collapse

Auteur Topic: Kado Ceremoniemeester/getuige  (gelezen 58843 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Susan

  • Gast
Kado Ceremoniemeester/getuige
« Gepost op: 14 juli 2008, 16:18:11 »
Ik zit alvast een beetje na te denken wat we de ceremoniemeester als bedankje kunnen geven, maar ik vind het heel moeilijk. Hebben jullie tips of ideeën? Wat geven jullie zelf bijvoorbeeld?
En het is toch ook gebruikelijk om je getuigen iets te geven, of niet?
Ik ben ook benieuwd hoeveel jullie aan de kado's uitgeven.

Wij hebben iedere speciale gast al een fles wijn gegeven vooraf, met een eigen gemaakt etiket, als voorproefje. Maar we willen ze op de dag zelf natuurlijk ook wat geven.

En wanneer geven we dat dan, op de grote dag? Op het feest, dus met publiek? Of juist even in de privé sfeer, bij het diner bijvoorbeeld? Of de volgende dag, bij het ontbijt?

iris&sander

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1994
  • Geslacht: Vrouw
    • http://pluizebeesjes.bruiloftsite.nl/
Kado Ceremoniemeester/getuige
« Reactie #1 Gepost op: 14 juli 2008, 16:27:49 »
[color=\"#6600CC\"]De getuigen hebben een mooie zilveren speld gekregen toen ze gevraagd werden :)
Ceremoniemeester nemen we luxe uit eten!

Onze ouders krijgen een fotoboek een maand erop, en worden natuurlijk genoemd in onze speech (owjee, ik moet nog iets bedenken voor mijn speech :laugh:!!)[/color]

Susan

  • Gast
Kado Ceremoniemeester/getuige
« Reactie #2 Gepost op: 14 juli 2008, 17:23:48 »
Nog een andere vraag: is het gebruikelijk dat wij de hotelkamers voor de daggasten regelen/betalen?? Wij vonden dat niet, want al nemen we de goedkoopste kamers, dan zijn we nog een dikke 1000 euro kwijt als we de getuigen/cm/ouders een kamer aanbieden. Dus we laten iedereen de keuze: ik heb iedereen gezegd dat ze een hotelkamer kunnen boeken, en als ze dat doen, dat wij dan de volgende ochtend een grote ontbijttafel hebben geregeld.
Hoewel een van de getuige allang had geboekt toen hij hoorde waar we het feest houden :-) en dus zelf het initiatief al had genomen, lijkt de reactie van de cm een beetje aan te geven dat zij had verwacht dat dat onze verantwoordelijkheid is.

Maaike999

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4821
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.smullenvantaart.nl
Kado Ceremoniemeester/getuige
« Reactie #3 Gepost op: 14 juli 2008, 17:36:01 »
Nou, ik vind dat echt geen verantwoordelijkheid voor jullie hoor!
Wij trouwen ook een stuk bij ons uit de richting, maar gaan echt niet voor iedereen hotel kamers regelen en betalen!
Denk ook niet dat de gasten dat verwachten.

Liessa

  • Gast
Kado Ceremoniemeester/getuige
« Reactie #4 Gepost op: 14 juli 2008, 18:26:12 »
Als kado-ideetje: ze hebben al een fles wijn, misschien een set glazen met een tekst erin gegraveerd?

Wij hebben een aantale mensen die verder weg wonen gemaild dat we wel een slaapadresje weten, en best willen boeken, maar dat ze wel zelf moeten betalen. Voor de getuigen betalen we één nacht (die blijven er namelijk twee). We hebben een heel leuke B&B gevonden voor €35 p.p.p.n. dus dat is nog wel te doen.

We geven als bedankkadootje aan 3 van de getuigen een Efteling kaartje (dan gaan we een keer met zijn allen), de 4e (mijn zus) een kadobon van de spellenwinkel, want die verzamelt ze, en de cm weten we nog niet.

Ringeding

  • Gast
Kado Ceremoniemeester/getuige
« Reactie #5 Gepost op: 14 juli 2008, 19:56:22 »
Bij ons krijgen de getuigen een mooie pen (waar ze dus ook mee moeten/mogen tekenen). Aangezien 1 van de getuigen en zijn vrouw onze ceremoniemeesters zijn, nemen wij ze denk ik mee uit eten naar waar we ons feest gaan geven... om nog een keertje te kijken hoe alles daar in zijn werk gaat.

Sylvia en Andre

  • Gast
Kado Ceremoniemeester/getuige
« Reactie #6 Gepost op: 14 juli 2008, 20:08:59 »
Wij hebben ook voor de getuige een mooie pen laten graveren met onze namen en de trouwdatum. Lijkt een truttig kadoo, maar ze waren er dolblij mee. Ook voor het ringenmeisje hadden we een roze pen (haar lievelingskleur) geregeld. Een mooie "acte van ringenoverdracht" opgesteld en die mocht ze aan de getuige tafel onder toezicht van de babs tekenen. Om het helemaal compleet te maken kwam er ook ook een heuse handtekening van de babs op te staan. Ze heeft de hele dag apetrots rondgelopen.

Met de ceremoniemeesters (niet geheel toevallig ook 2 van onze getuige) gaan we binnenkort een avond lekker uit eten en het fotoboek onthullen. Uiteraard zijn dan de partners en het ringenmeisje ook van de partij. Gaat dus nog een leuke afsluiting van ons trouwgebeuren worden.

Cella

  • Gast
Kado Ceremoniemeester/getuige
« Reactie #7 Gepost op: 14 juli 2008, 20:21:07 »
Hi, getuigen weet ik nog niet wat we gaan geven. Vind het niet zo heel orgineel aangezien mijn oom (hierboven Andre) om ook een pen te regelen, maar aan de andere kant is het wel een mooi kado.
Voor ons ceromoniestel (man en vrouw van elkaar) laat ik een dienblad maken met foto's van de bruiloft. En voor de ouders wil ik een fotoboekje laten maken maar dat weet ik nog niet zeker.

En op je andere vraag. Nee, ik vind het niet raar als mensen hun eigen kamer moeten regelen. Misschien kan je wel aangeven, als het lukt uiteraard, dat je een speciale prijs hebt gemaakt met de verhuurder.

Kus

elly64

  • Gast
Kado Ceremoniemeester/getuige
« Reactie #8 Gepost op: 14 juli 2008, 20:48:11 »
Hoi
Waar koop je zo´n pen?Vind het een leuk idee en gezocht op google maar daar krijg ik alleen site´s waar ik 500 pennen of zo moet bestellen.

De andere vraag bij ons komt (bijna) iedereen van ver en die hebben zelf wat geboekt de meeste op een bungalowpark.Wij kunnen dat echt niet ook betalen en niemand verwacht dat ook.Gr

Leonie1981

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2323
  • Geslacht: Vrouw
Kado Ceremoniemeester/getuige
« Reactie #9 Gepost op: 14 juli 2008, 21:03:47 »
@elly64: Wij hebben Parker pennen besteld en laten graveren bij www.hobbyhuis.nl. Was geloof ik iets van acht euro per pen. We hebben er nog losse zwarte vullingen bij besteld, omdat je op officiele aktes met zwart moet tekenen.

Wij hebben dus ook bij het vragen van de getuigen die pennen gegeven en willen ze op de bruiloft een fles wijn geven met op het etiket dezelfde foto als op onze trouwkaart en dan iets van 'bedankt' en onze namen en de datum erop. Voor de ceremoniemeesters dan dezelfde fles wijn en daarbij zitten we te denken aan een 'pluim'. Die kun je op internet voor bepaalde bedragen bestellen, de ontvanger kan er dan zelf kiezen uit allerlei verschillende activiteiten om te gaan doen. Verder denk ik dat we aan onze ouders (tevens getuigen) ook nog wel een mooie foto cadeau zullen doen tegen de tijd dat die klaar zijn.

Bruidje08

  • Gast
Kado Ceremoniemeester/getuige
« Reactie #10 Gepost op: 14 juli 2008, 21:44:26 »
Wij geven onze ceremonie meesteressen een "relax pakketje", dat wil zeggen een lief rieten mandje met daarin allerlei lavendel achtige dingetjes zoals badolie, bodylotion, geurkaarsjes, etc. Met daarachter de gedachte dat ze nu lekker kunnen uitrusten van hun zware taak, hihi. Daarin doen we dan een bon voor een beauty dagje, hier zijn ze allebei gek op dus weet zeker dat dit in de smaak valt!

ATB

  • Gast
Kado Ceremoniemeester/getuige
« Reactie #11 Gepost op: 14 juli 2008, 22:58:54 »
[quote name=\'elly64\' post=\'170801\' date=\'14 July 2008, 20:48\']Hoi
Waar koop je zo´n pen?Vind het een leuk idee en gezocht op google maar daar krijg ik alleen site´s waar ik 500 pennen of zo moet bestellen.

De andere vraag bij ons komt (bijna) iedereen van ver en die hebben zelf wat geboekt de meeste op een bungalowpark.Wij kunnen dat echt niet ook betalen en niemand verwacht dat ook.Gr[/quote]

Probeer eens een kantoorboekhandel.   :wink:

Tally

  • Gast
Kado Ceremoniemeester/getuige
« Reactie #12 Gepost op: 15 juli 2008, 00:33:06 »
Onze getuigen en ceremoniemeester hebben meer gedaan dan alleen getuigen zijn, ze hebben ons heel erg geholpen met alle voorbereidingen, dit omdat (lees in mijn onderwerp "wat een drama") onze familie/ouders min of meer andere belangen hadden dan helpen onze bruiloft één groot feest te laten zijn. Dus zodoende hebben wij de dames een dag sauna Ridderode gegeven en de heren krijgen een grote verrassing in augustus, die ik nog niet verklap omdat ik niet wil dat ze het op deze manier te weten komen (stel dát ze hier gaan lezen!) maar ze hebben een brief met datum en een auto erop gekregen, er zit een overnachting bij en de volgende dag krijgen ze dus hun verrassing...hahaaaaaaa...wat zal dat zijn...dat weten ook jullie pas in september :wink:

Julia

  • Gast
Kado Ceremoniemeester/getuige
« Reactie #13 Gepost op: 15 juli 2008, 09:21:36 »
wij hebben wel de kamers voor onze gasten geregeld en betaald. Ik vind als wij ervoor kiezen om aan de andere kant van het land te trouwen, je ook de mogelijkheid moet geven om te overnachten zonder dat ze meteen voor die kosten moeten opdraaien.

Wij zijn dan wel niet met zo'n hele groep dat scheelt en bijna iedereen blijft overnachten. Voor de meeste is het toch ruim 2,5 uur rijden naar de locatie en dan weer terug...wel een beetje veel anders..

Susan

  • Gast
Kado Ceremoniemeester/getuige
« Reactie #14 Gepost op: 15 juli 2008, 11:14:29 »
Dat relax pakket vind ik wel erg geschikt voor onze cm. Zeker omdat ze tegen die tijd ook nog eens 6 maanden zwanger is, dus dat wel extra kan gebruiken ;-)
En dan de gegraveerde wijnglazen vind ik erg leuk voor de getuigen (en wellicht ook voor de cm) omdat we die fles wijn hebben gegeven.

Novemberbruid

  • Gast
Kado Ceremoniemeester/getuige
« Reactie #15 Gepost op: 15 juli 2008, 16:17:02 »
Wij geven onze cm's (ja we hebben er 2), getuigen, fotograaf (mijn vader), videograaf (kennis) ook een kado. We hebben nog geen idee wat. We geven het in ieder geval niet op de bruiloft zelf, maar in de weken erna, als we toch wel bij iedereen langsgaan om even na te praten.

Ik ben cm geweest bij mijn zus en kreeg van haar en haar man een paar dagen na de bruiloft een mooi boek waar ze wat liefs voorin hadden gezet. Ik ben een echte boekenwurm en was er blij mee. Maar ik had absoluut geen kado verwacht en ze hadden het ook echt niet op hun bruiloft zelf hoeven geven. Dat was hún dag en niet de dag om mij in het zonnetje te zetten.

Hotelkamers betalen voor de gasten? Wij hebben geen hotel bij de locatie en die ene verre gast mag in ons huis overnachten (we zitten zelf in een bruidshuisje, aangeboden door de feestlocatie). Willen er mensen toch in een hotel, dan mogen ze dat zelf betalen.

Margy

  • Gast
Kado Ceremoniemeester/getuige
« Reactie #16 Gepost op: 15 juli 2008, 16:36:19 »
ik zit ook nog steeds met het probleem

WAT GEVEN WE DE GETUIGEN? EN DE CM?
oefff

vind n pen eerlijk gezegt nou niet zo :S

Hakkie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2411
  • Geslacht: Vrouw
Kado Ceremoniemeester/getuige
« Reactie #17 Gepost op: 15 juli 2008, 16:50:48 »
Toen Zegert en ik CM waren bij vrienden van ons, hebben we aan het einde van de feestavond bij het bedankwoordje een cadeautje gekregen :) Ik vond het zelf een geschikt moment! We kregen een zelfgemaakte kussensloopset, erg leuk! Ze hadden er in het midden hun namen opgezet + trouwdatum, en dan daaromheen in allerlei talen 'Bedankt' omheen. Echt een mooi cadeau, wat je ook nog eens regelmatig gebruikt!

Bruidje08

  • Gast
Kado Ceremoniemeester/getuige
« Reactie #18 Gepost op: 15 juli 2008, 18:55:49 »
Wie geeft er van jullie op de trouwdag zelf een kado aan de ceremoniemeesters en getuigen? Ik vind het zo moeilijk! Mijn lief denkt dat wij daar helemaal niet mee bezig zijn op de dag zelf maar het lijkt me wel leuk om het dan te geven. Aan de andere kant zegt hij dat het ook wel weer leuk is om het een paar dagen later te geven. Tips please?

Sylvia en Andre

  • Gast
Kado Ceremoniemeester/getuige
« Reactie #19 Gepost op: 15 juli 2008, 20:52:19 »
Inderdaad, gewoon bij een wat betere kantoorboekhandel. Daar heb je veel keus. Maar ga er niet vanuit dat je voor 5 euro een mooie pen koopt. Wij hebben mooie waterman pennen gekocht. Allemaal dezelfde maar wel verschillende kleuren. We waren voor 5 pennen inclusief graveren 225,-- kwijt. Niet echt goedkoop, maar wel hele mooie pennen.

[quote name=\'Cella\' post=\'170790\' date=\'14 July 2008, 20:21\']Hi, getuigen weet ik nog niet wat we gaan geven. Vind het niet zo heel orgineel aangezien mijn oom (hierboven Andre) om ook een pen te regelen, maar aan de andere kant is het wel een mooi kado.
Voor ons ceromoniestel (man en vrouw van elkaar) laat ik een dienblad maken met foto's van de bruiloft. En voor de ouders wil ik een fotoboekje laten maken maar dat weet ik nog niet zeker.

En op je andere vraag. Nee, ik vind het niet raar als mensen hun eigen kamer moeten regelen. Misschien kan je wel aangeven, als het lukt uiteraard, dat je een speciale prijs hebt gemaakt met de verhuurder.

Kus[/quote]

Je mag gerust pennen geven hoor. Mij trap je echt niet op mijn ziel hoor. (Kom je binnenkort eens kijken naar onze nieuwe 52" TV  :blink:  :rolleyes: )

Liessa

  • Gast
Kado Ceremoniemeester/getuige
« Reactie #20 Gepost op: 15 juli 2008, 22:29:21 »
[quote name=\'Margy\' post=\'170928\' date=\'15 July 2008, 16:36\']ik zit ook nog steeds met het probleem

WAT GEVEN WE DE GETUIGEN? EN DE CM?
oefff

vind n pen eerlijk gezegt nou niet zo :S[/quote]

de ideeën die al langs zijn gekomen
- pen (maar die wil je niet)
- kussensloop met eigen tekst
- kadobon voor het een of ander
- gegraveerde wijnglazen (en/of wijn dan natuurlijk)
- boek
- relaxpakket met beauty/verwen dingen

Andere dingen:
- fotoboekje van jullie trouwdag (zorg ervoor dat de persoon ook zelf ergens op de foto staat :wink: )
- ingelijste foto met bedanktekst
- een mooie tas (om na het werken op vakantie uit te rusten oid)
- een dag mee uit nemen (winkelen, dinertje, bioscoopje?)
- een diner met alle mensen die je wil bedanken (ouders, getuigen, cm)

Er zijn vast mensen hier met meer suggesties...

Cella

  • Gast
Kado Ceremoniemeester/getuige
« Reactie #21 Gepost op: 15 juli 2008, 22:34:52 »
[quote name=\'Sylvia en Andre\' post=\'170955\' date=\'15 July 2008, 20:52\']Inderdaad, gewoon bij een wat betere kantoorboekhandel. Daar heb je veel keus. Maar ga er niet vanuit dat je voor 5 euro een mooie pen koopt. Wij hebben mooie waterman pennen gekocht. Allemaal dezelfde maar wel verschillende kleuren. We waren voor 5 pennen inclusief graveren 225,-- kwijt. Niet echt goedkoop, maar wel hele mooie pennen.

[quote name=\'Cella\' post=\'170790\' date=\'14 July 2008, 20:21\']
Hi, getuigen weet ik nog niet wat we gaan geven. Vind het niet zo heel orgineel aangezien mijn oom (hierboven Andre) om ook een pen te regelen, maar aan de andere kant is het wel een mooi kado.
Voor ons ceromoniestel (man en vrouw van elkaar) laat ik een dienblad maken met foto's van de bruiloft. En voor de ouders wil ik een fotoboekje laten maken maar dat weet ik nog niet zeker.

En op je andere vraag. Nee, ik vind het niet raar als mensen hun eigen kamer moeten regelen. Misschien kan je wel aangeven, als het lukt uiteraard, dat je een speciale prijs hebt gemaakt met de verhuurder.

Kus[/quote]

Je mag gerust pennen geven hoor. Mij trap je echt niet op mijn ziel hoor. (Kom je binnenkort eens kijken naar onze nieuwe 52" TV  :blink:  :rolleyes: )
[/quote]

Ik kom snel langs!! Eerst Alex veilig thuis en dan plannen we een date!

Margy

  • Gast
Kado Ceremoniemeester/getuige
« Reactie #22 Gepost op: 16 juli 2008, 09:14:23 »
vind het idee uit eten gaan wel erg leuk.
ben je nog n savond met z'n allen samen ! gezellig !

Maria

  • Gast
Kado Ceremoniemeester/getuige
« Reactie #23 Gepost op: 16 juli 2008, 11:03:00 »
Wij geven onze getuigen:

Mijn zusje: BLOND Amsterdam keukenschort met haar naam erop geborduurd. Omdat ze altijd kookt met een raar schort aan hihi.

Mijn beste vriendin: BLOND Amsterdam theepot, omdat ze het servies spaart en ze deze zelf te duur vind

Beste vriend van mijn Aanstaande: Nog geeeeeen idee, wat is dat moeilijk voor een man.

Margy

  • Gast
Kado Ceremoniemeester/getuige
« Reactie #24 Gepost op: 16 juli 2008, 12:33:19 »
ik vind de wijnglazen wel erg leuk ! met een lekkere fles wijn !
evt uit te breiden, met een mandje met toostjes, en knabbels, kaarsjes en tja.. franse kaasjes? kort voor je ze geeft uit de koelkast vissen? haha!
waar kun je dat laten doen? glazen graveren?

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards