collapse

Auteur Topic: 's Avonds Trouwen?  (gelezen 15140 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Elles

  • Gast
's Avonds Trouwen?
« Gepost op: 30 mei 2008, 10:08:18 »
Zijn er hier meiden die 's avonds zijn getrouwd?

Mijn vraag is dus eigenlijk of dat mogelijk is?

Mijn vriend en ik hebben het al vaak gehad over hoe onze dag eruit zou zien, en we willen het liefst begin van de avond trouwen en daarna door naar het feest. Dus niet eten met z'n allen en geen tijd tussendoor dat je moet wachten op het volgende onderdeel. Gewoon overdag rustig aan kunnen doen, alvast de foto's maken en dan om een uur of 19.00 trouwen. Maar ik heb eigenlijk nog nooit van iemand gehoord dat dat kan.

iris&sander

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1994
  • Geslacht: Vrouw
    • http://pluizebeesjes.bruiloftsite.nl/
's Avonds Trouwen?
« Reactie #1 Gepost op: 30 mei 2008, 10:28:33 »
Volgens mij is het wel mogelijk, maar de tarieven zijn dan wel duurder.
Bijv in Utrecht is het:

Maandag t/m vrijdag van 08.00 - 18.00 uur 387,00        
Maandag t/m vrijdag van 18.00 - 24.00 uur 648,00      
Zaterdag van 08.00 - 18.00 uur 577,00          
Zaterdag van 18.00 - 24.00 uur 729,00  
Zondag van 08.00 - 18.00 uur 689,00
Zondag van 18.00 - 24.00 uur 841,00

@nniek

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1927
  • Geslacht: Vrouw
's Avonds Trouwen?
« Reactie #2 Gepost op: 30 mei 2008, 10:43:36 »
Dit bedoel je waarschijnlijk niet, maar wij zijn 's avonds in de kerk getrouwd en daarna doorgegaan naar het feest!

Het is maar net of het kan in de gemeente waarin je wil trouwen. Daarna is het 'up to you'! Jullie moeten het doen zoals jullie dat willen.

Al ben ik blij dat wij het niet zo gedaan hebben (we zijn overdag voor de gemeente getrouwd). Het was gewoon een ontzettend leuke dag. Helemaal niet het gevoel dat we moesten wachten op het volgende onderdeel ofzo. Het was gewoon geweldig! En wij zijn juist al vroeg begonnen!

Succes met uitzoeken en beslissen!

Elles

  • Gast
's Avonds Trouwen?
« Reactie #3 Gepost op: 30 mei 2008, 11:00:42 »
Zo die prijzen zijn echt een stuk hoger!

We willen graag een kleine intieme bruiloft, en we willen alleen mensen uitnodigen die er dan ook de hele tijd bij zijn. Dus niet weer andere mensen voor het feest enzo. Daarom leek 's avonds trouwen ons de beste oplossing.

Maria

  • Gast
's Avonds Trouwen?
« Reactie #4 Gepost op: 30 mei 2008, 12:42:39 »
Wij wilden eerst ook 's avonds trouwen. Maar we hebben dit uiteindelijk toch niet gedaan omdat het voor oudere mensen (opa's en oma's enzo) niet echt leuk is om alleen een feest te hebben, die houden daar toch niet van.
En omdat onze opas en omas wel erg belangrijk zijn op ons huwelijk hebben wij besloten dit niet te doen.

Mibje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 600
  • Geslacht: Vrouw
's Avonds Trouwen?
« Reactie #5 Gepost op: 30 mei 2008, 13:14:46 »
ook wij wilden dat eerst doen.
Weet dat het in Den Haag mogelijk is om tot 20.00 ofzo te trouwen.
En dat de ambtenaar die wij spraken zei dat ze daar niet zo moeilijk over doen, en dat ze soms ook op de akte zetten trouwtijd 20.00 maar dat je zelfs later kon trouwen.
Ligt denk ik ook aan je locatie waar je wilt trouwen...
Hoop dat je er iets aan hebt, groet Manike

Elles

  • Gast
's Avonds Trouwen?
« Reactie #6 Gepost op: 30 mei 2008, 13:22:27 »
We moeten sowieso nog even bekijken hoe we het gaan doen met de ambtenaar, aangezien we al geregistreerd partners zijn en dus in principe geen ambtenaar meer nodig hebben om te trouwen. (het kan zo omgezet worden in het gemeentehuis).

Ik kan me idd voorstellen dat het voor oudere mensen niet leuk is alleen een feest, maar aangezien onze opa's en oma's niet meer leven zal dat voor ons geen probleem worden.

Ik zal eens gaan informeren bij de gemeente hoe het zit met trouwen na 18.00 uur.

Bedankt voor de reacties!

saya

  • Gast
's Avonds Trouwen?
« Reactie #7 Gepost op: 28 oktober 2008, 08:20:48 »
Wij gaan 's avonds trouwen, om 19:00.

Wij wilden niet een hele dag met alles er op en eraan, we trouwen kerst 19-12-2008 en ik wilde altijd al 's avonds trouwen. In Zoetermeer scheelt het qua prijs niet veel van overdag dus dat scheelt gelukkig.

Overdag gaan we foto's maken en tegen half 5, 5 uur eten met alleen ouders en getuigen en daarna om 19:00 dus trouwen, vervolgens is om 20:30 ons feest.

Ik was ook wel benieuwd of meerdere 's avonds trouwen maar ik zie dat het niet zo heel vaak voorkomt.

LovelyMe

  • Gast
's Avonds Trouwen?
« Reactie #8 Gepost op: 28 oktober 2008, 16:09:31 »
Ik vind trouwen zo geweldig dat ik de hele dag daarvoor wil benutten :biggrin:

Maar 's avonds trouwen heeft wel iets gezelligs haha.

saya

  • Gast
's Avonds Trouwen?
« Reactie #9 Gepost op: 28 oktober 2008, 20:42:47 »
Hahahaha daar heb je gelijk in!

Daarom zijn wij als gezin lekker de hele dag zoet, maar met alles en iedereen erbij is het pas 's avonds.
Mijn zus en schoonzus komen in de ochtend  dat is ook xtra gezellig, maar vind het heerlijk op deze manier.

Ellen84

  • Gast
's Avonds Trouwen?
« Reactie #10 Gepost op: 28 oktober 2008, 22:41:19 »
Ook wij trouwen s'avonds (om 20.30). Daarna gaan we gelijk door naar het feest. Wij hebben heel bewust gekozen voor s'avonds trouwen. Dit omdat we niet willen dat mensen naar de ceremonie gaan en vervolgens een aantal uur moeten wachten op het feest. Daarom gaan we met een kleine groep eten, en vervolgens is iedereen uitgenodigd voor de ceremonie en het feest.

saya

  • Gast
's Avonds Trouwen?
« Reactie #11 Gepost op: 29 oktober 2008, 09:18:27 »
Ellen, wat leuk om het zo vlak voor het feest te doen.
Ik wilde dat eerst ook, maar a.s. ziet het niet zitten dat iedereen erbij is.
Dus toen maar gekozen om het om 19:00 te doen, daarna taart en meteen het feest!!
Wij (nou ja hoofdzakelijk ik) hebben er ook aangedacht om het om 00:00 te doen maar dat vond a.s. toch niet echt alles.

Ellen84

  • Gast
's Avonds Trouwen?
« Reactie #12 Gepost op: 2 november 2008, 15:30:16 »
Vinden jullie het erg dat de fotosessie plaats vindt voordat je getrouwd bent?
Een vriendin zei laatst dat als je s' avonds trouwt dat wel lastig is met de fotosessie ivm zenuwen enzo. Wat vinden jullie?

LovelyMe

  • Gast
's Avonds Trouwen?
« Reactie #13 Gepost op: 2 november 2008, 17:27:33 »
Wij hebben de fotosessie als eerste op de dag. Dan zien we er nog fris en fruitig uit haha. En dat was het makkelijkste met het dagprogramma. Het maakt niet uit hoor, wanneer je foto's maakt.

saya

  • Gast
's Avonds Trouwen?
« Reactie #14 Gepost op: 3 november 2008, 08:02:18 »
Ik vind het geen punt om als eerste de fotosessie te doen.
Wij hadden eerst het plan om om 16:00 te trouwen en toen stond in onze dagplanning tegen een uur of 12:00 foto's maken, dus wat dat betreft maakt het niet uit.

Ik vind het juist leuk(er) om foto's te maken met z'n 4en zonder dat ik in mijn achter hoofd heb dat er mensen op ons aan het wachten zijn en inderdaad we zijn allemaal nog fris en fruitig. Ik doel dan hoofdzakelijk op de kinderen hahahaha.

Ik zit alleen (sinds gister ....) te denken of ik wel of niet mijn sluier aan doe. Ik denk het niet want die is bestwel lang.

We hebben met onze fotograaf ook afgesproken dat hij om 14:00 bij ons is en dat foto's gaan maken tot 16:00, daarna gaat hij weg en om 18:30 komt hij weer tot 20:30 om foto's te maken van de ceremonie, de taart en begin van het feest.

Vind jij dat wel erg Ellen?

Ellen84

  • Gast
's Avonds Trouwen?
« Reactie #15 Gepost op: 3 november 2008, 21:35:38 »
Nou, ik zelf vindt dat niet zo erg. Zie er ook de voordelen wel van in. Doordat ons programma pas om 16.30 begint, hoeven we overdag niet te haasten en hebben we alle tijd voor de foto's. Maar een vriendin van ons denkt nogal traditioneel en zij zei dat het wel raar is om foto's te maken als je nog niet officieel getrouwd ben..... Mijn vriend is hierdoor gaan twijfelen. Maar ik denk dat we het uiteindelijk wel bij ons oude idee houden. Dus wel s'avonds trouwen. We zijn nou eenmaal niet zo traditioneel ingesteld. ;-)

saya

  • Gast
's Avonds Trouwen?
« Reactie #16 Gepost op: 5 november 2008, 08:59:16 »
Onze dag begint ook om 16:30 dan komen de ouders en gaan we naar het restaurant om te eten. Daarna gebeurd de ceremonie. Traditioneel zijn wij ook niet, ik vind het juist leuk in de avond trouwen, geeft net een andere sfeer.

Op welke dag gaan jullie trouwen Ellen?

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
's Avonds Trouwen?
« Reactie #17 Gepost op: 5 november 2008, 09:16:47 »
[quote name=\'Ellen84\' post=\'187276\' date=\'03 November 2008, 21:35\']Maar een vriendin van ons denkt nogal traditioneel en zij zei dat het wel raar is om foto's te maken als je nog niet officieel getrouwd ben.....[/quote]
Nou, wij zijn om 3 uur getrouwd, maar hebben ook vóór de ceremonie foto's gemaakt, hoor :biggrin:
Denk dat heel veel stellen dat doen, omdat het vaak qua tijd veel beter uit komt, en je je gasten dan niet hoeft te bezig te houden terwijl het bruidspaar weg is...

iris&sander

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1994
  • Geslacht: Vrouw
    • http://pluizebeesjes.bruiloftsite.nl/
's Avonds Trouwen?
« Reactie #18 Gepost op: 5 november 2008, 10:06:38 »
[quote name=\'_mirjam_\' post=\'187514\' date=\'05 November 2008, 09:16\'][quote name=\'Ellen84\' post=\'187276\' date=\'03 November 2008, 21:35\']Maar een vriendin van ons denkt nogal traditioneel en zij zei dat het wel raar is om foto's te maken als je nog niet officieel getrouwd ben.....[/quote]
Nou, wij zijn om 3 uur getrouwd, maar hebben ook vóór de ceremonie foto's gemaakt, hoor :biggrin:
Denk dat heel veel stellen dat doen, omdat het vaak qua tijd veel beter uit komt, en je je gasten dan niet hoeft te bezig te houden terwijl het bruidspaar weg is...
[/quote]

[color=\"#6600CC\"]Ja helemaal mee eens! Volgens mij doen heel veel stellen dit :) juist omdat ze er nog fris uitzien enzo!![/color]

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards