collapse

Auteur Topic: Welke locatie past bij "klein trouwen"?  (gelezen 47967 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ellen84

  • Gast
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Gepost op: 23 mei 2008, 10:38:06 »
Hallo,

Mijn vriend en ik willen graag volgend jaar trouwen. Nu zou ik het erg leuk vinden om mijn bruiloft met een klein groepje vrienden en familieleden te vieren. Nu vroeg ik mij alleen af wie er nog meer klein getroud is en of jullie nog ideeen hebben?

Het lijkt mij bijvoorbeeld leuk om te trouwen in het buitenland met 30 a 50 man. Nu dacht ik aan een kasteeltje in Frankrijk, Spanje of Italie. Maar Noorwegen of Lapland lijkt me ook leuk. Ik vind het in ieder geval belangrijk dat het niet te ver weg is, en ook niet te duur. Want ik wil niet dat onze gasten opdraaien voor de kosten. Gezien het kostenaspect sluit ik een Nederlandse locatie ook niet uit. Alleen heb ik nog geen geschikte locatie gevonden.

Ben benieuwd of jullie ideen hebben!

iris&sander

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1994
  • Geslacht: Vrouw
    • http://pluizebeesjes.bruiloftsite.nl/
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #1 Gepost op: 23 mei 2008, 11:34:14 »
[color=\"#6600CC\"]Hoi!

Wij gaan klein trouwen (40 gasten)! We hebben dan ook geen opgedeelde tijd, iedereen is gewoon voor de hele dag uitgenodigd :)

Wij trouwen in de Sterrenwacht in Utrecht, is een kleine zaal, geschikt voor 45 personen ongeveer :)
Daarna hebben we een lekkere taart, en uitgebreide BBQ bij Dutch Ballooning in Amersfoort. Ook dit is een kleine locatie die heeeel gezellig is!
Juist met deze mensen willen wij het vieren omdat zij gewoon heel gezellig zijn, en onze beste vrienden/familie!

Daarna lekker met zijn allen dansen!!

Wel loop je toch tegen reacties op van collega's en ooms en tantes etc, dat iedereen toch graag op een receptie had willen komen..... Gewoon niks van aantrekken, en blijf tegen iedereen benadrukken dat je het graag besloten viert (dat heeft bij ons heel goed geholpen!)
Als je meer wilt weten, PB me maar even  :biggrin: [/color]
« Laatst bewerkt op: 23 mei 2008, 11:34:43 door iris&sander »

Sylvia en Andre

  • Gast
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #2 Gepost op: 23 mei 2008, 12:01:28 »
Wij trouwen ook heeeeeeeel erg klein (Ik ben 1.41 en Syl is 1.32)  :laugh:

(Sorry, erruugg rustig hier op mijn werk, en dan heb ik nogal de neiging om melig te gaan worden)
« Laatst bewerkt op: 23 mei 2008, 12:02:57 door Sylvia en Andre »

iris&sander

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1994
  • Geslacht: Vrouw
    • http://pluizebeesjes.bruiloftsite.nl/
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #3 Gepost op: 23 mei 2008, 12:39:44 »
[quote name=\'Sylvia en Andre\' post=\'163429\' date=\'23 May 2008, 12:01\']Wij trouwen ook heeeeeeeel erg klein (Ik ben 1.41 en Syl is 1.32)  :laugh:

(Sorry, erruugg rustig hier op mijn werk, en dan heb ik nogal de neiging om melig te gaan worden)[/quote]

[color=\"#6600CC\"]Hihihi LOL (hier is het ook al zo melig... altijd heh met vrijdagmiddagen :wink:)[/color]
« Laatst bewerkt op: 23 mei 2008, 12:40:02 door iris&sander »

K en P

  • Gast
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #4 Gepost op: 23 mei 2008, 22:15:50 »
Wij zijn ook 'klein' getrouwd.
Overdag ongeveer 17 personen en savonds op het feest ongeveer 30 personen.
Gewoon in Nederland en verder wel alles erop en eraan.
Wij vonden het echt super, enkel de mensen van wie we echt houden om ons heen.
Ik kan het je dus aanraden!!

En even offtopic:
@Andre: heb jij ook OI dan? Of ben je gewoon klein zonder ziekte?

monique26

  • Gast
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #5 Gepost op: 23 mei 2008, 23:30:51 »
Wij hebben ook nagedacht over Noorwegen, maar het is uiteindelijk Ameland geworden.... in totaal met 25 gasten en 2 overnachtingen voor iedereen. Het was heel speciaal om ook de hele voorbereiding met iedereen te delen!

Sylvia en Andre

  • Gast
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #6 Gepost op: 24 mei 2008, 00:57:26 »
[quote name=\'K en P\' post=\'163506\' date=\'23 May 2008, 22:15\']Wij zijn ook 'klein' getrouwd.
Overdag ongeveer 17 personen en savonds op het feest ongeveer 30 personen.
Gewoon in Nederland en verder wel alles erop en eraan.
Wij vonden het echt super, enkel de mensen van wie we echt houden om ons heen.
Ik kan het je dus aanraden!!

En even offtopic:
@Andre: heb jij ook OI dan? Of ben je gewoon klein zonder ziekte?[/quote]


Nee hoor, ik heb geen OI, maar wel een ernstige kyfo-scoliose, wat mijn lengte verklaard.

bibi1983

  • Gast
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #7 Gepost op: 27 mei 2008, 12:02:05 »
wij gaan ook "klein" trouwen.
Bij de plechtigheid zijn 12 mensen aanwezig.
En daarna gaan we met ong. 50 personen lekker uitgebreid eten.
we hebben echt alleen de mensen om ons heen waarvan wij het belangrijk vinden dat ze erbij zijn

Fammie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 11941
  • Geslacht: Vrouw
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #8 Gepost op: 27 mei 2008, 13:37:39 »
Ellen, als je niet te duur in het buitenland wil trouwen dan zou ik niet voor Noorwegen gaan. Ik kom daar al jaren vanwege vakantie en echt goedkoop is het land niet. Zeker niet als het gaat om alcohol en overnachtingen. Maar wel een leuk idee om klein te trouwen. Veel plezier met alle voorbereidingen.

ourloveJoaquin

  • Gast
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #9 Gepost op: 27 mei 2008, 13:44:58 »
wij hebben ook gekeken voor het buitenland, maar kan je zeggen duur wordt het dan wel hoor...

in frankrijk wordt het zo en zo moeilijk, want daar mag je alleen officieell trouwen als je 1e graads familie daar hebt wonen en anders mag het niet. spanje hetzelfde geloof ik... wij zijn uiteindelijk dus toch voor nederland zelf gegaan en het wordt naar alle waarschijnlijkheid hierden een kasteel met circa 55 personen de gehele dag... kost ons dan circa 3500 euro incl eten/drinken/huur

Hakkie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2411
  • Geslacht: Vrouw
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #10 Gepost op: 27 mei 2008, 14:49:28 »
Maar hoe doe je dat dan? Ooms en tantes enzo? Ik kan me niet voorstellen dat ik dat zonder kleerscheuren geregeld krijg... Het lijkt me ook wel heerlijk om klein te trouwen, maar ik weet gewoon nu al dat we echt veel negatieve reacties zullen krijgen.
Hoe hebben jullie dat aangepakt/hoe gaan jullie dat aanpakken? Ik ben benieuwd! :)

iris&sander

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1994
  • Geslacht: Vrouw
    • http://pluizebeesjes.bruiloftsite.nl/
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #11 Gepost op: 27 mei 2008, 15:19:35 »
[quote name=\'Hakkie\' post=\'163950\' date=\'27 May 2008, 14:49\']Maar hoe doe je dat dan? Ooms en tantes enzo? Ik kan me niet voorstellen dat ik dat zonder kleerscheuren geregeld krijg... Het lijkt me ook wel heerlijk om klein te trouwen, maar ik weet gewoon nu al dat we echt veel negatieve reacties zullen krijgen.
Hoe hebben jullie dat aangepakt/hoe gaan jullie dat aanpakken? Ik ben benieuwd! :)[/quote]

[color=\"#6600CC\"]Nou ja, het is denk ik net hoe je daarmee omgaat! Wij zijn heel streng voor ons zelf geweest... En ook voor de familie! We wouden sowieso niet meer familie dan vrienden op onze bruiloft.....en we wouden rond de 50 mensen blijven. Dus we hebben onze leukste/beste vrienden uitgenodigd, en qua familie hebben we alleen onze oudste ooms en tantes uitgekozen. Dus 1 oom&tante aan mijn kant, en 1 aan Sander zijn kant.
Het is duidelijk te merken dat onze familie het hier helemaal niet mee eens is...maar (en dat is misschien heel lullig) dat is niet ons probleem....[/color]

ourloveJoaquin

  • Gast
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #12 Gepost op: 27 mei 2008, 17:41:12 »
Wij hebben het eigenlijk heel simpel gedaan.... wij wonen nu 3 jaar in dit huis... en de mensen die hier ooit al zijn geweest en ook bij de geboorte van onze zoon mogen ook komen op onze bruiloft... deze mensen hebben zo ook interesse in ons en niet alleen wanneer er een feestje is zeg maar... neven en nichten waar ik praktisch geen contact mee heb hoeven ook niet te komen ook al zijn het de kinderen van mijn peettante... de kinderen van mijn peetoom zijn een ander geval want ik heb bij mijn oom en tante gewoond dus hun zijn ook min of meer zussen voor mij zeg maar...

met of zonder kleer scheuren, ik bepaal wie er op onze bruiloft komen en niet zij... zo denk i kerover... het kost je al genoeg geld om zoiets te doen en je moet geen mensen uitnodigen die toch alleen maar komen omdat er gratis gezopen kan worden... want zo denken veel mensen hoor... ze hebben niks met je maar toch (willen) ze komen. En ik heb genoeg meegemaakt de laatste jaren door te weten wie ik er echt bij wil hebben.

Laatst zag ik een trouwalbum van een vriendin van mij (5 jaar geleden getrouwd) nou .... alle getuigen die zij hadden hebben ze al geen contact meer mee... een gedeelte van de familie ook amper nog.. nou leuk album heb je dan! Voor mij zou dat na 5 jaar geen geslaagde bruiloft zijn.. klinkt misschien heel hard, maar dat houdt wel in dat ik en de verkeerde mensen heb uitgenodigd en ook nog eens de verkeerde getuigen heb gevraagd... noooo way dat gaat mij niet gebeuren :wink: dus wees gewoon heel kritisch.. wat heb jij met die mensen.. is het echt nodig dat zij erbij zijn omdat jij het graag klein wilt houden... hoe heeft het contact de afgelopen jaren gezeten... weten zij alles van jou.. accepteren zij hoe jij bent etc etc.. met andere woorden heb je er echt een band mee om over 15 jaar te kunnen zeggen jeetje wat een top bruiloft was dat en dat je zelfs een reunie kan houden om je 15 jarige jubileum te vieren (geloof niet dat het met dat aantal jaren is, maar bij wijze van spreken) met alleen diezelfde mensen erbij... zo bekijk ik het hahaha.. erg he :wink: maar zo weet ik wel dat de juiste mensen erbij zullen zijn :wink:

En natuurlijk sommige vrienden komen en gaan, want je weet nooit wat er tussen komt maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel...

Gwen

  • Gast
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #13 Gepost op: 27 mei 2008, 18:26:16 »
Wij zijn ook klein getrouwd. We hadden in totaal geloof ik iets van 30 man/vrouw.
Bij ons waren alle gasten de hele dag aanwezig.
Wel gewoon in Nederland. En we hebben een geweldige dag gehad.

Wij hebben ook alleen mensen uitgenodigd die we vaker zien. En die ook bij ons langs zijn geweest op de open dag van ons huis.

Julia

  • Gast
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #14 Gepost op: 9 juni 2008, 22:19:42 »
Wij gaan ook klein trouwen, ongeveer 20-30 gasten, welke ook allemaal de hele dag blijven.
We gaan in een kasteeltje trouwen en de gasten kunnen als ze dat willen in een nabij gelegen hotel.

Het is inderdaad wel lastig om te kiezen welke mensen wel en welke niet.
Ik vond het wel een goed stukje van ourloveJoaquin, welke mensen spreek je nog over vijf jaar/vijftien jaar...
Die beslissing nemen kost vind ik wel wel veel energie, zeker als het wel dierbare mensen zijn die niet achter je huwelijk staan.

Er zijn in Nederland ook veel leuke locaties(om even bij het topic te blijven), veel kasteeltje of hotels. Ik zou wel naar een niet te groote locatie kijken, anders sta je zo alleen (tenminste dat gevoel kreeg ik heel erg toen we gingen kijken bij de grotere kastelen)

Veel succes met het uitzoeken van je locatie.

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #15 Gepost op: 10 juni 2008, 17:17:51 »
Mag ik vragen waar je gaat trouwen Julia?

marsje

  • Gast
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #16 Gepost op: 20 juni 2008, 16:35:52 »
Ik ben er nog niet over uit of we "klein" of "groot" gaan trouwen. Wij komen toch al aan 50 personen, die er overdag bij zijn. We hebben een redelijk grote familie. Mijn vriend heeft ook een "soort" stiefbroer, die ook al weer grote kinderen heeft met aanhang.  Hun wil ik er ook allemaal bij hebben, want daar hebben we heel veel contact mee. Dan hebben we nog wat vrienden met kinderen.  Mijn zus heeft al oudere dochters die een man of vriend hebben. Die nodigen we ook allemaal uit. Ik ben heel close met mijn familie.
Wij hebben gewoon eerst een kind gekregen, doen het lekker andersom.
Wij komen dus aan een flink aantal voor overdag. Ik vind het echt heel moeilijk mensen te kiezen die ik voor het feest 's avonds uit wil nodigen (receptie wil ik denk ik niet). Wat hier eerder gezegd werd dat er alleen mensen kwamen die ook op kraamvisite zijn geweest, vind ik wel een goeie!
Er is niet veel familie van mijn vaders kant geweest. Ik vind het ook wel moeilijk om hen niet uit te nodigen. Mijn vader is een paar jaar geleden overleden, daarom is het contact ook meer verwaterd.
Het leek mij ook wel leuk om in Tsjechie te trouwen. Er moet dan wel 50 man mee. Ik ben dan wel een keer van plan om een borrel te geven als we weer thuis zijn. Het leek mij het mooist om rond de kerst te trouwen in de sneeuw in Tsjechie. Die borrel kan ik dan wel geven na nieuwjaarsdag. Kunnen we meteen iedereen een goed jaar wensen. Hoeven we tenministe ook niet naar al die borrels van het werk....  :wink:

.Lily.

  • Gast
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #17 Gepost op: 4 september 2008, 02:01:00 »
600 mensen :huh:

iris&sander

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1994
  • Geslacht: Vrouw
    • http://pluizebeesjes.bruiloftsite.nl/
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #18 Gepost op: 4 september 2008, 06:08:48 »
[color=\"#6600CC\"]Wij hebben het met 36 mensen gevierd, en het was echt GEWELDIG!!! Nog steeds moeite gehad om met iedereen lekker te kletsen :wink: Maar het was echt heel fijn en supergezellig! Ahteraf zeiden San en ik ook tegenelkaar van: "ben zooooo blij dat we het zo hebben gedaan!"!!

Mijn zwager trouwens, die gaat trouwen in 2012 :) en zij zitten alleen al met familie op 200 uitnodigingen.... dus 400 mensen ongeveer!!
Dus lily, je bent niet de enige..... het lijkt me wel superrrr moeilijk om zo'n groot feest te organiseren voor 600 mensen....[/color]

Divecouple

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1366
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #19 Gepost op: 4 september 2008, 08:15:11 »
Wij trouwen echt super klein. We trouwen samen, zonder vrienden of familie, in het buitenland. Als
we terug komen dan worden we opgehaald door mijn schoonvader. Bij ons thuis wachten dan mijn
moeder en schoonmoeder. Verder hebben we uitgenodigd zijn zus met haar gezin ( 5 personen), mijn
zwager zijn zus met haar man en een neefje met zijn vriendin. We hebben ook zijn kinderen
uitgenodigd maar of ze komen.......
We zitten in totaal (incl wijzelf) dus op ongeveer 17 personen.

santos_05

  • Gast
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #20 Gepost op: 4 september 2008, 10:43:36 »
Wij trouwden helemaal klein, 11 personen! Maar wel in het buitenland.

In Nederland leek het me erg moeilijk om het klein te houden aangezien je al gauw op 50 man zit en als je die de hele dag mee neemt is het nog duur  :biggrin:

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #21 Gepost op: 4 september 2008, 11:50:22 »
Wij nodigen maximaal 50 mensen uit voor de hele dag inclusief slapen. Onze gastenlijst staat nu op 37 mensen die we er sowieso bij willen hebben en een aantal waarbij we nog twijfelen. In de 20 maanden die we nog hebben kan er veel veranderen, pas als de uitnodigingen worden uitgezocht word ook de definitieve gastenlijst gemaakt van mensen die dan belangrijk zijn.

.Lily.

  • Gast
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #22 Gepost op: 4 september 2008, 14:50:23 »
hoe komen jullie op zo weinig mensen?? zuuuuchtt geloof me deze 600 zijn echte familie vrienden en kenissen...


maar het is superleuk om te organiseren...alleen wat duurder allemaal :tongue:

santos_05

  • Gast
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #23 Gepost op: 4 september 2008, 15:55:39 »
11 personene? Heel makkelijk, allen directe familie  :biggrin:  Wij hebben nog een receptie gehad van 120 man en dat vond ik al meer dan genoeg, want ik heb lang niet iedereen gesproken of veeeeeel te kort  :tongue:

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #24 Gepost op: 4 september 2008, 16:26:59 »
Directe familie, geen ooms en tantes en beste vrienden :tongue:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards