collapse

Auteur Topic: Gescheiden Ouders Op Je Bruiloft... Zucht  (gelezen 5129 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

1Hanneke

  • Gast
Gescheiden Ouders Op Je Bruiloft... Zucht
« Gepost op: 22 november 2007, 20:31:56 »
Kom ff hier mn verhaal typen want ik zit er ff doorheen...
Van je ouders moet je het maar hebben...
Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 10 was ofzo, hij is gelijk weer samen gaan wonen en op den duur hertrouwd. Ik en mn zusje hebben daarna altijd bij hem en mijn stiefmoeder gewoont, omdat mijn moeder MS heeft en rolstoelgebonden is en niet voor ons kon zorgen. Een paar jaar geleden kreeg mijn stiefmoeder een serie herseninfarcten en kwam daardoor ook in een rolstoel. Hun huwelijk liep ook op de klippen en mn vader was dus alleen. Dat was hij nog nooit geweest dus sindsdien rolt hij van de ene relatie in de andere zon beetje... een wat langere relatie maar zij bleek vreemd te gaan, toen een veel jonger buitenlands meidje en nu heeft hij weer een nieuw 'vriendinnetje' (zo noemt ie dat ook echt, terwijl ze boven de 50 zijn...)
Mijn vader, moeder en stiefmoeder zijn mensen die belangrijk zijn geweest in mijn leven, ook al hebben ze niet altijd de juiste dingen gedaan, ze horen er wel bij op onze bruiloft. Nu zijn ze alledrie uit elkaar gegaan met het idee 'vrienden' te blijven, maar dat is dus zeer mislukt en ze hebben elkaar nooit meer gezien. Elke keer als ik bij mn moeder kom heeft ze het er maar over hoe blij ze is dat ze gescheiden is en dat mn vader nooit van haar gehouden heeft...
Nou geeft mn moeder aan er geen problemen mee te hebben dat ze mn vader en stiefmoeder enzo ziet. Ik moet nog zien te regelen hoe zij er die dag bij kan zijn, das weer ander probleem, want zij houdt dat waarschijnlijk niet vol, zou moeten slapen overdag maar dat gaat niet lukken in de dierentuin... Waarschijnlijk komt zij dus alleen 's avonds bij de kerkdienst.
Mn vader zegt dat hij echt geen problemen gaat lopen maken op onze bruiloft dus das wel positief. Wel vroeg ie ff of zijn vriendin dan ook mocht komen... pffff ik kan zo moeilijk nee zeggen maar ik heb het er best wel moeilijk mee. Haar heb ik nog nooit gezien, heb al gezegd dat ik haar uberhaupt een keer moet zien, ik wil geen mensen op mijn bruiloft die ik nog nooit gezien heb.
Nouja en nu had ik dus vanavond mijn stiefmoeder aan de telefoon, verteld dat ik een jurk heb gekocht, hardstikke leuk, komt ze ineens aanzetten dat ze het wel ontzettend moeilijk vind om de confrontatie met mijn vader aan te gaan! En ik zit me dus de afgelopen dagen ontzettend uit te sloven, om te regelen dat alle locaties rolstoeltoegankelijk zijn, speciaal voor haar, speciaal niet het mooiste plekje van de dierentuin genomen voor het diner, omdat daar een trap is en we willen niet dat zij er niet bij kan zitten. En dan vertelt ze ff doodleuk dat ze het toch wel heel moeilijk vind en dat ze moet kijken hoe ze zich dan voelt en dat het best kan zijn dat ze dus niet komt omdat hij er dan is! Ik bedoel ik snap best dat het moeilijk is enzo en dat hij hele verkeerde dingen heeft gedaan naar haar toe, maar kan ze daar nu niet voor een dagje overheen stappen en hem gewoon negeren ofzo! Misschien ben ik wel egoïstisch maar het is toch MIJN dag en daar moeten de mensen bij die voor mij speciaal zijn. Ik zou het ook wel ontzettend moeilijk vinden om mijn ex met een ander te zien, maar wat moet ik dan, mn vader zeggen dat ie alleen bij het kerkelijk huwelijk mag zijn en mn stiefmoeder bij de gemeente of andersom?
Ik probeer de hele tijd te denken dat mensen maar gewoon normaal tegen elkaar moeten doen en blij mogen zijn dat ze mogen komen en anders komen ze maar niet. Maar ik zou ze er gewoon zo graag alledrie bij hebben :sad:

Gelukkig heb ik nog een heeeele lieve tante die ook mijn getuige gaat zijn en gelukkig een superlieve aanstaande die mij steunt :) Maar je zou toch als volwassen mensen op een volwassen manier met elkaar om moeten kunnen gaan... En nu ben ik toch wel bang dat de een niet gaat komen vanwege de ander ofwel dat er problemen komen tussen mensen op de bruiloft...

Alexia

  • Gast
Gescheiden Ouders Op Je Bruiloft... Zucht
« Reactie #1 Gepost op: 22 november 2007, 20:48:43 »
wat jammer dat de situatie zo is. Ik kan het op zich wel begrijpen van je stiefmoeder dat ze zo op je vader reageert maar voor jou is het zeker niet leuk. Ik denk dat je dat ook gewoon tegen haar kunt zeggen hoor. Dat je het jammer vindt dat ze zo reageert en dat je hoopt dat ze zich daar voor 1 dag overheen kan zetten. En verder zet je ze geowon niet bij elkaar lijkt me! Moeilijk

maikaenroy

  • Gast
Gescheiden Ouders Op Je Bruiloft... Zucht
« Reactie #2 Gepost op: 22 november 2007, 21:52:13 »
jeetje zeg das ook een situatie joh pfff

mss kan je het nog even afwachten als je zegt dat je vader regelmatig andere vriendinnetjes heeft wie weet of ie deze vrouw dan nog wel heeft met jullie huwelijk ??? als dat niet zo is en hij heeft een ander dan zou ik gewoon laten weten dat zei niet welkom is omdat je geen band met haar heb bijv. zo is het voor je stiefmoeder mss ook wel makkelijkr om te komen ????
of je kunt het nu al aan je vader laten weten dat je het toch moeilijk vind dat zijn vriendin mee komt of dat je stiefmoeder het er moeilijk mee heeft , wie weet kom je zo tot een oplossing ?!

hoop dat je er uit komt voor jezelf heel veel succes ermee !

1Hanneke

  • Gast
Gescheiden Ouders Op Je Bruiloft... Zucht
« Reactie #3 Gepost op: 23 november 2007, 09:33:37 »
Je hebt wel gelijk, misschien wordt het niks met die nieuwe vrouw, maar ik vind het wel irritant dat hij mij eigenlijk al voor het blok zet voor ik haar ooit gezien heb of dat hij weet of voor dat de relatie wat meer vast is.
T is maar even afwachten denk ik... misschien dat ik mn vader wel zeg dat mn stiefmoeder het er zo moeilijk mee heeft en misschien niet komt om hem, van de andere kant kan hij er toch niks aan doen, hij kan niet even met haar gaan praten ofzo, daar staat ze echt niet voor open. Ik geloof dat hij ook wel brieven heeft geschreven maar die leest ze niet.
Verder kan ik denk ik alleen maar regelen dat als ze allebei komen, ze de hele tijd zo ver mogelijk uit elkaar zitten. Misschien nog maar eens bij haar langs gaan en erover praten... Ik vind het wel een beetje dubbel, bij de bruiloft van haar eigen dochter was volgens mij haar andere ex er ook bij en is ze ook gewoon gegaan. Maar toen stond ze denk ik een stuk sterker in haar schoenen als nu...

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Gescheiden Ouders Op Je Bruiloft... Zucht
« Reactie #4 Gepost op: 23 november 2007, 10:09:28 »
Vervelend zeg... Ik vind ook dat de mensen zich gewoon moeten gedragen op JULLIE bruiloft. Je moeder maakt geen problemen, je vader ook niet, en ik kan het me ook voorstellen dat je stiefmoeder het er moeilijk mee heeft, maar daar moet ze zich inderdaad maar overheen zetten. Vertel haar dat je bij de planning rekening houdt met locaties (van waar iedereen staat en zit) en zo, dus dat ze bij alle onderdelen een hoop mensen tussen jouw vader en haar heeft. Als ze dan toch moeilijk doet: Speel de moeder kaart. Ja, maar je bent altijd als een moeder voor me geweest en een moeder hoort op de bruiloft van haar dochter, etc etc. Klinkt nu misschien heel cru, maar als ze dan nog moeilijk doet, weet ik niet of ze wel al die moeite waard is. Maar goed, dat is natuurlijk makkelijk gezegd. Ik ken haar niet zoals jij en ik kan me alleen maar voorstellen hoe jullie band is.

nisanlin

  • Gast
Gescheiden Ouders Op Je Bruiloft... Zucht
« Reactie #5 Gepost op: 23 november 2007, 11:18:32 »
Pff....echt een moeilijke situatie. Ik vind dat mensen zich daar dan maar overheen moeten zetten. het is maar 1 dagje, en het is wel jullie bruiloft, die komt niet meer terug. Klinkt wel makkelijk en ik kan me voorstellen dat als je als persoon in die situatie zit het wel heel erg moeilijk en pijnlijk kan zijn. Maar toch vind ik dat je altijd het belang van het bruidspaar boven alles moet stellen, het is hun dag.

El1981

  • Gast
Gescheiden Ouders Op Je Bruiloft... Zucht
« Reactie #6 Gepost op: 23 november 2007, 11:50:13 »
Ik weet precies wat je voelt, mijn ouders zijn sinds september uit elkaar, bij hun is het dus nog vers. Mijn vader heeft mijn moeder verlaten voor een andere vrouw (beste vriendin van mijn moeder). Nou komen ze allebei en ze hebben allebei gezegd dat het mijn dag is. Maar ik heb er een hard hoofd in dat het allemaal zonder strubbelingen gaat lopen. Daar komt bij dat Marco zijn ouders al 25 jaar uit elkaar zijn en elkaar al 25 jaar niet hebben gezien of gesproken. Mijn vader heeft geen contact meer met mijn broertje en de rest van mijn familie, en die zullen die dag wel allemaal aanwezig zijn.

Ik krijg steeds meer de neiging om het maar gewoon te laten zoals het is en maar hopen dat iedereen zo volwassen mogelijk is en op mijn dag er aan denkt dat het daadwerkelijk ook mijn dag is.

Ik denk dat jij dat ook moet doen. Ik vind best dat je bij je stiefmoeder mag aangeven dat je al het mogelijke doet om ervoor te zorgen dat zij er de hele dag bij is en dat zij een belangrijk persoon voor jou is en dat je dus wilt dat zij er de hele dag bij is. Zij moet dan zelf het volwassen verstand hebben om te zeggen: ja je hebt gelijk, dit is jou dag en die draait om jou en ik zal er de hele dag zijn.

Laat je er niet teveel door beheersen, want ik weet uit ervaring dat het je hele voorbereiding kan verpesten en jou voorpret. En dat is echt zonde want als het goed is trouw je maar 1 keer en zou je van alles optimaal moeten genieten.

Heel veel sterkte en succes!

Liefs,
Ellen

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Gescheiden Ouders Op Je Bruiloft... Zucht
« Reactie #7 Gepost op: 23 november 2007, 12:13:08 »
Oeh, ingewikkelde situatie. Maar het is inderdaad JULLIE dag en het is niet gepast van welke gast dan ook om problemen te gaan zoeken op  jullie dag. Als jij je moeder, vader en stiefmoeder er graag bij wilt hebben, zou ik ze in ieder geval alle drie uitnodigen. Dat heb je al, mondeling, gedaan begrijp ik. Of ze wel of niet willen komen ivm het onder ogen komen van hun ex, is hun probleem. Het is niet erg volwassen om dat probleem bij jou neer te leggen toch? Zo van, jij gaat trouwen dus je zorgt maar dat ík het naar mijn zin heb, want anders.. Zo werkt het toch zeker niet? Als ze de confrontatie écht niet aankunnen, moeten ze niet komen. En daar moeten ze dan wel duidelijk in zijn. Willen ze er koste wat koste bij zijn, dan moeten ze ook niet zeuren ook. Overigens is gebleken dat de meeste gescheiden ouders niet moeilijk doen op de dag zelf :) Ze zijn er heus niet op uit om  jouw dag te verpesten/overschaduwen! Tenminste daar mag je vanuit gaan.. en doen ze dat toch, dan stuur je de CM op ze af om ze op hun gedrag te wijzen.
Denk nu niet dat ik makkelijk praten heb als 'buitenstaander' want wij hebben een vergelijkbare situatie. Onze oplossing is: we gaan een gesprek aan met alle mensen van wie mogelijk problemen zijn te verwachten én met de mensen met wie we momenteel in onmin leven. Verloopt het gesprek positief en is er van beide kanten de wil om onze Grote Dag een gouden randje te geven, dan worden die mensen uitgenodigd. Duidelijkheid is heel belangrijk, vinden wij :)
Succes.

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Gescheiden Ouders Op Je Bruiloft... Zucht
« Reactie #8 Gepost op: 23 november 2007, 17:06:23 »
En daarbij, waarschijnlijk is de ruimte groot genoeg dat ze niet naast elkaar hoeven te staan / zitten / dansen.
Dus ze kunnen ook gewoon ergens anders gaan staan en gewoon niet met elkaar praten.
Alle 3 in 1 ruimte betekend nog niet dat je met elkaar opgescheept zit, daar moeten ze toch wel volwassen mee om kunnen gaan.

Desiree

  • Junior
  • **
  • Berichten: 136
    • http://
Gescheiden Ouders Op Je Bruiloft... Zucht
« Reactie #9 Gepost op: 23 november 2007, 17:20:51 »
Ook mijn ouders zijn gescheiden. Maar ik heb gezegd: als je je niet volwassen kan gedragen op de bruiloft kom dan maar liever niet. En ze zijn er allebei, met partners. Mijn ouders vonden het ook geen probleem om naast elkaar te zitten! 30 jaar ellende na de scheiding en nu is het eindelijk anders.

Maak in iedergeval aan alle partijen goed duidelijk dat het ieder zijn eigen verantwoordelijkheid is en dat ze het zelf moeten oplossen. Zij zijn gescheiden, en zij kiezen er voor om op deze voet met elkaar om te gaan. Daar hoeven jullie niet de dupe van te worden.

Ik zou in iedergeval tegen iedereen zeggen dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor hun eigen gedrag. Natuurlijk kan je stiefmoeder het vervelend vinden maar dat is niet jou probleem. Zij zal daar zelf een keuze in moeten maken hoe ze hier mee omgaat.

Ik denk dat je niet kan stellen: wij hebben de keuze van de lokatie voor je aangepast dus vind ik dat je niet kan maken om niet te komen... dat was jullie keuze en daar kan je niet iets tegenover stellen denk ik.

Mijn broer wilde ook een vriendin (ook nog als daggast!) meenemen naar de bruiloft die we nog nooit hadden gezien.  We hebben gewoon gezegd dat we dat niet wilde. Had hij haar eerst maar eens fatsoenlijk moeten voorstellen. Dit heeft ook te maken met respect voor elkaar vind ik. Vond ie niet leuk maar hij begreep het wel.

Veel succes met de voorbereidingen

1Hanneke

  • Gast
Gescheiden Ouders Op Je Bruiloft... Zucht
« Reactie #10 Gepost op: 1 december 2007, 21:25:42 »
Nou heb mn stiefmoeder weer gesproken, en ze klinkt weer een beetje als mijn stiefmoeder.  :)
Ze zal erbij zijn en dat zal niemand haar afpakken.
Ze toont tenminste weer een beetje vechtlust dus.  :cool:
Ze komt wel alleen overdag, bij het burgelijk huwelijk en daarna dan taart en eten, ook nog de kerk en feestje is voor haar te lang. Wisselt mijn moeder haar waarschijnlijk af, die houdt het ook niet de hele dag vol en zal denk ik 's avonds komen, omdat ze de hele middag altijd slaapt. Maar ben helemaal blij dat ze wil komen! Ze hoort er gewoon bij.
Nouja en de vriendin van mn vader gaan we waarschijnlijk met de kerst zien. Heb wel duidelijk gezegd dat ik geen mensen op mijn bruiloft wil die ik nooit gezien heb. Gezegd dat hij haar maar een keer voor moet komen stellen dan, nouja dat vatte hij snel op als een uitnodiging en daar was hij heel blij mee, gingen ze doen.

T voelt in ieder geval weer een stukkie beter dan vorige week.

Alexia

  • Gast
Gescheiden Ouders Op Je Bruiloft... Zucht
« Reactie #11 Gepost op: 2 december 2007, 18:09:21 »
fijn dat je stiefmoeder toch gewoon komt. En al is het niet voor de hele dag, toch fijn dat ze eventjes komt in elk geval.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards