collapse

Auteur Topic: Een Jaar Eerder Trouwen!  (gelezen 3554 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Elles

  • Gast
Een Jaar Eerder Trouwen!
« Gepost op: 23 augustus 2008, 23:36:10 »
Ik ben zo blij!!

Dankzij mijn lieve schoonvader to be kunnen we een jaar eerder trouwen! Is een heel verhaal, maar het komt erop neer dat we een eenmalige schenking van hem krijgen, en hij ervoor zorgt dat we het eind van dit jaar hebben zodat we al in 2009 kunnen trouwen i.p.v. 2010! We hoeven dus niet meer te sparen!!

Vind het wel heel fijn dat we eerder kunnen trouwen, want mijn schoonvader to be heeft kanker, en we weten niet hoelang hij nog blijft leven. Op deze manier hopen we toch dat hij er volgend jaar nog bij kan zijn!

Als het goed is krijgen we a.s. week de offerte binnen van onze locatie in Scheveningen, en dan kunnen we het ook vast gaan leggen.

We hopen nu op 20 juni 2009 te kunnen trouwen, maar dat is nog even afwachten omdat het niet zeker was of de locatie dan nog beschikbaar was. Maar het wordt sowieso juni 2009!

Susan

  • Gast
Een Jaar Eerder Trouwen!
« Reactie #1 Gepost op: 24 augustus 2008, 08:18:47 »
Kan me je blijdschap heel goed voorstellen!!!! HEt is sowieso heerlijk dat als je de keuze hebt gemaakt met elkaar te trouwen, dat dat dan niet nog jaren duurt. En nu is het dubbel mooi omdat je schoonvader er dan hopelijk ook nog bij kan zijn!

K en P

  • Gast
Een Jaar Eerder Trouwen!
« Reactie #2 Gepost op: 24 augustus 2008, 12:44:44 »
Gaaf zeg  :biggrin:

En hou er wel rekening mee dat je niet zomaar meer kan trouwen wanneer je geregistreerd partnerschap hebt.
Neem aan dat je daar wel bekend mee bent?

12 september grote dag

  • Gast
Een Jaar Eerder Trouwen!
« Reactie #3 Gepost op: 24 augustus 2008, 14:44:22 »
[quote name=\'K en P\' post=\'176213\' date=\'24 August 2008, 12:44\']Gaaf zeg  :biggrin:

En hou er wel rekening mee dat je niet zomaar meer kan trouwen wanneer je geregistreerd partnerschap hebt.
Neem aan dat je daar wel bekend mee bent?[/quote]

Wij hebben ook geregisteerd partnerschap, dit was toen wegens praktische redenen (een eventuele emigratie naar de zon)
En over minder dan 3 weken gaan wij trouwen.
Dit is geen probleem! en heeft ook geen problemen opgeleverd! het enige verschil is dat je getuigen op een apart papier moeten tekenen en niet in het trouwboekje

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Een Jaar Eerder Trouwen!
« Reactie #4 Gepost op: 24 augustus 2008, 15:38:59 »
Geweldig toch. Lekker hoor effe genieten en dan trouwen

Elles

  • Gast
Een Jaar Eerder Trouwen!
« Reactie #5 Gepost op: 24 augustus 2008, 17:27:36 »
Ja wat ik had begrepen was dat je alleen in de plaats kunt trouwen waar je ook je partnerschap geregistreerd hebt. Daarom gaan we gewoon 's ochtends naar het gemeentehuis hier in Emmen, en dan daarna door naar Scheveningen waar we het feest houden. We gaan zelfs iets van een ceremonie doen op het strand!

12 september grote dag

  • Gast
Een Jaar Eerder Trouwen!
« Reactie #6 Gepost op: 24 augustus 2008, 17:52:00 »
Wij hebben GP gedaan in Den haag en gaan nu trouwen in Ede
Wij hadden het ook van mensen gehoord, maar in beide gemeentes hebben we hier niks over gehoord.
Niemand die ons ergens naar vroeg! Wel moesten we in Den haag het uitreksel halen van het GP om hier in ondertrouw te kunnen gaan.
Dus eigenlijk hetzelfde idee als met je geboorte uitreksel

(misschien dat dit per gemeente verschild, maar lijkt me dat zoiets landelijk hetzelfde is, maar goed dat weet ik dus niet)

Elles

  • Gast
Een Jaar Eerder Trouwen!
« Reactie #7 Gepost op: 24 augustus 2008, 19:12:32 »
Hmm dat is dan nog wel iets wat we even kunnen navragen. Want opzich vinden we het niet erg om het zonder ambtenaar te doen, omdat we graag op het strand willen trouwen, wat helaas niet meer mag. Maar het is misschien wel net zo makkelijk als we in Scheveningen naar het gemeentehuis kunnen om het daar om te laten zetten.

12 september grote dag

  • Gast
Een Jaar Eerder Trouwen!
« Reactie #8 Gepost op: 25 augustus 2008, 09:37:34 »
[quote name=\'Elles\' post=\'176257\' date=\'24 August 2008, 19:12\']Hmm dat is dan nog wel iets wat we even kunnen navragen. Want opzich vinden we het niet erg om het zonder ambtenaar te doen, omdat we graag op het strand willen trouwen, wat helaas niet meer mag. Maar het is misschien wel net zo makkelijk als we in Scheveningen naar het gemeentehuis kunnen om het daar om te laten zetten.[/quote]

Ja wij doen het compleet met ceremonie erbij omdat dit voor ons pas het echte trouwen is en ook voor de gasten.
Volgens mij moet het dan geen probleem zijn om het in Scheveningen te doen en anders doe je het gewoon op het stadhuis in Den haag (is nog geen 10 minuten rijden vanaf de meeste stadsdeel kantoren) alleen moet je er geloof ik alsnog getuigen bij hebben (was bij ons sowieso) , maar je kunt ze natuurlijk ook van het gemeentehuis 'huren'.
Als je daar je gasten niet bij (wil) heb(ben) dan kun je een soort van nep ceremonie houden op het strand, want je mag daar toch alleen niet officieel trouwen?
Ik zou het alleen wel even bij je eigen gemeente navragen, want mijn ervaring in Den haag is dat ze niet helemaal slim zijn aan de telefoon,
toen wij onze papieren opvroegen om hier te kunnen trouwen hebben ze zelfs de verkeerde akte opgestuurd (van compleet onbekende mensen van een jaar of 40 ouder dan wij)

succes en ben benieuwd of het gaaat lukken

Elles

  • Gast
Een Jaar Eerder Trouwen!
« Reactie #9 Gepost op: 25 augustus 2008, 09:46:21 »
Ik zal idd eens gaan bellen met de gemeentes om te vragen hoe het zit. Ook even vragen of de getuigen dan idd nog moeten tekenen of niet, want dat wordt nog een beetje lastig haha. Voor mij niet gelukkig maar mijn vriend heeft geen contact meer met de getuige die ons geregistreerd partnerschap ondertekend heeft. Zou je dat nog kunnen wijzigen?

We willen graag op het strand trouwen, en aangezien dat helaas niet meer mag is het op deze manier gewoon makkelijker voor ons. Gewoon 's ochtends naar het gemeente huis en dan op het strand een 'nep' ceremonie houden.

iris&sander

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1994
  • Geslacht: Vrouw
    • http://pluizebeesjes.bruiloftsite.nl/
Een Jaar Eerder Trouwen!
« Reactie #10 Gepost op: 25 augustus 2008, 10:02:42 »
[color=\"#6600CC\"]Hoewel de reden niet direct tot vreugde brengt (je schoonvader die ziek is), is het wel supergaaf dat je een jaar eerder kan gaan trouwen!!!
:biggrin:[/color]

12 september grote dag

  • Gast
Een Jaar Eerder Trouwen!
« Reactie #11 Gepost op: 25 augustus 2008, 10:06:34 »
het is geen probleem om andere getuigen te hebben, dat is in ons geval namelijk ook zo.

Elles

  • Gast
Een Jaar Eerder Trouwen!
« Reactie #12 Gepost op: 2 september 2008, 12:23:26 »
Vandaag de bevestiging gekregen dat op 20 juni 2009 de locatie nog beschikbaar is, dus dat wordt dan onze trouwdatum!!

miepie1984

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1745
  • Geslacht: Vrouw
Een Jaar Eerder Trouwen!
« Reactie #13 Gepost op: 2 september 2008, 14:16:42 »
fijn gefeliciteerd !! geniet van alles voorbereidingen ! aan het strand "trouwen" is erg mooi. wij gaan daar onze trouwfoto's maken.. maar wij gaan dan naar zeeland en dan waarschijnlijk renesse.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards