collapse

Auteur Topic: Als Ik Dat Eerder Geweten Had!  (gelezen 305470 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jassou

  • Gast
Re: Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #300 Gepost op: 31 oktober 2013, 18:16:58 »
De locatie maakte het draaiboek voor ons, en die stuurde ik door naar de cm's. Ik heb hem zelf maar vluchtig gezien :)

wedding2013

  • Gast
Re: Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #301 Gepost op: 1 november 2013, 17:54:22 »
Ik ben heeeel veel dingen vergeten in het draaiboek..

oa. gastenboek, wie neemt t mee en wie legt t neer
enveloppendoos wie neemt em mee
heel veel diy spullen: veel was niet opgesteld...
snoepbuffet was niet opgesteld

Niet dat ik het gemist heb hoor...

Wij regelden alles zelf, hadden ingehuurd personeel, maar de gebakjes moesten worden gehaald uit de koeling van de catering. De cateraar  zette toen de gebaksdozen gewoon op tafel, zag er niet uit. Heb ik samen met mijn moeder alle gebakjes maar eruit gehaald en netjes klaargezet haha Waren een stuk of 70 dus best even wat werk...

Ik vond het ook jammer dat het laken vies was na het buffet en dat daarop gewoon weer de bruidstaart kwam. Vond ik nogal onprofessioneel maar dat zijn allemaal kleine puntjes...
« Laatst bewerkt op: 1 november 2013, 17:56:53 door wedding2013 »

Appelsientje

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 343
  • Geslacht: Vrouw
    • Schoonheidssalon Monifique
Re: Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #302 Gepost op: 17 juni 2014, 14:03:21 »
Als ik eerder geweten had dat mensen meer oog hadden voor ons als bruidspaar dan voor de details.....dan had ik me niet zoveel zorgen gemaakt of alles wel op tijd af zou komen  :blush:

Verder is alles wel goed gegaan eigenlijk, maar we hadden een goede voorbereiding en goede hulp....heel belangrijk denk ik....je kunt niet alles alleen denk ik.

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #303 Gepost op: 17 juni 2014, 14:42:05 »
Wij hadden drie punten die we totaal anders gedaan zouden hebben.

 De locatie waar we onze receptie/diner/feest hadden is ons zo erg tegengevallen, de service was slecht, er stond ineens andere gerechten op de kaart, diner liep 1 uur uit, onbeschofte opmerkingen tegen onze gasten, taart zo gehaast gesneden dat sommige stukken 3x groter waren dan andere, bijna geen drinken aangeboden. Daar hebben we echt spijt van. Vanavond daar heen om alles te bespreken, kijken wat er uit komt.

De volgorde van de dag had ik ook anders gepland, nu in de ochtend veel stress en echt ziek van alles bij elkaar. Daardoor niet genoten van de fotoshoot. Dus ik zou eerst trouwen en daarna de fotoshoot doen.

En doordat ik zo beroerd was, helaas mijn jurk een stuk open moeten houden aan de achterkant en een jasje van een vriendin erover gehad. Een rijgjurk zou ook beter geweest zijn ;)

Appelsientje

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 343
  • Geslacht: Vrouw
    • Schoonheidssalon Monifique
Re: Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #304 Gepost op: 17 juni 2014, 18:30:08 »
Oehh dat is spannend vanavond dan....succes! Ben benieuwd wat zij ervan zeggen....

Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #305 Gepost op: 17 juni 2014, 19:24:12 »
Succes vanavond Daphne, hoop dat ze dit keer wat aardiger zijn.

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #306 Gepost op: 17 juni 2014, 22:57:54 »
Ze gaven ons overal gelijk in. Zelfs toen ik zei, dat als we hadden geweten dat dit allemaal zou gebeuren, we het liever ergens anders hadden gevierd. Hadden we niet verwacht en ze vonden dat we lef hadden om alles te zeggen.

Dus we hebben een gratis 3 gangen diner gekregen. Was erg lekker, precies hetzelfde op als op de bruiloft ;)
En we krijgen nog een bon voor een gratis overnachting met diner van een fletcher hotel naar keuze. Bruiloft was ook van een Fletcher hotel. Een goede oplossing :)

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #307 Gepost op: 18 juni 2014, 07:59:48 »
Fijn daphne! (Maarruh  het is dan schijnbaar normale gang van zaken daar?)
« Laatst bewerkt op: 18 juni 2014, 09:00:38 door Jof »

Mars

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 456
  • Geslacht: Vrouw
Re: Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #308 Gepost op: 18 juni 2014, 08:48:44 »
Nogmaals fijn Daphne dat het is opgelost.

Wat ik anders had gedaan?
Nog 3 mensen uitgenodigd waarvan ik nu denk waarom hebben we hun geen kaart gestuurd.

en verder..echt niks..het was perfect!!!

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #309 Gepost op: 18 juni 2014, 10:07:18 »
@Jof, degene die wij hadden als aanspreekpunt is nieuw, waarschijnlijk dat ze nu pas gaan proberen om er iets aan te veranderen. Want haar voorganger schijnt ook niet goed gefunctioneerd te hebben.

Beetje vreemd allemaal, maar zij beweert actie te gaan ondernemen. Hopelijk hebben de toekomstige bruidsparen iets aan onze op- en aanmerkingen.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #310 Gepost op: 18 juni 2014, 10:15:45 »
Hoop het idd ook voor de mensen die er  in de  toekomst gebruik van maken.

ItsAnne

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 374
Re: Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #311 Gepost op: 18 juni 2014, 13:47:36 »
Aan de dag zelf zou ik niets veranderen, maar als ik had geweten dat alles zo goed en relaxed zou lopen dan had ik me niet zoveel zorgen gemaakt van te voren.

@ Daphne: grappig, ik vond de fotoshoot voor de ceremonie juist heel fijn! Haalde bij ons meteen een hoop spanning weg! Zo zie je maar dat het voor iedereen ook echt persoonlijk is.
Fijn overigens dat je bij Fletcher gelijk kreeg!

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Re: Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #312 Gepost op: 18 juni 2014, 13:57:18 »

De volgorde van de dag had ik ook anders gepland, nu in de ochtend veel stress en echt ziek van alles bij elkaar. Daardoor niet genoten van de fotoshoot. Dus ik zou eerst trouwen en daarna de fotoshoot doen.


Ik was ook blij dat we lekker eerst samen de fotoshoot hadden. Zo hoefden we ons niet druk te maken om de daggasten.. want die waren er nou eenmaal nog niet.. en die kwamen lekker bij elkaar en toen iedereen er was kwamen wij. Heerlijk. Ik denk dat het dan vooral aan de tijdsplanning lag.. en niet zozeer aan of je voor of na de cereomie foto's maakt.

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #313 Gepost op: 18 juni 2014, 14:07:25 »
Voor mij was die volgorde wel echt het probleem, pas na de ceremonie viel alle spanning van mij af. Als de ceremonie eerder was, was de spanning ook eerder van me afgevallen. Maar dat is inderdaad heel persoonlijk :)

Mieppie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2468
  • Geslacht: Vrouw
Re: Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #314 Gepost op: 18 juni 2014, 14:52:29 »
Ze gaven ons overal gelijk in. Zelfs toen ik zei, dat als we hadden geweten dat dit allemaal zou gebeuren, we het liever ergens anders hadden gevierd. Hadden we niet verwacht en ze vonden dat we lef hadden om alles te zeggen.

Dus we hebben een gratis 3 gangen diner gekregen. Was erg lekker, precies hetzelfde op als op de bruiloft ;)
En we krijgen nog een bon voor een gratis overnachting met diner van een fletcher hotel naar keuze. Bruiloft was ook van een Fletcher hotel. Een goede oplossing :)

Wat vervelend zeg maar wel een fijne tegemoetkoming zo. Als ik je een fletcher hotel mag aanraden daar hebben wij overnacht na ons huwelijk en op het strand ons feestgevierd is Beachhotel Zuiderduin in zeeland. Ik weet natuurlijk niet waar je vandaan komt, maar echt prachtige kamers heerlijk dicht bij het strand met een hele fijne luxe strandtent  :blush:

Als dit reclame is moeten jullie het maar weg halen mods maar het is meer een aanbeveling van mijner zijde. Want gelukkig is mijn ervaring heel anders geweest met deze organisatie.

Mars

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 456
  • Geslacht: Vrouw
Re: Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #315 Gepost op: 18 juni 2014, 15:48:13 »
Aan de dag zelf zou ik niets veranderen, maar als ik had geweten dat alles zo goed en relaxed zou lopen dan had ik me niet zoveel zorgen gemaakt van te voren.

Eens!!
Druk gemaakt over het weer (het regende bij ons maar totaal geen last van gehad)
Druk gemaakt over de kleur van de ballonnen (waren iets minder peach dan ik hoopte) niemand die dat heeft gezien etc!

Heb op de dag zelf eigenlijk niet zoveel spanning gehad, alleen het moment dat we naar ons huis gingen en alle daggasten stonden te wachten had ik wel even zoiets zit alles nog goed mn haar en mn jurk.
Maar toen ik alle mensen zag staan die zo speciaal zijn dan is dat ook weer hele fijne spanning. dus dat is zo persoonlijk!

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #316 Gepost op: 18 juni 2014, 17:44:46 »
Bedankt voro de tip BBtje, misschien dat we daar heen gaan, strand is altijd leuk :)

Pooh

  • Gast
Re: Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #317 Gepost op: 19 juni 2014, 09:49:21 »
Ik had liever wat kleine puntjes beter willen bespreken met de ceremoniemeesters, nu liepen dingen zo raar af en toe. Bijvoorbeeld werden we bij mijn schoonouders opgewacht door de daggasten. De ceremoniemeesters zouden dit regelen. Zij hadden geregeld dat iedereen buiten stond, maar toen wij aan kwamen moesten wij gelijk naar binnen en alle gasten bleven gezellig buiten staan. Dus mijn mijn en ik stonden samen in de woonkamer, terwijl we ook gezellig eventjes met iedereen hadden kunnen kletsen.
Na de ceremonie kwamen wij ook het stadhuis uit als laatste en waren alle gasten al naar de auto. Had liever gehad als ze ons opgewacht hadden en ons hadden gefeliciteerd.
Maar de ceremoniemeesters waren erg gestrest en daardoor liepen zij erg te haasten. Dat was wel erg jammer!

Marielle_90

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-06-2015 geven wij elkaar het Ja-woord
    • Onze trouwpagina
Re: Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #318 Gepost op: 19 juni 2014, 18:45:28 »
Oh, zoveel dingen die ik hier lees zou ik nooit aan gedacht hebben. Ik schrijf ze maar vast op, mijn cm krijgt dadelijk een draaiboek waar je u tegen zegt haha

ItsAnne

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 374
Re: Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #319 Gepost op: 24 juni 2014, 21:47:26 »
Daar zijn ze cm voor! Dus zorg voor een goede cm, scheelt je zoveel stress!
Mijn 2 beste vriendinnen waren dat voor mij. Ze hadden natuurlijk wel een draaiboek, maar er zijn zoveel dingen die ze zelf oppakte en regelden voor ons, zo fijn!!

steenboky

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 203
  • Geslacht: Vrouw
Re: Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #320 Gepost op: 16 juli 2014, 19:32:05 »
Er zijn trouwlocaties die je mondeling zeggen dat je het enige bruidspaar op de gekozen datum bent en dus de hele locatie voor jou alleen afgehuurd is.
Helaas zijn er trouwlocaties die die mondelinge afspraak alleen maar zeggen om jou gerust te stellen en op de trouwdag zelf kom je er achter dat er nog 3 andere bruidsparen zijn! Dit was bij mij het geval.
Hier gaat het om de trouwlocatie; kasteel DE SCHAFFELAAR in Barneveld!
Ik vind het belangrijk dat bruidsparen dit weten!
Veel trouwlocaties hebben wij laten vallen omdat er meerdere bruidsparen zouden kunnen zijn. Gelukkig waren zij WEL eerlijk!
Onze fotograaf vertelde dat dit dus heel vaak voorkomt! Dus misschien een tip voor andere paren om dit zwart op wit te laten zetten, dan heb je een poot om op te staan.
Helaas heeft onze trouwdag nu een bittere nasmaak, want ik heb zelf nog 2 bruidjes gezien en mijn gasten hebben er dus 3 gezien!
Welke bruid wil nu op haar trouwdag op dezelfde locatie een andere bruid tegen komen?

Lees mijn verslag maar onder het topic trouwlocaties.

Ik zou dit zelf ook als vervelend ervaren.
Ik ben bij een aantal bruiloften ook CM geweest en daar werd op de locatie ook zonder overleg nog 2 bruiloftsfeesten gegeven.
Het feest van 'mijn' bruidspaar was het leukst en het grootst, er kwam ook een bekende zanger optreden.
Hier kregen de gasten van de andere bruiloften lucht van en kwamen dus op een andere bruiloft feesten.
Er was bij ons ook een open bar en daar werd gretig gebruik van gemaakt want die was er blijkbaar bij de andere feesten ook niet.
Gevolg: een hoge drankrekening en op de film staan allerlei vreemde mensen.
Niet echt leuk.

Verder is het belangrijk om goed te communiceren met je CM. Zo heb ik het ook een keer gehad dat het niet duidelijk was hoe het bruidspaar hun entree wilde op het feest.
De bruid had tegen mij gezegd dat ze de standaard manier niet leuk vond en geen felecitatierij wilde.
Ik dacht dat ze dit had besproken met haar as.
Niet dus..
Dat zorgde voor discussie tussen die twee op het moment supreme... niet handig en ook niet leuk.

En je CM bij het gastenboek zetten is ook niet handig. Die ben je vrij lang kwijt en vaak moeten er op dat moment andere dingen geregeld worden.
Ik zou hier een nichtje/neefje of buurmeisje/jongen voor vragen.

ItsAnne

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 374
Re: Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #321 Gepost op: 18 juli 2014, 15:09:00 »

[/quote]

Ik zou dit zelf ook als vervelend ervaren.
Ik ben bij een aantal bruiloften ook CM geweest en daar werd op de locatie ook zonder overleg nog 2 bruiloftsfeesten gegeven.
Het feest van 'mijn' bruidspaar was het leukst en het grootst, er kwam ook een bekende zanger optreden.
Hier kregen de gasten van de andere bruiloften lucht van en kwamen dus op een andere bruiloft feesten.
Er was bij ons ook een open bar en daar werd gretig gebruik van gemaakt want die was er blijkbaar bij de andere feesten ook niet.
Gevolg: een hoge drankrekening en op de film staan allerlei vreemde mensen.
Niet echt leuk.

[/quote]

Los dat dit niet leuk was voor "jouw" bruidspaar, moet dit natuurlijk ook wel een nachtmerrie zijn geweest voor die andere bruidsparen. Die zagen al hun gasten naar een ander feestje verdwijnen!

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Re: Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #322 Gepost op: 18 juli 2014, 15:18:01 »
Maar daar zeg je dan op de avond zelf toch al wat van tegen de locatie?
Tuurlijkg eeft dat zorgen en ellende, maar dan is een hoge drankrekening ook niet nodig!

steenboky

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 203
  • Geslacht: Vrouw
Re: Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #323 Gepost op: 20 juli 2014, 21:42:20 »
Ja dat heb ik ook gedaan maar ik vond het heel vervelend om mensen te moeten aanwijzen die geen gast waren.
Zij werden weggestuurd en de drankrekening is met veel discussie met 20 drankjes verlaagd.
Maar het is gewoon niet leuk om je hier druk om te moeten maken of als bruidspaar te moeten ontdekken dat dit gaande is op je feest.

Marielle_90

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-06-2015 geven wij elkaar het Ja-woord
    • Onze trouwpagina
Re: Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #324 Gepost op: 19 augustus 2014, 15:03:07 »
Ah ik ga dat even navragen dan. Ik denk dat het bij ons geen probleem op moet leveren omdat in de kleine zaal ons diner gehouden zal worden maar ik ga wel even informeren of het cafe open is want anders moet die deur vanuit het cafe dicht blijven.

Wil er geen vreemde bij hebben.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards