collapse

Auteur Topic: Verlovingsring  (gelezen 6453 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

29oktober2009

  • Gast
Verlovingsring
« Gepost op: 9 september 2009, 15:16:08 »
misschien een stomme vraag..?

Maar wat doe je ermee??
na jullie trouwen, om houden of versmelten, in een doosje houden?

Lynnz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2710
  • Geslacht: Vrouw
Verlovingsring
« Reactie #1 Gepost op: 9 september 2009, 15:19:13 »
Humm.. Ik heb er geen gekregen, maar waarom zou je hem na het trouwen niet meer dragen?

29oktober2009

  • Gast
Verlovingsring
« Reactie #2 Gepost op: 9 september 2009, 15:27:16 »
nou ik heb nog een ring (aan de andere kant,) die heb ik van mijn moeder gekregen..
die enorm veel waarde voor me heeft, die heeft ze tegelijk met mij uit mijn geboorteland gehaald..! even oud als ik
maar die past niet aan een andere vinger.. het zelfde met mijn verlovingsring

Tralalalianne

  • Gast
Verlovingsring
« Reactie #3 Gepost op: 9 september 2009, 15:33:37 »
Ik draag de ring nu aan mijn andere hand, gewoon als sieraad. Ik doe hem 's avonds dus ook gewoon af, alleen de trouwring blijft om.

14/8/2009

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3068
  • Geslacht: Vrouw
Verlovingsring
« Reactie #4 Gepost op: 9 september 2009, 15:36:02 »
Ik draag hem ook nog steeds, sinds mijn verloving bijna een jaar geleden. Aan de ene hand de verlovingsring, aan de andere hand is de trouwring erbij gekomen. Misschien dat ik tzt mijn verlovnigsring wel afdoe, bijvoorbeeld wanneer ik eens een andere ring wil dragen oid. Maar voorlopig zit-ie er nog goed.

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
Verlovingsring
« Reactie #5 Gepost op: 9 september 2009, 15:43:23 »
Ik droeg voor onze verloving geen ringen. Toen ik mijn verlovingsring kreeg droeg ik hem links. Op de trouwdag heb ik hem naar mijn rechterhand verplaatst en mijn trouwring draag ik nu links. Beide ringen gaan niet af (behalve een minuut als ik handcreme opsmeer ofzo :wink:). Ik vond het wel mooi dat op de plek van mijn verlovingsring op mijn trouwdag een trouwring kwam. Dat links of rechts heeft overigens niets met de kerk te maken voor ons, mijn man wilde graag zijn ring links dragen en ik dan ook. :) Kun je niet een van de twee ringen laten oprekken? Zodat je er twee aan een hand kunt dragen en je trouwring aan je andere hand?

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Verlovingsring
« Reactie #6 Gepost op: 9 september 2009, 16:06:52 »
Ik draag hem nu om de middelvinger van mijn linkerhand, maar na het trouwen doe ik hem wel af.

Het is zilver, en dat slaat helemaal zwart uit bij mij.. Heb nog een gouden ring aan mijn rechterhand, die heb ik ook van Jelle gekregen. Die gaat dan naar de linker en de trouwring komt om de rechter.

lindebloesem

  • Gast
Verlovingsring
« Reactie #7 Gepost op: 9 september 2009, 16:59:48 »
Wij hebben onze ringen zo uitgezocht dat de verlovingsring past bij de trouwring en het samen één-geheel vormt. (Dus goed opgelet dat het niet te druk werd, 2 ringen aan een vinger. Gekeken naar dikte, steentjes, etc. De combinatie is nu samen erg mooi in ballans.) Die zal ik na onze bruiloft dan ook samen dragen aan een ringvinger. Met de gravure hebben we er ook al rekening mee gehouden. Wanneer de ringen samen gedragen worden is de tekst ook een aanvulling op elkaar  :biggrin:
« Laatst bewerkt op: 9 september 2009, 17:00:41 door lindebloesem »

Lynnz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2710
  • Geslacht: Vrouw
Verlovingsring
« Reactie #8 Gepost op: 9 september 2009, 17:04:47 »
[quote name=\'29oktober2009\' post=\'262461\' date=\'09 September 2009, 15:27\']nou ik heb nog een ring (aan de andere kant,) die heb ik van mijn moeder gekregen..
die enorm veel waarde voor me heeft, die heeft ze tegelijk met mij uit mijn geboorteland gehaald..! even oud als ik
maar die past niet aan een andere vinger.. het zelfde met mijn verlovingsring[/quote]

Misschien kan je hem dan idd laten vergroten, dat ie om een andere vinger past? Of aan een ketting hangen?

29oktober2009

  • Gast
Verlovingsring
« Reactie #9 Gepost op: 9 september 2009, 20:06:37 »
dank jullie wel, ik denk inderdaad dat ik ga kijken of ik mijn verlovingsring kan vergoten.
Dank jullie wel!

Ingedepinge

  • Gast
Verlovingsring
« Reactie #10 Gepost op: 9 september 2009, 20:14:00 »
Ik denk als ik hem af zou doen dat ik hem nog heel erg zou gaan missen ook als ik hem af zou doen.
Ik denk dat ik hem om houd of doorschuif, dat ligt er net aan aan welke vinger we de ringen gaan dragen

Lismans

  • Gast
Verlovingsring
« Reactie #11 Gepost op: 9 september 2009, 21:11:43 »
Ik heb mijn verlovingsring nu aan m'n rechterhand en laat hem volgend jaar ietsje kleiner maken zodat hij aan de linkerhand kan. Ik vind het persoonlijk zonde om hem niet meer te dragen daarna. Daarom, lang leve de goudsmit  :biggrin:

Suusjeuh

  • Gast
Verlovingsring
« Reactie #12 Gepost op: 9 september 2009, 23:59:18 »
Ik heb mn verlovingsring links en straks gaat hij naar mn rechter hand. Hiervoor heb ik mn 2 "dagelijkse" ringen ingeruild en nu alleen mn verlovingsring om. Mn vriend draagt de verlovingsring rechts, omdat hij bij hem links te groot is.

Joli

  • Gast
Verlovingsring
« Reactie #13 Gepost op: 10 september 2009, 09:14:28 »
mijn verlovingsring verhuisd naar de linkerhand, maar ik bllijf 'm wel dragen. hij is zoooo mooi....

Hannielle

  • Gast
Verlovingsring
« Reactie #14 Gepost op: 10 september 2009, 10:47:31 »
mijne zit nu ook rechts en strax doe ik hem naar links, maar af gaat ie zeker niet!

Divecouple

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1366
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Verlovingsring
« Reactie #15 Gepost op: 10 september 2009, 11:32:35 »
Ik heb ook geen verlovingsring en mijn "dagelijkse" ringen draag ik nog steeds hetzelfde als voor mijn trouwen.

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Verlovingsring
« Reactie #16 Gepost op: 5 oktober 2009, 11:38:24 »
Die van mij (verlovingsring) is nogal kwetsbaar (van hout), het is de zwarte versie van de ring in de in de stijl van deze armband:
http://www.basaltdesign.nl/catalogus/produ...and-524-naturel

Zal ik niet dagelijks dragen, trouwring wel, wordt waarschijnlijk titanium net als de andere ring die ik elke dag draag. Een ring die ik van mijn beide ouders kreeg vlak (met inscriptie) vlak voor het overlijden van mijn Mams, die ring is me zeer dierbaar... Dus twee titaniumringen om de twee ringvingers en de verlovingsring bij bijzondere gelegenheden. Denk er ook aan om hem af en toe aan een kettinkje te dragen, maar daar ben ik nog niet uit...
« Laatst bewerkt op: 5 oktober 2009, 11:38:56 door stimpy »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards