collapse

Auteur Topic: Zoooo Onzeker ;-(  (gelezen 15077 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

splinter

  • Gast
Zoooo Onzeker ;-(
« Gepost op: 5 april 2008, 21:27:42 »
Lieve allemaal,
Ik zit met een probleem wat mijn hele voorpret dreigt te doen barsten. Ik ben zoooo onzeker over mijn uiterlijk. Mijn moeder heeft zolang als ik me haar kan herinneren al hele ernstige anorexia. Ik ben heel erg bang dat ik ook trekjes daarvan heb overgenomen. Ik ben obsessievelijk met mijn lichaam bezig. Normaal gesproken heb ik dat helemaal niet zo erg. Ik draag nooit make-up en ben absoluut te makkelijk met mijn kleding. Ik had wat dat betreft beter een jongen kunnen zijn :-) Echter, nu de grote dag eraan komt wil ik op mijn allermooist zijn voor mijn aanstaande man. Dus ben ik begonnen met lijnen, oefen ik wat met make-up, ben ik voor het eerst in jaren weer eens naar de kapper gegaan en ben ik zelfs aan de cremetjes begonnen.  Schokkend he voor iemand van 31. Maar goed, het grootste probleem zit hem nu in mijn visie op mijn dikte. Toen ik mezelf in mijn bruidsjurk zag voor de spiegel in de winkel was ik echt tevreden. Ik vond dat hij me goed stond en het was zeker DE jurk. Als ik nu echter de foto's terugzie dan schrik ik van mijn lichaam. Mijn zussen, vriendinnen en vriend verklaren me voor gek. Rationeel geloof ik dat ze gelijk hebben maar ik ZIE echt een lichaam waar ik me erg onzeker overvoel. Ik schaam me dood om het te zeggen omdat ik me denk ik voor veel van jullie verschrikkelijk zal aanstellen. Dat wil ik ook heel graag geloven maar wat doe je in vredesnaam als je jezelf zo dik ziet?? (ookal geloof je ergens achter in je hoofd dat je het zelf ook verkeerd ziet) Ik kan serieus in tranen uitbarsten als ik mezelf op de foto's zie. Ik denk dat er iets fout in mijn hoofd gaat. Wie oh wie herkent dit?? Ik wil zo graag trots zijn op mezelf.
Sorry als ik mensen kwets, dat is alles behalve mijn bedoeling.
Liefs van een onzeker bruidje.......

Marieltje

  • Gast
Zoooo Onzeker ;-(
« Reactie #1 Gepost op: 5 april 2008, 22:35:19 »
Hey Splinter!

Ik denk dat alle vrouwen zich tot op zekere hoogte herkennen in je onzekerheid. Iedereen heeft punten waar ze onzeker over zijn, zelfs die vrouwen waar de hele wereld jaloers op is! Ik denk dat dat heel natuurlijk is, en absoluut niet verkeerd; het houdt je scherp in zekere zin. Maar het is niet goed om zo obsessief bezig te zijn met hoe je eruit ziet. Je zult in je eigen ogen niet snel perfect zijn, ook al zien de mensen om je heen niet waar je je druk om maakt. Daar bovenop komt natuurlijk dat je op een dag als je trouwdag er absoluut perfect uit wilt zien.
Ik herken je verhaal absoluut! Ik kom uit een familie met mensen die aan de dikke kant zijn, waarvan ik de 'dunste' ben. Ik mag dus eigenlijk niet klagen over mijn gewicht, en toch ben ik ook rete-onzeker. Ik zie alleen in de ogen van mijn aanstaande man dat hij mij helemaal perfect vindt. Ook al komt er een kilo of wat bij, of gaat er een kilo of wat vanaf, hij houdt evenveel van mij. En dat is wat telt voor mij.
En dan doe ik maar een corselet aan, en dan mag de jurk een maatje meer zijn, ik ben ervan overtuigd dat ik op mijn trouwdag de mooiste vrouw van de omgeving ben, omdat ik trouw met de man van mijn hart!
Ik hoop dat je jezelf kan leren zien met de ogen waarmee je aanstaande man je ziet. Hij houdt zoveel van je dat hij de rest van zijn leven met jou wil doorbrengen! En heeft hij besloten nog voordat je met de cremetjes enzo begon!! Hij wil jou, niet meer en niet minder..
Als je echt zo diep onzeker bent is het toch misschien een idee om er eens met iemand over te praten.. Zeker als je zegt dat je moeder al zo lang zware anorexia heeft, dan is het inderdaad heel goed mogelijk dat je daar wat van meekrijgt. Praat erover met iemand die je vertrouwt, met je aanstaande man bijvoorbeeld. Dit is wel iets waar je samen aan kan werken!
Ik hoop dat je eruit komt meid, want je trouwdag zou wel de mooiste dag van je leven moeten zijn zeggen ze!
Veel sterkte!

Liefs,
Mariëlle

K en P

  • Gast
Zoooo Onzeker ;-(
« Reactie #2 Gepost op: 6 april 2008, 00:09:20 »
Je zegt dat je op je mooist wil zijn voor je aanstaande.
Maar je zegt ook dat je aanstaande je absoluut niet dik vind.
Met andere woorden, je wilt zijn hoe jij denkt dat je aanstaande je op je mooist vind.
Je doet het dus niet voor je aanstaande, maar voor jezelf.

Je vraagt je misschien af waarom ik dit zo zeg.
Op deze manier kan je het via een andere kant bekijken.
Je manier van denken veranderen.

Ben je werkelijk te zwaar?
Of zit je op een net gewicht? (BMI tussen de 20-25)
Als je op een net gewicht zit, dan moet je in ieder geval niet gaan lijnen.
Je maakt je hele stofwisseling kapot met lijnen, met als gevolg dat je alleen maar aankomt.
Niet de bedoeling he  :wink:

Gewoon gezond blijven eten en erbij gaan sporten.
Dat is het beste wat je kan doen voor je lichaam.

En voor jezelf kan je kijken of je er alleen uitkomt of er hulp bij nodig hebt.
Zorg in ieder geval dat de gedachtes en eventuele handelingen niet verder uitbreiden.
Erkenning is de eerste stap naar verbetering!
Je bent er nu nog op tijd bij.

Sterkte!!

superwoman

  • Gast
Zoooo Onzeker ;-(
« Reactie #3 Gepost op: 6 april 2008, 09:39:35 »
sterkte meid!
Goed dat je wat doet met dit gevoel (opschrijven).
Je zal zelf het beste weten dat je uiterlijk niks te maken heeft met  anorexia, maar het zit veel dieper. Ga hulp zoeken, zodat je snel van dit gevoel af bent en je straks heerlijk kunt genieten van jullie dag   :petting:

bride 2 be

  • Gast
Zoooo Onzeker ;-(
« Reactie #4 Gepost op: 6 april 2008, 10:51:53 »
Ik denk inderdaad dat wij allemaal wel iets herkennen in jouw verhaal.

precies zoals jij zegt had ik het ook hoor! ik stond in de winkel in mijn jurk en dacht echt wauw dit is hartstikke mooi!

maar toen ik thuis de foto's bekeek leek het ineens heel anders.... dat heb ik trouwens vaak hoor met foto's.

Nu ben ik lekker gaan sporten en probeer een beetje te letten op wat ik eet. Op de sportschool hebben ze mijn vetpercentage en alles gemeten en ik zat gemiddeld dus absoluut niet te veel!

en je moet maar zo denken, op de dag straal je als kersverse bruid en zal je er zeker prachtig uit zien!!!!

heel veel sterkte

ps: de foto's van mij staan in het topic hoe ziet/zag jouw jurk eruit dus oordeel zelf maar :wink:
« Laatst bewerkt op: 6 april 2008, 10:54:36 door bride 2 be »

splinter

  • Gast
Zoooo Onzeker ;-(
« Reactie #5 Gepost op: 6 april 2008, 22:37:19 »
Lieve allemaal,
Bedankt voor jullie oprechte en uitgebreide reakties. Dat heeft me heel veel goed gedaan. Het is fijn om te horen dat ik niet de enige ben die dit gevoel soms heeft. (ook zonder reden want Bride2be bij jou is het ook echt niet nodig). Ik weeg 63 kilo en ben 167cm dus mijn BMI is gemiddeld. Daar moet ik me gewoon op focussen en dan inderdaad met een gezonde blik op de "probleemzones" richten.
Het is ook helemaal zoals gezegd werd door één van jullie: het is vooral zoals ik denk dat mijn vriend en mijn omgeving me graag wil zien. Het is ook moeilijk als je continue om je heen zelfs in duffe cartoons achtervolgd word door meiden en vrouwen met een modelfiguur. Je kan het zo gek niet bedenken of er wordt wel reclame gemaakt door een dame met maatje 36 of nog kleiner. Daarom ben ik ook zo dol op die Dove reclames :-) Ik ga er keihard aan werken om dit beeld uit mijn hoofd te krijgen en als het even wat moeilijker lukt dan lees ik jullie lieve berichtjes. Bedankt!!!
Liefs van mij

K en P

  • Gast
Zoooo Onzeker ;-(
« Reactie #6 Gepost op: 7 april 2008, 14:38:06 »
Misschien helpt dit ook dan:

ik ben zo iemand met een maatje 36 en 'modellenlichaam'...
Maar ook ik heb die gevoelens en gedachtes!!

Het heeft dus niets te maken met hoe je er daadwerkelijk uitziet.
Het is puur hoe je denkt.

Keihard gaan lijnen enzo om maar een 'modellenlichaam' te krijgen heeft dus geen nut.
Zolang je niet anders gaat denken blijf je een varken in de spiegel zien. (om het even grof te zeggen)

Dus werk aan je lichaam én aan je geest!
Alleen op die manier ga je je beter in je vel voelen.

Maar of je nu een kilootje meer of minder hebt .. op je trouwdag ben jij de mooiste vrouw op aarde hoor!! En zo zal iedereen je ook vinden!!

Sterkte!

splinter

  • Gast
Zoooo Onzeker ;-(
« Reactie #7 Gepost op: 7 april 2008, 15:23:11 »
Een waarheid als een koe ( of varken hahaha). Dit helpt me zeker :-)
Dikke knuffel!

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Zoooo Onzeker ;-(
« Reactie #8 Gepost op: 7 april 2008, 15:27:22 »
Hier nog eentje met een "modellenmaat" - maatje 36/38, en weet je waar ik me nou al tijden druk over loop te maken?

Zit mijn haar wel goed.

Urgh, ik weet dat ik me niet druk moet maken, en dat mijn mannetje me toch wel mooi vindt - maar ik heb echt peenhaar en ben dus panisch dat het regent of waait en dat mijn hele kapsel de mist in gaat :sad:

Plus ik ben een muts met foto's. Dus inderdaad, voor de spiegel sta je te stralen, en de foto's vind je verschrikkelijk, waardoor je gaat twijfelen. Bleh. Ik probeer mezelf maar heel hard voor te houden dat het allemaal in mijn hoofd zit, onzin is en dat het straks echt wel allemaal goed gaat.

Moeilijk he? Maar bedenk je vooral dat je vrienden en familie en je as je allemaal goed kennen, van je houden zoals je bent en je de mooiste vrouw op het feestje zullen vinden straks :biggrin:

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Zoooo Onzeker ;-(
« Reactie #9 Gepost op: 7 april 2008, 16:20:56 »
Wat goed van je dat je zelf inziet dat je misschien wel eens de verkeerde kant op kan gaan met je gedachtes.
Je hebt een man die zielsveel van je houdt en je heel mooi vind, anders zou ie ook niet met je trouwen.
Dat je straks ook nog es in een prachtige jurk voor em staat met je haar en je make up op z'n mooist, hij weet niet wat ie ziet.
En elke vrouw heeft wel iets aan haar lichaam wat verandert zou moeten worden, en dat blijf je houden.
Is het dit niet, is het dat wel.
Anders (als je wil) plaats eens een foto van jezelf in je jurk, dan kunnen wij met je mee beoordelen.
En je lengte te zien en je gewicht zie je meer dan prima, veel vrouwen doen daar een moord voor.

Hou jezelf goed in de gaten en ga desnoods op tijd met iemand praten.
Een uitgemergelde bruid die denkt dat ze graatmager op haar mooist is, is juist helemaal niet mooi.
Je ogen stralen niet meer, je haar wordt dof, je huid wordt dof en niks is meer mooi in verhouding.
Eet gezond en ben blij met wie je bent, dat is je vriend ook.

Fammie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 11941
  • Geslacht: Vrouw
Zoooo Onzeker ;-(
« Reactie #10 Gepost op: 7 april 2008, 16:27:30 »
Wat dapper van je dat je dit zelf onder ogen kunt zien. Dan ben je toch al een hele stap in de goede richting! Ik heb nou niet echt het maatje model maar ben sinds een paar jaar erg tevreden met mijn figuur. Heb mezelf er bij neergelegd dat ik geen maat 38 kan hebben en de bouw er niet voor heb. Ik ben het ook helemaal met Anke eens. Je kunt beter zo blijven als jezelf bent en stralen dan een broodmager figuur hebben met een doffe huid en geen stralende ogen.

Je aanstaande is op jou verliefd geworden hoe je bent! Sterkte met alles.

splinter

  • Gast
Zoooo Onzeker ;-(
« Reactie #11 Gepost op: 7 april 2008, 17:34:33 »
Meiden jullie hebben geen idee hoe blij ik ben dat ik dit toch hier neergezet heb. Ik was heel bang voor de reakties maar jullie helpen me zo!!!!! Ik durf nog geen foto van mezelf neer te zetten omdat ik bang ben dat hier bekende zitten maar ook zonder foto helpen jullie me al genoeg ;-)

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Zoooo Onzeker ;-(
« Reactie #12 Gepost op: 8 april 2008, 03:24:51 »
Gelukkig maar.

Rixt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9350
  • Geslacht: Vrouw
Zoooo Onzeker ;-(
« Reactie #13 Gepost op: 8 april 2008, 23:15:32 »
Hey meid,

Het is verschrikkelijk dat je gewicht / het lijnen je zo in je macht hebt. Probeer te kijken naar de positieve kanten van jezelf. Waarom is je aanstaande verliefd op je geworden? Niet alleen op je innerlijk hoor, ook op je uiterlijk!!! En continue lijnen is helemaal niet goed voor je lichaam, net wat Anke zegt. Je huid wordt dof en je straalt niet meer. En juist straks op jullie grote dag, ben jij degene die zou moeten stralen!!

Liefs Rixt

*Ruby*

  • Gast
Zoooo Onzeker ;-(
« Reactie #14 Gepost op: 9 april 2008, 09:15:54 »
Een zeer herkenbare situatie! Maar wat mij heel erg helpt zijn twee dingen:
- Focus op gezond eten, om je te laten stralen (dus ipv lijnen gewoon erop letten dat je genoeg groente en fruit binnen krijgt, genoeg water drinkt enz.)
- Met gewichten trainen (of zonder, maar in ieder geval je spieren). Dit soort oefeningen helpen namelijk je zelfbeeld te verbeteren, doordat je ziet wat je lichaam eigenlijk allemaal kan, daarnaast wordt het ook allemaal ietsje strakker. Daarnaast heeft het als voordeel dat als je toch daarna voor een stukje taart of een patatje valt, je 30-60 min werk niet 'voor niks' is geweest, wat je weleens het gevoel kunt hebben bij cardio.

Misschien is het heel persoonlijk hoor, maar het helpt mij echt om dit meer te zien als voorbereiding op een levenlang gezond leven, ipv dun zijn voor een momentopname.

Rixt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9350
  • Geslacht: Vrouw
Zoooo Onzeker ;-(
« Reactie #15 Gepost op: 9 april 2008, 11:32:56 »
[quote name=\'*Ruby*\' post=\'157548\' date=\'09 April 2008, 09:15\']Een zeer herkenbare situatie! Maar wat mij heel erg helpt zijn twee dingen:
- Focus op gezond eten, om je te laten stralen (dus ipv lijnen gewoon erop letten dat je genoeg groente en fruit binnen krijgt, genoeg water drinkt enz.)
- Met gewichten trainen (of zonder, maar in ieder geval je spieren). Dit soort oefeningen helpen namelijk je zelfbeeld te verbeteren, doordat je ziet wat je lichaam eigenlijk allemaal kan, daarnaast wordt het ook allemaal ietsje strakker. Daarnaast heeft het als voordeel dat als je toch daarna voor een stukje taart of een patatje valt, je 30-60 min werk niet 'voor niks' is geweest, wat je weleens het gevoel kunt hebben bij cardio.

Misschien is het heel persoonlijk hoor, maar het helpt mij echt om dit meer te zien als voorbereiding op een levenlang gezond leven, ipv dun zijn voor een momentopname.[/quote]


Dit is inderdaad dè manier ook voor mij!! Ben in korte tijd door ziekte bijna 5 jaar geleden 15 kilo aangekomen. Woog toen bijna 80 kilo en ik vond het verschrikkelijk. Maar omdat ik geestelijk een klap had gehad van die ziekte, die ik de rest van m'n leven bij me moet dragen, kon ik me niet toezetten om die 15 kilo weer kwijt te raken. Afgelopen zomer kwam voor mij het omslagpunt, ik moest die 15 kilo weer kwijt. En dat is me gelukt, maar wat koste mij dat veel moeite. Al dat lekkere eten in eerste instantie laten staan, veel sporten, heel gezond eten en af en toe nee zeggen. Ik vond het lijnen verschrikkelijk, beheerste m'n leven gewoon. Kon de hele dag alleen maar aan eten denken, of eigenlijk aan het niet eten.

Nu ben ik 3 maand op gewicht en ik ben blij dat ik van het lijnen af ben!! Ik eet gezond, gevarieerd en regelmatig, drink 2 liter water op een dag. Hierdoor snoep ik eigenlijk helemaal niet meer. En ik zeg geen nee meer tegen eten zoals een gebakje of een patatje. Als er een patatje op tafel staat, eet ik lekker een patatje, maar met mate. En daar kan ik nu echt van genieten. Ben nu dus al 3 maanden 65 kilo en ik voel me goed! En dat merk ik ook aan mijn huid en haar. Mijn huid ziet er beter uit en m'n haar helemaal. Veel sterker en energievoller.

Liefs Rixt

Suusje1982

  • Gast
Zoooo Onzeker ;-(
« Reactie #16 Gepost op: 9 april 2008, 20:31:36 »
knufffff knufff knufff (wil je misschien helemala niet, maar goed...)

het gevoel van onmacht/ verdriet en onzekerheid als je naar jezelf kijkt of naar foto's in je hoofd en verstandelijk weet je alles zo goed, gevoelsmatig ligt dat helaas anders.. lastig lastig lastig.

Je moeder heeft last van anorexia schrijf je, dat betekent dus dat je in je directe omgeving 'geconfronteerd' wordt dat zal lastig zijn voor je.
Probeer er zoveel mogelijk over te praten, gooi het open en blijf eerlijk naar jezelf. Het verstand moet het winnen van het gevoel......

sterkte!

Ivy

  • Gast
Zoooo Onzeker ;-(
« Reactie #17 Gepost op: 10 april 2008, 14:02:56 »
hier nog zo'n maatje 36 die af en toe zo onzeker kan zijn!
Is een beetje vrouw eigen natuurlijk.... En het is zo lastig als je verstand en gevoel elkaar tegen spreken.
Maar ik kan ook niet veel meer zeggen dan de rest. Luister naar degenen die echt van je houden!

En aangezien je moeder anorexia heeft, is er natuurlijk een kans dat jij haar karaktertrekken hebt over genomen. En het is wel je moeder, maar voor een goed zelfbeeld is ze helaas geen goed voorbeeld dan..
Dus ook als je er echt heel erg last van hebt, en het gevoel hebt (en misschien je omgeving) dat jij er meer mee zit dan de gemiddelde vrouw, ga er met iemand over praten!

splinter

  • Gast
Zoooo Onzeker ;-(
« Reactie #18 Gepost op: 13 april 2008, 13:44:38 »
Moet toch even laten weten dat ik echt ontzettend dankbaar ben voor alle lieve reacties. Ik heb adviezen opgevolgd, ben aan het trainen, praat er over met mijn vriend en familie en het helpt echt. Mijn lijnen is veel gezonder geworden en niet meer zo obsessief. En ik besef steeds beter dat mijn blik op mijzelf getekend is door de blik van mijn moeder. Valkuilen liggen overal op de loer maar ik stap er steeds vaker gewoon overheen ;-)
Bedankt lieve meiden!!!!!!!! (en bedankt voor de knuffels :-)
Liefs

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Zoooo Onzeker ;-(
« Reactie #19 Gepost op: 13 april 2008, 19:25:17 »
Goed van je!!
Ik hoop dat je dit vol kan houden en kan genieten van zowel de lekkere dingen als van de gezonde dingen.
Geniet van jezelf hoe je eruit ziet.
Al die graatmagere modellen kunnen elk moment instorten en alle "mooie" meiden op de covers van tijdschriften zijn 9 van de 10 x gefoto shopt (eh, hoe schrijf je dat ook alweer), dus super nep.
Elke andere vrouw straalt natuurlijke schoonheid uit.

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Zoooo Onzeker ;-(
« Reactie #20 Gepost op: 18 april 2008, 09:34:00 »
Hoi Splinter, volgens mij heb ik net een foto van jou in je bruidsjurk gezien .... ik wou hier toch even zeggen dat ik het zo'n mooie foto vind - je straalt er helemaal in.

((hug))

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Zoooo Onzeker ;-(
« Reactie #21 Gepost op: 18 april 2008, 12:16:52 »
Ja, idd, die heb ik ook gezien.
En jij bent onzeker over je lichaam  :blink:  :huh:  :ohmy:  :unsure:
Niet doen meis, je ziet er echt fantastisch uit!!
Je hebt absoluut geen reden om hier ook maar onzeker over te zijn, en je vriend vind je nu al mooi.
Dan wil ik niet weten hoe hij je vindt in je jurk (wel op maat uiteraard).
Je bent een plaatje!

splinter

  • Gast
Zoooo Onzeker ;-(
« Reactie #22 Gepost op: 18 april 2008, 15:28:51 »
Dikke megaknuf terug!! Jullie zijn schatten!!! Ik denk ook dat het tussen mijn oren zit, en dat maakt het ook zo lastig. Maar dit soort lieve berichtjes lees ik gewoon 100 x terug als ik onzeker wordt ;-)
Liefs,
Splinter

splinter

  • Gast
Zoooo Onzeker ;-(
« Reactie #23 Gepost op: 26 juni 2008, 18:40:16 »
Lieve allemaal,
Het is een poosje geleden dat ik mijn onzekerheden hier op het forum neerdropte. Ik wilde jullie na alle lieve berichten toch even laten weten dat ik er serieus mee aan de gang ben gegaan. Ik heb het er met een psycholoog over gehad en dat heeft echt goed geholpen. Het loert nog steeds op de achtergrond maar ik heb dit topic en jullie reacties er heel vaak bijgepakt als ik me onzeker voelde en dat heeft toch voor behoorlijke tegenbalans gezorgd. Jullie woorden overstemmen regelmatig het stemmetje dat loopt te klagen.
Ik was toch nog afgevallen nadat ik alles hier neer had gezet en ik merkte op een gegeven moment zelf ook dat ik echt moest stoppen. Ik kreeg een ingevallen bekkie en daar schrok ik echt van. Op mijn leeftijd heb je toch niet meer zo'n controle over waar het ver er vanaf gaat, en op de probleemzone's bleef het zitten maar op andere plekken verdween het maar die konden het net niet gebruiken :-)
Ik ben nu al ruim 2.5 week gestopt met afvallen, ben wel heel scherp op niet aankomen maar op een gezonde manier. Ik heb flink gebunkerd met patat en pizza maar doe daarna dan direct een balansdag en dan blijft het er toch mooi af. Er is rust in mijn hoofd gekomen en dat werd ook tijd want de bruiloft is over 11 nachtjes. Komende dagen zal mijn jurk binnenkomen en kan hij op maat gemaakt kan worden. Ik hoop dat ik dit keer niet weer schrik van de foto's maar zal ze bekijken met dit topic erbij :-)
Bedankt lieve meiden want jullie hebben ECHT geholpen!!
Liefs,
Splinter
« Laatst bewerkt op: 26 juni 2008, 18:41:07 door splinter »

angelique_20

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
Zoooo Onzeker ;-(
« Reactie #24 Gepost op: 26 juni 2008, 18:55:46 »
heey,
Goed dat je met iemand bent gaan praten en dat je zekerder bent geworden, je bent er nog niet maar je bent echt super goed op weg :)
Meid over 11 nachten mag je je jurk weer aan, en je zal er zeker in stralen!!
Wees trots op jezelf en geniet van jullie dag!!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards