collapse

Auteur Topic: Zwanger Willen Worden  (gelezen 7830 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maartje83

  • Gast
Zwanger Willen Worden
« Gepost op: 6 juli 2008, 11:41:22 »
Ik zit een beetje met een 'probleem'.
In december wil ik stoppen met de pil, omdat wij al heel lang een kinderwens hebben en ik besef dat het lang kan duren voor je zwanger bent. In mei gaan we trouwen, zodat ik in het 'ergste' geval op onze trouwdag zo'n 20 weken zwanger ben.

Het probleem zit nu een beetje in de jurk. Onze families weten natuurlijk niets van onze plannen om voor het trouwen al te proberen zwanger te worden (en dat gaan we natuurlijk ook niet vertellen). In september of oktober wil ik graag met de moeders en zusjes gaan kijken voor een trouwjurk.
Zou ik aan de verkoopster moeten vertellen dat ik misschien wel zwanger ben als ik ga trouwen? (en zou ze daar dan discreet mee om gaan?) Of zou ik bijvoorbeeld achteraf moeten afspreken dat dé jurk 1 of 2 maten groter besteld wordt, voor de zekerheid?
Het moet me namelijk niet gebeuren dat ik straks niet meer in mijn droomjurk pas, en op het laatste moment een andere jurk moet kopen. Omdat het echter nog helemaal niet zeker is dat ik wel zwanger ben op onze trouwdag, wil ik wel gewoon een hele mooie jurk uit gaan zoeken....
Als ik alleen zou gaan zou het geen probleem zijn, dan kan alles expliciet overlegd worden, maar nu vind ik het een beetje lastig...

Wie heeft hier ervaring mee, en kan mij helpen?

Alvast bedankt!

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Zwanger Willen Worden
« Reactie #1 Gepost op: 6 juli 2008, 11:59:44 »
Hoi,
Ik kan me voorstellen dat jullie heel graag een kindje willen, maar het mogelijke probleem met de jurk veroorzaak je dan toch echt zelf. Je hebt verschillende opties:
- Je zoekt pas eind februari een jurk uit. Je hebt dan wel minder keus, aangezien bepaalde merken heel lang vantevoren besteld moeten worden. Toch zul je merken dat er nog voldoende jurken zijn die wel binnen een week of 8 leverbaar zijn!
- Je stopt wel in december met de pil, maar gebruikt de eerste paar maanden nog andere methodes van anticonceptie. Je kunt condooms gebruiken, maar ook ovulatietesten zodat je weet wanneer je niet moet vrijen als je nog eventjes niet zwanger wilt worden. Deze optie geeft je lichaam de kans weer een normale cyclus op te bouwen, daaraan kan het nogal eens ontbreken vlak na het stoppen met de pil.
- Je vertelt WEL aan je moeder en zusjes over jullie kinderwens. Je hoeft dan niet te gaan smoezen met de verkoopster maar kunt gewoon duidelijk maken: wij hebben een kinderwens, stel nou dat ik in mei zwanger ben, wat kunt u dan voor mij betekenen? De verkoopster en je moeder en zussen kunnen dan met je meedenken over bijv. het bestellen van een grotere maat of het nog even wachten met bestellen van de jurk. Reken er nooit op dat je achteraf nog iets kunt veranderen aan de bestelling! Dat is namelijk lang niet altijd mogelijk.

Heb je er overigens wel bij stil gestaan dat, als je zwanger zou zijn op de trouwdag, je je misschien helemaal niet goed voelt? En dat de kans altijd bestaat dat je een miskraam krijgt, het risico daarop is in het eerste trimester van de zwangerschap het hoogst (de eerste drie maanden dus). Ik wil je niet bang maken ofzo, maar wees realistisch.

Maartje83

  • Gast
Zwanger Willen Worden
« Reactie #2 Gepost op: 6 juli 2008, 12:29:22 »
Hoi! Je hebt helemaal gelijk hoor, daar niet van...
Het is eigenlijk ook maar een klein praktisch probleempje binnen een belangrijker kader als je er beter over nadenkt.

Onze situatie is als volgt: we zijn ruim tien jaar bij elkaar, ik studeer dit najaar eindelijk af en mijn vriend is met ons trouwen als het goed is afgestudeerd. Allebei zijn we al zeker drie jaar helemaal klaar voor een kindje, maar onze (financiële) situatie liet het tot nu toe niet toe. Omdat je het zwanger worden maar voor een klein deel zelf in de hand hebt, en het soms een behoorlijke tijd kan duren, willen we ook weer niet langer wachten dan nodig is.
Natuurlijk kan het zo zijn dat ik op onze trouwdag zwanger ben, en dat ik me daardoor niet lekker voel, maar voor hetzelfde geld is dat niet het geval. Ik vind dat risico niet dermate belangrijk dat ik daardoor 5 maanden langer zou wachten voor ik met de pil stop. Daarbij komt dat het slechts om één dag gaat, en wij een heel rustig programma hebben.
Het probleem met zwanger worden is ook, dat er (vrijwel) altijd wel iets in je leven is waardoor het moment niet ideaal is. Zo kun je wel blijven uitstellen...

Trouwen en kinderen krijgen blijven hele belangrijke beslissingen in je leven. Daarom denken wij er veel over na, wegen daarbij voor- en nadelen tegen elkaar af, en lopen dan ook tegen dit soort 'probleempjes' aan. Ik zat er zelf ook al aan te denken om mijn jurk bij Anastasi te laten maken, maar daar werd in mijn omgeving niet zo enthousiast op gereageerd jammergenoeg. Dat lijkt mij qua tijd, en qua op maat maken, namelijk wel een ideale oplossing. Bij haar zou ik namelijk inderdaad pas in januari of februari langs hoeven.

Ik denk er nog even goed over na....

suzan1983

  • Gast
Zwanger Willen Worden
« Reactie #3 Gepost op: 6 juli 2008, 13:20:35 »
Hoi Maartje,

ik had hetzelfde "probleem".
Wij waren al langer bezig met kinderen krijgen toen we besloten te trouwen.
Wij waren al vanaf januari bezig en in Juli hebben we besloten te trouwen.
Samen hebben we het erover gehad dan niet te lang te wachten met de bruiloft voor het geval dat.
Wij zijn dus in December getrouwd.
Nu wist mijn moeder wel dat ik bezig was. Had eerder daarvoor een miskraam gehad.

Ik heb mijn jurk via Marktplaats gekocht. Het was geen jurk die uitgelegd kon worden. Maar met de prijzen op Marktplaats kun je de gok nog nemen. En de eerste paar maanden groei je echt niet zo snel.

Uiteindelijk was ik op mijn trouwdag 8 weken zwanger. De jurk paste nog. Maar ja, wat is nou 8 weken?

Je kunt dus wat later gaan kijken voor je jurk.
Maar je kunt ook met je moeder en zus op jacht gaan en nog niet beslissen. Dan bel je later de winkel op om te overleggen. Van ik heb die jurk gepast, ik ben er verlieft op, maar.....

En tegenover je moeder en zus zeg je gewoon dat je er rustig over na wil denken, omdat je zeker wil zijn van de mooiste jurk... Zullen ze heus niet gek vinden.

Of de waarheid. Ik vond het erg fijn om met iemand over mijn frustraties te kunnen praten. (Helaas, alweer niet)

Succes en ik hoop voor je dat het allemaal gaat zoals je wilt.

(En dat miskraam verhaal, tjsa altijd mogelijk. Maandverband in je EHBO tasje. Bij het naald en draad en de extra panty en zo.)

Groetjes Suzan

Maartje83

  • Gast
Zwanger Willen Worden
« Reactie #4 Gepost op: 6 juli 2008, 13:37:01 »
Hoi Suzan,

bedankt voor je reactie. Onze kinderwens werd op een gegeven moment zo sterk, dat we nog even hebben overwogen om de bruiloft te vervroegen...
Zoals jij dat beschrijft met die miskraam is denk ik weer het andere uiterste (qua impact die het denk ik toch wel op je heeft), maar dan kun je inderdaad wel overal rekening mee gaan houden. Er kan de komende 10 maanden nog zoveel misgaan qua gezondheid e.d.!

Met het achteraf contact opnemen met de winkel bedoelde ik in eerste instantie ook inderdaad de volgende dag ofzo, niet pas op het moment dat ik eventueel zwanger zou zijn.  :wink:
Ik heb de link naar de site van Anastasi inmiddels rondgestuurd. Kijken of dat het enthousiasme misschien iets kan aanwakkeren, haha!

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Zwanger Willen Worden
« Reactie #5 Gepost op: 6 juli 2008, 14:01:04 »
Je kunt ook aangeven bij de verkoopster dat je aan het proberen bent om zwanger te worden, dit hoeven je moeder en je zus niet te weten (vind ik). Dan vraag je of de verkoopster haar mond wilt houden en kun je samen mooie jurken uitzoeken, mocht je wel zwanger zijn. Ook zijn er mooie jurken voor vrouwen die zwanger zijn, dus waarom niet?
En helemaal als je kinderwens heel sterk is, waarom zou je dan wachten? En wie zegt dat wanneer je zwanger bent, je die dag "ziek" voelt, je kan ook zo iets oplopen, waardoor je je die dag niet lekker voelt.

Maartje83

  • Gast
Zwanger Willen Worden
« Reactie #6 Gepost op: 6 juli 2008, 14:12:50 »
[quote name=\'Liefde is ... wendy & Jasper\' post=\'169469\' date=\'06 July 2008, 14:01\']En helemaal als je kinderwens heel sterk is, waarom zou je dan wachten? En wie zegt dat wanneer je zwanger bent, je die dag "ziek" voelt, je kan ook zo iets oplopen, waardoor je je die dag niet lekker voelt.[/quote]

dat bedoelde ik dus óók! Mocht het echt heel erg zijn met de misselijkheid tegen die tijd, dan krijg ik mijn huisarts misschien ook wel bereid om me voor een paar dagen medicijnen voor te schrijven...

We gaan trouwens ook gewoon een huwelijksreis boeken, want het zou heel goed kunnen dat ik na vijf maanden nog niet zwanger ben. Wel wil ik naar een land met goede medische voorzieningen, en het liefst niet heel ver weg. We hebben overigens afgesproken om de reis pas in februari, of zelfs later, te gaan boeken.

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Zwanger Willen Worden
« Reactie #7 Gepost op: 6 juli 2008, 20:43:15 »
In februari kun je misschien zelfs nog meegenieten van de last-minutes die aangeboden gaan worden. Ik zou als ik jou was er gewoon voor gaan en zien waar het schip strand. Lukt het wel, dan moet je wat aanpassingen aan de dag doorvoeren en lukt het niet, dan geniet je gewoon van die dag en kun je daarna weer verder knutselen  :biggrin:

Lotte2009

  • Gast
Zwanger Willen Worden
« Reactie #8 Gepost op: 6 juli 2008, 21:04:06 »
Leuk hoor en spannend toch ook om al voor de grote dag te proberen om zwanger te worden! Je hebt helemaal gelijk er is altijd nog wel wat waardoor het niet uit komt om zwanger te zijn. Overal is een mouw aan te passen en zo ook aan je bruiloft. Wat ik alleen niet zo goed begrijp is ze vinden Anastasi niks....sorry maar dat bepaal jij toch zelf!!! Je kan altijd voor de leuk gaan passen en voor ideetjes ergens anders maar het scheelt ook nog eens veel geld bij Anastasi. Als jou dat een goed gevoel geeft doe je dat toch lekker??

suzan1983

  • Gast
Zwanger Willen Worden
« Reactie #9 Gepost op: 7 juli 2008, 11:52:19 »
wij zijn met 9 weken zwanger naar egypte gegaan.
Tip: okugest van vsm (of vogel)
Is helemaal plantaardig dus niet schadelijk.
Ik was niet misselijk van de zwangerschap, maar in Egypte ging er toch iets niet lekker waardoor ik misselijk werd en diaree kreeg. Okugest werkte uitstekend!

Was degene van wie ik het zomaar kreeg daar erg dankbaar!

Groetjes Suzan

p.s. over de miskraam heb je wel gelijk, over de impact. Maar toch als het je trouwdag is, ga je niet zomaar naar huis....
En in mijn geval kwam het echte besef pas later.
En het maandverband, veel ruimte neemt het niet in. Het zou namenlijk ook nog een innestelbloeding kunnen zijn, die heb ik deze zwangerschap ook gehad. Was er van overtuigd dat ik ongesteld werd, dus niet...
« Laatst bewerkt op: 7 juli 2008, 11:56:52 door suzan1983 »

sophietje

  • Gast
Zwanger Willen Worden
« Reactie #10 Gepost op: 7 juli 2008, 15:01:44 »
Ik zou het niet langer uitstellen, want dan kun je idd wel bezig blijven...als...als...als

Ik had eigenlijk een beetje hetzelfde, wij zouden 9-08-2007 gaan trouwen en ik ben in juni 2006 gestopt met de pil.
Ik had al afspraken staan om jurken te passen, maar voor de rest hadden we nog niets geregeld. Dat zouden we na 1 januari 2007 gaan doen.En ik had ook bedacht om het dan stiekum met  de verkoopster over onze kinderwens te hebben.

Maar er kwam iets heel belangrijks tussen, op 17 december had ik een positieve test in mijn handen.
En ik was uitgerekend op 12 augustus, dus 3 dagen na onze geplande trouwdatum.
Wij hebben dus besloten om het trouwen uit te stellen, want dat zou allemaal wel heel spannend worden :wink:
Goeie planning hè?
En nu staan er voorlopig geen trouwerij meer op de planning omdat we ook nog gaan verhuizen dit jaar.
Maar het gaat vast nog wel gebeuren.

Heel veel succes met de beslissingen die je nog moet maken!

iris&sander

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1994
  • Geslacht: Vrouw
    • http://pluizebeesjes.bruiloftsite.nl/
Zwanger Willen Worden
« Reactie #11 Gepost op: 7 juli 2008, 15:13:28 »
[color=\"#6600CC\"]Ik weet helemaal niks van het onderwerp af.... (nog niet :wink:) maar ik wou jullie even heel veel succes en plezier toewensen met het "proberen"!!!!!

En Anastasi kan echt allerlei soorten jurken maken, en heeft veel ervaring met zwangere dames en afvallende dames (de laatste viel ik onder) en daar houd ze echt briljant rekening mee![/color]

Carolina

  • Gast
Zwanger Willen Worden
« Reactie #12 Gepost op: 7 juli 2008, 17:51:25 »
toen ik mijn jurk kocht stond er in de koopvoorwaarden dat kosten die voortvloeiden uit zwangerschap o.id. voor eigen rekening waren. Dat is ook niet zo gek, ze bestellen een jurk in jouw maat (van dat moment)

Als je er eentje een paar maten groter koopt moet je er rekening mee houden dat het model van de jurk  voor zwangerschap ook helemaal aangepast moet worden.

dus al met al kun je misschien beter zo lang mogelijk wachten en eventueel een bruidsjurk speciaal voor zwangere bruiden kopen. (mocht je zwanger trouwen)

Ik zou het sowieso aan je moeder vertellen dat jullie proberen zwanger te raken, anders is het misschien lastig om in de winkel te overleggen. succes!

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Zwanger Willen Worden
« Reactie #13 Gepost op: 8 juli 2008, 10:11:17 »
Ik snap ook nooit zo goed waarom mensen koste wat koste geheim willen houden dat ze een acute kinderwens hebben :wink:

hidee

  • Gast
Zwanger Willen Worden
« Reactie #14 Gepost op: 8 juli 2008, 10:41:11 »
Wij zijn ook al meer dan een jaar bezig voor een kindje.
Omdat het niet zo wilde vlotten, en wij ook wilden trouwen, heeft mijn vriend me ten huwelijk gevraagd.
We zijn 2 maanden veilig geweest, zodat we de datum zeker vast konden zetten.
daarna er volop weer tegenaan  :wink:

Ik ben de eerste keer alleen voor een kleed gaan kijken, en met de verkoopster het er even over gehad.
Heel toevallig vond ik de jurken die je makkelijk nog kon aandoen als je zwanger was, het mooist (2 delen, en vanachter geregen)
als ik zwanger zou zijn, zou in de rok een elastiek gezet worden, geen extra kosten

we trouwen nu in september, en ondertussen nog niet zwanger... :mad:
Na onze trouw gaan we ermee verder, maar nu nog effe volop genieten van de voorbereidingen.

Ik zou zeggen, ga ervoor, want je weet nooit hoe lang het zal duren eer je zwanger bent.
maar probeer toch met de winkel iets af te spreken.
Je kan zowiezo al beginnen met een kleed in 2 delen...

Groetjes
Hidee

Ik bedoel: na de trouw gaan we het eens verder laten onderzoeken of er iets mis is
ondertussen 'oefenen' we vrolijk verder  :biggrin:

Maartje83

  • Gast
Zwanger Willen Worden
« Reactie #15 Gepost op: 8 juli 2008, 16:05:42 »
Hallo dames,

bedankt weer voor de reacties!
Even een paar antwoorden van mij:

* We vertellen de familie niet over onze kinderwens, omdat ik geen zin heb om iedere maand weer te moeten vertellen of het gelukt is of niet, maar ook omdat onze ouders er misschien niet helemaal achter staan, bijvoorbeeld omdat mijn vriend nog niet is afgestudeerd. Mijn ouders zijn bijvoorbeeld altijd erg kritisch en negatief, en daar heb ik op zo'n moment niet veel behoefte aan...
* Ik heb mijn schoonzusje de link naar Anastasi gestuurd, en volgens mij is ze nu wel enthousiast. Ze vertrouwden het concept niet helemaal volgens mij, maar de website spreekt natuurlijk boekdelen.
* Ik heb er inderdaad ook al over gedacht om in februari een lastminute te boeken.

Ik ben er toch nog steeds erg voor om naar Anastasi te gaan. Ik heb namelijk nog niemand kunnen vinden die niet tevreden was, en de prijzen die zij hanteert zijn natuurlijk ook geweldig!

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Zwanger Willen Worden
« Reactie #16 Gepost op: 8 juli 2008, 16:47:37 »
Had er nooit bij stilgestaan dat er mensen zijn die zo bot zijn om iedere maand te vragen 'of het al gelukt is'. Zou nooit bij mij opkomen in ieder geval en bij onze familie en vrienden gelukkig ook niet :wink: En als je denkt dat jullie ouders niet zo leuk zullen reageren op jullie kinderwens kan ik me wel voorstellen dat je het niet vertelt hoor!

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Zwanger Willen Worden
« Reactie #17 Gepost op: 8 juli 2008, 18:17:58 »
Mijn schoonzusje had ook bekend gemaakt dat ze gestopt was met de pil. Zij kreeg regelmatig de vraag of het al gelukt was. Ondertussen kreeg ze wel de klap te verwerken van een miskraam (zij zegt het, maar volgens de dokter was het een verlate menstruatie die met veel pijn kwam).

En als het goed voelt om naar Anastasi te gaan, moet je dat gewoon doen. Kijken kan altijd, bevalt het niet, kun je altijd nog ergens anders heen gaan.

En mocht je daar niet slagen, kun je misschien hier nog terecht:
Bruidsmode La Rosa

RainbowR1

  • Gast
Zwanger Willen Worden
« Reactie #18 Gepost op: 8 juli 2008, 19:08:57 »
Ik zou het zelf nooit zo plannen. Die paar maanden zouden mij ook niet uitmaken. Maar als je echt zo'n sterke kinderwens hebt, dan moet je dat risico maar nemen :wink: Succes ermee.

Ps. Ik zou ook nooit zo openbaar maken dat ik met de pil zou gaan stoppen. Het wekt allerlei verwachtingen en je raakt alleen maar teleurgesteld als het niet lukt en mensen ernaar vragen.

Maaike999

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4821
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.smullenvantaart.nl
Zwanger Willen Worden
« Reactie #19 Gepost op: 8 juli 2008, 19:29:45 »
Ja, dat ernaar vragen is echt naar :sad:.
Wij zijn toendertijd ook eerst 8 maand gestopt en hadden dat ook verteld, maar door omstandigheden ben ik toen weer de pil gaan slikken.
Een half jaar later zijn we weer gestopt en hebben we niks gezegd (mijn ouders wisten het, maar daar heb ik ook tegen gezegd dat ik die vragen zat was :tongue:).
Dat beviel toch een stuk beter!

Carolina

  • Gast
Zwanger Willen Worden
« Reactie #20 Gepost op: 8 juli 2008, 20:44:32 »
Ik vind het ook echt vreemd dat mensen die vragen gaan stellen. Dat doe je toch niet (vind ik).
Een kennis van mij vertelde nu bijna een jaar geleden enthousiast dat zij en haar man probeerden zwanger te raken. Ik heb er niets meer van gehoord. Het is hun privé zaak. misschien zijn ze gewoon van gedachten veranderd maar het kan ook zijn dat het niet lukte. Als ze er zelf niets over zegt neem ik aan dat ze het er ook niet over wil hebben verder.
Maar wat ik hier wel niet hoor over hoe mensen vaak reageren kan ik me voorstellen dat je het niet wilt zeggen.

Maartje, veel succes met het vinden van een goede oplossing voor je jurk.

Rixt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9350
  • Geslacht: Vrouw
Zwanger Willen Worden
« Reactie #21 Gepost op: 8 juli 2008, 20:59:53 »
Ja, op dat soort reacties van anderen zit ik ook niet te wachten. Wij vertellen het helemaal niemand, velen denken al dat we gestopt zijn. (er lopen zelfs weddenschappen :s) Vind ik iets minder, maar gelukkig weten wij beter en doen we er niets mee.

Diegenen die nu een weddenschap hebben afgesloten, zijn dezelfde lui die dreigden niet naar de trouwerij toe te gaan, omdat ze niet uitgenodigd waren voor het vrijgezellenfeestje van mijn man. Toen kon ik ze al schieten, nu schiet ik al iets verder.... maar ze doen maar lekker, gelukkig spreek of zie ik ze zelden, 't zijn meer de "vrienden" van mijn man.

FutureBride

  • Gast
Zwanger Willen Worden
« Reactie #22 Gepost op: 9 juli 2008, 20:30:10 »
Wij trouwen in september. En zijn net begonnen met het proberen om zwanger te worden, zodat ik mocht het in één keer lukken max 3 maanden zwanger ben.
De kans is klein dat het in 1 keer lukt. (alhoewel m'n borsten wel al heel de week pijn doen en ik dit anders nooit heb... maar ik ga ervan uit dat dit toeval is.)
Heb gisteren mn jurk gepast en paste perfect. Er was evt. nog iets ruimte over bij mn buik, maar niet veel.
Eind deze maand moet ik weer passen. Mocht ik dan zwanger zijn kan ik het dan altijd bespreken. Ik denk dat het geen probleem zal zijn.

Zelf zou ik niet langer als drie maanden zwanger willen zijn op mn trouwdag, omdat ik niet met een dikke(re) buik wil trouwen.

Oh dit was natuurlijk helemaal je vraag niet. Ik zou vooraf even bellen met de bruidsmode-zaak en dan maar hopen dat ze discreet genoeg zijn om er niets van te zeggen.

Mibje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 600
  • Geslacht: Vrouw
Zwanger Willen Worden
« Reactie #23 Gepost op: 10 juli 2008, 12:45:15 »
ik heb mijn jurk al een hele tijd geleden gekocht.
En recht model, met vooral weinig ruimte erin om uit te leggen.
Ik ben naar de winkel gegaan situatie uitgelegd dat ik zwanger was geworden.
Er zou een rijgsluiting inkomen... dus de jurk kon aangepast worden.
kortom je zou niet de eerste bruid zijn die haar jurk heeft gekocht en dan toch zwanger is
als ze gaat trouwen. En er valt altijd wel een oplossing voor te vinden.
Toen ik mijn jurk ging kopen heb ik ook niks gezegd hoor over het feit dat we wel of geen kinderen
wilde.

suzan1983

  • Gast
Zwanger Willen Worden
« Reactie #24 Gepost op: 10 juli 2008, 14:02:30 »
In eerste instantie had ik het ook niet verteld tegen mensen om ons heen, maar als het na een paar maanden nog niet is gelukt, dan is het wel fijn om er met iemand over te praten. Dat bedoelde ik meer.

Als je bang bent voor reacties om je heen snap ik het wel. Al zou ik het heel vreemd vinden van die mensen. Het is toch jullie keuze? Jullie zijn volwassen genoeg om die keuze te maken.
Ach, er zijn altijd mensen die niet te snappen zijn...

Groetjes Suzan

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards