collapse

Auteur Topic: Daggasten  (gelezen 9527 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Daggasten
« Reactie #25 Gepost op: 2 november 2009, 23:05:37 »
[quote name=\'Inx\' post=\'279996\' date=\'02 November 2009, 22:49\'][quote name=\'Palle\' post=\'279926\' date=\'02 November 2009, 19:46\']dan komen ze er nog wel achter als ze zelf een kind hebben.[/quote]
Ah! Daar issie dan! :laugh:
[/quote]

:laugh: Inderdaad! het begint een beetje te jeuken van zo'n opmerking, sorry!
De 1 is namelijk de ander niet....

CCBloom

  • Gast
Daggasten
« Reactie #26 Gepost op: 3 november 2009, 13:04:46 »
ik wil geen kinderen, dus ik zal er nooit achter komen....

dat vrijwaart mij van begrip voor vroegnaarhuisgaanders en kan mij zelfs voor een verjaardag in een halve bridezilla omtoveren ;-)

als je er pas achter komt als je een kind hebt, ben je gewoon te laat in mijn ogen! ;-)

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
Daggasten
« Reactie #27 Gepost op: 3 november 2009, 13:11:31 »
Nou Palle, als je zelf getrouwd bent zul je de situatie denk ik wat beter begrijpen. :wink:

Kippie

  • Gast
Daggasten
« Reactie #28 Gepost op: 3 november 2009, 13:21:58 »
Ik vind het overigens een verschil of een neef/nicht/vriend/vriendin met kinderen eerder weggaan (nog steeds niet leuk) dan mijn eigen zus of de broer van mijn vriend. Dat zou ik ECHT niet leuk vinden, en daar kan ik ook geen begrip voor opbrengen.

daantje84

  • Gast
Daggasten
« Reactie #29 Gepost op: 3 november 2009, 13:57:43 »
Ik vind dat nogal onzinnig, om als je oppas hebt, toch vroeg naar huis te gaan!
Waarom heb je dan oppas?

En hoe moeilijk kan het zijn om oppas te vinden..............
Je weet al heel lang van te voren wanneer er een bruiloft is.

Oma, opa, nichtje, tante, buurmeisje, buurvrouw willen vast wel oppassen, dus dat moet toch wel lukken!

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Daggasten
« Reactie #30 Gepost op: 3 november 2009, 14:17:28 »
[quote name=\'daantje84\' post=\'280163\' date=\'03 November 2009, 13:57\']Ik vind dat nogal onzinnig, om als je oppas hebt, toch vroeg naar huis te gaan!
Waarom heb je dan oppas?[/quote]
Zoals je ergens in een reactie van iemand in dit topic kunt lezen ga je natuurlijk niet je oppas tot 2.00 u bij je thuis laten zitten. Dus ook als je een oppas hebt zorg je dat je niet al te gek laat weer terug bent, je bent tenslotte al blij en dankbaar genoeg dat iemand een avondje op wilt passen.

[quote name=\'daantje84\' post=\'280163\' date=\'03 November 2009, 13:57\']En hoe moeilijk kan het zijn om oppas te vinden...
Je weet al heel lang van te voren wanneer er een bruiloft is.
Oma, opa, nichtje, tante, buurmeisje, buurvrouw willen vast wel oppassen, dus dat moet toch wel lukken![/quote]
Zoals je al eerder in een reactie van mij in dit topic kunt lezen vraag je niet "zomaar" iedereen als oppas. Er zijn maar een paar mensen die je met je kind vertrouwt, zeker als het nog klein is, en hangt aan allerlei "gewoontes" omdat het nog niet kan praten, vraag je niet zomaar je 15-jarige buurmeisje. En als je je kind ergens laat logeren omdat je per se laat terug wilt komen komt zeker niet iedereen in aanmerking. In mijn geval dus alleen mijn ouders of schoonouders.

Kippie

  • Gast
Daggasten
« Reactie #31 Gepost op: 3 november 2009, 14:27:14 »
[quote name=\'Inx\' post=\'280165\' date=\'03 November 2009, 14:17\']En als je je kind ergens laat logeren omdat je per se laat terug wilt komen komt zeker niet iedereen in aanmerking. In mijn geval dus alleen mijn ouders of schoonouders.[/quote]

Begrijpelijk.

Maar (begin) vraag was hier of je het van je (schoon)broer zou mogen verwachten.
Als jouw (schoon)broer/zus gaat trouwen dan neem ik aan dat je de (schoon)ouders best zou kunnen vragen of de kinders mogen logeren, toch? En je weet vaak ook lang genoeg vantevoren wanneer je familie besluit te gaan trouwen.

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Daggasten
« Reactie #32 Gepost op: 3 november 2009, 14:37:17 »
Het gaat ook niet per se om mij, zoals ik ergens in dit topic al schreef, Thijmen is een makkelijk kind en hij kan altijd wel ergens terecht, maar dat geldt niet voor iedereen. Voor meer en/of "moeilijkere" kinderen (in gezondheid, gedrag, drukte, of heimwee o.i.d.) is het soms moeilijker opvang zoeken, en ik wil dus aangeven dat ik de ouders die het niet willen of zich er niet prettig bij voelen wel kan begrijpen. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er bruidsparen zijn die van hun broer/zus/schoonzus/zwager/wie dan ook verwachten dat hij/zij tegen heug en meug op de bruiloft blijft, "omdat het zo hoort, en je offert je maar op voor het bruidspaar". Ik als bruid zou me niet prettig voelen in die wetenschap, en liever het feestje willen vieren met een aantal gezellige mensen die er ook echt willen zijn.
Maar goed, ik val in herhaling :wink:

Kippie

  • Gast
Daggasten
« Reactie #33 Gepost op: 3 november 2009, 15:00:44 »
Alhoewel ik je quote was het ook perse aan jou gericht.  :wink:

Ik verwacht van mijn zus dat ze er tot het laatste nummer bij is. Of ik dat mag verwachten weet ik niet. Maar ik doe het wel. Ik zou denken dat één dag jezelf "opofferen" niet teveel gevraagd is.

Misschien is het ook maar net dat je van anderen hetzelfde verwacht als wat je zelf wil en kan geven. Niet altijd terecht, maar wel menselijk denk ik.

Hakkie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2411
  • Geslacht: Vrouw
Daggasten
« Reactie #34 Gepost op: 3 november 2009, 15:03:29 »
Nou ik kan daar niet inkomen hoor. Ik verwacht van mezélf niet eens dat ik tot het laatst van ons huwelijksfeestje ben. Ik wil gewoon die vrijheid hebben om te gaan en staan wanneer en waar ik wil, en hetzelfde geldt voor al mijn gasten. Mijn zus heeft een zoontje van 1,5 jaar en ze is dan 6 maanden zwanger, dus ik kan me voorstellen dat zij niet tot het einde blijft! En dat verwacht ik ook zeker niet van haar, of het nou mijn belangrijkste dag is of niet. Ze organiseert m'n vrijgezellenfeestje al, dat is haar 'taak' ivm ons trouwen en dat is alles wat ik van haar 'verwacht' :)
« Laatst bewerkt op: 3 november 2009, 15:03:56 door Hakkie »

Kippie

  • Gast
Daggasten
« Reactie #35 Gepost op: 3 november 2009, 15:18:06 »
Ik kan me best voorstellen dat het voor anderen anders is, ik ben maar een klein beetje veeleisend  :wink:
Gelukkig weet ik dat ik 100% op één lijn zit met mijn zus, op dit gebied, en zij verwachtte ook niet anders van mij op haar bruiloft.
« Laatst bewerkt op: 3 november 2009, 15:22:25 door Kippie »

gekkiej01

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1972
  • Geslacht: Vrouw
Daggasten
« Reactie #36 Gepost op: 3 november 2009, 15:27:58 »
Oja ik was de oppas van 15 jaar bij kennisen die wel tot 2 uur bleef :)
Bracht de kinders van 2 en 5 ook naar bed

kreeg er wel een extra zakcentje voor :)

mjah als je kinderen net ff iets jonger zijn is het wel lastiger ja

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Daggasten
« Reactie #37 Gepost op: 3 november 2009, 16:24:26 »
Hier overigens ook een voormalig oppas die lang bleef... (Ik bleef slapen bij de ouders en ging de volgende ochtend weg, rechtstreeks naar mijn zaterdagbaantje... Haha)

Tja, iedereen gaat anders om met de komst van kinderen. Gelukkig maar :wink:...

Trouwring

  • Gast
Daggasten
« Reactie #38 Gepost op: 3 november 2009, 17:37:00 »
Lastig inderdaad. Ik ga even een andere mening spuien..

Ik had het verschrikkelijk gevonden als iemand eerder weg was gegaan! Nu hadden we maar weinig daggasten, en dit waren tegelijkertijd ook de feestgasten. De daggasten waren er dus de hele dag bij en zij waren ook de enige mensen bij het diner en op het feest. Deze mensen waren allemaal familie of nauwe vrienden. En als eentje halverwege de avond op was gestapt had ik dat echt niet leuk gevonden! Maar dat komt ook wel omdat ik weet (en dat was ook zo) dat niemand ook eerder weg wilde. We hadden van tevoren aangegeven dat het feest om 22.30 afgelopen zou zijn en er waren ook geen kinderen bij of ouderen die zo oud waren dat ze het niet trokken, zwangeren of mensen met kinderen waarvan de kinderen niet bleven slapen op het oppasadres.

Mocht iemand van tevoren gebeld hebben en gezegd hebben: 'Ja ik moet eerder weg' dan had ik daar wel mee kunnen leven, maar ik zou toch wel teleurgesteld zijn, hoor. Er was een vriend van ons op het feest die de dag erna zou gaan vliegen voor een stage van een half jaar in Japan.. als hij had afgezegd had ik het niet vreemd gevonden natuurlijk. En je hoeft geen illusies te maken van een deur die ik op slot doe omdat niemand weg mag, zo erg ben ik ook weer niet, maar ik had wel teleurgesteld geweest, daar kan ik eerlijk over zijn.
« Laatst bewerkt op: 3 november 2009, 17:40:57 door Trouwring »

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Daggasten
« Reactie #39 Gepost op: 3 november 2009, 23:50:15 »
[quote name=\'Kippie\' post=\'280195\' date=\'03 November 2009, 15:18\']Ik kan me best voorstellen dat het voor anderen anders is, ik ben maar een klein beetje veeleisend  :wink:
Gelukkig weet ik dat ik 100% op één lijn zit met mijn zus, op dit gebied, en zij verwachtte ook niet anders van mij op haar bruiloft.[/quote]

Herkenbaar betreft mij en mijn zus. Het idee alleen al om eerder op haar bruiloft op te stappen, no way, en andersom ook niet!

Marry24

  • Gast
Daggasten
« Reactie #40 Gepost op: 4 november 2009, 08:58:06 »
Het ligt ook een beetje aan het soort feest of het erg is of ze eerder weg gaan of niet.... zoals hierbovem als het 'maar' tot 22.30 is zou ik het ook niet leuk vinden. Mijn schoonzusje is van de zomer getrouwd en hun feest duurde ook tot 22.30 maar zelfs de ouders gingen al eerder weg... Niet veel eerder maar toch dat vonden wij zo raar dat wij samen met onze kinderen, waarvan er 1 toen 6 mnd was, we hun samen met een vriendin hebben uitgezwaaid en toen pas naar huis zijn gegaan.
Duurt een feest tot 01.00 dan vind ik het niet gek als je daggasten eerder weg gaan. Ze zijn natuurlijk al de hele dag met je mee en als je op 1 locatie bent de hele dag zou ik ook gillend gek worden. Het ligt er ook wel een beetje aan of het een leuk feestje is of niet, dan kunnen ze beter weggaan dan dat je tegen chagarijnige mensen aan moet lopen kijken.
Bij ons moet iedereen zelf weten wat hij/zij doet ik vermaak me zonder hun ook wel...
Wij hebben de mensen met kleine kinderen (vooral die van de daggasten) wel de optie gegeven dat de kinderen kunnen slapen op die locatie...

daantje84

  • Gast
Daggasten
« Reactie #41 Gepost op: 4 november 2009, 17:23:27 »
Ik heb vroeger heel veel op mijn neefjes gepast vanaf mijn 13e en mijn oom en tante gingen altijd gerust weg en kwamen dan niet eerder thuis dan ze zelf wilden en al helemaal niet omdat ik aan het oppassen was!

Maar ik vind als je broer gaan trouwen, moet je gewoon een passende oplossing zoeken.

Ach ja, ik zal het wel merken als ik zelf kinderen heb! :tongue:

Palle

  • Gast
Daggasten
« Reactie #42 Gepost op: 4 november 2009, 19:34:20 »
[quote name=\'lalalalala\' post=\'279998\' date=\'02 November 2009, 23:05\'][quote name=\'Inx\' post=\'279996\' date=\'02 November 2009, 22:49\'][quote name=\'Palle\' post=\'279926\' date=\'02 November 2009, 19:46\']dan komen ze er nog wel achter als ze zelf een kind hebben.[/quote]
Ah! Daar issie dan! :laugh:
[/quote]

:laugh: Inderdaad! het begint een beetje te jeuken van zo'n opmerking, sorry!
De 1 is namelijk de ander niet....
[/quote]

Ach iemand moet die opmerking maken  :w00t: and it was me
Eigenlijk ben ik iemand van iedereen is welkom en moet zelf zien wanneer je weg gaat en met welke rede dan ook.
Voor mij is er zeker iets veranderd toen ik een kindje kreeg. MIJN KEUS is om mijn kind niet bij iemand te laten logeren en alleen een oppas die ik vertrouw en netjes voor 1 uur thuis komen.
Ik hoop dat ik niemand heb gekwetst met deze opmerking.


[quote name=\'Anna Livia\' post=\'280142\' date=\'03 November 2009, 13:11\']Nou Palle, als je zelf getrouwd bent zul je de situatie denk ik wat beter begrijpen. :wink:[/quote]

Haha denk het niet want mijn zoontje is heel de dag op mijn eigen bruiloft en feest. Hij gaat hopelijk rond 20 uur naar bed in een blokhut 10 meter verderop.
Ik vind het zelfs jammer dat mijn zwager en schoonzus hun kindje van 8 maanden niet meenemen.

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Daggasten
« Reactie #43 Gepost op: 4 november 2009, 19:48:50 »
Precies wat je zegt Palle: MIJN KEUS

Dat betekent dus niet dat iedereen die kids heeft, het zo wil en je dus kan zeggen: Wacht maar totdat je zelf kinderen hebt.... Dat gaat dus niet op :wink: Daarom kan ik niet zo goed tegen zo'n opmerking :wink:
« Laatst bewerkt op: 4 november 2009, 19:49:37 door lalalalala »

Palle

  • Gast
Daggasten
« Reactie #44 Gepost op: 5 november 2009, 19:18:48 »
[quote name=\'Elina\' post=\'280682\' date=\'04 November 2009, 20:12\'][quote name=\'Palle\' post=\'280674\' date=\'04 November 2009, 19:34\']Haha denk het niet want mijn zoontje is heel de dag op mijn eigen bruiloft en feest. Hij gaat hopelijk rond 20 uur naar bed in een blokhut 10 meter verderop.[/quote]

is dat een zelf in elkaar zet blokhut incl. nanny?
[/quote]

Zo iets maar dan anders..... :shh:

marian1313

  • Gast
Daggasten
« Reactie #45 Gepost op: 6 november 2009, 15:55:23 »
ik zou het wel erg vinden als de mensen die dicht bij me staan eerder weg zouden gaan, maar dat is bij ons in de buurt ook echt niet de gewoonte. Iedereen blijft altijd wel tot het eind, of er moet een reden zijn (oud, hoogzwanger, nog erg jonge kinderen).
Bij mijn schoonzus was de zaal wel al aardig leeg toen de muziek stopte, maar dat was bij hun blijkbaar ook normaal en zij vonden het ook niet vervelend.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards