collapse

Auteur Topic: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?  (gelezen 65669 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CCBloom

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #50 Gepost op: 29 juni 2010, 08:43:03 »
eerst even bewaren, liefst bij je ouders in de kast zodat ie daar in de weg hangt...vinden ze het vast niet meer zo erg als je hem weg doet ;-)

ik heb een korte jurk, wel wit, maar geen echte trouwjurk...zou ik op een feestje met als thema wit gewoon aankunnen....

Pepper

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #51 Gepost op: 29 juni 2010, 08:53:24 »
uhm, wat denk je er van om dat dan gewoon met je ouders te overleggen, gewoon even peilen wat ze er van vinden? (just a thought). En ze weten toch dat ze dat ding voor 1 dag gekocht hebben, of ben ik nu weer de botte boer aan het uithangen?  :wink:

Fammie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 11941
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #52 Gepost op: 29 juni 2010, 09:31:52 »
Hier hangt de jurk na 3 jaar nog steeds op zolder. Af en toe kijk ik er wel eens naar maar heb hem nooit mee aangetrokken. Verkopen zal ik niet snel doen.

kim

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #53 Gepost op: 30 juni 2010, 07:30:33 »
Ik denk dat ik m ook niet zo snel zou verkopen. In de jurk heb je toch een speciale dag gehad. Denk niet dat ik dat zou kunnen...

Kippie

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #54 Gepost op: 30 juni 2010, 08:54:34 »
Vooral niet omdat je toch maar een fractie van het geld terug krijgt.
Ik heb mijn jurk gekregen en er is geen haar op mijn hoofd die verkopen maar overweegt. Vind haar zo mooi en heb zo'n mooie herinneringen aan haar. Dat is het geld wat je er voor krijgt niet waard.

melis

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #55 Gepost op: 30 juni 2010, 09:55:10 »
Mijn jurk probeer ik te verkopen straks maar hij hang zeker niet in de weg.
De jurk van es probeer ik samen te verkopen gaat dat niet dan blijf hij in ons bezit en krijg de looppop hem aan.

Nienke82

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #56 Gepost op: 30 juni 2010, 10:29:17 »
hoi,

ik ga mijn jurk bewaren. Ik heb hem gekregen en al mag ik hem van mijn moeder ook wel verkopen als ik dat wil.. denk ik niet dat ik dat ga doen

gr

kattekliek

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #57 Gepost op: 30 juni 2010, 10:57:23 »
Vooral niet omdat je toch maar een fractie van het geld terug krijgt.
Behalve als je 'm zelf tweedehands hebt gekocht :wink:

Maar ik denk dat ik 'm niet verkoop. Als we kinderen krijgen (ik hoop het! :)), zouden we er een doopjurkje van kunnen laten maken. Nog maar eens zien t.z.t.
« Laatst bewerkt op: 30 juni 2010, 10:58:12 door kattekliek »

CCBloom

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #58 Gepost op: 30 juni 2010, 16:22:40 »
Mijn jurk probeer ik te verkopen straks maar hij hang zeker niet in de weg.
De jurk van es probeer ik samen te verkopen gaat dat niet dan blijf hij in ons bezit en krijg de looppop hem aan.


wat is een looppop?

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #59 Gepost op: 30 juni 2010, 16:31:01 »
Ieeeh, die doodskist! :blink: (jurk-lijst)

CC, ik ken alleen looppoppen (grote enge poppen die aan je hand mee kunnen lopen) van maximaal een meter hoog, dus ik vraag het me ook af!!

« Laatst bewerkt op: 30 juni 2010, 16:37:35 door Inx »

Muisje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1169
  • Geslacht: Vrouw
  • Inactief op het forum.
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #60 Gepost op: 30 juni 2010, 16:36:19 »
es is volgens mij de dochter van Melis :wink:

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #61 Gepost op: 30 juni 2010, 16:37:05 »
Aaah, ik lees weer de helft :laugh: Sorry, niet echt helder vandaag. Dan moet het jurkje wel passen bij een looppop. :laugh:

@nniek

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1927
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #62 Gepost op: 1 juli 2010, 10:38:36 »
Ik heb de jurk op een paspop in de gang boven staan. Krijg er altijd leuke reacties op en zo zie ik de jurk elke dag!
Verder ga ik (als ik ben bevallen en weer in de juk pas... :rolleyes: ) nog een keer een fotosessie met mijn zusje doen. allebei in onze trouwjurk...

Yvonne1978

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #63 Gepost op: 5 juli 2010, 11:53:35 »
Ik heb een korte trouwjurk en wil hem zeker bewaren. Ik zit er zelfs aan te denken om hem iets te vermaken zodat ik een mooie avondjurk heb. Weten jullie of je een trouwjurk in een andere kleur kunt laten verven? Hebben jullie trouwens nog leuke ideeën?

chrisjes

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #64 Gepost op: 5 juli 2010, 12:00:23 »
Ik zou het eens gaan navragen bij een coupeuse, want het is een prima jurk voor feestjes als je die bv rood zou kunnen laten verfen :)

Marry24

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #65 Gepost op: 5 juli 2010, 12:55:42 »
Leuk idee :biggrin:  Het is wel mogelijk om kleding enzo te verven maar geen idee wat het met je werkje op je jurk doet. Als dat bv kant is dan wordt dat misschien veel roder. Zou het eens navragen bij een coupeuse

lydia

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #66 Gepost op: 5 juli 2010, 21:49:02 »
mn moeder was zo dun toen ze trouwde; volgens mij heb ik nooit in haar jurk gepast.. zij heeft m altijd bewaard en spijt gehad dat ze'm niet heeft laten stomen. ik kan m ook niet weg doen. ik heb m gekregen, anders zou ik er misschien nog over na hebben gedacht.
de top hoop ik volgend jaar nog aan te kunnen op een spijkerbroek oid; is gelijk een mooi streefgewicht (oei, had echt helemaal naar mn trouwdag toe-gelijnd, wat betekend dat die after-trouw taart, de hartjessnoepjes die door ons huis lagen etc.. er toch echt weer af moeten..)
« Laatst bewerkt op: 5 juli 2010, 21:49:21 door lydia »

melis

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #67 Gepost op: 6 juli 2010, 10:53:38 »
Mijn jurk probeer ik te verkopen straks maar hij hang zeker niet in de weg.
De jurk van es probeer ik samen te verkopen gaat dat niet dan blijf hij in ons bezit en krijg de looppop hem aan.


wat is een looppop?


Een pop die ongeveer 1meter is, en die als je hem goed vast hou meeloop aan de hand van je kind.
Je heb ze in verschillende uitvoeringen.
« Laatst bewerkt op: 6 juli 2010, 10:53:50 door melis »

mrs-to-be

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #68 Gepost op: 8 juli 2010, 18:24:04 »
Wat een gaaf idee om de sluier te gebruiken voor het bekleden van het trouwalbum, dát idee ga ik onthouden (ookal heb ik geen sluier; ik vond de sleep van mijn jurk te lang dus daar gaat een stuk vanaf, en daar kan ik misschien ook wel wat leuks mee doen - al denk ik er ook over om hiervan een klein tasje te maken waar ik tutteltjes in kan meenemen tijdens de trouwdag)! Ook het idee om van (een deel van) de jurk een wiegje te bekleden vind ik een mooi idee. We hebben het oude wiegje waar mijn vader en zijn broers&zus, mijn zus&ik en ook een aantal nichtjes en neefjes in hebben gelegen als baby, en het zou me niets verbazen dat die tegen de tijd dat wij aan kids beginnen best wel een nieuwe bekleding zou kunnen gebruiken. :)

Maar, eigenlijk had ik half en half bedacht dat ik ging proberen mijn jurk te verkopen. Was een idee van mijn moeder, ik vond het wel een beetje een gek idee zeker omdat ik de jurk cadeau krijg (van mijn moeder) en ik zei al dat áls ik 'm zou verkopen zij de centjes terug zou krijgen, maar daar wilde ze niets van weten. Bewaren vond ze zonde van de ruimte!  :rolleyes: Op zich vind ik het best wel jammer om afstand te doen van 'mijn jurk' maar tegelijkertijd heb ik geloof ik ook niet de behoefte hem eindeloos te bewaren. En vind ik het wel ook een leuk idee dat ik er iemand anders wellicht een plezier mee kan doen. Trouwjurken zijn tenslotte niet goedkoop, en niet iedereen heeft hier veel centjes voor. Al geef ik toe dat het idee om iets anders moois te maken met de stof van mijn trouwjurk me ook wel erg aanspreekt, en met stukken eruit geknipt is ie niet meer echt geschikt voor de verkoop ;-)

Maar goed, eerst ZELF er maar eens in trouwen ;-) En dan zien we daarna wel weer verder. Mijn schoenen hou ik sowieso, altijd handig om een paar nette witte schoentjes te hebben voor bij een gelegenheidsjurk of zomerjurkjes als je op net moet. En de lingerie, denk dat mijn lief daar ook best nog wel een keertje naar wil kijken ;-)

Oh WOW!! Op die manier blijft er welkelijk weinig over van je trouwjurk maar wat een ontzettend gave foto! (lijkt me wel eng trouwens, je jurk in de fik steken met jezelf erin!)

Melissie

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #69 Gepost op: 19 juli 2010, 22:18:46 »
Mijn jurk ligt nu nog in een kledingzak onderin mijn kast. Af en toe doe ik m even aan, haha. En dan begint manlief me meteen uit te lachen, die ziet er totaal het nut niet van in.... :tongue:

Mijn moeder heeft een paspop voor me gekocht en die neemt ze in september mee als ze hierheen komt. Dus vanaf dan komt mijn jurk op een paspop, waarschijnlijk in de slaapkamer, te staan.

Even een vraagje voor Hakkie: waar heb jij de mini-versie van jouw jurk laten maken? Ik ben al tijden op zoek naar zoiets!

11-06-2010

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4741
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #70 Gepost op: 19 juli 2010, 22:26:08 »
Die mini versie van de jurk van Hakkie is gemaakt door Anastasi :)

Han

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #71 Gepost op: 22 juli 2010, 12:14:17 »
Tja, ik ben er zwanger in getrouwd dus een unieke maat en lastig verkoopbaar denk ik...
maar heb geen ruimte om hem te bewaren..
dus wil hem toch graag op MP zetten... maar moet ik hem dan eerst laten stomen (stoomkosten zouden 89 euro bedragen?)? er zit wel kleine vlek op en onderkant is ook vies..

of toch naar een winkel brengen die er iets mee kan?
het is zo'n mooie jurk en mooie dure stof..

xsnienke

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #72 Gepost op: 23 juli 2010, 17:21:28 »
Ik wil van mijn jurk een coctail jurk laten maken, dus de lengte verkorte. Misschien ook verven naar blauw maar weet niet of dat kan en mooi is.
Verkopen vind ik niks omdat de jurk zoveel waarde voor mij heeft zoals meerdere op dit forum.
Misschien alleen de top houden, kan ook nog denk ik?

Willeke

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #73 Gepost op: 26 juli 2010, 08:03:22 »
Ik laat mijn jurk ook vermaken tot coctailjurk. En ga de jurk en de schoenen zwart laten verven. De jurk is op dit moment nog wit en de schoenen rood. Volgens de bruidszaak waar ik de jurk heb gekocht is het geen probleem om de jurk te verven. Wel krijg je een kleurverschil te zien als je kant in je jurk hebt, dat wordt iets donkerder dan de rest.

Nathalie28

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #74 Gepost op: 25 mei 2012, 08:35:22 »
Dames,

Als je een dochter hebt, zou je misschien je bruidsjurk willen bewaren om aan haar te laten zien. Sommigen vermaken hun bruidsjurk voor hunzelf of als doopjurk. Verkopen is een optie, maar zelf heb ik helaas geen succes (kan wel een zakcentje gebruiken en heb mijn bruidsjurk op het trouwforum te koop staan en op MP).
Mocht ik mijn bruidsjurk niet snel verkopen dan heb ik besloten het te doneren aan een goede doel, want voor altijd in de kast bewaren vind ik zonde (hoe lang heb jij je bruidsjurk in je kast hangen?).

Hieronder een aantal goede doelen:

http://www.dinkakids.com/​steun-dinka/​inzameling-trouwjurken
http://​gratistrouwjurken.webklik.nl/​page/startpagina
http://www.legerdesheils.nl/​donatie-van-trouwjaponnen-werel​dwijd
http://​www.movedforallnations.org/​index.php/mfan-partner/​partner-newsflash/​227-voorwoord-ter-bemoediging-v​an-rudi?showall&start=8
http://​www.funvalleymaastricht.nl/​default.aspx?id=449&template=al​gemeen.htm&sc=5

Misschien heb je er niet over nagedacht en vind je dit een goed idee of heb je zelf nog een ander idee. In ieder geval bedankt voor het lezen van mijn bericht.

Groetjes, Nathalie

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards