collapse

Auteur Topic: onwelkome gast burgerlijk huwelijk  (gelezen 4982 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JiRa

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 4
onwelkome gast burgerlijk huwelijk
« Gepost op: 15 juni 2015, 07:52:11 »
Hoe ga je om met familieleden die zichzelf uitnodigen voor het burgerlijk huwelijk? Ik weet dat het bij de gemeente openbaar is, en ik het eigenlijk niet kan verbieden, maar mijn tante wil persé haar dochtertje meenemen, en de manier waarop dat dochtertje alle aandacht opeist bij dit soort gelegenheden is juist de reden dat ik geen kinderen op mijn bruiloft wil. (nichtje krijgt een erg vrije opvoeding, ouders vinden het heel normaal dat ze een klassiek concert verstoord, doen daar dan ook niks aan, om maar een voorbeeld te noemen).

Idoann

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 433
Re: onwelkome gast burgerlijk huwelijk
« Reactie #1 Gepost op: 15 juni 2015, 08:21:36 »
Ik weet niet of je dat kunt verbieden maar misschien kun je van tevoren de Babs inlichten. Dat hij/zij ingrijpt wanneer het meisje erg rumoerig wordt en misschien vraagt aan de ouders of zij de zaal willen verlaten, dan ben jij in ieder geval niet de boeman ;)

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: onwelkome gast burgerlijk huwelijk
« Reactie #2 Gepost op: 15 juni 2015, 12:11:08 »
JiRa, wij hadden ook een situatie waar mogelijk iemand zou komen die wij er echt niet bij wilden hebben, gelukkig niet gebeurd. Maar onze babs gaf aan dat zij er niets aan kan doen, maar onze ceremoniemeesters zouden wel mogen vragen of ze weg wil gaan omdat ze niet gewenst is. Dwingen kan helaas niet...

Is het misschien met haar te bespreken dat ze zonder kind komt? Omdat jullie helemaal geen kinderen op de bruiloft willen. Dan komt het misschien wat minder hard aan, zelf zou ik het ook verschrikkelijk vinden als een kind overal doorheen blèrt. Bij ons waren er daarom ook geen kinderen welkom.

JiRa

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 4
Re: onwelkome gast burgerlijk huwelijk
« Reactie #3 Gepost op: 15 juni 2015, 12:42:09 »
Nou, het gesprek ging ongeveer zo:

tante: wat leuk dat jullie gaan trouwen, mijn dochter is op dit moment heel erg met trouwdingen en mooie jurken bezig, dus het zou voor haar een fantastische ervaring zijn
ik: nou, ehm, eigenlijk willen we liever geen kinderen op onze bruiloft, we doen ook geen receptie maar alleen een feest
zij: maar het burgerlijk huwelijk is toch een openbare aangelegenheid? want het zou voor mijn dochter wel erg fijn zijn om een bruiloft mee te maken, dan rijden we wel op en neer daarvoor...

en ik... ik zei maar niets meer.... stond een beetje met mijn mond vol tanden. onze bruiloft draait niet om een nichtje wat ik 2x per jaar zie.

het aan de ceremoniemeester vragen is nog wel een goed plan, alleen moeten we die nog kiezen, en met hoe er al over mij heen werd gewalst weet ik niet of die het wel in een subtiel gesprekje zou kunnen, mocht dat nodig zijn, dus of ik dan iemand anders daarmee op wil zadelen...

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: onwelkome gast burgerlijk huwelijk
« Reactie #4 Gepost op: 15 juni 2015, 13:05:48 »
Ik zou sowieso duidelijk zijn. Dat jullie geen kinderen op je bruiloft willen. Maar er is een soort van compromis. Trouwen jullie in een gemeentehuis of andere openbare plek? Dan zou je kunnen voorstellen om te komen kijken als jullie feestelijk naar buiten komen lopen. Misschien dat je dan even wat leuks kunt zeggen tegen je nichtje. Heeft ze je wel gezien, maar is ze niet bij je burgerlijk huwelijk aanwezig geweest.

Lenn-nn

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 353
  • Geslacht: Vrouw
Re: onwelkome gast burgerlijk huwelijk
« Reactie #5 Gepost op: 15 juni 2015, 15:02:29 »
Het is inderdaad het beste om duidelijk te zijn. Als jullie verder helemaal geen kinderen hebben kun je dat toch prima zeggen? Als je aangeeft dat je haar snapt  maar dat jullie gewoon geen kinderen erbij willen heeft ze dit te respecteren.
Nodig je trouwens je tante wel uit?
Ik weet dat er ook locaties zijn waar je maar een beperkt aantal mensen mee naar binnen mag overigens.

sperzieboon

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 729
  • Geslacht: Vrouw
  • happiness is not a destination, it's a way of life
Re: onwelkome gast burgerlijk huwelijk
« Reactie #6 Gepost op: 15 juni 2015, 18:02:53 »
Wij wilden ook geen kinderen op onze bruiloft. Dit heeft in de brief gestaan die de ceremoniemeesters bij de uitnodiging hebben gestopt (met nog wat praktische zaken). Zou wel raar zijn als uitgenodigde gasten dit niet respecteren.. Maar goed, ik weet niet hoe je tante is.
Verder zijn wij ook op locatie getrouwd, met select aantal gasten, en voor de avondgasten stond de tijd en datum van het burgerlijk huwelijk niet eens op de uitnodiging vermeld. Hoewel openbaar ook wel heel erg leuk kan zijn hoor, want soms wordt je ook leuk verrast door mensen die onaangekondigd interesse tonen.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards