collapse

Auteur Topic: Themabruiloft / kleurthema  (gelezen 202553 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*Ruby*

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #50 Gepost op: 8 juli 2008, 09:28:23 »
Wij hebben als thema sixties/seventies/hippy. Niet in de zin dat iedereen verkleed moet, maar we hebben allebei iets met dat tijdperk en het maakt het toch makkelijk om dan je keuzes te bepalen! Muziek, kleuren en designs op de kaarten en de taart, etc. Mijn jurk heeft rood/oranje0achtige accenten en die kleurencombi zie je ook veel in de bleomendesigns van die tijd. Ohja, ik wil ook mijn kapsel daarmee inspireren.

Geen verkleedfeest dus, maar wel met subtiele accenten!

Even vergeten te vermelden: aangezien het huwelijk in november is, passen rood-oranje tinten ook heel goed bij de herfsttijd!
« Laatst bewerkt op: 8 juli 2008, 09:30:36 door *Ruby* »

lente82

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #51 Gepost op: 8 juli 2008, 09:41:06 »
Omdat wij gek zijn op festivals hebben we voor dit thema gekozen. we hebben van te voren niet bedacht dat we een thema wilde maar dat is er vanzelf van gekomen :)

we hebben een kampeerboerderij afgehuurd en iedereen kan blijven slapen. de kaarten zijn festival kaarten, iedereen krijgt een bandje bij binnenkomst. we hebben een programma, een bandje en 2 djs, die staan op een flyer. en buiten een dranghek. we moeten oppassen dat we niet doorslaan, er komt steeds meer bij :)

Maaike999

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4821
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.smullenvantaart.nl
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #52 Gepost op: 8 juli 2008, 11:21:28 »
[quote name=\'lente82\' post=\'169755\' date=\'08 July 2008, 09:41\']Omdat wij gek zijn op festivals hebben we voor dit thema gekozen. we hebben van te voren niet bedacht dat we een thema wilde maar dat is er vanzelf van gekomen :)

we hebben een kampeerboerderij afgehuurd en iedereen kan blijven slapen. de kaarten zijn festival kaarten, iedereen krijgt een bandje bij binnenkomst. we hebben een programma, een bandje en 2 djs, die staan op een flyer. en buiten een dranghek. we moeten oppassen dat we niet doorslaan, er komt steeds meer bij :)[/quote]
Dit klinkt ook stoer zeg, gaaf!
BEn erg benieuwd naar de foto's tzt :wink:!

lente82

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #53 Gepost op: 9 juli 2008, 15:48:48 »
haha jah, ik ben ook benieuwd naar de foto;'s en het feest. we gaan bijna de uitnodigingen versturen ben nu al benieuwd naar de reacties!! :biggrin:

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #54 Gepost op: 9 juli 2008, 15:58:33 »
Oh hou ons op de hoogte, dat klinkt gaaf zeg! :biggrin:

Armara

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #55 Gepost op: 10 juli 2008, 10:03:15 »
Ow geweldig Marij.. ben dol op musicals.. de liedjes uit musicals zijn ook vaak erg mooi. leuk thema! Welke nummers hebben jullie uitgekozen?

liefs Tamara
« Laatst bewerkt op: 10 juli 2008, 10:03:45 door Armara »

stemi

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #56 Gepost op: 10 juli 2008, 14:04:17 »
Wij hebben helemaal geen thema niet met kleuren. Wij zijn gewoon het thema steef en mies haha

daffy

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #57 Gepost op: 31 augustus 2008, 18:21:42 »
Aangezien ik net zit te tikken dat a.s en ik het niet eens kunnen worden over de kaart enzo, zat ik even met mezelf te brainstormen Nou bedacht ik dat ik vlinders heel erg mooi en lief er uit vindt zien en dat dit wel eens een leuke kaart zou zijn, alleen nou zie ik nergens kaarten met die beestjes erop...... :unsure: :unsure:  Zou dit ook leuk zijn om als bedankje te geven met op de ene vleugel mijn naam en op het lijfje de datum en op de andere vleugel naam van a.s. :blink: Watvinden jullie..... en bestaat dit eigenlijk wel, of ben ik nu iets heeeeel duurs aan het verzinnen????

Xenia2009

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #58 Gepost op: 31 augustus 2008, 18:36:48 »
DOEN! Leuk idee trouwens!
Ons thema is gele rozen, die komen straks overal in terug.
Ik heb nog geen kaarten met vlinders gezien, maar je kunt hem zeker zelf maken.
Een drukkerij wil ze altijd wel afdrukken.

Divecouple

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1366
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #59 Gepost op: 31 augustus 2008, 20:15:15 »
Heel gaaf idee!!! Zou het ook zeker doen.
Neem aan dat je tijd genoeg heb om een kaart te zoeken en
anders te ontwerpen.
Heel origineel.

happygirl

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #60 Gepost op: 31 augustus 2008, 20:20:43 »
Ik ben dol op vlinders en ik vind het een heel leuk idee maar vlinders worden ook gezien als iets in verband met de dood, het herinnert aan overleden geliefden. Als dat bij jullie absoluut niet het geval is dan who cares maar zou vervelend zijn als je dit niet weet en er later achterkomt en dan niets meer te kiezen hebt.

ja soort van sorry :huh:

mlein

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1163
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.marjoleinensteve.nl
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #61 Gepost op: 31 augustus 2008, 20:29:52 »
wij hadden ook vlinders als thema! We hadden 160 roze vlinders van nylon gekocht om alles te versieren. Onze uitnodiging hadden we zelf gemaakt, daar was ook een vlinder op. Bij de blokker hebben ze ook van die foto standaardjes met vlinders, daar hadden we de menu's in gedaan. Ook van die porseleinen vlindertjes (heel klein) hadden we op het bedankje geplakt. Ook van de blokker.

edit: hier zijn wat foto's van onze bedankjes en van onze vlinders. We hadden 4 van die doeken opgehangen aan een muur van de zaal en verder nog overal losse vlinders
« Laatst bewerkt op: 1 september 2008, 08:32:07 door mlein »

mvdylan

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #62 Gepost op: 1 september 2008, 08:21:23 »
ik vind het een heel leuk idee. Zeker doen. Ik ben zelf helemaal gek van vlinders. Vlinders(tjes) denken sommige mensen inderdaad aan de dood MAAR de betekenis van vlinders is ook dat je een nieuw leven start. Net zoals een vlinder ontpop je jezelf. Daarom wil ik hem dus in mijn tattoo. Maar als je zo verder denkt, je gaat trouwen dus weer een stapje verder in het leven. Dus vind vlinders daar heel mooi bij passen

lisa1986

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #63 Gepost op: 1 september 2008, 09:36:36 »
Ik ben ook super dol op vlinders, en vindt dir ook een heel leuk idee, en ik ga m voor me zelf ook zeker onthouden. Ik heb al een vlinder tattoo!
Laat je het nog even weten hoe het vordert met je vlinderbedankjes en kaart? (als je er uit komt) :laugh:

daffy

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #64 Gepost op: 1 september 2008, 13:16:49 »
ik ga zo meteen eff naar de drukkerij om boeken terug te brengen en het een en ander te vragen, ben benieuwd....

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #65 Gepost op: 1 september 2008, 13:20:10 »
Ik zou het niet doen. Mijn eerste associatie met vlinders als symbool is een associatie met de dood, zoals happygirl ook al aangeeft. Vlinders worden vaak gebruikt als symbool bij overleden kinderen.
Aan de andere kant: je hoeft natuurlijk geen rekening te houden met die paar gasten die misschien vlinders associeren met de dood! Als jullie van vlinders houden en mooie, vrolijke vlinders kunnen vinden voor op de kaart, moet je dat vooral doen :wink:

daffy

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #66 Gepost op: 1 september 2008, 16:17:09 »
Er is gelukkig de laatste paar jaren niemand in de fam. overleden en zowiezo waren dat allemaal oud ooms en tantes. Het kortste geleden is geloof ik 5 jaar en die had niks met vlinders gelukkig. Mijn vriend zijn moeder is wel al overleden maar die hadden geloof ik een stralende zon.....op de steen staat dit in iedere geval.

Xenia2009

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #67 Gepost op: 1 september 2008, 17:05:18 »
pff zo kreeg ik een email van iemand om me erop te wijzen dat gele rozen staan voor haat!
Net zo onzinnig, doe lekker wat je wilt!

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #68 Gepost op: 2 september 2008, 12:30:05 »
Dat is dus niet waar :tongue:

De officiele betekenis van de gele roos is afnemen van liefde :) de gever laat weten "ik hou van jou" of "Ik heb je lief"

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #69 Gepost op: 2 september 2008, 13:34:17 »
[quote name=\'Xenia2009\' post=\'177207\' date=\'01 September 2008, 17:05\']pff zo kreeg ik een email van iemand om me erop te wijzen dat gele rozen staan voor haat![/quote]
Even ge-google-d, want ik dacht dat ook altijd :) (hoewel ik me wel afvroeg waarom je iemand die je haat in hemelsnaam een roos zou geven, maar dat terzijde)

Gele roos - Kies voor mij. Een gele roos staat voor innige vriendschap en verbondenheid. Als de roos net geopend is, staat dit voor de vraag of je vriend(in) of geliefde nog van je houdt. Als een gele roos in volle bloei staat, kan dit jaloezie symboliseren of een verlangen c.q. wens dat iemand bij je terugkomt.

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #70 Gepost op: 2 september 2008, 14:24:43 »
Waarom geeft mijn cursus dan iets anders aan  :huh: vaag :tongue:

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #71 Gepost op: 2 september 2008, 14:33:26 »
[quote name=\'Dinyb\' post=\'177302\' date=\'02 September 2008, 14:24\']Waarom geeft mijn cursus dan iets anders aan  :huh: vaag :tongue:[/quote]
Hahaha! Is vast net zoiets als droomverklaring en horoscopen; die zijn ook in ieder boekje toch weer net anders...

Nou ja, dingen betekenen naar mijn idee altijd wat de gever ermee bedoelt. Toch?! Of het nou over vlinders of gele rozen gaat :biggrin: Doen wat voor jou goed voelt is altijd het beste!

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #72 Gepost op: 2 september 2008, 15:14:22 »
Helemaal mee eens!

daffy

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #73 Gepost op: 3 september 2008, 17:02:58 »
Nou we zijn er qua kaart gelukkig nu wel uit. Het wordt ivoor kleurige kaart met, jawel, gele rozen en gouden letters..... :wub:
De kaart met vlinders was wel leuk maar niet leuk genoeg :unsure:

ik denk dat ik op de taart wel vlinders en bloemen laat verwerken...... :biggrin:

Divecouple

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1366
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #74 Gepost op: 4 september 2008, 10:43:18 »
Vind het zo'n leuk en origineel thema vlinders. Dat blijft een mens
gewoon bij. Was voor een taart aan het neuzen en toen kwam ik deze
tegen  :tongue:
« Laatst bewerkt op: 4 september 2008, 10:49:08 door samen »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards