collapse

Auteur Topic: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?  (gelezen 65666 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bruidje08

  • Gast
Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Gepost op: 20 augustus 2008, 07:17:56 »
Ben heel benieuwd wat jullie met je jurk doen na afloop, verkopen? Inlijsten? Op een paspop? Er zijn zoveel mogelijkheden..

tonya

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #1 Gepost op: 24 augustus 2008, 19:38:49 »
De mijn heb ik op marktplaatst gezet,
tja ergens wil ik ze nog wel een saan,
maar ja niet echt toepasselijk hé?
Bovendien was ze erg duur,
zonde om in de kast te laten hangen.

maar huh, wat heb je er zelf mee gedaan?

12 september grote dag

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #2 Gepost op: 24 augustus 2008, 19:54:07 »
ik hou me trouwjurk!

Van de week bij het doorpassen zei me moeder ineens; waarom verkoop je hem niet na de bruiloft?
Omdat ik me hoepel enzo wel wil verkopen.
Ik denk niet dat ik hem daarna nog zal dragen, maar vind het wel leuk om hem te bewaren. Me zusje zei ook al tijdens het doorpassen:
dan doe ik hem tegen die tijd toch aan

Maar goed, ik doe hem dus niet weg.
Mijn moeder heeft er toendertijd de wieg mee bekleed. Helaas is die wieg er inmiddels niet meer.
Vond en vind een leuk idee, maar dan moet het wel zo'n doorgeef wieg worden zeg maar.
Van moeder op dochter en zo maar weer door, maar goed dat is een ander verhaal

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #3 Gepost op: 24 augustus 2008, 20:25:01 »
Ik heb nog geen idee wat ik ermee ga doen. Ik riep voordat ik hem gekocht had, dat ik hem zou proberen te verkopen na de bruiloft. Maar toen ik hem uitgezocht had, wist ik het ineens niet zo zeker meer. De accesoires (handschoenen, kroontje, schoenen e.d.) wil ik wel proberen te verkopen. Mijn lingerie houd ik, draag ik zelf wel af.
Ik kijk na de trouwdag wel verder.

annabasta

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #4 Gepost op: 25 augustus 2008, 08:47:19 »
Ik wil mijn jurk ook verkopen.
Hij hang anders toch maar in de kast!
En misschien kan ik er nog iemand blij mee maken.
Dus als er iemand interesse heeft?  :rolleyes:

Artnael

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #5 Gepost op: 25 augustus 2008, 08:48:40 »
ik houd van kleding, ik hecht er waarde aan,

maar een jurk die ik niet meer aantrek gaat bij mij de deur uit!
Dat wordt dus marktplaats; al betwijfel of mensen hem willen hebben...

Susan

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #6 Gepost op: 25 augustus 2008, 08:53:47 »
Mijn trouwjurk gaat de deur echt niet uit! Ik weet nog niet wat ik ermee doe, maar verkopen zou ik echt niet over mijn hart verkrijgen. De accessoires misschien wel, maar zelfs dat weet ik niet zeker.
Mijn dochtertje van 20 maanden heeft ook een soort trouwjurkje, maar dat is nog een in te lijsten maat, dus ik denk dat ik dat ga doen :)

Eefvoorintimi

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #7 Gepost op: 25 augustus 2008, 09:26:08 »
Ik bewaar hem ook, hij was toch niet zo duur (zie relevante topic voor prijs) en wellicht dat mijn zus er wel echt in wil trouwen als het zo ver is/komt.

De wieg bekleden vind ik ook een erg leuk idee... Maar dan heeft mijn zus pech, want ik denk niet dat zij eerder gaat trouwen dan ik moeder word...

Lastig... :huh:

happygirl

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #8 Gepost op: 25 augustus 2008, 09:32:45 »
Bij mij hangt hij in de kast,ik heb hem vanmijn moeder gekregen en mocht hemweldoorverkopen maar kon het niet over mijn hart verdrijven.

Wat mij leuklijkt is omin de toekomst bij een huwelijksjubileum de jurk te laten vermaken tot avondjurk oid.

iris&sander

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1994
  • Geslacht: Vrouw
    • http://pluizebeesjes.bruiloftsite.nl/
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #9 Gepost op: 25 augustus 2008, 10:07:06 »
[color=\"#6600CC\"] [quote name=\'Xenia2009\' post=\'176286\' date=\'25 August 2008, 07:27\']Ik blijf hem dragen op fantasy evenementen zoals Castlefest :biggrin:[/quote]

Hahaha, bij mij precies hetzelfde :biggrin:[/color]

Maaike999

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4821
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.smullenvantaart.nl
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #10 Gepost op: 25 augustus 2008, 11:08:16 »
[quote name=\'iris&sander\' post=\'176326\' date=\'25 August 2008, 10:07\'][color=\"#6600CC\"] [quote name=\'Xenia2009\' post=\'176286\' date=\'25 August 2008, 07:27\']Ik blijf hem dragen op fantasy evenementen zoals Castlefest :biggrin:[/quote]

Hahaha, bij mij precies hetzelfde :biggrin:[/color]
[/quote]

En bij mij ook :tongue:.


Was er trouwens niet al een topic hierover?

lente82

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #11 Gepost op: 25 augustus 2008, 12:55:05 »
zijn er ook mensen die de jurk tot iets anders laten vermaken zodat hij nog wel te dragen is? want daar zat ik aan te denken maar ik heb geen idee of dat mogelijk is.

misschien een topje maken van het bovenste deel ofzo? kan dat? ik weet het niet...

bruid2008

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #12 Gepost op: 25 augustus 2008, 16:33:03 »
[quote name=\'lente82\' post=\'176349\' date=\'25 August 2008, 12:55\']zijn er ook mensen die de jurk tot iets anders laten vermaken zodat hij nog wel te dragen is? want daar zat ik aan te denken maar ik heb geen idee of dat mogelijk is.

misschien een topje maken van het bovenste deel ofzo? kan dat? ik weet het niet...[/quote]
Ik laat hem vermaken tot avondjurk.... de rok wordt gewoon strakker gemaakt en ik laat er andere verwisselbare bandjes opzetten. De overgebleven stof kan vast ook nog wel tot wat leuks worden verbouwd. Een topje of zo.
Ik heb wel regelmatig een galafeestje.

Bruidje08

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #13 Gepost op: 25 augustus 2008, 17:43:56 »
Goh wat een verassende en verschillende reacties allemaal! Ben nog steeds aan het twijfelen, heb hem wel te koop aangeboden maar er reageert nog niemand op. Het inlijsten hoor je ook veel, maar dan moet je wel een groot huis hebben denk ik!

bruid2008

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #14 Gepost op: 25 augustus 2008, 19:22:38 »
[quote name=\'Bruidje08\' post=\'176382\' date=\'25 August 2008, 17:43\']Goh wat een verassende en verschillende reacties allemaal! Ben nog steeds aan het twijfelen, heb hem wel te koop aangeboden maar er reageert nog niemand op. Het inlijsten hoor je ook veel, maar dan moet je wel een groot huis hebben denk ik![/quote]
Wat ik nog niet gehoord heb is de optie om je jurk professioneel in een andere kleur te laten verven. Dat zou toch eigenlijk mogelijk moeten zij en dan een paar vermakingen..... heb je een prachtige avondjurk. Maar ik weet niet of het kan... heb er ook geen adresjes van.

Susan

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #15 Gepost op: 25 augustus 2008, 21:00:35 »
Ik heb alleen zo'n soort avondjurk ook zelden tot nooit aan, dan kan ik hem wel wit laten :wink:

AnnaD

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #16 Gepost op: 26 augustus 2008, 10:19:39 »
Ik hou hem, zeker weten, en ik denk dat ik ook de accessoires houd. Er zitten straks zoveel herinneringen aan die jurk, en bovendien, het is de jurk die ik aanhad toen ik op mijn allermooist was. Ik wil hem af en toe terug kunnen zien, om erbij weg te dromen.

Ik zit eraan de denken om onze zolder er omheen in te richten: leuk meisjesachtig kleurtje verven, grote passpiegel erbij en wat andere kleren die niet in mijn kast passen op een rek hangen, zodat het een soort romantische kleedruimte wordt waar ik lekker kan tutten enzo. En daar wil ik dan mijn jurk ook hangen. Ik ben alleen bang dat ie dan vergeelt, maar dat moet ik nog even uitzoeken.

www.jetrouwdagopdefoto.nl

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #17 Gepost op: 3 september 2008, 10:28:06 »
hoi hoi,

misschien is het een idee om een tweede fotoshoot te doen.
"trash the dress"

Ik doe dit samen met collega fotograaf en visagiste.

Het is een "tweede fotoshoot, maar dan anders"

bijvoorbeeld:
Met je trouwjurk in een fontijn staan.
Of in het bos tussen de bladeren
De zee in lopen met je jurk aan.

Of nog wat extremer, in een modderpoel.

De foto's worden op locatie genomen en er zal een visagiste aanwezig zijn.
Vooraf wordt er besproken op welke manier er foto's gemaakt zullen worden.
Uiteraard in overleg.

De jurk zal niet stuk gaan maar wel vies worden :wink:

Het is de gelegenheid om een extra dagje je trouwjurk aan te mogen en er geweldige foto's aan over te houden.

Je betaald niets voor de fotoshoot.
Je krijgt 10 foto's als aandenken

Stoom kosten zijn wel voor je eigen rekening.

Mocht je intresse hebben laat het me weten.

Groetjes
Karin van de Wiel
« Laatst bewerkt op: 3 september 2008, 10:29:07 door www.jetrouwdagopdefoto.nl »

Carolina

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #18 Gepost op: 3 september 2008, 12:44:01 »
Ik ben nog steeds zo blij met mijn jurk. ik was in het begin wel heel voorzichtig en naarmate de dag voorderde minder voorzichtig maar ik kan er echt geen afstand van doen! Hij is trouwens nog best schoon gebleven, alleen aan de onderkant van de sleep zie je wat vlekken. (en erger wil ik het niet hebben, dus ik doe niet mee aan trash the dress  :biggrin: Ben juist blij dat het meeviel.
« Laatst bewerkt op: 3 september 2008, 22:09:24 door Carolina »

@nniek

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1927
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #19 Gepost op: 4 september 2008, 08:51:43 »
Ik heb een paspop gekocht en die mijn jurk aangetrokken.
Nu staat de jurk boven in de gang met een foto van ons samen op zo'n linnen doek er boven...

Ik ga de jurk echt niet weg doen.
Mijn moeder heeft de hare ook altijd bewaart en dat vind ik wel heel leuk!
Ze had haar jurk op een paspop in da gang neergezet toen wij gingen trouwen.
Ik heb dus een foto waar ik in mijn trouwjurk sta naast de jurk van mijn moeder...

Dat met die extreme fotoshoot vind ik ook wel heel erg gaaf!!!
Al zou ik dan toch niet de modder induiken denk ik...
Misschien wel leuk om ooit te doen als mijn zusje ook getrouwd is en dan samen met haar en mijn moeder (ja die kan de hare nog steeds aan....).

Kleintje

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #20 Gepost op: 4 september 2008, 13:32:17 »
Ik ga em ook gewoon bewaren. Ik heb em netjes schoon gemaakt en hij hangt in een kledingzak. Mijn plan is om de jurk elk jaar op onze trouwdag eventjes aan te trekken en er een foto van te maken. Kan ik kijken of ik er nog in pas. Lijkt me wel lachen...

Short01

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #21 Gepost op: 4 september 2008, 22:00:19 »
Alles behalve verkopen denk ik... ik zal er nog liever in stofzuigen dan verkopen.
ff off topic: Mijn moeder heeft haar weddingdress nu al 40 jaar. Het past al 3 kinderen terug niet meer, maar wat zag zij er mooi uit. Ze gaat het van het weekend voor mij uitpakken....vind het echt geweldig!
Dus nope verkopen/weggeven is a big NO NO bij mij  :wink:

.Lily.

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #22 Gepost op: 5 september 2008, 00:51:40 »
echt jammer dat mijn moeder die van haar niet heeft anders had ik er mijn verlovingsjurk van gemaakt...

mijn bruidsjurk..geen idee misschien doopseljurkjes van maken..voor de kids! maar zeker NIET verkopen!

menniej

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #23 Gepost op: 7 september 2008, 19:43:38 »
Ik wil hem ook niet verkopen.
Die foto's ermee maken lijkt me heel erg leuk, maar dat zal toch niet bij limboland in de buurt zijn :tongue:

elise01

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #24 Gepost op: 25 april 2010, 08:46:15 »
Getrouwd, en wat nu met je trouwjurk? Hang je die in de kast en zie je die nooit meer, verkoop je hem, of etaleer je deze, als herinnering, bv. op een paspop in je slaapkamer? Ik ben op zoek naar het antwoord op de vraag, wat al die bruidjes met hun prachtige jurk doen na afloop van de bruiloft...

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards