collapse

Auteur Topic: Fotolocaties (binnen&buiten) Amsterdam e/o  (gelezen 23558 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

deedee

  • Gast
Fotolocaties (binnen&buiten) Amsterdam e/o
« Gepost op: 21 september 2008, 00:06:18 »
Zijn er toevallig ook mensen die een leuke en mooie fotolocatie weten in Amsterdam? En dat mogen dan zowel binnen als buiten locaties zijn, je weet het namelijk maar nooit met het weer :tongue:
Zelf hebben we er lang over nagedacht, maar we komen er gewoon niet uit, dus ik hoop dat er wat mensen zijn met inspiratie.

debby82

  • Gast
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) Amsterdam e/o
« Reactie #1 Gepost op: 21 september 2008, 09:05:15 »
Er zijn zoveel mooie locaties in Amsterdam. Het mooiste plekje in Amsterdam vind ik altijd bij de magere brug... en bij slecht weer zou je dan kunnen vragen of het in Carre mag. Of anders als je echt park foto's wilt het vondelpark, de nieuwe meer, het twiske... wat voor locatie zoek je?

Short01

  • Gast
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) Amsterdam e/o
« Reactie #2 Gepost op: 21 september 2008, 09:18:44 »
Het Rijksmuseum zou je kunnen vragen voor foto's en langs de grachten zou je prachtige foto's kunnen maken.
Veel stelletjes kiezen voor Hortus Botanicus (Artis)
Of een heel mooi  winkelcentrum, gebouw of bibliotheek. Maar ook een bioscoop (tuchinski, Pathe Arena) kunnen een mooie locatie zijn  voor de foto's
« Laatst bewerkt op: 21 september 2008, 09:27:48 door Short01 »

deedee

  • Gast
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) Amsterdam e/o
« Reactie #3 Gepost op: 21 september 2008, 16:00:24 »
Wij zitten zelf te denken aan het Amstelpark als buitenlocatie, omdat dat iets rustiger is dan het Vondelpark. En aangezien wij zelf op de grachten wonen vonden we dat eerst ook wel leuk om daar foto's te maken, maar wij trouwen op een zaterdag en dan is het daar zo vreselijk druk. Ik vraag me af of het dan nog wel leuk is om daar foto's te maken?

Wij zijn niet echt op zoek naar een bepaald soort locatie, als het maar mooi is en je er leuke foto's kunt maken
Maar het Carre als binnenlocatie klinkt idd wel erg leuk, bedankt voor de goede tip! Ga maandag meteen even bellen om te vragen of dat mogelijk is.

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) Amsterdam e/o
« Reactie #4 Gepost op: 22 september 2008, 12:28:27 »
Ik ben afgelopen donderdag naar Tuschinski geweest voor een première, wat is dat mooi zeg :ohmy: Zeker aan te raden!

deedee

  • Gast
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) Amsterdam e/o
« Reactie #5 Gepost op: 22 september 2008, 20:39:29 »
Wat een leuke tips dames, ben blij dat jullie zo meedenken.
Het theehuis is inderdaad erg mooi, ga daar binnenkort toch maar even kijken :biggrin:

ATB

  • Gast
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) Amsterdam e/o
« Reactie #6 Gepost op: 4 oktober 2008, 00:25:37 »
Hallo deedee,

Hier een aantal ideetjes, Beurs van Berlage, Paleis op de Dam, Nieuwe kerk,  Stadsschouwburg, De Koepel van het Renaissance hotel (voormalige Sonesta hotel), Concertgebouw, als je foto's in het park gaat laten maken zou ik dat vroeg doen als dat mogelijk is dan is het minder druk en mooier licht.
In ieder geval een fijne dag toegewenst.  :wink:

Groetjes, ATB
« Laatst bewerkt op: 4 oktober 2008, 00:26:41 door ATB »

Anouk

  • Gast
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) Amsterdam e/o
« Reactie #7 Gepost op: 19 juni 2010, 13:15:54 »
Hallo allemaal!

Ik heb hier eigenlijk nog nooit een topic geopend/reactie geplaatst, dus dit is mijn eerste.
Mijn vriend en ik gaan in augustus trouwen (6 augustus, over een kleine 7 weekjes dus al), en bijna alles is al geregeld hoor, dus mijn vraag gaat gelukkig niet over een trouwlocatie o.i.d., dat zou wel erg zijn!
Nee, mijn vraag gaat over een fotolocatie: we hebben namelijk al een fotograaf, alleen nog geen locatie. Het huwelijk vindt plaats in Amsterdam-Noord, maar ik word opgehaald uit het huis van mijn ouders in Amsterdam Zuid-Oost, en dan willen we ergens begin op de middag de echte trouwfoto's maken.
Heeft iemand van jullie een tip voor een mooie locatie?
Eigenlijk mag het heel erg uiteenlopend zijn: de Amsterdamse stad er op een mooie manier in betrekken is leuk, een gek industrieterrein is te gek, maar mooie groene natuur is ook geweldig.
Als iemand van jullie een tip heeft hoor ik het heel graag!!

Alvast bedankt & Groetjes,
Anouk

Femke

  • Gast
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) Amsterdam e/o
« Reactie #8 Gepost op: 19 juni 2010, 13:22:48 »
Wij hebben de reportage gedaan in het Vondelpark, en de ceremonie in het Blauwe Theehuis in het park.
Je hebt een leuk koepeltje tegenover het theehuis, daar heeft het stadskantoor geloof ik de sleutel van, daar kan je leuke foto's maken!

mrs-to-be

  • Gast
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) Amsterdam e/o
« Reactie #9 Gepost op: 8 juli 2010, 19:23:40 »
Hoihoi!
Ook wij trouwen in Amsterdam (naja, in Ransdorp om precies te zijn), en ik ben ook nog op zoek naar een leuke locatie om foto's te maken! We willen in Ransdorp zelf de foto's maken van het hele gezelschap enzo, maar elders de rest van onze trouwfoto's. Iemand opperde Artis, lijkt me best wel leuk maar tegelijkertijd is het misschien wel lastig om op een doordeweekse dag in een dierentuin rustig foto's te kunnen maken. Gewoon langs de grachten zijn natuurlijk ook plenty mooie plekjes te vinden, of in één van de vele parken. Ben zelf niet zo bekend hier in Amsterdam (ben import-amsterdammer zeg maar:)) dus vind het best lastig. En we dachten misschien aan 't Twiske. Weet niet waar precies je trouwt in Noord, maar 't Twiske is best wel dichtbij.
Als je leuke plekjes gevonden hebt, houd ik me van harte aanbevolen!! We hebben nog 6 weken om iets te bedenken hehe.
Eigenlijk mag het heel erg uiteenlopend zijn: de Amsterdamse stad er op een mooie manier in betrekken is leuk, een gek industrieterrein is te gek, maar mooie groene natuur is ook geweldig.

Oh nu ik je post nog eens lees valt 'een gek industrieterrein' me op. Wat dacht je van de NSDM werf??

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) Amsterdam e/o
« Reactie #10 Gepost op: 9 juli 2010, 09:30:41 »
Westerpark is misschien leuk om foto's te maken? Om de Westergasfabriek heen heb je ene leuk terrein met verschillende soorten uitstraling.

Anouk

  • Gast
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) Amsterdam e/o
« Reactie #11 Gepost op: 11 juli 2010, 15:53:17 »
Hallo allemaal,

Ik kon eerst dit forum niet meer terugvinden (was helemaal vergeten waar ik nou een topic had geopend, haha!)
Dus vandaar dat ik even niet had gereageerd. Heel erg bedankt voor jullie reacties!!
't Twiske is een goed idee! Daar gaan we binnenkort even heen fietsen. Ook naar IJburg, misschien is het daar ook wel mooi voor foto's.
We hebben alleen een best groot nadeel: we trouwen in de zomervakantie, en ik heb liever niet al te veel vreemden op de achtergrond... Daarom zijn dingen als het Vondelpark en andere parken al gauw lastig.

NDSM-werf is he-le-maal te gek, eigenlijk wilden we het daar doen... maar mijn broer is 1 week geleden getrouwd en die heeft daar zijn shoot gedaan. Mijn moeder zei: als je het leuk vindt moet je het toch ook gewoon daar doen? Maar ik heb er een beetje mijn bedenkingen bij. Natuurlijk wordt het ons eigen boek, maar het heeft voor mijn gevoel toch iets geks om dezelfde locatie te doen.

Weet iemand misschien een vergelijkbare plek? Een stoere haven met ook wat groene stukjes erbij?

En Westerpark is leuk! Toevallig dat je die noemt, want daar doen we onze pre-wedding shoot voor de proeffoto's :)

Voorlopig dus even 't Twiske en IJburg afspeuren, en nog verder zoeken dus...

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) Amsterdam e/o
« Reactie #12 Gepost op: 13 juli 2010, 10:11:02 »
Wat je misschien kunt doen is naar de Vinkeveense plassen (als je daar tijd voor hebt). Daar heb je een haven maar ook heel veel losse eilandjes, dan heb je toch misschien nog meer ene privélocatie.

batje

  • Gast
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) Amsterdam e/o
« Reactie #13 Gepost op: 30 augustus 2010, 17:31:36 »
Wij trouwen op een boot die aanmeert op de PietHeinkade en voor de buitenfoto's heb ik zeeburg en watergraafsmeer in gedachten, maar als het regent hebben we een beetje een probleem :wink:
Wie weet een mooie klassieke binnenlocatie in Amsterdam, beetje aan de Oost/Centrumzijde?

syl-s

  • Gast
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) Amsterdam e/o
« Reactie #14 Gepost op: 25 maart 2013, 14:04:48 »
Ik heb hulp nodig en hoop dat iemand mij kan helpen?
Ik trouw in januari 2014 dus is het nog maar de vraag wat voor weer het is.
Ik trouw in Diemen en heb dineer in Almere daar tussen in wil ik foto's maken.
Dus ik ben op zoek naar een binnen en een buiten locatie of in de beurt van Diemen of Almere.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen?

Alvast bedankt,

Syl
« Laatst bewerkt op: 25 maart 2013, 14:06:22 door syl-s »

Saartjuh88

  • Gast
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) Amsterdam e/o
« Reactie #15 Gepost op: 27 mei 2013, 20:40:55 »
Iemand misschien nog een idee? Ik trouw in Amsterdam en rijd van almere naar amsterdam dus ongeveer dezelfde route en locaties iemand tips? Muiderslot wordt hem niet veel te druk. Misschien voor jou wel een tip hihi het muiderslot

syl-s

  • Gast
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) Amsterdam e/o
« Reactie #16 Gepost op: 16 augustus 2013, 14:23:31 »
Goede middag,..
Ik hoop dat iemand mij kan helpen,..
Wij gaan in januari trouwen en nu zijn we op zoek naar een plek waar we mooie foto's kunnen maken.
Een binnen en een buiten lokatie het liefste omdat we natuurlijk niet weten wat de weers omstandigheiden zijn..
We gaan trouwen in diemen en gaan daarna naar een zaal in almere dus het liefst een locatie rond deze plaatsen..

Ik hoop dat iemand mij kan helpen of goede tips heefd..

Al vast bedankt..

Syl

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards