wel koel (en geen last meer van de kou!) naast hem. We hebben nog foto's gemaakt om het op een leuke manier aan zijn ouders te vertellen, want we waren natuurlijk op vakantie. Een foto van ons samen en daarna een foto van mij en de ring. Via Starbucks hebben we een mail verstuurd en ik heb erachter aan gebeld. Zijn moeder snapte het niet goed, terwijl zijn vader op de achtergrond half aan het juichen was. Krijg altijd tranen in mijn ogen als ik hieraan denk, maar ook omdat ik mijn eigen ouders niet kon bellen, want die zijn er niet meer. Dat weekend hebben zij het letterlijk aan iedereen, die het maar wilde horen, verteld.

Mieppie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2468
  • Geslacht: Vrouw
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #212 Gepost op: 27 augustus 2013, 12:04:00 »
Wat een lief verhaal Demellie en helemaal hoe het bij jullie past ! :)

Kimmie1311

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 5
  • Geslacht: Vrouw
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #213 Gepost op: 18 februari 2014, 09:45:46 »
Hij heeft mij gevraagd maar als dat te lang duurde had ik hem gevraagd :D

Droopy

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #214 Gepost op: 24 maart 2014, 09:03:46 »
Hij heeft mij gevraagd. Vind eigenlijk wel dat dat zo hoort.
Al sluit ik niet uit dat ik hem niet zou hebben gevraagd als het er over 10 jaar nog niet van gekomen was haha.

Hanna12

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #215 Gepost op: 5 april 2014, 08:47:57 »
Meestal vraagt de man. Het is volgens de traditie. En ik denk dat meeste vrouwen hebben het graag dat de man eerst aanvraagt.

Karin s

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • Geslacht: Vrouw
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #216 Gepost op: 12 oktober 2014, 20:24:45 »
Wij hebben gewoon besloten om te trouwen na het overlijden van een neefje van 16 waardoor je met je neus op de feiten gedrukt word.

Het is bij ons gegaan hij op de ene bank ik op het andere deel samen met de agenda en datum prikken maar..

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #217 Gepost op: 18 december 2014, 15:16:36 »
Als ik moet wachten tot hij mij vraagt, mag ik nog hopen dat het gebeurt voordat ik dood ga. Nee hij gaf aan wel te willen trouwen, maar vragen?  Dus dat heb ik maar gedaan.

Ik vind het raar dat je als vrouw gaat zitten wachten op de vraag.

Spacekitten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1289
  • meeoow
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #218 Gepost op: 18 december 2014, 16:51:05 »
ik was verboden hem te vragen :biggrin:, dus ja, ik heb gewacht toen (hoefde niet heel lang te wachten hoor ;))

happy17

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 4
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #219 Gepost op: 21 oktober 2016, 16:17:37 »
Hij heeft mij gevraagd op vakantie. Ik zou hem zelf nooit vragen, wat dat betreft ben ik wel traditioneel. Hij heeft trouwens ook toestemming aan mijn vader gevraagd  :)

Johannes

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 2
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #220 Gepost op: 26 september 2023, 20:48:52 »
Ik heb me vorige maand verloofd, het was een kleine bijeenkomst bij mij thuis met een paar familieleden en goede vrienden. Ik heb zelf een podium geregeld en versierd met bloemen voor podiumdecoratie. Ik heb besloten om  https://pluukz.nl/ in te schakelen voor het leveren van bloemen voor podiumdecoratie en receptie. Ik was verrast om te zien dat ze een zeer grote verscheidenheid aan bloemen hebben voor elk evenement, ze hebben vriendelijk personeel om je te begeleiden met betrekking tot alle soorten bloemen en hun gebruik, hun bloemen bleven zeven dagen vers. Ik ben erg tevreden met hun service en raad jullie allemaal aan om https://pluukz.nl/  eens te proberen voor jullie functies of evenementen.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards