collapse

Auteur Topic: Als Ik Dat Eerder Geweten Had!  (gelezen 312476 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #225 Gepost op: 4 april 2012, 16:29:00 »
Ook hier wat tips van een onderhand getrouwde vrouw..

- Zorg voor veiligheidsspelden in alle soorten en maten! Ik had een flinke sleep en er zat een ophang constructie in die rok voor bij het feest savonds. Helaas stonden er alsnog veel mensen op mijn sleep ( maak je je dan trouwens bijzonder weinig zorgen om! haha) en was ik erg blij dat we grote veiligheidsspelden meehadden! Mijn moeder heeft em toen weer ingekort door grote spelden door de naden heen te steken, ideaal!
We hadden het vantevoren hier op het forum al over spelden gehad en toen was ook ik angstig voor gaten in de jurk. Maar ome erlijk te zijn, kon dat kleine gaatje van de speld me  op dat moment echt helemaal niets schelen!

- Mijn torselet ( carnival, poirier) had een eigenwijze balijn aan de zijkant die er een beetje naast was geschoten. Dus die prikte de hele dag in mijn rechter borst, erg vervelend. Check dus van tevoren even of al die dingen goed op hun plek zitten!

- Als de fotograaf/videograaf met een gek idee komt, zou ik zeggen, doen! Zo hebben wij op de bar gestaan, zijn wij ladders opgeweest, heb ik sexy voor het raam gezeten. Heb het officiele fotoalbum nog niet gezien, stukje film en fótos van familie al wel en wat een gave foto's zijn dat geworden zeg!
Ohja en als je zelf iets wil, gewoon doen! ( zo dacht de fotograaf niet dat ik ook de ladder wel opwilde in vol ornaat! Dus zelf maar even om gevraagd :wink: )

- De toilet tip is echt briljant! Maar zorg wel dat je van tevoren een stukje wc papier hebt gepakt en klaarlegt, wel zo handig!

- Check bij de laatste afpas van je jurk of je er goed in kan lopen, dus echt even een rondje wandelen zeg maar. Heb ik niet gedaan en achteraf gezien was mijn jurk net iets te lang, waardoor ik er steeds op ging staan aan de voorkant. Vervelend lopen is dat.. hele tijd optillen ( en minder charmant uiteraard!)


Mocht ik nog ergens opkomen, laat ik het horen!

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #226 Gepost op: 4 april 2012, 16:40:01 »
- Check bij de laatste afpas van je jurk of je er goed in kan lopen, dus echt even een rondje wandelen zeg maar. Heb ik niet gedaan en achteraf gezien was mijn jurk net iets te lang, waardoor ik er steeds op ging staan aan de voorkant. Vervelend lopen is dat.. hele tijd optillen ( en minder charmant uiteraard!)
Hele goede Tip JM!!! Had ik ook, waardoor ik zelfs 1 keer in tranen ben uitgebarsten omdat het zo frustreerde

blondbruidje

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #227 Gepost op: 4 april 2012, 19:00:13 »
Wow, wat een waardevolle tips zeg! Bedankt JM!

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #228 Gepost op: 4 april 2012, 19:06:14 »
Wat een heerlijk (oud) toppic!
En wat leuk te zien dat er heel veel leden niet meer actief zijn, maar ook nog heel veel uit 2008 wel!
Hier meteen begonnen aan het statieportrettenlijstje. AS vind het niet zo belangrijk en ziet het nut niet zo geloof ik, ik wil met iedereen op de foto.
Sta niet vaak in vol ornaat!

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #229 Gepost op: 4 april 2012, 19:10:17 »
@ lies, zou hem echt uitleggen dat dat hele fijne foto's zijn! Ik ben zo super blij met die foto's.   (okay ik weet het, mijn moeder is pas overleden, dus voor mij zijn dat gewone hele fijne foto's om te hebben naast de 'spontane'  foto's. Daar staan vaak dan net niet de combinaties op die je nu net even wilt zien.

twijfeltje

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #230 Gepost op: 4 april 2012, 19:34:15 »
Wat betreft foto's:

Ik wilde het eerst niet, maar achteraf toch spijt dat we geen groepsfoto hebben gemaakt.
Niet alle gasten staan nu (duidelijk) op de foto.
De 'belangrijkste' wel, maar toch jammer.
Kleine moeite om even te maken.
Gelukkig wel voldoende foto's van onze gezinnen, ouders, broer, zus enz. (al dan niet met ons erbij).

Ook mis ik een foto van onze locaties.
Gewoon een shot van een afstand.

Een close-up foto, een statie-foto.
We hebben ontzettend veel leuke foto's, maar dan zie ik weer andere leuke en had ik die ook graag gewild.
Maar t gaat natuurlijk ook niet allemaal.  

Verder zou ik het niet weten, het meeste liep gewoon soepel.
Alleen kwam de chauffeur te laat na de ceremonie.
Hij was even de stad in gelopen...
Vertel hem dat hij op tijd terug is!

jassou

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #231 Gepost op: 4 april 2012, 20:39:53 »
Er staan al enorm veel handige tips hier!
Twee van mij:

1) maak je niet te druk over kleine dingen die je niet in de hand hebt. Er kan een hoop niet helemaal volgens schema lopen, en de charme zit hem in dingen die je niet plant. Ik baalde enorm dat het 37 graden was, het was gewoon niet te harden. Maar dat leverde wel de leukste grappen op, naderhand. We wilden t-shirts laten bedrukken met 'I survived Jassou & Mr Jassou's wedding'. De workbreuk middernacht waardoor we gingen dansen in de regen (aaaaaaahhhhh).

2) Als er iets is waar je op staat, maak het dan expliciet als je het bespreekt met je CM's of ambtenaar. We wilden een iets andere opstelling tijdens de ceremonie. Kennelijk was dit half doorgekomen, en toen de boel begon zag ik dat het heel anders, en behoorlijk onhandig, opgesteld stond. Nou ja, geen ramp. De ambtenaar dacht er echter anders over en klaagde er twee keer over (tijdens de ceremonie!).

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #232 Gepost op: 4 april 2012, 23:24:54 »
Ook wij hebben een lijstje doorgegeven aan de CM´s met wie wij op de foto wilden en zij hebben dit gecoordineerd met de fotograaf, na 15 minuten waren wij klaar! Kregen het als tip van mijn schoonzus, die dit niet wilden en daar inderdaad achteraf heel erg spijt van hebben gehad. Zij hebben namelijk geen foto waar ze nog op staan met hun ouders.. is gewoon zonde..

roxymilan

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #233 Gepost op: 5 april 2012, 08:50:53 »
Wat een goede tips allemaal!
Ik heb idd ook laatst een lijstje gemaakt met wie we allemaal op de foto willen (welke combinaties etc.), daar hebben we ook een moment op de dag voor ingepland. Onze CM coordineert dat ook samen met de fotograaf.

Bride from Nijkerk

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1667
  • Geslacht: Vrouw
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #234 Gepost op: 5 april 2012, 09:52:01 »
Goed ik zal ook eens een paar tips neerzetten :)

* top tip voor mij was toch echt de wc tip! (achterstevoren erop gaan zitten) op deze manier kon ik zelfs helemaal alleen naar het toilet!
   goed aanvulling is wel om van te voren bij de feest locatie na te gaan of ze een invalide toilet hebben waar je gebruik van kan maken, zeker
   met een grote jurk is dit heel handig.
* Schrijf de adressen van de bruidszaken op! Manlief scheurde op dé dag uit zijn broek (ja ja) doordat we alle nummers bij de hand hadden was
   een nieuwe broek zo geregeld.
* Maak een lijst voor de fotograaf met wie je op de foto wilt, doe dit van te voren zodat de fotograaf van te voren een inschatting kan maken
   van de tijd die nodig is. Wat ook weer handig is voor je ceremoniemeesters, geef die ook een lijst zodat ze mensen "klaar" kunnen zetten.
* Zorg dat je genoeg eet en drinkt, met he avond eten kwam ik erachter dat ik niet veel eten kwijt kon omdat mijn buik niet echt uit kon zetten
   door de jurk. Hierdoor at ik niet echt veel wat natuurlijk niet heel slim is. Zorg ook dat je ceremoniemeesters wat bij zich hebben voor jou bij
   zich hebben denk hierbij aan een mars ofzo.
* Als je op hakken loopt neem ook een paar makkelijke schoenen mee (voor het geval dat), zelf had ik hier voor speciale trouw gympies laten
   maken.
* laat los! er zullen vast dingen gebeuren op de dag die niet lopen zoals je gepland had. Bij ons stond er bijvoorbeeld een andere bus dan wij
   gereserveerd hadden (die was stuk). Als je daar te veel aan vasthoudt lukt het je niet meer om te genieten. Neem de kleine dingen in je op
   en geniet daarvan! Voor mij was mijn vrijgezellenfeest hier een hele goede generale repetitie voor, ik heb het allemaal over me heen laten
   komen en zo ontzettend kunnen genieten van ook de kleine dingen.

Cynthiag

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 41
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #235 Gepost op: 5 april 2012, 10:09:37 »
* laat los! er zullen vast dingen gebeuren op de dag die niet lopen zoals je gepland had. Bij ons stond er bijvoorbeeld een andere bus dan wij
gereserveerd hadden (die was stuk). Als je daar te veel aan vasthoudt lukt het je niet meer om te genieten. Neem de kleine dingen in je op
en geniet daarvan! Voor mij was mijn vrijgezellenfeest hier een hele goede generale repetitie voor, ik heb het allemaal over me heen laten
komen en zo ontzettend kunnen genieten van ook de kleine dingen.

Bovengenoemde is wel het belangrijkste denk ik. Geniet vooral!

Ik heb het al eens eerder geschreven, maar wij raakten onderweg in een gewapende overval verzeild en stonden met onze auto tussen schietende politie/overvallers. Maar zelfs dat konden we loslaten Hoewel ik 's avonds wel heel blij was te horen dat alle overvallers gepakt waren, en er geen omstanders geraakt waren.

jassou

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #236 Gepost op: 5 april 2012, 10:11:05 »
Ik heb het al eens eerder geschreven, maar wij raakten onderweg in een gewapende overval verzeild en stonden met onze auto tussen schietende politie/overvallers. Maar zelfs dat konden we loslaten Hoewel ik 's avonds wel heel blij was te horen dat alle overvallers gepakt waren, en er geen omstanders geraakt waren.

Jeetje, dat zijn de verhalen om later te vertellen bij je jubileum!

Cahira

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #237 Gepost op: 5 april 2012, 11:16:35 »
Ik heb het al eens eerder geschreven, maar wij raakten onderweg in een gewapende overval verzeild en stonden met onze auto tussen schietende politie/overvallers. Maar zelfs dat konden we loslaten Hoewel ik 's avonds wel heel blij was te horen dat alle overvallers gepakt waren, en er geen omstanders geraakt waren.

Jemig, dat meen je niet!! Dat is wel heel erg.
Nou, als jullie het lukt om dit los te laten en verder te genieten van jullie dag dan kan ik vast wel over kleine dingen heenstappen  :laugh:Ik ben zelf niet getrouwd maar ben al eerder cm en getuige geweest dus heb ook een paar tips aan de hand van deze ervaringen:
* ten eerste: maak een tafelschikking. Toen ik cm was wilde de bruidegom dat niet (ik ga toch zeker niet bepalen waar mensen moeten gaan zitten!). Achteraf had hij daar spijt van. Zij zaten zelf bijna in een hoek, hun ouders zaten geheel aan de anderen kant en de kinderen van gasten maakten ruzie met elkaar want ze wilden allemaal bij de bruid en bruidegom zitten. Uiteraard heb ik dit als cm diplomatiek opgelost, maar handig was het niet. Nu ik zelf ga trouwen vind ik het heel moeilijk om te bepalen wie ik straks waar moet plaatsen, maar ik ga het wel doen!!!

* ten tweede: zorg asjeblieft dat je wat eet en goed drinkt. Toen ik getuige was kon de bruid ´s ochtends geen hap door haar keel krijgen, maar dronk wel mee met de champagnetoost tussen vriendinnen. Ik heb een broodje en pakjes drinken meegenomen en haar iedere keer (voor en na de fotoshoot en ceremonie) gevraagd of ze toch echt niet een hapje wilde of wat te drinken, maar nee hoor. Toen kwam de receptie met champagne en champagnebruidstaart. Ineens stond ze naast me en liet zich in de stoel ploffen. Ze was geheel misselijk, draaierig en bezweet en dacht dat ze zo flauw zou vallen. Ik heb haar jus d´orange laten drinken, een paar hapjes van een broodje, toen nog een bak koffie met melk en suiker en toen ging het gelukkig weer.
Maar dwing jezelf om te eten. Wijs iemand (getuige/cm) aan die je erop wijst dat je wat moet eten en drinken en laat die persoon ook altijd iets van eten of drinken bij zich hebben want het zou zonde zijn als je flauw zou vallen.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #238 Gepost op: 5 april 2012, 11:19:56 »
Op die tip aansluitend van Cahira met eten:
- zorg dat ze tijdens de feestavond met het rondgaan met hapjes en dergelijk ook echt uitgebreid bij jullie als bruidspaar langs gaan, ook met drinken. Je vergeet het zelf, je bent druk aan het dansen, kletsen, staat dan weer daar en dan weer daar. Je vergeet de tijd en voordat je het weet ben je een paar uur verder en is het feest afgelopen. Bij ons werd er steeds speciaal naar ons gezocht, vond dat erg prettig.
« Laatst bewerkt op: 5 april 2012, 11:59:00 door Jof »

Ingepinge87

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
  • Geslacht: Vrouw
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #239 Gepost op: 5 april 2012, 11:52:05 »
Owja Jof dat inderdaad een goeie! Dat deden ze bij ons namelijk niet en later vond ik het vooral jammer dat wij het afsluitende sausijzen/worstenbroodje gemist hebben. We hebben er niet te veel over gezegd want voor de rest was de locatie en organisatie fantastisch, maar dat was toch wel jammer.

Sel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 423
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #240 Gepost op: 5 april 2012, 12:47:41 »
Weer allemaal goeie tips! Ik ga ze nog even met de cm doornemen :)

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #241 Gepost op: 5 april 2012, 17:14:48 »
wauw, wat veel om bij stil te staan zeg..
Veel dingen waar ik zelf nooit aan zou denken...super topic dit!

en is een tafelschikking echt zo belangrijk..?
Wij hebben als diner een barbeque buffet, en willen alles lekker luchtig en informeel houden.
Met 35 man, zou het qua zitplaatsen enzo wel goed moeten komen toch..?
Je loopt verschillende keren, kan ook eens ergens anders gaan zitten...
(ik heb geen idee hoor, maar ik vind een tafelschikking vaak zo formeel)

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #242 Gepost op: 5 april 2012, 17:29:50 »
Wij hebben bewust wel voor tafelschikking gekozen. Bij vrienden van ons gingen mensen beetje 'raar' zitten in mijn ogen. Is wel helemaal wat je prettg vind. Soms lopen mensen te dralen dat ze niet weten waar ze moeten zitten etc. Over het algemeen gaan mensen niet ergens anders zitten. Als bruidspaar doe je dat wellicht wel, maar veel mensen gaan toch liever weer op 'hun'  eigen plekje zitten, verwacht dus niet te veel dat mensen wel door elkaar gaan zitten. Ook heb je meestal dat vrienden en familiegroepjes zich vormen. Dat kan vervelend zijn, hoeft uiteraard niet. Noodzakelijk lijkt het me in elk geval niet :tongue:

Nogevengeduld

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #243 Gepost op: 5 april 2012, 17:53:13 »
Als aanvulling op de tips hierboven.

Over de lengte van je jurk. Zorg er voor dat hij niet te lang is zodat je er over struikelt,
maar laat hem ook niet te kort afspelden. Mijn coupeuse had mijn jurk netjes naar beneden getrokken en afgespeld. Maar op de dag zelf kroop de jurk omhoog en moest ik/ mijn getuige  hem meerdere malen omlaag trekken. Ik had graag gehad dat hij wat langer was

Over de hapjes tijdens het feest. Vraag of ze verschillende hapjes willen inpakken. Niet teveel maar gewoon een aantal. Klinkt misschien gek maar de eigenaar van de locatie kwam er later mee toen hij vroeg of wij tevreden waren. Dat waren we zeer zeker maar mede doir het torselet en het feesten heb ik niets van de hapjes op. Hij had ze zeker aan ons mee willen geven.
« Laatst bewerkt op: 5 april 2012, 17:54:06 door Nogevengeduld »

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #244 Gepost op: 15 april 2012, 23:49:51 »
Schoot me zomaar iets binnen!

ALs je het gesprek met de trouwambtenaar hebt, vraag dan hoe er om wordt gegaan met kinderen of huilende kinderen tijdens de ceremonie. Wou dat wij daaraan gedacht hadden..

Ons nichtje, dochtertje van zus vam mijn man van een paar maand oud, huilde tijdens de ceremonie dus papa was even achterin de zaal met haar aan het lopen om haar stil te krijgen.. zegt de trouwambtenaar: " hallo...    hallo... HALLO! zou u de zaal willen verlaten? Dit is namelijk erg storend " (hij hoorde de ambtenaar eerst niet) waardoor onze zwager een deel van de ceremonie heeft moeten missen. Wij vonden dit ontzettend onsympathiek voor iemand die nog geen 10 minuten eerder in zijn verhaaltje had gezegd: waar kinderen zijn, is zonneschijn ..

OsCarel

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #245 Gepost op: 16 april 2012, 16:26:43 »
Schoot me zomaar iets binnen!

ALs je het gesprek met de trouwambtenaar hebt, vraag dan hoe er om wordt gegaan met kinderen of huilende kinderen tijdens de ceremonie. Wou dat wij daaraan gedacht hadden..

Ons nichtje, dochtertje van zus vam mijn man van een paar maand oud, huilde tijdens de ceremonie dus papa was even achterin de zaal met haar aan het lopen om haar stil te krijgen.. zegt de trouwambtenaar: " hallo...    hallo... HALLO! zou u de zaal willen verlaten? Dit is namelijk erg storend " (hij hoorde de ambtenaar eerst niet) waardoor onze zwager een deel van de ceremonie heeft moeten missen. Wij vonden dit ontzettend onsympathiek voor iemand die nog geen 10 minuten eerder in zijn verhaaltje had gezegd: waar kinderen zijn, is zonneschijn ..
Wat grof van die trouwambtenaar.
Vind ik persoonlijk storender dan een huilend kindje. En als de papa meteen actie onderneemt..

ikke89

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #246 Gepost op: 17 april 2012, 15:46:17 »
Vind het inderdaad erg raar. Maar het schijnt vaker voor te komen. Verhaal van mijn stiefzus. Zij hadden aangegeven dat de kinderen gewoon rond konden lopen om te voorkomen dat ze jengelig worden. Uiteindelijk heeft de trouwambtenaar toch nog verzocht of de kinderen niet stil konden zijn en gaan zitten!!

Om dit alles te voorkomen heb ik al aan mijn ceremoniemeesters gevraagd of zij zelf een back-up wilden bedenken voor eventuele huilende kinderen. De leeftijd van de kinderen zijn vanaf 6 maanden tot 4 jaar.
Gelukkig hebben ze toegezegd dat ze iets zouden regelen!

blondbruidje

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #247 Gepost op: 17 april 2012, 16:10:33 »
@JM2012: oh, wat naar zeg! Wij hebben er 8 tot 10 kinderen bij in de leeftijd van 1 tot 10, dus daar zitten er echt wel bij die niet makkelijk een poos blijven stil zitten en niet praten. Goed om even te overleggen met de dominee en de babs. Bedankt voor de tip!

OsCarel

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #248 Gepost op: 17 april 2012, 17:11:32 »
Zo willen wij dat ook, laat de kindjes maar lekker rondlopen. Liever dat dan stilzitten en huilen.

Sjaantje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #249 Gepost op: 17 april 2012, 19:32:47 »
Dat is echt onbeschoft!
Bij ons mogen ze ook gewoon rondlopen als ze dat willen, ik maak denk ik wel voor elk kind een tasje. Daarin stop ik dan een kleurplaat, kleurpotloden, en iets van spekkies en een klein speeltje ofzo. Dan vervelen ze zich niet en kunnen ze gewoon lekker spelen. Bij vrienden van ons zat er ook een jongetje in de kerk met een autootje op de grond te spelen. Nou, totaal geen last gehad van het kind. Hij ging helemaal in zijn spel op, zo leuk!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards