collapse

Auteur Topic: Traditioneel Verloven?  (gelezen 119104 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joyfullady

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1146
  • Geslacht: Vrouw
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #25 Gepost op: 17 april 2008, 15:25:05 »
Ik heb mijn vriend gevraagd. We hadden het wel vaker over trouwen gehad, maar meer dan dat ook niet. vorig jaar begon het bij mij toch meer te kriebelen en toen heb ik gewacht totdat hij mij zou vragen....ik werd vorig jaar 30 en kreeg een mooie ring, maar helaas geen aanzoek. Toen heb ik besloten dat ik hem zou vragen tijdens de vakantie in Noorwegen....
Ik heb een foto van mezelf gemaakt op vakantie, terwijl ik een briefje vasthoud met daarop de vraag of hij met me wil trouwen. vervolgens heb ik heel braaf afgewacht totdat hij zelf de reeds gemaakte foto's op de camera zou bekijken.......en ik maar wachten......en wachten......

2 dagen later heb ik hem nadat ik wat mooie fotos gemaakt had de camera gegeven, onder het mom van "kijk eens schat wat een mooie foto's" en toen zag hij DE foto!! hij was erg verrast :tongue:  gelukkig zei hij ja, maar hij had het stiekum toch zelf willen vragen...maar dan had ik nog wel een poos kunnen wachten, hij vond het ook wel leuk dat ik het op een originele manier had gevraagd, nu nog een jaartje wachten en dan zijn we man en vrouw!

sorry voor het lange verhaal!

Groetjes Joyce

Ivy

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #26 Gepost op: 17 april 2008, 16:04:01 »
ook zoiets kan je idd gewoon samen besluiten! een aanzoek lijkt me ook niet het belangrijkste van een huwelijk :wink:

Sylvia en Andre

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #27 Gepost op: 17 april 2008, 17:19:01 »
Loui,

Ik ben een van die andere mannen op dit forum en ik heb Syl heeeeeel traditioneel 2e kerstdag in het bijzijn van een paar dierbare mensen voor ons gevraagd. (zie mijn verhaal in het aanzoek topic). Traditionele tranen en een licht aarzelend "Ja" waren het gevolg, (Die aarzeling had niets te maken of ze wel wilde trouwen maar was meer omdat dacht, dat ik haar in de maling nam)

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #28 Gepost op: 18 april 2008, 12:09:29 »
Ik had altijd wel gehoopt dat hij mij zou vragen.
Gelukkig is dat ook gebeurd, anders had ik het denk ik wel gedaan.
Maar met kerstavond is ie heel lief op z'n knieën gegaan, met de meest mooie vraag ooit.....
En nu zijn we gelukkig getrouwd!

lune

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #29 Gepost op: 19 april 2008, 23:52:21 »
[quote name=\'Loui\' post=\'156596\' date=\'02 April 2008, 14:48\']Ik wist niet dat dat gemakkelijker ging als je getrouwd was.. Zijn jullie al ver dan?[/quote]


beetje laat antwoord, maar ja, er zijn wel heel wat landen die afvallen als je niet getrouwd bent (de landen stellen eisen aan de adoptie-ouders). Omdat wij ook al biologisch eigen kinderen hebben  en niet gelovig zijn vallen er zowiezo al aardig wat landen af, dus trouwen maakt het voor ons wel een stuk makkelijker.
We zitten nog niet in de procedure; we willen ons inschrijven over een half tot heel jaar (omdat de eerste kosten anders precies komen rond onze huwelijksdatum en het toch wel grote bedragen zijn, als we nu even wachten kunnen we dat na het trouwen weer bij elkaar sprokkelen :wink: )

Malika

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #30 Gepost op: 23 april 2008, 10:34:01 »
Ik heb voor de onderste optie gekozen. Als hij mij niet had gevraagd
dan had ik hem gevraagd. Maar hij heeft mij dus wel gevraagd. :biggrin:

Elles

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #31 Gepost op: 19 juni 2008, 16:53:20 »
Ik heb mijn vriend ten huwelijk gevraagd! Ik had het ook niet erg gevonden om gevraagd te worden, maar ik had een leuke idee voor een aanzoek dus daarom heb ik hem gevraagd.

lijntje1981

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #32 Gepost op: 21 juni 2008, 13:51:35 »
Hij heeft mij gevraagd. Hij zou ook te veel in zijn eer aangetast zijn als ik hem zou hebben gevraagd!

Herjan

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #33 Gepost op: 30 juni 2008, 13:07:14 »
Welke optie moet ik kiezen? Ik heb haar gevraagd....

P.S. Zelfde vraag zou trouwens door een lesbiënne gevraagd kunnen worden...
« Laatst bewerkt op: 30 juni 2008, 13:08:59 door Herjan »

Puma in love

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #34 Gepost op: 19 augustus 2008, 21:08:46 »
Ja! Hij moest mij vragen!!! En gelukkig heeft hij het ook gedaan.
Al had het van mij ook eerder dan na 6 jaar gemogen!!!  :laugh:    :laugh:    :laugh:

Divecouple

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1366
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #35 Gepost op: 22 augustus 2008, 07:03:05 »
Hij heeft mij gevraagd. Maar ik had hem net zo makkelijk kunnen vragen :tongue:

Juni

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #36 Gepost op: 31 augustus 2008, 17:50:09 »
Hij moet mij vragen.

Ik ben namelijk geen type dat denkt aan trouwen, gezinnetje, etc. Ik wil wel trouwen, maar het is niet dat het van mij per sé moet...ik heb het er ook nooit over gehad en zou dus ook niet mijn vriend gaan vragen als hij mij niet zou vragen. Maar mijn vriend heeft er blijkbaar wél aan gedacht en heeft mij vorig jaar gevraagd. Het kwam voor mij echt als een verrassing, maar ik vond het wel leuk. Ook wel moeilijk want ik ben zelf geen romantisch persoon en zit nogal eens in de knoei met het op de juiste manier uiten van gevoelens :blush: maar gelukkig deed hij het erg stuntelig en kon ik er dus ook even bij lachen.

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #37 Gepost op: 4 september 2008, 13:13:02 »
Hij heeft mij gevraagd.
Hij wilde eigenlijk niet persee trouwen, ik daar in tegen wel.
Ik zou hem daarom ook nooit gevraagt hebben.

Hij heeft er lang over nagedacht en uiteindelijk heel romantisch aan zee gevraagd.
Krijg nu nog tranen in mijn ogen van geluk als ik er aan terug denk.
Het was een complete verrassing

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #38 Gepost op: 5 september 2008, 11:26:19 »
Ik ben ook ouderwets :) Hij moest mij vragen, op z'n knieën, en dat wist ie, want we hadden het er al wel eens over gehad.

Hij had geluk dat ik nooit, maar dan ook NOOIT op onze 10-maanden-samen-dag al een aanzoek verwachtte... :biggrin: Geslaagde verrassing, dus, en (na een paar keer 'meen je dat echt?') een volmondig JA!!

_Mir_

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #39 Gepost op: 17 oktober 2008, 11:04:25 »
Nou ik ga dus zelf actie ondernemen. We hebben het er al wel een tijdje over, maar omdat de finaciele situatie nu niet echt geschikt is wil hij nog niet. Ik wil graag voor m'n 30ste getrouwd zijn dus ga hem binnenkort vragen om in 2010 te trouwen.  :wub:

Swiffer

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #40 Gepost op: 17 oktober 2008, 12:39:56 »
Hij heeft mij gevraagd, na een hint een paar maanden eerder :)

Pietjepuk

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #41 Gepost op: 5 november 2008, 18:04:42 »
sja, we zijn niet traditioneel, maar Martin moest mij toch echt vragen want hij wist dat ik het nooit zou doen.  :rofl:

Veer

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #42 Gepost op: 6 november 2008, 19:18:16 »
[quote name=\'_Mir_\' post=\'184158\' date=\'17 October 2008, 10:04\']Nou ik ga dus zelf actie ondernemen. We hebben het er al wel een tijdje over, maar omdat de finaciele situatie nu niet echt geschikt is wil hij nog niet. Ik wil graag voor m'n 30ste getrouwd zijn dus ga hem binnenkort vragen om in 2010 te trouwen.  :wub:[/quote]


Ik wilde altijd voor mijn dertigste trouwen en daarna kindjes krijgen. Met mijn eerste ventje hadden we na een jaar verlovingsringen maar uiteindelijk wilde hij geen kinderen en niet trouwen met mij want hij dacht dat hij beter kon krijgen.

Mijn tweede en huidige vriend en nu verloofde heb ik leren kennen na mijn dertigste verjaardag. En omdat we eerder over kinderen begonnen te praten dan over trouwen kregen we eerste twee meisje Amber (1/3/07) en Zoë(3/5/08) .

En omdat mijn wens toch te trouwen was liet ik vallen dat ik graag voor mij veertigste wilde trouwen en toen dacht ik aan 2012. Tom antwoordde dat van trouwen scheiden komt en allerlei andere dingen die mannen kunnen zeggen en ik dacht altijd dat hij dat zei om mij te plagen. En in de week dat hij mij ring al had gekocht was hij me nog erger aan het plagen. Toen dacht ik misschien trouwen we wel nooit. Probeerde toch positief daar over te denken en dacht als hij mij halverwege 2011 nog niet heeft gevraagd dan vraag ik hem gewoon zelf.

En toen plots toch een huwelijksaanzoek met verlovingsring!! Dat had ik echt niet verwacht. Ik was er sprakeloos van. Ik was meteen in de wolken!!

mika

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #43 Gepost op: 2 december 2008, 21:41:02 »
[quote name=\'Loui\' post=\'153522\' date=\'11 March 2008, 15:13\']Hallo Allemaal,

Ben ik één van de weinig mannen hier op het forum?

Ik vroeg me eigenlijk af of de meeste dames hier meer van de traditionele kant zijn en dus de man het aanzoek laten doen? Ik kom wel een aantal topics tegen van vrouwen die de man gevraagd hebben.. Leuk!

Wachten jullie net zo lang tot je gevraagd wordt? Of neem je op een gegeven ogenblik het heft in eigen hand? Ik ben benieuwd!  :ph34r:[/quote]

Ik heb zelf de stoute schoenen aangetrokken en tijdens onze reis in west australie mijn vriend middels een spandoek en helicoptervlucht ten huwelijk gevraagd. Het kan dus ook andersom en hij vond het super leuk! En heeft dus JA!!!!!!!!!!!!! gezegd :)

groet Mika

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #44 Gepost op: 3 december 2008, 00:07:55 »
Ik heb hem gevraagd omdat ik wist dat als ik dat niet zou doen, ik waarschijnlijk nog vrij lang kon wachten, en daar had ik geen zin in :tongue:
Ik vond vijf jaar bij elkaar een te mooie gelegenheid om voorbij te laten gaan, dus heb ik de stoute schoenen aangetrokken. Ik vond het dood- en doodeng, want ik had werkelijk geen idee wat hij zou gaan zeggen - hij is altijd nogal gesteld geweest op zijn vrijheid en we hadden het er ook niet echt samen uitgebreid over gehad of zo.

Het eerste wat hij zei was geen "ja" maar "Hey! Dat is mijn taak!" :biggrin:

Daarna is hij om de tafel heengelopen (het was in een restaurant), is naast me komen zitten en heeft me ter plekke heel serieus ten huwelijk gevraagd. Zo hebben we dus eigenlijk elkaar gevraagd. Was helemaal geweldig :wink:

En nu zijn we al weer een half jaar gelukkig getrouwd. Twee dagen geleden een half jaar alweer bedenk ik me net *grinnik*

Joli

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #45 Gepost op: 6 december 2008, 11:34:44 »
Wij zijn ook best traditioneel. Ik heb altijd geroepen, hij moet op een knie voor me! Maar nu begin ik een beetje ongeduldig te worden en heb al tegen hem gezegt dat als hij niet opschiet ik hem wel vraag. Maar dat mag ik absoluut niet doen van hem! Hahaha. Dus dan moet hij maar een beetje opschieten... :rolleyes:  Zijn antwoord daarop is dan: soon, my dear, soon...nog een beetje geduld... :tongue:

Maaike999

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4821
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.smullenvantaart.nl
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #46 Gepost op: 3 januari 2009, 16:00:21 »
Wij hebben samen besloten om te gaan trouwen.
Dus echt een aanzoek als verrassing zal het niet zijn, maar mijn vriend heeft al wel gezegd dat hij mij nog ging vragen.
(nadat ik had gezegd dat ik dat wel heel leuk zou vinden, en ik hem anders zelf zou vragen)
Ben dus benieuwd waar hij mee komt!
Hij heeft nog ruim 8 maanden haha :wink:.

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #47 Gepost op: 5 januari 2009, 00:50:16 »
[quote name=\'Maaike999\' post=\'195674\' date=\'03 January 2009, 16:00\']Wij hebben samen besloten om te gaan trouwen.
Dus echt een aanzoek als verrassing zal het niet zijn, maar mijn vriend heeft al wel gezegd dat hij mij nog ging vragen.
(nadat ik had gezegd dat ik dat wel heel leuk zou vinden, en ik hem anders zelf zou vragen)
Ben dus benieuwd waar hij mee komt!
Hij heeft nog ruim 8 maanden haha :wink:.[/quote]

Zo ging het bij ons ook. Alleen had ik gezegd dat hij het van mij niet meer hoefde te vragen als iedereen het al wist. Hij heeft het gevraagd vlak voor we het onze ouders gingen vertellen. Ik kwam thuis en hij zat met een grote bos rode rozen op zijn knie. Heel lief en toch nog onverwacht :wink: Zelfs na het romantische 'besluiten' van ons :tongue:

Nynke Jellie

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #48 Gepost op: 5 januari 2009, 12:55:31 »
Ik ben ook door mijn vriend gevraagd, maar dat wilde hij ook zelf. Zo traditioneel zijn we wel. Hij heeft me gevraagd op het strand maar wel helemaal in de mist. Het was die dag steeds prachtig weer maar toen we over het strand liepen kwam er in een keer een mistbank van zee aangewaaid... :aww:

Monique_1983

  • Gast
Re: Traditioneel Verloven?
« Reactie #49 Gepost op: 5 januari 2009, 14:28:35 »
Ik ben heel onverwacht gevraagd, op mijn verjaardag 19 augustus jl. Ik had het totaal niet verwacht. Ik vierde mijn verjaardag het weekend erop, maar omdat hij vrij was zijn we savonds uiteten gegaan. Tijdens het eten had hij opeens een cadeautje, ik maakte het open en er zat een ring in. En toen zei hij: Ik dacht, misschien wil je wel met me trouwen.
Zo lief, echt geweldig!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards