collapse

Auteur Topic: Wilde Hibiscus In Champagne  (gelezen 3382 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Wilde Hibiscus In Champagne
« Gepost op: 2 oktober 2009, 20:28:31 »
Hoi!

Las pas over iets wat ik nog noot had gezien, wilde hibiscus voor in de champagne.

'' In 1999 is het idee  van een Wilde Hibiscus in siroop ontstaan. Lee Etherington was een beetje aangeschoten en mikte de bloemen in een champagne fluut.
De bloem zakte langzaam naar beneden en op de bodem aangekomen ging de bloem langzaam open.
Nu een aantal jaren verder wordt de Wilde Hibiscus met Moet & Chadon in bekende exclusive hotels zoals o.a.: Dorchester Hotel in Londen geserveerd.
De Wilde Hibiscus kan ook in coctails gebruikt worden.
De Hibiscus wordt met de hand geplukt en verwerkt. De siroop bestaad uit Spring water en Cane sugar''


''Leuk ideetje voor kerst of nieuwjaar als aperitief bij champagne:
Je plaatst een hele Hibiscusbloem op de bodem van een champagneglas. Doe er wat van de siroop bij en vul het glas met champagne. De bloem ligt op de bodem van het glas terwijl de bubbels er omheen opborrelen en de bloem doen opengaan. De champagne kleurt van karmijnrood op de bodem naar licht rose bovenaan het glas. De bloem kan je, eenmaal het glas uit is, opeten. Ze smaakt naar aardbei en framboos met een vleugje rabarber''


Vind het er superleuk uitzien!! De bloem gaat dus open als er champagne bijkomt. Heeft iemand er ervaring mee???
« Laatst bewerkt op: 2 oktober 2009, 20:44:42 door lalalalala »

Lismans

  • Gast
Wilde Hibiscus In Champagne
« Reactie #1 Gepost op: 2 oktober 2009, 21:51:43 »
Nee nog nooit gezien maar het ziet er wel superrr gaaaaf uit!

Tammy

  • Gast
Wilde Hibiscus In Champagne
« Reactie #2 Gepost op: 2 oktober 2009, 22:33:35 »
Ik kwam het ook tegen op internet en vond het helemaal super, maar mijn ontzettend nuchtere as vond het teveel opsmuk en zonde van het geld.
Helaas kan ik je dus ook niet helpen. Ben benieuwd of iemand er ervaring mee heeft. Het lijkt mij ook super!

noni

  • Gast
Wilde Hibiscus In Champagne
« Reactie #3 Gepost op: 3 oktober 2009, 08:44:48 »
Hoi

Ik wacht met jullie af...ben ook erg benieuwd.
Wil ook graag weten als alle bloemen wel open gaan en niet dat er een groot gedeelte dicht blijft namelijk.

Groetjes

Hannielle

  • Gast
Wilde Hibiscus In Champagne
« Reactie #4 Gepost op: 3 oktober 2009, 08:53:13 »
wat gaaf!!!!!!!!!!

mark2009

  • Gast
Wilde Hibiscus In Champagne
« Reactie #5 Gepost op: 4 oktober 2009, 11:19:21 »
Ik vind het zelf wat minder, maar dat komt meer doordat ik vind dat in Champagne zoveel mogelijk koolzuur moet blijven. Door allerlei dingen in de Champagne te doen is deze er heel snel uit (ruw oppervlak, CO2 gaat er dan zo uit). In Champagneglazen zit ook altijd een soort ruw puntje onderin het glas waarlangs dan een dun lijntje bubbels ontstaan zodat niet het gehele glas gaat bubbelen.

Gisteren trouwens nog iets geleerd: Champagne uit een magnum heeft een betere kwaliteit dan uit een reguliere 3/4 fles. Niet dat ik dat proef, maar een sommelier in Maastricht wist ons dat te vertellen...

Kaartje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 424
  • Geslacht: Vrouw
Wilde Hibiscus In Champagne
« Reactie #6 Gepost op: 18 oktober 2009, 18:05:05 »
Wij hebben volgens mij vorig jaar in het kerstpakket een pot gekregen met deze bloemen en ik vond het wel heel leuk. Zie alleen nu staan dat je de bloem ook op kon eten, maar dat hebben wij dan niet gedaan. Alle bloemen gingen hier trouwens wel open.

gekkiej01

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1972
  • Geslacht: Vrouw
Wilde Hibiscus In Champagne
« Reactie #7 Gepost op: 18 oktober 2009, 23:54:32 »
Ziet er super gezellig uit !

maar denk dat ik idd ook liever blijf bij de traditionele champagne , houd van een lekker bubbeltje :wink:

1982

  • Gast
Wilde Hibiscus In Champagne
« Reactie #8 Gepost op: 19 oktober 2009, 14:06:14 »
Ik had het nog nooit gezien, maar vind het wel erg mooi.

Els

P73

  • Gast
Wilde Hibiscus In Champagne
« Reactie #9 Gepost op: 20 oktober 2009, 14:51:03 »
Wij hebben het op onze bruiloft gedaan en het was echt heel mooi om te zien. Niemand kende het ook, dus dat was extra bijzonder.
En je champagne blijft gewoon bubbelen hoor! Ms. niet als je het glas eerst een half uur laat staan, maar dat is toch meestal niet de bedoeling.....

CCBloom

  • Gast
Wilde Hibiscus In Champagne
« Reactie #10 Gepost op: 20 oktober 2009, 17:22:24 »
wij hadden best een behoorlijke champagne...manlief had het vast niet goed gevonden als daarmee gerotzooid werd ;-)

P73

  • Gast
Wilde Hibiscus In Champagne
« Reactie #11 Gepost op: 20 oktober 2009, 23:22:53 »
[quote name=\'CCBloom\' post=\'276321\' date=\'20 October 2009, 17:22\']wij hadden best een behoorlijke champagne...manlief had het vast niet goed gevonden als daarmee gerotzooid werd ;-)[/quote]


Wij hadden een 'gewone' champagne, en die smaakte er zeker niet minder om!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards