collapse

Auteur Topic: Zoooo Onzeker ;-(  (gelezen 15075 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Zoooo Onzeker ;-(
« Reactie #25 Gepost op: 26 juni 2008, 19:22:32 »
Fijn te horen dat het wat opgeleverd heeft. Succes verder

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Zoooo Onzeker ;-(
« Reactie #26 Gepost op: 26 juni 2008, 19:45:39 »
Meis, ik ben zo ontzettend blij dat het goed met je gaat - dat je er echt iets mee bent gaan doen. Onzekerheid kan zo'n bitch zijn!

Zoals ik eerder al zei, ik heb de foto van je gezien in je bruidsjurk en ik vond je echt stunning. Prachtig. En als je jurk helemaal passend gemaakt is zal het alleen nog maar mooier zijn. Foto's laten zien hoor! En inderdaad, lekker dit topic er bij pakken. En oh, ik zeg echt niet dat ik je zo mooi vond in je bruidsjurk om je alleen maar meer zelfvertrouwen te geven. Ik zeg het omdat ik het echt meen.

*knuffel*

Margy

  • Gast
Zoooo Onzeker ;-(
« Reactie #27 Gepost op: 26 juni 2008, 20:40:33 »
splinter,

ik weet hoe t is om je te voelen zoals jij je voelt,
iets wat vind ik vrij veel door de media ook bepaald wordt.

zo keek ik laatst zo 25 van de meest jojo-ende sterren... op sbs6, iemand met n normaal postuur die als dik werdt bestempeld.

als jij nu zo denkt, en je herkent je al in gedrag van je moeder, raad ik je echt aan om hulp te zoeken.
ik heb zelf anorexia, terwijl k in het begin nog geen id had van waar ik mee bezig had, puur ook omdat je het niet wil weten,  hield mezelf maar vol dat k misselijk was en daarom niet at. terwijl het juist andersom was
ik heb elke dag weer een gevecht, beter worden & dik of ziek en slank, een vd ergste dingen vind ik nog : niet alleen jij bent ziek, maar ook je naasten hebben het zwaar, voor mijn partner wil ik eten, maar t idee dat  ik maar n kilo zwaarder wordt, maakt me al misselijk.
juist omdat ik er nu midden in zit, over 2 maanden ga trouwen... dit moet n periode zijn die leuk is en uitkijken naar de bruiloft, ik ben er 24/7 mee bezig, de vraag of k misschien net net ziek ben... duizelig...
juist daarom raad ik je aan om nu hulp te zoeken!
als je eenmaal zo ver bent, dat het geen trekjes meer zijn, maar een levenswijze ben je te ver,
en therapie kost dan alleen al jaren, alleen al om normaal te leren eten. laat staan het volhouden

zit al de hele tijd te twijfelen, zal ik mijn gewicht neerzetten.
ik ben 1m76 en weeg 46 kilo, en weg voor mij gaat heel lang duren.
ik had vorig jaar al n trouwjurk gekocht.. waar ik nu in kan zwemmen.
trouwen is voor mij aan de ene kant leuk en spannend, aan de andere kant ben ik doodsbang omdat ik wel eens de hele dag kan verpesten.

ik zit al sinds vorig jaar okt thuis, omdat ik vaker ziek, misselijk en duizelig ben, dan me normaal voel.
even naar het treinstation lopen, en k moet al 4 a 5 x zitten.
mijn psycholoog vertelde mij afgelopen week, dat ze zich echt zorgen begint te maken,
eerst was ik nog in gevecht met... ik wil wel... MAAR
de laatste tijd is het meer ik kan het niet meer.

het is voor mij, op dit moment, ookal ken ik jullie niet, heel moeilijk om er zo eerlijk&open over te zijn,
ik hoop gewoon, dat mijn verhaal je aanspoort om r echt actief iets aan te doen, met je psycholoog en het te blijven doen, anorexia is een ziekte, die op een moment dat je je 'zwak'voelt sterker wordt, en voor je het weet ben jij ook de controle kwijt. en je dagelijks voelen, zoals ik me voel wil ik voor niemand
er zijn ook praatgroepen, via bijv een ggz in jou buurt...
ik begin ook na mijn bruiloft daar een behandeling, wat waarsch een opname gaat zijn, een periode dat je hoe meer je aankomt je vrijheid ermee verdient, in het begin mag je dus al niet eens even wandelen
of alleen een boek lezen.

verder, jouw vriend, zal jou de mooiste vrouw vinden die hij ooit heeft gezien.
anders had hij nooit de rest van zijn leven met jou willen delen.
iets wat hij blijkbaar dolgraag wil !
en hoe je je ook voelt, geloof mij.... je zal vast de mooiste bruid zijn die hij, je ouders, en de hele zaal ooit hebben gezien !

debby82

  • Gast
Zoooo Onzeker ;-(
« Reactie #28 Gepost op: 26 juni 2008, 20:56:15 »
meid dit herken ik echt heel erg. Misschien dat dit je helpt. Ik ben vorig jaar ongeveer 25 kilo afgevallen. Een heel verschil en kreeg heel veel complimentjes. Mijn as was ook super trots. Nu de mensen eraan gewend zijn begint niemand er mee over en mijn aanstaande vind me nog even mooi als toen ik 25 kilo meer woog. En ik word weer onzeker. Zeker ook na het zien van de foto van mijn jurk... ik ben echt heel erg onzeker over mijn armen...

Wat een verhaal Margy... ik vind het lastig om iets erop te zeggen. Je weet ook wel dat je moet eten, maar je gevoel zegt wat anders. Ik denk dat je echt een knop om moet zeggen en dat als je eenmaal merkt dat aankomen niet zo vreselijk is dat het dan beter gaar. Vind je jezelf ook te dik op fotos van een tijd geleden? Zo niet dan kan je die misschien in je hoofd stampen ofzo...
« Laatst bewerkt op: 26 juni 2008, 21:00:16 door debby82 »

iris&sander

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1994
  • Geslacht: Vrouw
    • http://pluizebeesjes.bruiloftsite.nl/
Zoooo Onzeker ;-(
« Reactie #29 Gepost op: 26 juni 2008, 21:20:48 »
[color=\"#6600CC\"]Jeetje meiden.... ben wel erg onder de indruk van jullie verhaal..... pff......ik ben nu ook aan het dieeten, maar gelukkig doe het heel rustig aan.... Heel veel beterschap en sterkte!! En een grote knuffel![/color]

splinter

  • Gast
Zoooo Onzeker ;-(
« Reactie #30 Gepost op: 26 juni 2008, 22:15:53 »
Jeetje meiden, wat een reakties weer. En wat een verhalen, zo open en eerlijk en moedig om hier neer te zetten enkel en alleen om een vreemde te helpen. Dat raakt me echt heel diep.
Ik ben gelukkig nog lang niet zo ver Margy als jij, en ik hoop zo ver ook nooit te komen. Ik vind het echt geweldig moedig dat je hier zo open bent (net als de anderen) en ik wil je verschrikkelijk veel succes wensen in dit gevecht. Ik wens je zo graag de rust en het vertrouwen in je uiterlijk toe die je moet hebben op die dag. Het is zooooo zonde als dit probleem die mooie dag overschaduwd! Maar ook jij kan misschien veel hebben aan de eerdere reacties in dit topic. De opmerking van iemand dat het ook doodzonde zou zijn als je daar als uitgebluste bruid staat met doffe ogen en een ongezonde teint heeft mij echt geholpen. Ik weet niet of het bij jou ook zo werkt maar ik wil juist daar staan en iedereens goedkeuring krijgen. En die krijg je juist als je blaakt van gezondheid!!!
Bedankt voor jullie lieve oprechte berichtjes allemaal
Liefs,
Splinter

Debruidje

  • Gast
Zoooo Onzeker ;-(
« Reactie #31 Gepost op: 26 juni 2008, 23:23:46 »
Hai Splinter,

Ik herken me helemaal in jouw verhaal, ik ben 186, en ik weeg 87 kilo, en ik heb wel een buik(je) ik heb nog nooit van mn leven make up gedragen ( op mn proef make up na, en zelf dit had niet van mij gehoeven). Ik draag net als jij lekker makkelijke kleding, zo weet ik zeker dat ik nooit een paar uur voor de kast sta. Ik heb ook nette kleding hoor, maar de keren dat ik dat draag in 1 jaar kan je wel op 1 hand tellen.

IK ben gewoon IK in mn spijkerbroek met mn gympies. Make up?

Ik ga echt niet een paar uur voor de spiegel staan, en toch zou ik me soms wel vrouwelijker willen voelen. Aan de andere kant, zorgt mijn aanstaande er elke keer weer voor dat ik me op en top vrouw voel, hj houdt van me ongeacht hoe mijn haar zit, en wat voor kleding ik draag. Hij houdt na heel wat jaren nog steeds de deur voor me open ( als ik geen haast heb en hij te langzaam is  :)  )  

Ik werd vroeger altijd gepest omdat ik zo lang was, en vroeger waren de winkels nou niet echt bezig met kleren voor de langere mensen onder ons. Je kan wel raden waar dit naar toe gaat, Hoog water etc.

Hoe dan ook, is er een man voor mij gevallen, voor mijn uiterlijk en natuurlijk ook mijn innerlijk, hoe ik me ook kleed of juist niet opmaak. En ben toen echt tot het besef gekomen dat ik niet iemand anders kan zijn, en al helemaal niet meer wil zijn.  Ik droomde ook van dat modellen figuur, maar ik heb erg brede schouders, en dan een maatje 36 ? nee dank je.

Voel je gelukkig meid, geniet van jezelf en het leven zoals het je gegeven is.

Margy

  • Gast
Zoooo Onzeker ;-(
« Reactie #32 Gepost op: 27 juni 2008, 10:26:57 »
daarom heb ik het r neer gezet,
hopende dat het je iig je ogen opend al voor het zover is.
ik weet dat wat ik doe ongezond is en slecht,
maar ik heb echt 2 stemmen, waarvan r een altijd om het hardst schreeuwd.
ik heb vanmorgen n gesprek gehad weer, en ik zal na mijn bruiloft meteen de behandeling in gaan, tijd die r nu staat is  6 maanden opname, en het ligt r aan, hoe ik me dan voel en weeg of dat misschien ambulante behandeling gaat worden, dat je echt n paar x per week n paar uur per dag bezig bent met je behandeling,
ik kan niet genieten van mijn bruiloft, en de dagen erna, ik hoop dat jij je hulp krijgt, zodat je straks met volle teugen van je dag kan genieten!

het is niet zo, dat ik mezelf echt te dik vond, het werdt me wel eens gezegt, vooral door n vriendin van me moeder en m'n oudere zus enzo, maar ik trok me er, dacht ik weinig van aan. tot r begin 2007 veel fout ging, ik raakte zwanger van mijn huidige vriend, ruzie thuis en moest uit huis,  trok in bij m'n schoonouders en heb het weg laten halen, omdat het beter was, had niet eens n eigen huis. ik voelde me... raar als k smorgens daar at. of savonds of wat dan ook, gewoon niet op myn het gemak, denk dat het zo ergens begon, ging het huis uit zonder ontbijt...stelde later me lunch steeds vaker uit
en steeds vaker kwam k thuis, om half 7 zonder ook maar wat gegeten te hebben, ik had het geen sec door waar ik mee bezig was.
 
daarom wilde ik mijn verhaal hier neerzetten, hopende dat je het dus ziet dat je met zoiets echt julp nodig heb.
mocht je ergens mee zitten of wat dan ook, snap dat je het ook niet zo 123 miss met je moeder bespreekt
vond ik zelf ook heel moeilijk, toegeven dat ik mezelf niet eens in de hand had...
kan je me altijd ff n pb sturen !
« Laatst bewerkt op: 27 juni 2008, 12:14:23 door Margy »

splinter

  • Gast
Zoooo Onzeker ;-(
« Reactie #33 Gepost op: 27 juni 2008, 18:09:38 »
Ook Debruidje bedankt voor je lieve woorden. Je spreekt een waarheid als een koe!
Margy:  Ik hoop echt dat je opname je gaat helpen, er is een boel moed voor nodig om dit aan te pakken. Dat van die 2 stemmen herken ik enorm!! Dat heb ik precies hetzelfde. Ze strijden de hele tijd tegen elkaar. Gelukkig lijkt bij mij met jullie hulp het goede stemmetje de doorslag te geven. Maandag zal voor mij de vuurproef worden. Mijn jurk is binnengekomen en maandag gaan we de 1e pas doen. Misschien moet ik ook wel gewoon niet naar de foto's kijken, misschien is dat de goden verzoeken. Maar stiekem ben ik ook weer benieuwd of mijn beeld inderdaad veranderd is en ik de proef doorsta.
Daar moet ik nog even goed over nadenken....
Liefs,
Splinter

loezje

  • Gast
Zoooo Onzeker ;-(
« Reactie #34 Gepost op: 30 juni 2008, 08:45:09 »
Splinter, veel plezier bij het passen!

Je jurk zal je vast fantastisch goed staan!

Carolina

  • Gast
Zoooo Onzeker ;-(
« Reactie #35 Gepost op: 30 juni 2008, 09:30:40 »
Hi Meiden,

Wat een verhaln allemaal. kennelijk zitten er veel meisjes/ vrouwen met dit probleem. Super goed van jullie, splinter en margy, om hulp te zoeken! Ik wens jullie er heel veel sterkte mee.


Splinter, ik heb net naar je foto gekeken van jou in je jurk en dat modellenfiguur heb je al hoor! Ik weet dat iedereen het tegen je zegt, nu is het wachten totdat jij het ook tegen jezelf zegt.
« Laatst bewerkt op: 1 juli 2008, 15:18:15 door Carolina »

splinter

  • Gast
Zoooo Onzeker ;-(
« Reactie #36 Gepost op: 30 juni 2008, 18:50:02 »
Hoi meiden,
Wat leuk en lief dat jullie eraan gedacht hadden dat vandaag de 1e pas was!! En Carolina, bedankt voor je lieve complimentje. En ik moet echt even vertellen hier dat toen ik in de spiegel keek ik ECHT tevreden was!!! De jurk werd helemaal afgespeld dus viel nu al veel mooier en ik was echt heel gelukkig! De grote vuurproef voor mij worden de foto's vanavond, maar ik ga alles op alles zetten om dit beeld en gevoel nu vast te  houden. Als dat me nu lukt ben ik echt al een heel eind gekomen voor mijn gevoel.
Tot vanavond!
Liefs,
Hylke

splinter

  • Gast
Zoooo Onzeker ;-(
« Reactie #37 Gepost op: 30 juni 2008, 23:15:33 »
De foto's waren kwalitatief erg slecht dus dat was jammer, maar ze waren duidelijk genoeg voor mij om de test goed te doorstaan :-) Ik heb nog steeds het heerlijke gevoel wat ik vanmiddag had en daar ben ik heel erg blij mee. Woensdag ga ik voor de laatste pas en dan zal ik ook wat foto's laten zien. Nu zie je overal plooien en naalden zitten en dat is geen porum :-)
Liefs,
Splinter

Liessa

  • Gast
Zoooo Onzeker ;-(
« Reactie #38 Gepost op: 1 juli 2008, 06:20:29 »
Oh, wat fijn voor je Splinter! Gelukkig heb je nu een lekker gevoel over de grote dag!
Jammer van de kwaliteit van de foto's, maar zo zal de verrassing des te groter zijn als je je jurk "voor het eggie" aandoet en daar de foto's van ziet!

Carolina

  • Gast
Zoooo Onzeker ;-(
« Reactie #39 Gepost op: 1 juli 2008, 15:20:21 »
Oh wat heerlijk Hylke/ Splinter! Leuk he om je jurk weer aan te mogen. Ik ben blij dat je zelf ook echt tevreden bent. Je zult een prachtige stralende bruid zijn!

Margy

  • Gast
Zoooo Onzeker ;-(
« Reactie #40 Gepost op: 1 juli 2008, 15:26:25 »
Splinter, ben heeeeeeeeeeeeeeel nieuwsgierig naar je jurk !

foto?? :biggrin::D:D

splinter

  • Gast
Zoooo Onzeker ;-(
« Reactie #41 Gepost op: 1 juli 2008, 17:39:46 »
hahaha :biggrin:  :biggrin:  :biggrin:  ik beloof jullie bij deze plechtig dat ik morgen foto's op het forum zet van de definitieve jurk want morgen ga ik hem de laatste keer passen en dan krijg je tenminste mooie foto's :-)
Nog even geduld :-)
Liefs,
Splinter

splinter

  • Gast
Zoooo Onzeker ;-(
« Reactie #42 Gepost op: 2 juli 2008, 20:29:22 »
Zoals beloofd de foto's van de laatste pas :-) En ik kan zeggen dat ik met veel trots naar de foto's gekeken heb. Ik weet nu zeker dat ik me op de dag zelf heel mooi zal voelen. Ik besef heel goed dat ik er nog niet ben, dat ik heel goed op dat stemmetje in mijn hoofd moet letten, maar ik voel me wel heel erg gegroeid de laatste weken en ik wil via deze weg iedereen die op dit topic gereageerd heeft heel hartelijk bedanken. Ik zal zeker aan jullie denken op de dag zelf want ook dankzij jullie voel ik me een mooie bruid :-)
Liefs Splinter

nadkid

  • Gast
Zoooo Onzeker ;-(
« Reactie #43 Gepost op: 2 juli 2008, 20:34:26 »
WOW! Je ziet er echt heel mooi uit. Hij staat je heel goed! Lijkt echt voor jou gemaakt die jurk. Nog even en je mag erin stralen :-)

angelique_20

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
Zoooo Onzeker ;-(
« Reactie #44 Gepost op: 2 juli 2008, 21:42:24 »
Je ziet er echt prachtig uit :biggrin:
Echt super mooi, ik weet zeker dat je je geweldig zal voelen op jullie grote dag

( Wat heb je trouwens mooie handen :biggrin: zo ff te zien op de foto hahah )
« Laatst bewerkt op: 2 juli 2008, 21:43:20 door angelique_20 »

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Zoooo Onzeker ;-(
« Reactie #45 Gepost op: 2 juli 2008, 22:41:45 »
Oh WOW! Dat zit echt als gegoten. Wat zal die aanstaande man van jou trots zijn zeg. Ik ben zo nieuwsgierig hoe je er uit zult zien op de grote dag met alles er op en er aan!

Ik ben zo blij dat je iets aan dit topic gehad hebt .... veel plezier op DE dag!

Jel

  • Gast
Zoooo Onzeker ;-(
« Reactie #46 Gepost op: 3 juli 2008, 07:33:34 »
Erg mooi, staat je geweldig!!

Margy

  • Gast
Zoooo Onzeker ;-(
« Reactie #47 Gepost op: 3 juli 2008, 13:10:27 »
ik vind je egt prachtig !
zou bijna zelf met je trouwen haha !

splinter

  • Gast
Zoooo Onzeker ;-(
« Reactie #48 Gepost op: 3 juli 2008, 17:10:12 »
Bedankt voor jullie lieve berichtjes!!! Enne Margy, ik ben echt hartstikke bezet ;-)
Nog 4 nachtjes slapen en dan kan ik hem de hele dag aan! Ik probeer daarna zo snel mogelijk wat foto's op het forum te zetten :-)
Liefs,
Hylke

Herjan

  • Gast
Zoooo Onzeker ;-(
« Reactie #49 Gepost op: 3 juli 2008, 17:25:48 »
Erg mooi! Ziet er goed uit!











Die jurk ook trouwens.... :wink:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards