collapse

Auteur Topic: Ik Gisteren, Mijn Lief Vandaag...  (gelezen 5992 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Ik Gisteren, Mijn Lief Vandaag...
« Gepost op: 24 augustus 2008, 09:44:10 »
Gisteren was, zoals ik al dacht, mijn vrijgezellenfeest. Wij hadden verwacht dat we wel tegelijk aan de beurt zouden zijn, omdat iedereen die ons kent weet dat we zo ongeveer met elkaar vergroeid zijn, maar helaas.... Dus gisteren zat mijn lief alleen thuis te balen, en vandaag ik :sad:
Ik heb een leuke dag gehad, maar wel met een behoorlijke schaduw over de dag omdat ik wist dat Vin thuis zat...

We zijn eerst in Delft bonbons gaan maken, daarna wezen boerengolfen (niet helemaal mijn ding, maar wel gezellig), en de dag eindigde met een bbq bij onze ceremoniemeester thuis. Het was gezellig, maar zoals gezegd; minpuntje dat we niet op dezelfde dag mochten...

(ja, wij zijn echt té klef :biggrin:)

debby82

  • Gast
Ik Gisteren, Mijn Lief Vandaag...
« Reactie #1 Gepost op: 24 augustus 2008, 09:48:05 »
Klinkt als een geslaagd feestje. Bij ons was het ook niet op dezelde dag en ik zat gisteren ook alleen thuis (hij moest vrijdag avond werken). Ik heb er geen probleem mee en ik zou er zeker niet mee bezig zijn tijdens zo een feestje. Doen jullie nooit iets zonder elkaar dan met vrienden dan? En je hoeft toch niet te gaan zitten balen? Bel je vriendinnen op, ga lekker met ze lunchen of huur een leuke film. Alleen thuis zijn, is af en toe heerlijk!
« Laatst bewerkt op: 24 augustus 2008, 09:49:59 door debby82 »

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Ik Gisteren, Mijn Lief Vandaag...
« Reactie #2 Gepost op: 24 augustus 2008, 09:53:58 »
[quote name=\'debby82\' post=\'176175\' date=\'24 August 2008, 09:48\']Klinkt als een geslaagd feestje. Bij ons was het ook niet op dezelde dag en ik zat gisteren ook alleen thuis (hij moest vrijdag avond werken). Ik heb er geen probleem mee en ik zou er zeker niet mee bezig zijn tijdens zo een feestje. Doen jullie nooit iets zonder elkaar dan met vrienden dan? En je hoeft toch niet te gaan zitten balen? Bel je vriendinnen op, ga lekker met ze lunchen of huur een leuke film. Alleen thuis zijn, is af en toe heerlijk![/quote]

Tuurljk doen we ook wel eens dingen los van elkaar, maar das dan hooguit een avondje of zo... Nu zijn het gewoon 2 hele dagen..!!! Daar baal ik echt flink van. Vin is een keer een weekend weggeweest ivm Formule 1, en daarna hebben we afgesproken dat we dát niet meer doen... Vinden we gewoon allebei écht niet leuk.
Ik heb gisteren al iets met mijn vriendinnen gedaan, en had me verheugd op een leuke, rustige dag met mijn as. Dat gaat nu dus niet door, maar ik hoop wel dat hij een leuke dag heeft. Ik zal hem er ook niet mee lastig vallen nu, maar ik baal wel. Kan er ook niets aan doen. :biggrin:

debby82

  • Gast
Ik Gisteren, Mijn Lief Vandaag...
« Reactie #3 Gepost op: 24 augustus 2008, 09:59:07 »
Het komt waarschijnlijk omdat ik het gewend ben. Vriendlief werkt in de horeca en we hebben wel eens een maand gehad dat we maar 1 dag samen vrij waren. Tuurlijk spraken we elkaar wel maar geen hele dag. Ik vind het zo heerlijk om mijn eigen ding te doen en thuis te zijn en ik kan me echt mega verheugen op een dagje samen vrij. Sinds kort is hij elke zondag vrij, heerlijk! Een heel weekend ken ik niet eens dat is echt een jaar ofzo geleden. Als we een poosje heel veel samen zijn geweest kan ik extra genieten van het alleen zijn. Maar ja, misschien ben ik gek hihi. Mijn vriendje ligt nog te slapen en het liefst zou ik hem wakker maken want ik ben zo benieuwd naar de verhalen,maar ja ik wacht nog maar ff....

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Ik Gisteren, Mijn Lief Vandaag...
« Reactie #4 Gepost op: 24 augustus 2008, 10:05:55 »
[quote name=\'debby82\' post=\'176183\' date=\'24 August 2008, 09:59\']Als we een poosje heel veel samen zijn geweest kan ik extra genieten van het alleen zijn. Maar ja, misschien ben ik gek hihi.[/quote]
Nou, wij zijn wel heel erg het andere uiterste, hoor... Bij ons is het eigenlijk zo dat hoe meer we samen zijn, hoe meer we samen wíllen zijn, hahaha! Als we op vakantie zijn geweest, hebben we allebei héél veel moeite met het feit dat we weer moeten gaan werken, en elkaar dan niet meer de hele dag zien... Liefst zouden we dag in, dag uit non-stop bij elkaar zijn. Echt heeeeeeeeeeel erg, dus :)
Ik dacht vroeger altijd over mensen die zo waren als wij zijn dat dat uit onzekerheid voortkwam of zo, maar dat is niet eens zo. We genieten gewoon enorm van elkaars gezelschap, en hebben elkaar ook altijd wat te vertellen... Ik vind het gewoon minder gezellig als hij te lang niet in de buurt is :biggrin:
Aan de ene kant een beetje sneu misschien, maar voor ons voelt het goed.

debby82

  • Gast
Ik Gisteren, Mijn Lief Vandaag...
« Reactie #5 Gepost op: 24 augustus 2008, 10:16:31 »
haha als jullie je er allebeik goed bij voelen! Na een vakantie vind ik het ook altijd wel moeilijk dat we elkaar minder gaan zien. Maar als we door de weeks samen zijn dan ga ik niet een hele avond achter de pc zitten ofzo, of de hele avond voor de buis hangen of bellen met vriendinnen, omdat ik dat zonde vind van onze tijd. Dus als hij dan weer moet werken dan kan ik weer van alles doen. Er is een tijd geweest dat ik het er wel moeilijk mee had. Vooral als we elkaar echt lang elke keer maar een uurtje hadden gezien. Dan werd ik echt jaloers als ik op zaterdag mensen samen zag shoppen enzo. Echt heel slecht. En dan hadden we net een leuke dag moest hij om 4 uur al weer weg... dus nu heeft hij tegen zijn baas gezegd dat hij op zondag niet meer wil werken en dat mocht ook nog. (Evenementen daar gelaten). Het voelt al heel erg luxe...

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Ik Gisteren, Mijn Lief Vandaag...
« Reactie #6 Gepost op: 24 augustus 2008, 10:23:07 »
Gelukkig zijn mensen flexibel :) Je past je uiteindelijk altijd wel aan aan de omstandigheden. Als Vincent voor zijn werk vaker van huis zou zijn, zou ik het zeker niet leuk vinden, maar ik denk dat ook ik eraan zou wennen :biggrin: Ben alleen maar blij dat we toch gewoon zoveel samen kunnen zijn.
Hij werkt nu zo'n beetje om de week op zaterdagochtend; dat kan ik hebben, maar ben heeeel blij dat het niet de hele dag is :) Nu kunnen we nog steeds wat leuks doen op zaterdagmiddag, hihi!

Juni

  • Gast
Ik Gisteren, Mijn Lief Vandaag...
« Reactie #7 Gepost op: 24 augustus 2008, 10:39:17 »
Jeetje ik kan me dat echt niet voorstellen, ik ben echt een 'loner' (altijd geweest) en kan er echt van genieten als mijn vriend eens weg is :blush: Laatst ging hij met mijn vader en nog een paar mensen een week naar Frankrijk, ik heb me prima vermaakt. Jammer dat het je feeststemming toch beïnvloedt heeft. Maar hij heeft vast een hartstikke leuke dag. Kun je er straks lekker samen over kletsen toch?

debby82

  • Gast
Ik Gisteren, Mijn Lief Vandaag...
« Reactie #8 Gepost op: 24 augustus 2008, 11:29:18 »
nou ik moet er niet aan denken dat hij mee zou gaan als ik naar mijn vriendin toe ga. Dan kunnen we niet ongestoord kletsen. Ik kan me voorstellen dat zij niet alles verteld als Reno erbij is... en soms wil ik ook wel een beetje over hem roddelen hihi. Hij gaat ook wel eens met een vriend uit eten en daar wil ik niet eens bij zijn. Alleen maar loos geouwehoer over voetbal etc. Hij gaat nu van de week wel borrelen met een oud klasgenoot die hij al heel lang niet heeft gezien. (het is een vrouw) dit vind ik minder leuk, maar ja ik vertrouw hem 100%

Sylvia en Andre

  • Gast
Ik Gisteren, Mijn Lief Vandaag...
« Reactie #9 Gepost op: 24 augustus 2008, 11:41:56 »
Syl en ik zijn echt stapelgek op elkaar, maar beide moeten er toch niet aan denken om altijd mar bij elkaar te zijn. Het zal er ongetwijfeld mee te maken hebben met het feit dat wij al zo ontzettend lang samen zijn. Niet dat we op elkaar zijn uitgekeken, integendeel, maar wij vinden het allebei ook heerlijk om dingen alleen te doen. Wij hebben beide een passie voor fotografie, en gaan vaak samen op pad om foto's te maken. Ikzelf ben helemaal gek van Formule-1 en mijn broer ook. Wij gaan dan samen heerlijk een hele dag (Mijn broer en ik dus) naar een Formule 1 evenement. Syl heeft hier geen enkele moeite mee en ze vermaakt zich prima in haar eentje. (of ze gaat met een vriendin ook wat leuks doen)

Syl houd erg van kunstmarkten en is vreselijk creatief, en gaat vaak met en tante van haar een hele dag marken en gallery's bezoeken. Ik vermaak me dan ook prima in mijn eentje. Ik houd erg van Films kijken en op zo'n dag dat ik alleen ben kijk ik met gemak een stuk of 6 films. Heerlijk onderuitgezakt, onze katjes in de buurt, bammetje eten tussendoor. Syl gaat ook altijd (nou na, heel vaak) op zondagmiddag en zodagavond naar haar vader, ik verheug me vaak echt op zo'n middag en avond lekker alleen te zijn.

Ik moet wel eerlijk toegeven dat Syl er wel heel veel moeite mee heeft als ik een paar dagen weg zou gaan. Alleen in dat grote waterbed, dat vind ze echt helemaal niks. Ik ben 2 keer een hele week met mijn broer naar Indianapolis (amerika) geweest en dat vond ze niet echt leuk. Vooral de eerste keer. Ik wist dat ze er moeite mee zou hebben, en heb dus eerst alles geboekt, en een paar weken van te voren gezegd dat ik er "even een paar dagen tussenuit ging"  Dat was niet zo'n handige set, en toen hebben we voor het eerst in 20 jaar echt een paar dagen bonje gehad. Ze was niet boos omdat ik graag een weekje naar Amerika wilde, (had ik dat maar geweten) maar ze was wel boos omdat ik het niet van te voren met haar had besproken, en terecht natuurlijk. De 2e keer (4 jaar later) heb ik het toch wel eerst besproken. En gelukkig zonder bonje deze keer. Ze vond het wel weer verschrikkelijk dat ze een paar dagen alleen was, maar natuurlijk gunde ze me die week van harte.

Nu zal dat niet zo makkelijk meer gaan, want ik ben sinds 2 jaar 's nachts afhankelijk van een beademingsmachine en die neem je niet zo makkelijk mee, het kan wel, en mag ook wel, maar is organisatorisch een heel gedoe, zeker als er een vliegreis bij komt.

Concreet, hebben wij dus een relatie van, vooral veel samen zijn en samen leuke dingen ondernemen, maar vooral ook elkaar lekker vrij laten en ook lekker alleen leuke dingen gaan doen. Ik heb echt het gevoel dat dit toch echt dat dit het beste medicijn is voor een goede relatie hebben en vooral te houden. Het feit dat wij al zolang bij elkaar zijn en nog lang niet op elkaar zijn uitgekeken is daar geloof ik best wel een goed bewijs van.
« Laatst bewerkt op: 24 augustus 2008, 11:46:55 door Sylvia en Andre »

12 september grote dag

  • Gast
Ik Gisteren, Mijn Lief Vandaag...
« Reactie #10 Gepost op: 24 augustus 2008, 11:43:20 »
Zo zie je maar weer dat iedereen verschillend in een relatie staat.
En dat is maar goed ook, want anders zou de wereld er door ieders ogen hetzelfde uitzien.

Wij hebben onze vrijgezelledag/ avond wel op dezelfde dag (dit door de ons werk en dat we het graag een week van te voren deden, we hebben dan al vakantie namelijk)
Zoals het er nu uit ziet moet ik een paar uur eerder ergens zijn en mijn vriend dus later op de dag, wel hebben we aangegeven dat we aan het einde van de avond met de hele groep samen in de kroeg willen eindigen. En als dat niet geregeld wordt door de andere dan regelen we dat zelf wel haha
Nee, we vinden het leuk om dan samen te eidigen om me de hele groep 'afscheid' te nemen van ons ongetrouwde leven. Al zal er daarna vrijwel niks veranderen, totdat we willen starten aan een nieuwe fase in ons leven....

Wij doen ook niet echt vaak aan apart van elkaar stappen, omdat wij een vaste groep met vrienden hebben en wij met z'n allen liever in ons vaste kroeg zitten.
Daar kennen we iedereen en hebben we het weer elke keer na onze zin. Zouden we apart van elkaar gaan, komen we elkaar dus daar tegen
Wij gaan ook niet enorm stappen in een discotheek ofzo, hoe jong wij misschien ook zijn, wij zijn in ons leven nu al beland in het liever in de kroeg zitten.
Onze vriendengroep denk er ook zo over, we hebben ook een aantal kleine kinderen in de groep zitten dus dan wordt het al anders
En bij elkaar thuis zitten vinden we ook prima, lekker hapje en drankje erbij vinden wij net zo leuk als uren in de kroeg zitten.

12 september grote dag

  • Gast
Ik Gisteren, Mijn Lief Vandaag...
« Reactie #11 Gepost op: 24 augustus 2008, 12:00:25 »
zoals het nu is zitten wij om de week in de kroeg. En dat is dan geen kroeg met keiharde muziek, maar daar kun je normaal aan tafeltje en de bar zitten en praten zonder te moeten schreeuwen om elkaar te verstaan. Sterker nog, je moet goed luisteren welk liedje er gedraaid wordt.

Wij hebben een gescheiden vriend en daarom dus om de week, de andere week heeft hij zijn dochter. en dan komen ze samen op zondag middag even een uurtje op de koffie
Zo is het voor ons perfect. De kroeg avonden duren ook geen hele nachten, na twee uurtje hebben we het wel gehad en dan is het meestal nog geen 1 uur

Vinden het heerlijk zoals het nu is

debby82

  • Gast
Ik Gisteren, Mijn Lief Vandaag...
« Reactie #12 Gepost op: 24 augustus 2008, 12:27:29 »
ik word altijd wel een beetje kriegel van mensen die te erg aan elkaar vastgeplakt zitten. Niet persoonlijk bedoelt trouwens. Mijn zusje is ook zo en die sleept haar vriend altijd overal mee naar toe. Kan nooit eens gezellig met haar gaan winkelen ofzo (ze woont ver) en als we dat wel doen wil ze niet blijven slapen want ze moet naar vriendlief toe. Ze deed ook heel moeilijk om de dag voor de bruiloft bij mij te slapen en haar vriend niet. Nou ik hoef die gozer niet overal bij te hebben... ik vind hem heel aardig maar ik denk vaak... man kan je niet even zelf vermaken...

Dit is trouwens geen aanval op wie dan ook, meer een ervaring van mij.

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Ik Gisteren, Mijn Lief Vandaag...
« Reactie #13 Gepost op: 24 augustus 2008, 12:28:13 »
Bij ons is het dus zoals André zijn relatie met Sylvia beschrijft: liefst lekker veel samen, maar ook ruimte voor je eigen dingen. Ik hoef ook niet mee als Vin met zijn vrienden gaat motorrijden, hoor!! Ja, als ze het leuk vinden wil ik best een keer mee, maar voorlopig is dat echt zijn hobby, dus blijf ik lekker thuis :)
Mijn punt nu is dat we elkaar dit weekend gewoon zo goed als niet zien, en dat vind ik wel echt balen. Wil toch altijd wel graag 1 dagje samen hebben (zelfs als we dan op visite gaan of zo, maar dan zien we elkaar tenminste).
Als het goed is gaat hij binnenkort met een vriend een weekend weg (verre motorrit). Zou liegen als ik zei dat ik me daar op verheug, maar ik gun het hem wel heel erg... Dat zal nou liefde zijn, denk ik :biggrin:

Susan

  • Gast
Ik Gisteren, Mijn Lief Vandaag...
« Reactie #14 Gepost op: 26 augustus 2008, 20:03:34 »
Grappig, de verschillen in dit topic. WIj hangen er echt tussenin volgens mij. Aan de ene kant zijn wij onafscheidelijk, en zou ik het bijvoorbeeld heerlijk vinden als we onze vrijgezellendag samen zouden hebben. We gaan ook veel samen uit, naar het theater, concerten etc.
Aan de andere kant laten wij elkaar heel vrij. Ik ga eigenlijk altijd alleen naar vriendinnen en hij is vanavond bijvoorbeeld met een vriend op stap, en spreekt met zijn vrienden ook vaak zonder mij af. Ook gaat hij graag naar de voetbal, terwijl ik daar niets om geef. MAar ik kan er dan echt van genieten het huis even voor mezelf te hebben, en zit zeker niet te wachten totdat hij thuis komt.

HEt is allemaal wel losser geworden sinds we kinderen hebben. Voorheen waren we wel 'kleffer', al klinkt dat woord veel negatiever dan ik het bedoel. Maar toen was het ook veel makkelijker om alles samen te doen, nu moeten we daar oppas voor regelen :wink: Maar ik vind zoals we het nu doen echt perfect. We hebben allebei onze eigen dingen, maar genieten ook echt heel veel samen van dingen.

CCBloom

  • Gast
Ik Gisteren, Mijn Lief Vandaag...
« Reactie #15 Gepost op: 20 mei 2009, 11:32:08 »
Wij zitten ertussenin met extremen zeg maar... Hij is weleens drie weken naar Bolivia gegaan met zijn jaarclub en ik ben al twee keer drie weken naar Amerika gegaan naar een vriendin, dus het kan allemaal. Wel plannen we bijvoorbeeld sporten zovell mogelijk tegelijkertijd. As weekend heb ik vrijgezellenfeest en is hij gewoon thuis en hij heeft vast binnenkort ook een vrijgezellenweekend (heeft een paar dagen geleden zijn tweede getuige gevraagd dus zal nog wel ff duren) Voor vrijgezellen wil ik best een weekendje alleen zijn...

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards