collapse

Auteur Topic: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?  (gelezen 65586 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #25 Gepost op: 25 april 2010, 09:40:39 »
Ik probeer mijn jurk nu al een jaar te slijten via marktplaats. 1 x een serieuze reactie gehad, maar toen ze kwam passen belde ze de dag ervoor af. Daarna alleen maar belachelijk lage biedingen gehad van € 50.- e.d. waar ik niets mee kan. Ik hoop nu dat ik de jurk nog een keer kwijt raak, want hij hangt me aardig in de weg. Van de week vertelde iemand mij dat er ook winkels zijn die gebruikte jurken opkopen. Dus ga ik even kijken of ik zoiets kan vinden.

Mijn moeder heeft haar jurk bewaard. Ze heeft de jurk pas weg gedaan toen ze in het huis kwam wonen waar ze nu nog in wonen. Ik weet uit mijn jeugd nog, dat ik hem wel eens tegen kwam in de kast waar hij toen hing. Ze heeft er voor de rest nooit wat mee gedaan, de jurk hing er alleen maar te hangen.

Annemiek1975

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #26 Gepost op: 25 april 2010, 10:00:23 »
Vroeger was het de traditie om met de stof van de jurk de wieg te (laten) bekleden

kim

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #27 Gepost op: 25 april 2010, 10:24:49 »
Ik denk dat ik hem etaleer in de slaapkamer op een paspop. Ik heb een hele lange sluier en ik laat daar de trouwalbums(1 grote voor ons, 2 kleine voor de ouders) mee bekleden door de fotograaf. Van de rest kan ik nog makelijk een hemeltje maken voor de eventuele wieg.

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #28 Gepost op: 25 april 2010, 11:43:49 »
Nu na een jaar hangt die nog steeds aan een kastdeur.
Verkopen kan ik niet, sentiment he

elise01

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #29 Gepost op: 25 april 2010, 12:11:33 »
Ik denk dat ik hem etaleer in de slaapkamer op een paspop. Ik heb een hele lange sluier en ik laat daar de trouwalbums(1 grote voor ons, 2 kleine voor de ouders) mee bekleden door de fotograaf. Van de rest kan ik nog makelijk een hemeltje maken voor de eventuele wieg.
Leuk idee, waar vind je zoiets?

jassou

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #30 Gepost op: 25 april 2010, 13:16:37 »

Marry24

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #31 Gepost op: 25 april 2010, 13:27:57 »
hier komt hij in een speciale trouwjurken 'lijst' aan de muur te hangen. Die van de sluier vind ik erg gaaf bedacht!

Muisje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1169
  • Geslacht: Vrouw
  • Inactief op het forum.
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #32 Gepost op: 25 april 2010, 16:32:24 »
er werd deze week in een ander topic geopperd om na een tijdje,wanneer er meer meiden ut de zelfde vriendengroep getrouwd zijn, allemaal de jurk weer aan te doen, en daarin dan een fotoshoot te gaandoen!! dat lijkt me erg leuk.. anders denk ik dat ik de wieg laat bekleden daarvan... maarja.. zover ik het op dit moment nog niet!


WendyJasper; misschien is het handig nogmaals hier de link te plaatsen;)
« Laatst bewerkt op: 25 april 2010, 16:32:56 door Muisje »

Suusjeuh

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #33 Gepost op: 25 april 2010, 17:21:27 »
Hier hangt hij nog, bij mn ouders weliswaar ( Ik heb enigzins moeite mn kat te vertrouwen met mn jurk... ) de sluier ga ik een hemeletje voor de wieg van maken. Mn jurk is gewoon van mij, dus die blijft! Mn moeder heeft haar trouwjurk ook nog.. Ik zou 'm nooit willen verkopen!

moi2009

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #34 Gepost op: 25 april 2010, 17:25:25 »
Ik heb hem een tijdje op een paspop laten staan, maar mijn jurk stond alleen maar stof te vangen dus nu ligt hij in een hoes onder het bed. Ik vind het prima zo. Af en toe eruit halen en passen

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #35 Gepost op: 25 april 2010, 21:22:39 »
Het corset zal ik vaker dragen, van de rok laat ik stof voor een wiegje of doopjurk maken :)

kim

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #36 Gepost op: 25 april 2010, 23:26:01 »
Ik denk dat ik hem etaleer in de slaapkamer op een paspop. Ik heb een hele lange sluier en ik laat daar de trouwalbums(1 grote voor ons, 2 kleine voor de ouders) mee bekleden door de fotograaf. Van de rest kan ik nog makelijk een hemeltje maken voor de eventuele wieg.
Leuk idee, waar vind je zoiets?
Onze fotografen binden zelf hun trouwalbums. Je kunt zelf dus helemaal aangeven wat je wilt. Dat vond ik dus wel een mooi doel voor de eerste laag van mijn sluier! Wil geen reclame maken, dus als je wilt weten wie het zijn kan je me pben!

trash the dress??
Cool! Als je dat toch durft met je jurk! Weet niet of ik het zou durven, maar zo ja worden dat echt wel te gekke foto;s!

hier komt hij in een speciale trouwjurken 'lijst' aan de muur te hangen. Die van de sluier vind ik erg gaaf bedacht!
Trouwjurkenlijst? Klinkt erg leuk! Hoe en wat??? Ben benieuwd!

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #37 Gepost op: 28 april 2010, 17:22:09 »
Ik hoop dat ik een dochter krijg, die het net zo leuk vind als ik vroeger vond, om de trouwjurk van mn moeder te passen. Ik heb aardig wat verkleed uurtjes in de jurk doorgebracht. M'n ma was ook op haar 16e bruidsmeisje geweest (oud idd :-)) en die jurk paste ik ook. Veel lol mee gehad met mn vriendinnen.

Ik laat 'm dus heel in mn kast hangen, want ik vond het zonde dat mn ma dr sleep eraf had gehaald voor een wiegje!

kim

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #38 Gepost op: 25 juni 2010, 16:00:28 »
Lieve meiden,

Heb gezocht naar een topic, maar kon niets vinden, vandaar dus maar een nieuwe geopend.

Om jullie onuitputtelijke creatieve mind nog maar weer eens aan te spreken... Op internet vond ik dit plaatje en ik was er helemaal weg van. Dus ik had contact opgenomen met het bedrijf die dat had gemaakt, en het kwam op een luttele € 2700,-! :blink: Echt te veel geld naar mijn idee.

Hebben jullie goede alternatieven/ideeën, of wat doen jullie met je jurk na de dag?

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #39 Gepost op: 25 juni 2010, 16:03:13 »
Op een paspop zetten?
Een miniatuur laten maken van je eigen jurk(heeft Hakkie hier op het forum dacht ik)

Zelf zo'n lijst maken.
Wel een mooi idee

Verooo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2119
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #40 Gepost op: 25 juni 2010, 16:07:35 »
mijn jurk gaat denk ik zo huppekeeeee marktplaats op.
Ik heb de foto's ed toch?

Vind het ook zonde om em maar in kast te laten hangen en zo'n lijst is iig niks voor mij...

Jolanda

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #41 Gepost op: 25 juni 2010, 16:21:28 »
Ik ga mijn jurk gewoon in de kast bewaren.
En met elke speciale gelegenheid ( 5, 10, 12,5 etc. huwelijksdag) aantrekken en hopen dat hij dan nog past! :biggrin:

chantal3-9

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5952
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #42 Gepost op: 25 juni 2010, 16:22:40 »
Ik hou hem ook zeker zelf. Het corset (top) kan ik nog wel eens vaker aan.

pamela

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #43 Gepost op: 25 juni 2010, 16:41:07 »
Er zijn ook bruiden die hun jurk gebruiken voor het wiegje.. :wink:

of een foto sessie maken in een tropisch oord

ik ga mijn jurk gewoon bewaren in de kledingzak die ik erbij krijg, dan blijft ie wel het mooist

vitani

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #44 Gepost op: 25 juni 2010, 16:47:27 »
Ik moet zeggen dat ik er nog niet over na heb gedacht wat ik er mee moet doen als de dag voorbij is.

Denk dat ik hem wel gewoon bewaar. Aangezien ik geen officiele trouwjurk neem maar een gala jurk kan ik hem vaker dragen.

Kippie

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #45 Gepost op: 25 juni 2010, 16:55:07 »
Ik neem aan dat die €2700 incl jurk is?


Ik ga mijn jurk gewoon in de kast bewaren.
En met elke speciale gelegenheid ( 5, 10, 12,5 etc. huwelijksdag) aantrekken en hopen dat hij dan nog past! :biggrin:

Me 2! Alleen ga ik 'm gewoon elk jaar aandoen!
En... ik wil ook feestjes gaan geven met vrienden met de dresscode: trouwkleding. :cool:
« Laatst bewerkt op: 25 juni 2010, 16:56:15 door Kippie »

Nanna

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #46 Gepost op: 25 juni 2010, 17:01:48 »
Ik vind die jurk in de lijst er een beetje eng uitzien eerlijk gezegd.... ben ik de enige die dit heeft? Ik kan het niet goed benoemen waarom, maar brrr.... Sowieso komt een jurk beter tot zijn recht in 3D denk ik. (ik vind mijn jurk in de winkel aan een hanger ook niet zo mooi) Ik zou dus eerder voor een paspop gaan, maar daar heeft hij ook van te lijden.
Ik denk dat hij in de zak blijft en dat ik hem af en toe nog eens aandoe.... of zwijmelend naar ga zitten kijken....

Hakkie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2411
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #47 Gepost op: 26 juni 2010, 12:58:32 »
Ik vind het ook niet echt geslaagd, die jurk in de lijst! Inderdaad een beetje eng!

Mijn jurk hangt in de kledingzak aan de kast :wink: En inderdaad heb ik een miniversie op een paspopje staan, midden in de kamer, zodat iedereen die op bezoek komt hem direct ziet :) Ik ben er nog steeds erg blij mee! Ik wil mijn jurk NOOIT wegdoen, het is mijn jurk, uniek voor mij gemaakt, ik wil hem ook elk jaar op 19 december aandoen denk ik :) En later onze dochter erin hijsen, dat lijkt me ook wel tof :) Ik heb een paar jaar geleden tijdens een gala mijn moeders trouwjurk aangehad, dat was zo gaaf! (Ok, het was wel de jurk van haar tweede huwelijk, maar dan nog!)

Muisje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1169
  • Geslacht: Vrouw
  • Inactief op het forum.
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #48 Gepost op: 26 juni 2010, 13:05:54 »
Myne hangt momenteel in de garage  :ph34r:  en ik denk dat hij vanuit de garage richting zolder gaat... :rolleyes:

en dan misschien trash your dress.. :tongue:

ik vind de jurk in lijst ook eng, alsof sneeuwwitje pauze heeft, en de jurk is er gebleven.. ohja kan komen doordat ik alle 3d lijsten eng vind... foto's in 3dlijst vind ik ok zo naar: lijkt net alsof de persoon al in een kistje ligt.. :S

tot zover :tongue: mijn mening

tinkerbell1982

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #49 Gepost op: 28 juni 2010, 12:49:35 »
vraagje: hoe zit dat dan met gekregen jurken?
ik krijg de jurk bijvoorbeeld van mijn ouders en weet niet wat zij ervan vinden als ik hem weg zou doen
is toch een hoop geld geweest!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards