collapse

Auteur Topic: Volwassen Bruidsmeisjes  (gelezen 20457 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*Ruby*

  • Gast
Volwassen Bruidsmeisjes
« Gepost op: 28 augustus 2008, 16:14:38 »
Wij hebben een combinatie van Nederlandse en Engelse tradities wat betreft ceremoniemeester(s) en bruidsmeisjes. Nu wil ik samen met mijn volwassen 'bruidsdames' gaan winkelen voor kleding op de dag, alleen weet ik niet zo goed waar we moeten kijken. Hebben jullie tips in Noord-Holland (Amsterdam, Haarlem, Alkmaar) waar ze avondkleding verkopen of gewoon leuke jurken hebben, voor een vriendelijke prijs?

xbruidjex

  • Gast
Volwassen Bruidsmeisjes
« Reactie #1 Gepost op: 28 augustus 2008, 18:24:33 »
jaaaaaaaa daar ben ik ook naar op zoek!

ik had al eerder van iemand gehoord om naar de mango ofzo te gaan (hebben wij hier niet)
of rond kerst want dan hangen vrijwel overal veel avondjurken.
maar dat gaat voor jouw niet op.. je trouwt al eerder..

alle tips zijn welkom!

Xenia2009

  • Gast
Volwassen Bruidsmeisjes
« Reactie #2 Gepost op: 28 augustus 2008, 18:52:56 »
Je kunt eens kijken bij de H&M en C&A of als je meer geld wilt besteden bij de bruidszaken etc.
« Laatst bewerkt op: 28 augustus 2008, 18:53:05 door Xenia2009 »

Liessa

  • Gast
Volwassen Bruidsmeisjes
« Reactie #3 Gepost op: 28 augustus 2008, 19:30:40 »
Le Mariage in Purmerend heeft ook avondkleding, maar ik moet erbij zeggen dat ik niet weet wat het daar kost
www.lemariage.nl

Short01

  • Gast
Volwassen Bruidsmeisjes
« Reactie #4 Gepost op: 28 augustus 2008, 22:16:34 »
De C&A heeft een collectie avondjurken, maar niet in alle filialen. Je zou even kunnen bellen.
En anders kiezen voor een simpel zwart jurkje en daarop een soort van gekleurde lint (allemaal dezelfde kleur) laat vastmaken  net onder de buste of taille.
Meer dit idee, maar dan bijv met korte jurkjes...

http://www.thebridalshop.com/Forever_Yours/images/78104.jpg

http://s7d4.scene7.com/ir/render/AlfredAng...n&sharpen=1
« Laatst bewerkt op: 28 augustus 2008, 22:17:32 door Short01 »

Artnael

  • Gast
Volwassen Bruidsmeisjes
« Reactie #5 Gepost op: 29 augustus 2008, 04:19:32 »
Bij Embrace in enschede (googlen) hebben ze naast bruidskleding ook avondjurken! Ook kan je daar uit zo'n boek 'bruidsmeisjeskleding' bestellen, ook in volwassen maten. Alhoewel; de avondjurken zijn erg leuk!

bericht aangepast: oeps, ik lees net dat je in Noord-Holland iets zoekt!
« Laatst bewerkt op: 29 augustus 2008, 04:21:15 door Artnael »

Juni

  • Gast
Volwassen Bruidsmeisjes
« Reactie #6 Gepost op: 29 augustus 2008, 11:10:26 »
[quote name=\'Artnael\' post=\'176785\' date=\'29 August 2008, 04:19\']Bij Embrace in enschede (googlen) hebben ze naast bruidskleding ook avondjurken! Ook kan je daar uit zo'n boek 'bruidsmeisjeskleding' bestellen, ook in volwassen maten. Alhoewel; de avondjurken zijn erg leuk!

bericht aangepast: oeps, ik lees net dat je in Noord-Holland iets zoekt![/quote]
Maakt niet uit, ik zoek het ook en ik kom uit 't Noorden :wink:

In Noord-Holland zou ik het niet weten, hoewel mijn moeder het laatst over een winkel had in die regio...ik zal haar even vragen.

iris&sander

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1994
  • Geslacht: Vrouw
    • http://pluizebeesjes.bruiloftsite.nl/
Volwassen Bruidsmeisjes
« Reactie #7 Gepost op: 29 augustus 2008, 12:08:23 »
[color=\"#6600CC\"]Ik weet dat ze bij Covers in Utrecht avondjurken verkopen. Ook bij Anastasi kan je jurken maken voor je volwassen bruidsmeiden...
Verder vind ik Short haar idee een goede!![/color]

Juni

  • Gast
Volwassen Bruidsmeisjes
« Reactie #8 Gepost op: 30 augustus 2008, 11:13:19 »
[quote name=\'iris&sander\' post=\'176817\' date=\'29 August 2008, 12:08\'][color=\"#6600CC\"]Ik weet dat ze bij Covers in Utrecht avondjurken verkopen. [/color][/quote]
Daar ben ik even binnengelopen met mijn getuige toen we in Utrecht aan het shoppen waren voor een jurk voor haar.
Maar daar hebben de avondjurken echt bruidsjurkenprijzen :ohmy: Vanaf ca. €500!!

*Ruby*

  • Gast
Volwassen Bruidsmeisjes
« Reactie #9 Gepost op: 31 augustus 2008, 11:06:37 »
Dat is echt een puik plan short! Leuk om het dan zelf een beetje te kunnen aanpassen. Bedankt voor de tips, we zullen zeker ook in de c & a kijken.

Ik spotte gisteren alweer pepernoten in de AH (30 augustus!!!!) en bij de meeste winkels is de hersft/winter mode alweer binnen, dus hopelijk ook bij de c&a.

Joma87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3150
  • Geslacht: Vrouw
Volwassen Bruidsmeisjes
« Reactie #10 Gepost op: 31 augustus 2008, 11:21:06 »
Op de Albert Cuyp markt in Amsterdam zit achter de kraampjes een marokaans/indiaanse bruidswinkel met ookv eel gala/avond jurken. Is volgens mij niet een hele dure winkel. En de P & C in Amsterdam heeft ook een grote afdeling met gala en avond jurken

xbruidjex

  • Gast
Volwassen Bruidsmeisjes
« Reactie #11 Gepost op: 31 augustus 2008, 12:43:36 »
ik was vrijdag een dag in parijs (verjaardagskadootje voor mn vriend)

en toen liepen we ineens in een wijk met allemaal marokaanse/indiaanse winkels. en natuurlijk overal winkels vol met galajurken voor nog geen 40 euro per stuk!

dus.. ga naar parijs!! haha..
nee toen zat ik te denken dat op de zwarte markt in beverwijk natuurlijk ook allemaal dat soort winkeltjes zijn!

Juni

  • Gast
Volwassen Bruidsmeisjes
« Reactie #12 Gepost op: 31 augustus 2008, 16:41:35 »
Voor mensen die in de Noordelijke regionen zoeken: Catwalk in Groningen (Oosterstraat).
Veel galakleding en ook een ruim assortiment aan ander soort jurken/korte jurkjes.
Galakleding tot ca. maat 50 (wel minder keus naarmate de maat stijgt, maar tot 46/48 nog een ruime keus) en de rest van het assortiment tot ca. maat 42.

Eefvoorintimi

  • Gast
Volwassen Bruidsmeisjes
« Reactie #13 Gepost op: 2 september 2008, 11:21:17 »
P&C in Amsterdam, veeeeeeel avondjurken en de meeste tussen de 100,- en 200,-. Verder al eens gekeken op het Aziatisch deel van de ZM in Beverwijk? Ik ben er al een tijd niet meer geweest, maar in mijn herinnering hadden die ook avondjurken...

Hoewel ik denk dat over de kwaliteit op de ZM te twisten valt, ik heb daar een bruidsmeisjesjurkje eens goed bekeken (die we hadden voor de communie van mijn stiefdochter) en vond de kwaliteit daarvan grenzen aan waardeloos. Maar wat verwacht je; het kost ook 3x niks.  :tongue:

Specialday

  • Gast
Volwassen Bruidsmeisjes
« Reactie #14 Gepost op: 2 september 2008, 11:39:27 »
Inderdaad Lemariage in Purmerend, vlak er naast zit Bellezza ook leuke dingen en het meeste vriendelijk geprijst.
Modelux (.nl) heeft ook hele mooie avond jurken in leuke prijsklasses

Marieltje

  • Gast
Volwassen Bruidsmeisjes
« Reactie #15 Gepost op: 2 september 2008, 14:49:48 »
Beverwijk zitten idd wel wat van dat soort winkeltjes, ook op de Albert Cuyp in Amsterdam.. achter alle marktkraampjes vonden mijn zus en ik een stel ge-wel-dige winkeltjes met allemaal (goedkope) galajurken, bijpassende schoenen, tasjes, sieraden... echt alles!
Oh en misschien is ebay een optie. Ik heb mijn trouwjurk via ebay besteld, en ook avondkleding is daar niet echt duur! :)

Novemberbruid

  • Gast
Volwassen Bruidsmeisjes
« Reactie #16 Gepost op: 2 september 2008, 15:45:30 »
[quote name=\'Juni\' post=\'177033\' date=\'31 August 2008, 16:41\']Voor mensen die in de Noordelijke regionen zoeken: Catwalk in Groningen (Oosterstraat).
Veel galakleding en ook een ruim assortiment aan ander soort jurken/korte jurkjes.
Galakleding tot ca. maat 50 (wel minder keus naarmate de maat stijgt, maar tot 46/48 nog een ruime keus) en de rest van het assortiment tot ca. maat 42.[/quote]


Ik dacht ook meteen aan deze winkel toen ik de vraag zag staan. Het is een winkel vol met prachtige jurken voor een feest of feestje. Zulke winkels zullen er toch ook in Noord-Holland wel bestaan? Mijn zus heeft haar trouwjurk gekocht bij Catwalk. Het is een "gewone"galajurk maar iedereen dacht dat het een echte bruidsjurk was. Nou nee hoor, dan was ze niet voor €200 klaar geweest  :)

roxanne29-08

  • Gast
Volwassen Bruidsmeisjes
« Reactie #17 Gepost op: 7 september 2008, 23:47:59 »
ik ben zelf bruidsmeisje geweest bij mijn beste vriendin mt een andere vriendin.. dat was echt heel leuk..de groom had zelfs voor bloemen armbandjes gezorgd.. de kleding hebben we bij dezelfde bruidswinkel gekocht als waar zij haar jurk vandaan had...

een foto

ik mocht voordragen in de kerk vandaar die gekke bek... hihihi

*Ruby*

  • Gast
Volwassen Bruidsmeisjes
« Reactie #18 Gepost op: 8 september 2008, 12:17:37 »
Nou we zijn geslaagd hoor! 3 hele simpele rode tricot jurkjes, die we zullen opfleuren met een lint en misschien nog wat roosjes. D emeiden mogen dan zelf schoenen en panty uitzoeken, (logisch haha) en volgens mij zien ze er dna te gek uit! € 29,95 per stuk, bij de V&D wahahaha.

iris&sander

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1994
  • Geslacht: Vrouw
    • http://pluizebeesjes.bruiloftsite.nl/
Volwassen Bruidsmeisjes
« Reactie #19 Gepost op: 8 september 2008, 12:28:05 »
[color=\"#6600CC\"]Helemaal top :biggrin: klinkt goed!!![/color]

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Volwassen Bruidsmeisjes
« Reactie #20 Gepost op: 9 september 2008, 14:02:09 »
In Bruid&Bruidegom staat altijd zon advertentie met jurken voor (volwassen) bruidsmeisjes..

Helen

  • Gast
Volwassen Bruidsmeisjes
« Reactie #21 Gepost op: 10 mei 2010, 20:34:24 »
Ik wil dit topic weer even naar boven halen, want ik zit met dezelfde vraag. Ik wil voor mijn bruidsmeisje (9 jaar) gewoon een vrolijk, maar wel een beetje chique uitziend jurkje. Ik zit zelf met fuchsia als kleur in m'n hoofd, maar dat is niet de vereiste.

Weet er iemand leuke winkeltjes waar we binnenkort langs kunnen? Het liefste rond zuid-holland, maar voor een geweldige winkel kunnen we ook wel wat verder rijden.

m.

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1585
  • Geslacht: Vrouw
Volwassen Bruidsmeisjes
« Reactie #22 Gepost op: 10 mei 2010, 20:44:21 »
Als je bruidsmeisje 9 jaar is kun je denk ik prima slagen bij Humpiedump. Dit zit in spijkenisse. Ze hebben niet alleen echte bruidsmeisjes / jonker kleding, maar ook galajurkjes... ziet er onwijs leuk uit!

Dit is de site, maar je kunt ook gewoon naar de winkel

http://www.humpiedump.nl

lydia

  • Gast
Volwassen Bruidsmeisjes
« Reactie #23 Gepost op: 10 mei 2010, 22:52:13 »
ik heb voor mijn dochtertje een leuk jurkje uit de feestcollectie van salty dog.(SD le chique)(voor wie niet op dat typische bruidsstofje zit te wachten..) maar weet eigenlijk niet tot welke maat ze gaan. heb m gevonden toen ik rondstruinde op www.kleertjes.com

Helen

  • Gast
Volwassen Bruidsmeisjes
« Reactie #24 Gepost op: 11 mei 2010, 10:55:27 »
Als je bruidsmeisje 9 jaar is kun je denk ik prima slagen bij Humpiedump. Dit zit in spijkenisse. Ze hebben niet alleen echte bruidsmeisjes / jonker kleding, maar ook galajurkjes... ziet er onwijs leuk uit!

Dit is de site, maar je kunt ook gewoon naar de winkel

http://www.humpiedump.nl
Ik heb inderdaad al heel wat uren op deze site rondgekeken. Er zijn 2 jurkjes die ik misschien wel leuk vind, maar ik ben zo bang dat de kwaliteit toch tegen valt. Of veel mensen erg enthousiast?

ik heb voor mijn dochtertje een leuk jurkje uit de feestcollectie van salty dog.(SD le chique)(voor wie niet op dat typische bruidsstofje zit te wachten..) maar weet eigenlijk niet tot welke maat ze gaan. heb m gevonden toen ik rondstruinde op www.kleertjes.com

Ja, veel leuke jurkjes gevonden, maar helaas nog niet de perfecte! Wel hele leuke modellen, maar dan weer niet de goede kleur.

Bedankt dat jullie zo meedenken! :)



En gelijk nog een vraagje erbij; wie heeft zijn bruids(kinder) kleding via internet in het buitenland gekocht? Ik kom veel sites tegen die niet internationaal verzenden. Weet iemand sites die dat wel doen?

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards