collapse

Auteur Topic: Zo Mooi En Zooo Duur!  (gelezen 10480 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

annakrylova.nl

  • Gast
Zo Mooi En Zooo Duur!
« Gepost op: 20 september 2008, 23:39:08 »
Nou, ik heb vandag bij honeymoonschop.nl geweest in Rotterdam.
Heb 4 jurken gekozhen om te passen. Ik  wist namelijk geen prijzen, maar de verkopster  zegt meteen dat ik erg duure smaak heb. Maar de andere vond ik erg goedkoop uitzien en neit speciaal. Niet echt jonr, modern en vries

De 2e jurk was het! Collectie 2009 : Maggie Sottero
ik werd helemaal verliefd. Aangezin dat ik mijn vrindien heb gezegt dat zij moet geen entusiasme laten zien, ook niet  so: ooooo, wat ben je moooi. dat zij moest juist slechte punten noemen. Nou bij 1e lukte het wel, maar bij 2e kon zij echt 2 minuten niks zeggen.
Het is erg  mooi, shiffon jurk, handgemaakte kant veraal, van bekende merk. Toen ik prijs hoorde  was ik bijna  huilend gewoorden- het was 2.200 euro + 150-250 euro aanpassingen + vanaf 170 euro sluier,  vanaf 150 euro schoenen,  80 euro hoepel, 80 euro handgemaakte bloem in haar.

Ik vind het erg duur, maar kon echt niks doet, jurk stond erg mooi!
Ik heb hem niet gekocht, maar ga zeker nog keer passen.
De verkopste zei dat ik met certificaat wat ik bij jurk zou krijgen later de jurl als 2e ahnd voor 50-70% goedkoper kan verkopen. Omdat mijn maat is standaart is en jurk erg mooi is die iedereen aanspreekt.

Ik zit erg te twijvelen, ik weet dat ook als ik andere jurk vind die ook zal niet minder dan 1800 euro kosten omdat ik gewoon niet goedkope makt-jurk wil.
Wat zullen jullie aanraden en wat denken jullie is het mogelijk daarna jurk verkopen van collectie 2009 voor 50% van de prijs als 2e hands?
de  een jurk die ook ik net zo mooi vond 1e
 2e is de jurk ik erg mooi vond en zou willen maar de jurk is ongeveer zo uitzien  als model, dan gewoon andere kant

annakrylova.nl

  • Gast
Zo Mooi En Zooo Duur!
« Reactie #1 Gepost op: 20 september 2008, 23:45:48 »
Heb toch een foto kunnen vinden van De Jurk die 2.200 euro kost
en die mij prachtig staat!

roxanne29-08

  • Gast
Zo Mooi En Zooo Duur!
« Reactie #2 Gepost op: 21 september 2008, 00:15:31 »
hij is prachtig.. als dit jouw droomjurk is, en je bent er weg van.. tjah..je hebt nog even voor te sparen..nee dat is makkelijk gezegd maar zou je er een zo vinden die je net zooooo mooi vind?

succes
groetjes rox

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Zo Mooi En Zooo Duur!
« Reactie #3 Gepost op: 21 september 2008, 06:04:48 »
Hij is idd erg mooi maar is idd erg duur vind ik.
Als je het geld hebt zou ik zeggen:Doen.
Als dat niet zo is zou ik verder kijken met een plaatje van deze in je hand.
Geef in andere winkels aan dat je deze prachtig vind en vrag of ze iets hebben in jou budget.
Je kunt ook op internet zoeken voor een goedkopere hoepel, sluier, schoenen en bloem dat scheelt al weer flink in de kosten.
Ik denk dat een echte bloem in je haar veel goedkoper is net als je een goede coupeuse vind die een sluier kan maken van stof die je zelf gevonden hebt.(op de markt.Is niks mis mee hoor)

debby82

  • Gast
Zo Mooi En Zooo Duur!
« Reactie #4 Gepost op: 21 september 2008, 08:59:10 »
sluier, hoepel, schoenen en dergelijke kan je beter niet daar kopen. Die zijn in andere winkels veeeeeeel goedkoper. Dus dat scheelt weer een beetje. Ik vind het veel geld, maar als het mijn droomjurk had geweest dan had ik hem genomen. De jurk is toch een beetje een van de belangrijkste dingen van de dag...

debby82

  • Gast
Zo Mooi En Zooo Duur!
« Reactie #5 Gepost op: 21 september 2008, 09:02:30 »
O en dat van het tweedehands verkopen valt helaas vaak tegen heb ik gemerkt. Bruidjes kopen vaak alleen een tweedehands jurk in verband met budget en voor 1100 tot 1300 euro kunnen ze ook een nieuwe (weliswaar andere) jurk kopen en dat heeft vaak de voorkeur. Ik vrees dat je blij moet zijn als je er nog 500 euro voor krijgt. Vriendin van mij heeft haar prachtige jurk maar weggegeven (ze is nu gescheiden dus ze wil hem niet meer) omdat niemand er geld voor wilde bieden.

Susan

  • Gast
Zo Mooi En Zooo Duur!
« Reactie #6 Gepost op: 21 september 2008, 09:59:09 »
Volgens mij is het niet zo moeilijk :wink: Kan je het betalen? Doen! Het is je droomjurk, dus ga ervoor. En als je al zeker weet dat een andere keuze minimaal 1800 euro kost, dan kan die 400 euro er vast ook nog bij.

Maar kan je het niet betalen en moet je ervoor in de schulden steken: niet doen!

suzan1983

  • Gast
Zo Mooi En Zooo Duur!
« Reactie #7 Gepost op: 21 september 2008, 10:49:54 »
Kan je hem niet ergens na laten maken?
Ik heb zoiets weleens gehoord hier op het forum. Misschien dat iemand anders daar meer info over heeft?

Ik vind het zonde om zoveel geld uit te geven aan een jurk die je maar 1 dag draagt.  Tuurlijk, het is de mooiste dag van je leven en bla bla.
Ik heb mijn jurk van marktplaats voor 200 euro, en dat was mijn droomjurk. Er waren vast nog meer jurken die me ook mooi (er) zouden staan.
Maar ook al is het je trouwdag ik vind het onnodig om zoveel geld voor een jurk neer te tellen!
Bedenk maar eens wat je met het verschil in prijs zou kunnen doen.
locatie huren
mooie auto
enz enz

Maar nogmaals, dat is mijn mening...
Beslis in ieder geval niet te snel als je nog tijd hebt.

Groetjes Suzan

annakrylova.nl

  • Gast
Zo Mooi En Zooo Duur!
« Reactie #8 Gepost op: 21 september 2008, 12:08:44 »
bedankts voor tips!
 het maken zal precies hetzelfde geld kosten= omdat het handgemaakte kant en geheel jurk is van shiffon.
Ik dacht eht ook alle acsessories gewoon ergens anderes kopen of laten maken, want  goedkoopste sluier stelde niks voor, ik zou  hem neit echts voor 5 euro kopen! dan  de mooiste bijpssende de jurk kosste meteen 350 euro!!!

Ik heb ook andere jurk, de 1e plaatje 2e hand gevonden, 800 euro, ook van deze winkel incl. sluier en hoepel.
Ook precies mijn maat. Ik vind 800 dan beter, maar jurk stond prachtig, maar minder dan De jurk van 2.200 euro:(

joycehl

  • Gast
Zo Mooi En Zooo Duur!
« Reactie #9 Gepost op: 21 september 2008, 12:17:33 »
tja ze zijn heel mooi maar het is maar net wat je ervoor uit wil geven, ik persoonlijk zou het er niet voor uitgeven je draagt het maar 1 keer. istie niet ergens 2e hands te krijgen?

succes

Cella

  • Gast
Zo Mooi En Zooo Duur!
« Reactie #10 Gepost op: 21 september 2008, 13:15:47 »
Hi, ik weet precies wat je bedoeld. Ik heb ook een Maggie. Het tweede plaatje wat je laat zin in je eerste berichtje alleen dan met een gladde rok.Dit is mijn jurk :)
Ook ik vond hem erg duur 1.700 euro maar heb hem uiteindelijk wel gekocht. En als ik jou was zou ik ook eens bij Covers in Utrecht informeren of ze hem daar ook hebben en wat hij bij hun kost.
Ik weet namelijk dat ze daar ook Maggie verkopen. En... niet geschoten is altijd mis en daar heb je standaard vermaakkosten van 100 euro schilt toch wel wat.

Succes!

Maaikie82

  • Gast
Zo Mooi En Zooo Duur!
« Reactie #11 Gepost op: 21 september 2008, 13:16:55 »
Wat een geweldige jurken! Helmaal mijn smaak. Ik ben echt helemaal verliefd op de eerste jurk! (was ik al, maar asl ik hem nu weer zie dan wordt i helemaal vrolijk haha!) Tja als het echt je droomjurk is zou ik het doen. Was de eerste goedkoper dan de tweede jurk of net zo duur? Anders kan je misschien voor de eerste gaan... Maar je kunt natuurlijk ook op andere dingen gaan besparen, dus dingen als sluier, schoenen, hoepel, etc. maar misschien kun je ook op dingen als een trouwauto, fotograaf endergelijke bespraren zodat je het een beetje recht trekt.

Elles

  • Gast
Zo Mooi En Zooo Duur!
« Reactie #12 Gepost op: 21 september 2008, 13:18:18 »
Lastig hoor!

Ik zou idd ook kijken of je hem ergens anders goedkoper kunt krijgen, want 2200 euro is wel veel. Maar zo te horen is het wel je droomjurk, dus ik zou er zeker nog even goed over nadenken. Je wilt achteraf ook geen spijt krijgen dat je een andere jurk hebt genomen omdat hij te duur was.

Hypnotic

  • Gast
Zo Mooi En Zooo Duur!
« Reactie #13 Gepost op: 21 september 2008, 15:04:44 »
Als je in die kleur, en zo'n jurk wilt trouwen, moet je dat meteen doen.... tenminste... als hij binnen je budget zit natuurlijk he  :)

Mijn jurken komen ook wel in die prijsklasse terecht, (worden voor mij ontworpen en gemaakt),
ik wil ze echter wel nog eens kunnen dragen, desnoods zonder een petticoat, een feest, gala cruise, er komen wel weer dingen voorbij waarbij ik zo'n kunststukje kan dragen,
zodoende wordt het torenhoge bedrag wel iets minder begrotelijk, voor 1x dragen zou ik me ook nog eens achter de oren krabben,

Pip

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3313
Zo Mooi En Zooo Duur!
« Reactie #14 Gepost op: 21 september 2008, 20:53:10 »
Mij mening is dat een jurk via marktplaats verkopen niet echt een succes is, veel jurken staan er onwijs lang op en je krijgt er denk niet de helft voor...

Daarbij wil ik dit nog even kwijt: mijn jurk is 1295 euro, vind ik al behoorlijk veel geld, maar het is absoluut geen marktjurk. Vind dat dus een beetje denigrerend overkomen...

Hypnotic

  • Gast
Zo Mooi En Zooo Duur!
« Reactie #15 Gepost op: 21 september 2008, 21:14:56 »
Rose, geld zegt helemaal niets!
Sommige mensen staan beter in een niemendalle flodder, dan een dure, niet stijlvolle troela in een couture stuk van 5000 euro  :dry:
Klasse en stijl zijn niet te koop,
ik denk dat niemand hier denigrerend kan doen over een jurk van welk bedrag dan ook, het gaat toch om de schoonheid die hem dragen gaat?

suus1983

  • Gast
Zo Mooi En Zooo Duur!
« Reactie #16 Gepost op: 23 september 2008, 08:55:35 »
@hypnotic: mooi gezegd!

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Zo Mooi En Zooo Duur!
« Reactie #17 Gepost op: 23 september 2008, 11:44:35 »
Ik had ook een Maggie die boven het budget uit steeg. Maar ja, wat moet je anders als dat gewoon dé jurk is! Een andere jurk zou gewoon niet goed voelen na ik die jurk had gekozen. Mijn geluk was wel dat mijn ouders mijn jurk sponsorden, maar die gingen tot 1500 euro. Het verschil heb ik zelf bij moeten leggen. Ik zou dus ook zeggen, als je het geld hebt, dan zou ik het echt doen! Ik heb op accessoires ook bespaard. Ik heb alleen mijn jurk en de hoepel in de bruidszaak gekocht. De andere zaken heb ik geleend (sluier, van een vriendin die een zelfde soort jurk had) of 2dehands gekocht (de schoenen, wie ziet die nou? en vaak is er pas 1 dag op gelopen).
Over dat verkopen, denk je dat je je jurk zou willen verkopen na je trouwdag? Mijne verkoop ik echt niet!
Succes met je beslissing!

suzan1983

  • Gast
Zo Mooi En Zooo Duur!
« Reactie #18 Gepost op: 23 september 2008, 19:12:34 »
Mijn jurk wilde ik na mijn dag ook verkopen.
Op de jurk zaten alleen na de trouwerij vlekken die er niet meer uit gingen.
Tja, dan vang je dus helemaal niets meer voor je jurk. Ik heb er 80 euro?! voor kunnen krijgen.
(Ok, ik had hem voor 200 euro tweedehands, maar was in de winkel veel duurder)

annakrylova.nl

  • Gast
Zo Mooi En Zooo Duur!
« Reactie #19 Gepost op: 24 september 2008, 10:39:31 »
ik wil jurk daarna verkopen. Ik  vind het beetje raar zo eits bewaren, wat je nooit zal aantrekken meer.
Zelfs als ik 200 euro zou kunnen krijgen of helemaal voor niks uitgeven voor mijn kennis bijvoorbeeld vind ik prima.

Cella

  • Gast
Zo Mooi En Zooo Duur!
« Reactie #20 Gepost op: 24 september 2008, 11:45:18 »
Dan is 2200 euro veel geld!!!
Ik zou dan kijken of iets soortgelijks kan vinden.

annakrylova.nl

  • Gast
Zo Mooi En Zooo Duur!
« Reactie #21 Gepost op: 25 september 2008, 13:48:16 »
heb ik al gekeken, maar ik  kan wel zeggen dan die het kost wel 2.200 euro. Want  stoffen zijn duur en hoge kwaliteit, ook handmade kant ook erg mooi. Het is gewoon mooi afgewerkt, voelt goed en zacht.
De jurken die minder dan 1500 kosten zijn echt niet mooi, voelen hard en kwaliteit van stoffen zie je meteen dat het goedkoop is.

ik vind 2.200 ook duur, dus als ik  zo'n jurk 2e hand kan krijgen- geen rpobleem, maar eht is 2009 collectie dus niemand heeft eht 2e hand nog.
De MonaLisa wel, die ga ik dan zaterdag passen. 2e hands voor 800 euro.

Misschien weet iemand trouwens, stel koop ik 2e hands jurk emt sertificaat. Kan ik dan naar dezelfde winkel gaan of andere waar zij Maggie verkopen om jurk aan te gaan passen?
En waar moet ik opletten bij 2e hands jurk qua aanpassingen?
Stel dat lengte van de jurk moet kort gemaakt woorden - is  het een grote klus?
Het heeft natuurlijk geen zin voor 800 euro kopen en dan voor 500-800 euro aanpassingen maken.

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Zo Mooi En Zooo Duur!
« Reactie #22 Gepost op: 25 september 2008, 14:13:18 »
Hoi,
Als het je droomjurk is en je kunt het betalen, zou ik het gewoon doen. Ik vind het overigens nergens op slaan dat jurken die minder dan 1500 euro kosten echt niet mooi zijn, hard aanvoelen en van goedkope stof zijn. Maargoed, je vroeg wat je moest doen. Ik denk dat je dat zelf heel goed weet: jurk  kopen, even slikken over het geld en stralen op je trouwdag.
Als je een jurk laat vermaken, hou dan rekening met het prijskaartje. Mijn jurk hoefde alleen maar 2 cm. korter gemaakt te worden, dat kostte 100 euro. Maar de hoepel moest óók vermaakt worden (ingenomen in de breedte en lengte) en dat was dan weer 50 euro erbij. Ik had een jurk met een sleepje en rondom moest het bandje aan de onderkant dat zorgt dat de jurk mooi valt eerst eraf gehaald worden en dan twee centimeter hoger er weer aangezet worden.

Off-topic, mag ik vragen waar je vandaan komt? Je maakt foutjes in het Nederlands die typerend zijn voor mensen die een Slavische taal als moedertaal hebben, gaat dat voor jou ook op?

annakrylova.nl

  • Gast
Zo Mooi En Zooo Duur!
« Reactie #23 Gepost op: 25 september 2008, 14:39:16 »
ik ben russisch.
ik maak foutjes omdat ik  niet echt oplet en snel schrijf:)


ja nou over de jurken die goedkoper zijn is alleen maar mijn eigen mening. Het kan natuurlijk anderes zijn.
Ja ik heb in principe die geld om jurk te kopen, maar vind het persoonlijk te veel geld, dus daroom twijvel ik.
Ik zou liever 2e hand kopen, als het maat goed zal zijn.

Ik vind 150-250 euro voor aanpassingen qua lengte en de rest niet te veel geld. Want dezelfde geld zou ik in de winkel  moeten betealen boven  de prijs van jurk, omdat die  is in elk gevaal te lang zal zijn. Ik ben maar 162 cm lang en maatje 38, dus als ik voor 2e hand jurk ook 200 euro moet bijbetalen voor inkorten, valt het wel mee denk ik

Nou in elk geval ik ga nog zaterdag naar Stralend! en Bruidspaleis in Den Haag en pas daarna die 2e hand passen. Kijk even zelf en wat mijn vriendinnen zullen zeggen.
« Laatst bewerkt op: 25 september 2008, 14:40:17 door annakrylova.nl »

iris&sander

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1994
  • Geslacht: Vrouw
    • http://pluizebeesjes.bruiloftsite.nl/
Zo Mooi En Zooo Duur!
« Reactie #24 Gepost op: 25 september 2008, 16:08:42 »
[color=\"#6600CC\"]Veel plezier!!! En ik ben heel benieuwd wat je uiteindelijk doet, :wink: we horen het vast wel![/color]

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards