collapse

Auteur Topic: Als Ik Dat Eerder Geweten Had!  (gelezen 305502 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Femke

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #275 Gepost op: 10 juni 2012, 20:50:42 »
ik heb ze even samengevoegd
« Laatst bewerkt op: 10 juni 2012, 20:54:14 door Femke »

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
Re: Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #276 Gepost op: 29 april 2013, 15:52:10 »
bij toeval stuit ik op dit topic.....
ik vind het in iedergeval erg leuk en handig om te lezen.... dus up.... wie weet hebben er nog meer bruiden tips voor as bruiden???

littlelady

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 756
Re: Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #277 Gepost op: 2 mei 2013, 14:47:31 »
Inderdaad wat leuk en handig om te lezen,dit topic ga ik zeker volgen!
Dus reeds getrouwde dames laat alle tips maar komen!
« Laatst bewerkt op: 4 mei 2013, 10:21:31 door littlelady »

paula24

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3248
  • Geslacht: Vrouw
Re: Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #278 Gepost op: 2 mei 2013, 22:07:45 »
Ik kan ook niks bedenken, de dag is echt precies zo gelopen zoals wij wilden!
Ook met dank aan onze ceremoniemeesters!

wedding2013

  • Gast
Re: Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #279 Gepost op: 2 mei 2013, 22:13:25 »
Nog een tip dan om de communicatie met de ceremoniemeesters zo goed mogelijk te laten plaatsvinden...

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #280 Gepost op: 2 mei 2013, 22:14:43 »
Ja ga heeeeel goed met jullie cm's om de tafel zitten, bij ons zijn er mensen zonder bedankje weggegaan... Dat was echt heel suf XD Bij de kerkdienst de volgende dag een hoop goed kunnen maken, maar mjah... beetje jammer.

dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Re: Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #281 Gepost op: 16 mei 2013, 18:35:17 »
Hahah Melia, Bij ons is iedereen zonder bedankje weggegaan.... Foutje! Maar ik kan er niet mee zitten, Wij hadden een huiselijke familie bruiloft, en mijn moeder en zus (de cm's) hebben het zo bizar druk gehad dat ik mij daar niet meer druk om maak.

Het enige wat ik anders zou willen doen, is minder stressen vantevoren, Zelfs als er iets misgaat, dan lig je daar niet wakker van! Let go and enjoy!

wedding2013

  • Gast
Re: Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #282 Gepost op: 4 juni 2013, 22:51:07 »
Iemand nog een tip, ben ik altijd benieuwd naar!

marjolein1987

  • Gast
Re: Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #283 Gepost op: 5 juni 2013, 11:35:28 »
Wij hadden onze ceremoniemeesters, van te voren, meer moeten instrueren over de kinderen.
In het gemeentehuis werden de kinderen allemaal naast elkaar op de voorste rij gezet. Van te voren wist ik al dat dit helemaal fout zou gaan (de 2 kinderen die elkaar altijd uitlokken werden ook nog eens naast elkaar gezet :blink:)
Gevolg: de hele ceremonie lachen/schreeuwende/van de stoel vallende/pratende kinderen  :angry:
Dit had weer als gevolg dat iedereen zich eraan stoorde en wij de ambtenaar niet tot nauwelijks konden verstaan!
De ouders grepen niet in maar de ceremoniemeesters ook niet :angry:

Tam1987

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 487
Re: Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #284 Gepost op: 5 juni 2013, 11:50:18 »
Jeetje das idd echt zuur Maartje... Zonde dat er ook niemand heeft ingegrepen en dat er niet beter is nagedacht over de plaats van de kinderen!

Mijn tip, afspraken waar je over twijfelt even nabellen... Heb alles nagebeld in de week voor de bruiloft maar uiteindelijk het Stadstoezicht vergeten/gedacht dat dat wel goed zat. Daar had ik een ontheffing voor de trouwauto aangevraagd, was er al 2x geweest en het zou in het systeem worden gezet. Niet meer gecheckt na de 2e keer of dat ook echt zo was en uiteindelijk kon er op het nippertje een boete voorkomen worden  :blink: Sowieso typisch dat stadswachten een trouwauto (uitbundig versierd en met een bruidspaar op de achterklep) gaan bekeuren maar goed...

En, alternatieven verzinnen voor slecht weer.. Ben echt blij dat wij ons ook hadden voorbereid op slecht weer, een fleecedeken in de auto hadden liggen, een fotolocatie hadden geregeld en al van tevoren met de CM's hadden overlegd wat we met slecht weer zouden doen met de ontvangst de feestlocatie (binnen) en met de wensballonnen (niet). Want dat was echt nodig, foto's hebben we gelukkig buiten kunnen maken maar de rest van de dag heeft het alleen maar geregend.

Bruidje224

  • Junior
  • **
  • Berichten: 134
  • Geslacht: Vrouw
Re: Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #285 Gepost op: 8 juni 2013, 23:18:21 »
[...]
« Laatst bewerkt op: 6 september 2021, 14:36:42 door Bruidje224 »

nienketjuh

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3300
  • Geslacht: Vrouw
Re: Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #286 Gepost op: 24 juli 2013, 16:12:56 »
had ik me niet zo druk gemaakt over het weer. We hebben bijna de hele dag regen gehad... en ik heb niet 1x het zonnetje gemist (alleen in de ochtend toen ik wakker werd en me er druk over maakte)

********

Waarom kan regen op je trouwdag een teken van geluk zijn? Het zou kunnen lijken op een ramp. Mensen hebben de neiging zich zorgen te maken over het weer, je huwelijksdag is tenslotte één van de mooiste dagen van je leven. Een dag vol liefde, vreugde, hoop en verwachtingen.

Het markeert het begin van een nieuw hoofdstuk in het leven, een die moet worden gezegend en gevuld worden met geluk.
Regen brengt water naar droge plaatsen, en zorgt ervoor dat gewassen bloeien, dus het wordt vaak gezien als een zegen en het brengen van geluk. Zo wordt er vaak gedacht dat regen op je trouwdag een teken van geluk is.

Regen op uw speciale dag kan worden beschouwd als een teken van geluk om verschillende redenen. Het symboliseert zegeningen, reiniging, eenheid en een nieuwe dag. In sommige culturen is het ook een symbool van vruchtbaarheid. Als gevolg van deze positieve connotaties, wordt een regenachtige trouwdag heel vaak beschouwd als goed.
In de eerste plaats, regen betekent zegeningen en iedereen wil dat hun huwelijk gezegend word. Zegeningen spreken van hoop en goedkeuring. Er is alle reden om optimistisch te zijn als je kijkt naar alle mogelijkheden die voor ons liggen.
Zegen komt ook neer op welvaart, zowel in de materiële als in de fysieke zin. Daarom moeten we eens stilstaan, als het regent op die speciale dag, het een teken kan zijn van hoopvolle verwachtingen en een gelukkig leven.

Regen op je huwelijksdag brengt geluk


Regen reinigt ook, is het je ooit opgevallen hoe alles er fris en schoon uitziet na een regenbui?
Reinigen betekent het wegspoelen van vuil. Het zou ook, dingen van het verleden die bezoedeld of besmet zijn, zuiveren.

Na de regen is er een schone lei die u toelaat om opnieuw te beginnen. Voor degenen die trouwen, is het een begin van een mooi en gelukkig leven samen.

Bovendien is regen een teken van vruchtbaarheid. Water doet zaken groeien. Veel paren hebben de hoopvolle verwachting dat hun huwelijk zal worden bezegeld met kinderen. Daarom wordt in sommige culturen regen op je trouwdag bezien als een teken dat het paar veel kinderen zullen hebben. Natuurlijk, kinderen worden beschouwd als een zegen!
Vruchtbaarheid wordt ook uitgebreid tot materiële rijkdom, omdat het een overvloed aan middelen, productiviteit en een overvloedige oogst betekent.
Regen op je trouwdag kan ook betekenen eenheid. De ratio achter deze komt voort uit de verwijzing naar het huwelijk als “bindende knoop.” Het is geen geheim dat een natte knoop veel moeilijker is om uit elkaar te trekken dan een droge, het water zorgt dat het moeilijker los te maken is. Dus als het regent creëer je een sterke band die niet gemakkelijk kan gebroken worden.
Over het algemeen wordt regen ook beschouwd als een teken van herstel. Het suggereert dat de dingen, die droog of stervende zijn, op krachten komen, als gevolg van de regen die regenereert en vernieuwing brengt.
Regen op je trouwdag is in wezen een teken van fortuin. De dag van het begin van een nieuw leven vervuld met geluk, zoals we hebben gezien, het betekent zegen en succes.

bron:
http://www.trouwtips.net/regen-op-je-trouwdag-brengt-veel-geluk/
« Laatst bewerkt op: 24 juli 2013, 16:16:35 door Anne_lyze »

Happymama79

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1834
  • Geslacht: Vrouw
  • Geluk vermenigvuldig je door het te delen
Re: Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #287 Gepost op: 24 juli 2013, 20:20:28 »
Onze bruiloft is precies zo gegaan als we wilden. Klein, intiem, relax en met onze kinderen. Vooraf wel bezig geweest met het weer en ja we hadden regen. Maar nee dit heeft onze dag totaal niet verpest. Het heeft zelfs geweldige foto's opgeleverd.
Ik sluit me dus bij Anne_Lyze aan. Maak je dus niet druk om de regen.

April2014

  • Gast
Re: Wat Is Er Allemaal Misgegaan Bij Jullie
« Reactie #288 Gepost op: 14 augustus 2013, 23:03:24 »
Heeft iemand nog toevoegingen aan dit topic? :)

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Is Er Allemaal Misgegaan Bij Jullie
« Reactie #289 Gepost op: 14 augustus 2013, 23:07:23 »
Ik zou hier eens kijken : http://www.trouwforum.nl/index.php/topic,18858.0.html

Niet precies hetzelfde, maar volgens mij wel waar je ongeveer naar op zoek bent?

Bruidslin

  • Gast
Re: Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #290 Gepost op: 28 augustus 2013, 17:15:47 »
@JM, Helaas kan ik het topic onder de link niet zien (of is de link onjuist?)

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #291 Gepost op: 28 augustus 2013, 17:18:22 »
@JM, Helaas kan ik het topic onder de link niet zien (of is de link onjuist?)

De topics zijn waarschijnlijk samengevoegd :)

Bruidslin

  • Gast
Re: Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #292 Gepost op: 28 augustus 2013, 17:48:43 »
Aha, dank je :)

junebride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1355
  • Geslacht: Vrouw
Re: Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #293 Gepost op: 3 september 2013, 22:25:20 »
Dat stond er al dat ze zijn samengevoegd.
Ik heb me na de huwelijksceremonie nergens meer druk over gemaakt, alles over me heen laten komen en genoten.

Ik raad iedereen aan, voorak genieten, want de dag is zo voorbij.

wedding2013

  • Gast
Re: Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #294 Gepost op: 11 oktober 2013, 19:28:36 »
Ik heb nog een paar puntjes!

Geef aan de fotograaf duidelijk een lijstje mee met wie je op de foto wil (vriendinnen etc), ik had geen behoefte aan portret / geposeerde foto's maar ik vind het wel heel jammer dat ik niet met alle vriendinnen erop sta..

Als je iemand als ceremoniemeester vraagt, vraag dan een beste vriendin of vriend en geen familielid. Omdat er nog veel moest gebeuren op de dag zelf en ook familieleden nog dingen moesten regelen (boeket, kapsels etc)...hadden ze eigenlijk net wat teveel taken..

Zorg dat je altijd een paraplu hebt in de trouwauto en ook eventueel paraplu's voor de bruidskindjes..die hadden we wel, maar vergeten mee te nemen in de auto! Er was geen regen voorspeld, maar toen we aankwamen bij de locatie hadden we regen! Niet dat ik er ook maar iets van heb gevoeld!!

En vraag iemand om te filmen, we hebben hele prachtige foto's maar onze (amateuristische) trouwfilm is zo mooi geworden. Ik ben er zo blij mee!

Als je iemand wil herdenken, doe dit dan...de ambtenaar heeft er vaak hele mooie ideeën over..

Geef je ceremoniemeester als taak ook op je trouwboeket te letten, ik was die van mij kwijtgeraakt haha!



littlelady

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 756
Re: Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #295 Gepost op: 12 oktober 2013, 19:41:45 »
Geef je ceremoniemeester als taak ook op je trouwboeket te letten, ik was die van mij kwijtgeraakt haha!
haha dit zou mij ook kunnen gebeuren goede tip!

paula24

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3248
  • Geslacht: Vrouw
Re: Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #296 Gepost op: 14 oktober 2013, 11:02:47 »
Wij hadden een bevriend stel als cm's en zij is bloemiste en heeft het boeket, corsages ed. Gemaakt. En heeft ook de hele dag m'n boeket meegenomen, in hun auto stond constant de airco aan zodat het goed bleef (lees het was die dag 33 graden,
Dus idd goede tip!

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #297 Gepost op: 15 oktober 2013, 09:37:11 »
Wij hadden een bevriend stel als cm's en zij is bloemiste en heeft het boeket, corsages ed. Gemaakt. En heeft ook de hele dag m'n boeket meegenomen, in hun auto stond constant de airco aan zodat het goed bleef (lees het was die dag 33 graden,
Dus idd goede tip!

Haha sorry, eerste wat ik dacht was: wauw wat zonde van de energie om de airco aan te laten! Duur boeketje op die manier  :biggrin: waren jullie niet op de feestlocatie? Iedere horeca instelling heeft wel een koelcel waar die bloemen even in zouden kunnen.

wedding2013

  • Gast
Re: Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #298 Gepost op: 31 oktober 2013, 16:38:11 »
Heb nog meer tips! Bij de ceremonie tijdens De Kus lang kussen, dan is er sowieso een mooie foto bij!

Gebruik pinterest om aan te geven wat je mooi vindt !en stuur t door naar de fotograaf..

Spacekitten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1289
  • meeoow
Re: Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #299 Gepost op: 31 oktober 2013, 16:53:30 »
goede tips hier!
*zoekt notitieboekje om alle tips op te schrijven*

Klopt het trouwens dat het goed is een draaiboek te hebben? en aan wie geef je die allemaal?

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards