collapse

Auteur Topic: Ook Hier Is Het Raak..  (gelezen 2490 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Ook Hier Is Het Raak..
« Gepost op: 31 augustus 2008, 15:32:33 »
Beetje vreemde titel; maar weet even niks anders..

Heb net bonje met mijn moeder gehad over onze trouwdag..

Ze was een beetje nieuwsgierig naar onze plannen dus wij een beetje uitgelegd wat we tot nu toe op papier hebben staan.
Ze was het nergens mee eens! Waarom hebben we maar 50 gasten en komen er niet meer mensen in de avond, waarom geen corsages en waarom haalt Jelle mij niet hier thuis op. Ze vond het maar niks en was het er ook niet mee eens!

Onze plannen zijn nu dat we elkaar op het kasteel pas zien. Ik doe mijn make-up en haar hier, en trek mn jurk pas daar aan ook vanwege de 1,5 uur rijden. We hebben dan ons eigen moment als ik de mooie trap afkom dat hij me voor het eerst ziet en gaan dan samen foto's maken voor de gasten komen. Als die er zijn komen we samen de trap af voor de ceremonie. Zo staat het nu op papier. een dure auto vinden we niet nodig omdat wij er eerder zijn, en corsages ook niet omdat het toch dezelfde groep is die dag. Ze wil dat ik vanuit huis trouw omdat de buren het dan ook meekrijgen! Hallo heb niks met die mensen  :blink:

Nu is mn moeder beledigd en voel ik me kut... als ze nu al begint, wat word het dan als we de 12 maanden voorbij zijn?? Het is toch onze dag??
« Laatst bewerkt op: 31 augustus 2008, 15:33:05 door Dinyb »

Susan

  • Gast
Ook Hier Is Het Raak..
« Reactie #1 Gepost op: 31 augustus 2008, 15:48:29 »
Pffff, dat mensen zich zo druk kunnen maken, en ook nog eens terwijl het nog ruim 1,5 jaar weg is.
Ik zou zeggen, laat je niet teveel kisten. Het is en blijft jullie dag, dus doe ermee wat jullie willen!

Xenia2009

  • Gast
Ook Hier Is Het Raak..
« Reactie #2 Gepost op: 31 augustus 2008, 15:59:27 »
Pfff zou je hiervan niet eens flink gaan GILLEN!!!
Hoe komt ze erbij zeg!
Is ze wel een beetje blij voor je? (Ik hoop het voor je!)

Mijn moeder heeft ook nogal eens overal commentaar op, maar ze vind het juist leuk om mee te zoeken enzo.
Ze zegt juist dat het onze dag is en als we iets duur vinden dat we het niet persee hoeven te doen..
Ze zoekt zelfs mee naar een trouwauto...
En de buren, tja..die hebben niets te vertellen!  :laugh:

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Ook Hier Is Het Raak..
« Reactie #3 Gepost op: 31 augustus 2008, 16:03:44 »
3 keer raden wat ik heb gedaan.. ben even naar boven gegaan om af te koelen. Jelle is hier dit weekend dus kwam bij me zitten toen ik een beetje afgekoeld was en ik heb hem gevraagd wat hij wilde; me hier ophalen of me in Essenburgh zien. Hij heeft voor het laatste gekozen. Ze is wel blij voor me, gelukkig wel. maar ze houdt zich zo vast aan de tradities..

Xenia2009

  • Gast
Ook Hier Is Het Raak..
« Reactie #4 Gepost op: 31 augustus 2008, 16:11:07 »
pff we hebben hier grote bewondering voor je!
Ik en mijn moeder zijn twee handen op een buik, allebei eerst van alles roepen en dan pas nadenken.
Volgens mijn vader zijn we dan net twee kippen haha.
Maar ow wee als een van de twee echt fout zit, dan gaat het behoorlijk fel soms..

Maar als ik het goed begrijp wil hij je ook gewoon bij het kasteel (Essenburgh) zien dus?

En tradities, daar hebben wij maling aan hoor!
Mijn verloofde heeft samen met mij de stof gekocht voor mijn jurk.
Hij heeft me diverse keren geholpen met aantrekken en uittrekken van de proefjurk,
heeft er foto's van gemaakt en heeft me advies gegeven..
Mijn tante had in eerste instantie zoiets van...uh...dat kan toch niet..
Maar toen ik uitlegde dat ik anders hele avonden boven zit en hij beneden,
draaide ze wel bij.

En onze buurvrouw om de hoek heeft zomaar uit het niets aangeboden dat mijn verloofde wel
met de trouwauto bij hun koffie mocht komen drinken,
om me vervolgens hier op te komen halen, haha zitten 2 huizen tussen!
Maar dat is meer comisch!

Maar sommige tradities zijn weer wel heel leuk,
de witte jurk, de belleblaas en confetti, de bruidstaart aansnijden..de 1e dans..
Hopelijk zie je ma dat snel in!!!

Red je je verder een beetje met Jelle nu?
« Laatst bewerkt op: 31 augustus 2008, 16:11:38 door Xenia2009 »

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Ook Hier Is Het Raak..
« Reactie #5 Gepost op: 31 augustus 2008, 16:16:43 »
Ja gaat prima, mn zus is hier nu dus mn moeder en ik hebben het er niet meer over, maar ga het wel straks nog even tegen haar zeggen dat wij het doen zoals we zelf willen.

Dat is zoals we nu op papier hebben staan. En zo willen we het ook graag doen.

Wij zijn niet traditioneel :tongue:

xbruidjex

  • Gast
Ook Hier Is Het Raak..
« Reactie #6 Gepost op: 31 augustus 2008, 16:38:03 »
groot gelijk heb je! doe lekker wat jullie zelf willen. en er zijn nog genoeg tradities wat jullie waarschijnlijk nog allemaal doen. zie xenia2009.

wat wij zelf doen lijkt wel een beetje op dat van jullie. wij zien elkaar ook pas bij het landhuis. alleen dan pas als ik met mijn vader tijdens de ceremonie aan kom lopen.

ik denk dat je moeder vanzelf wel bij draait. het is denk ik gewoon ''wennen'' omdat het anders is.

lente82

  • Gast
Ook Hier Is Het Raak..
« Reactie #7 Gepost op: 1 september 2008, 08:02:26 »
het is jullie bruiloft en niet die van je moeder.. ze kan dan we beledigd zijn maar ze heeft jou nog veel meer beledigd door al jullie plannen af te keuren.. ik zou me er niets van aantrekken. als je het nu gaat doen zoals zij wil hebben jullie er straks spijt van.

zo denk ik erover.. onze bruiloft en iedereen kan vinden van hij wil maar wij doen het zoals wij willen en vind je het niets, dan heb je pech, als je er zo mee zit kom je maar niet..

K en P

  • Gast
Ook Hier Is Het Raak..
« Reactie #8 Gepost op: 1 september 2008, 12:51:17 »
Ouders hebben altijd een idee wanneer ze denken aan de bruiloft van hun kind.
Als dat idee ineens niet doorgaat is dat even slikken en iedereen gaat er anders mee om.
Jouw moeder werd boos en draait nu alweer bij.
Sommige blijven boos en anderen vinden het eigenlijk wel prima.

Mijn vader was vooral verbaasd dat we niet in de kerk gingen trouwen, dat had ie altijd wel verwacht van mij.
(even voor de duidelijkheid .. ik ben niet gelovig, wel communie enz gedaan vanwege mn ouders, maar daarna niks meer gedaan ermee)
Ik was dus op mijn beurt verbaasd dat hij dat had verwacht.

Je zou je moeder dus eens kunnen vragen naar haar ideƫen en verwachtingen die ze in de loop der jaren heeft gekregen.
Dan kunnen jullie beslissen wat je ermee doet.
En haar duidelijk maken dat het jullie bruiloft is en niet haar bruiloft.
Ik denk dat het vooral even wennen is dat het niet zo gaat zoals zij dacht.

Hoop voor je dat dit de enige bobbel is die je tegenkomt in de trouwweg!

al09

  • Gast
Ook Hier Is Het Raak..
« Reactie #9 Gepost op: 1 september 2008, 12:55:50 »
Mm..dat klinkt bekend!! Wij hebben ook steeds bonje met mn schoonmoeder. Wij hebben niet veel geld voor bruiloft en laten kleine dingen zoals bijv. corsages gewoon schieten. Daar is ze ook stikbeledigd over omdat ze vind dat het hoort. Kwordt er ook erg pissig over omdat ze gewoon weet dat we weinig geld hebben en steeds loopt ze maar te zeiken!

Eh..wij hebben al wel aan dr uitgelegd dat we het op onze manier doen, maar dat land niet echt. We hebben nu zowiezo al ruzie met dr over andere dingen en wat je dan zegt landt ook niet. Alleen wat zij zegt moet gebeuren. Helaas voor haar doen we het toch op onze eigen manier, en staan mijn ouders daar wel achter.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards