collapse

Auteur Topic: Nodigen Jullie Mensen Uit Waarvan  (gelezen 22384 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Destiny

  • Gast
Nodigen Jullie Mensen Uit Waarvan
« Reactie #100 Gepost op: 15 maart 2009, 13:04:39 »
[quote name=\'jet17\' post=\'215221\' date=\'10 March 2009, 19:39\']Sorry hoor!!!   :dry:   maar kom op zeg!! je zegt dat je ook bent verhuisd! Hoe vaak ben je nog in je oude woonplaats dan!?

Nodig mensen uit die JIJ/JULLIE willen hebben, het moet niet zo zijn dat anderen gaan bepalen of ze wel of niet komen, ipv dat jij dta bepaald!!!

NIET UITNODIGEN KRIJG JE SPIJT VAN! (ze lopen alleen maar in de weg lijkt mij!)[/quote]

ik ben er vaak, ik heb me familie er wonen

veertjes

  • Gast
Nodigen Jullie Mensen Uit Waarvan
« Reactie #101 Gepost op: 13 april 2009, 19:58:40 »
*Zucht* Heb je eindelijk de jurk gevonden, begint het gez**k over de gastenlijst.

In tegenstelling tot wat ik hier lees: elke keer als wij samen naar de gastenlijst kijken met de bedoeling om te schrappen, wordt die alleen maar langer!  :huh:
En ik ben vanavond kribbig, want ik mag van AS gaan schrappen in mijn mensen ("die zie je immers nooit meer") om de vrienden van vroeger er wel op te zetten ("dat was van voor jouw tijd") die helaas nog in hetzelfde dorp wonen, maar die mij niet eens groeten.

Complicatie is bovendien dat we het feestje in de achtertuin willen houden. Dat betekent dat we niet om de buren heen kunnen als we de politie niet op de stoep willen hebben.  Dezelfde buren die mijn achternaam niet kennen.. Maar de tuin is echt niet berekend op meer dan 100 mensen.

Het idee is om de uitnodiging te splitsen (gemeentehuis + receptie in de tuin of feest + buffet in de tuin). Je voelt het al aankomen: er komt een moment dan is iedereen er en dan zitten we klem.

Ter informatie: we zitten op 160 mensen die we een uitnodiging sturen. Waarvan we de aanhang al niet willen uitnodigen..

In elk geval weet ik dat ik niet meer ga strepen in de lijst van mensen die ik wil zien. Er staan al genoeg namen op van mensen waar "we niet omheen kunnen want..." <vul maar in>

Mijn grootste schrikbeeld is het volgende: Aan het eind van de avond komen mensen naar ons toe die ons bedanken, terwijl ze weglopen stoot ik partner aan en sis "wie zijn dat?" waarna partner zijn schouders ophaalt en terugfluistert "dat weet ik ook niet".
Ben benieuwd of iemand dat al eens meegemaakt heeft :wink:

Groeten van Veertjes

jelijn

  • Gast
Nodigen Jullie Mensen Uit Waarvan
« Reactie #102 Gepost op: 13 april 2009, 20:35:00 »
Hahaha, dat laatste wel ja. Op de video en foto's van vrienden van ons staat een tot nu toe nog steeds onbekende man! Hahaha.....Zij dacht dat hij hem wel zou kennen, hij dacht hetzelfde over haar. Bij het bekijken van het beeldmateriaal kwam de vraag "wie is dat?" waarop ze beiden geen antwoord wisten! Best komisch eigenlijk! :-)

jelijn

  • Gast
Nodigen Jullie Mensen Uit Waarvan
« Reactie #103 Gepost op: 13 april 2009, 21:08:06 »
Oh ja nog even een antwoord/ suggestie op je andere vraag:

*Mensen waar je niet omheen kunt want....... en de buren: alleen een uitnodiging sturen voor de huwelijksvoltrekking? Zeker als je er verder niets mee hebt.

* Maak eens een lijstje van ZEKER erbij willen hebben en "oude bekenden" van wie je het wel leuk lijkt als ze komen. ( En dan net als met kleren die je een jaar niet mee aanhebt gehad---> wegdoen) Maar dan doorstrepen van feestlijst en alleen een kaartje met datum en tijd gemeentehuis?

*Gemeentehuis en receptie uitnodigingen> Receptietijd kort houden en daar alle mensen uitnodigen van wie je ze niet perse op het feest "hoeft" Meeste mensen blijven toch niet zolang op een receptie en anders is er wellicht een CM die vriendelijk kan verzoeken tot eind maken aan receptie.
En daarnaast gemeentehuis en feestuitnogingingen naar de anderen waarbij de feesttijd niet overlapt met de receptietijd?!?! Dan heb je ook geen moment waarop iedereen tegelijk er is (en er dus teveel mensen tegelijk in de (voor 160pers. te kleine) tuin zijn)

En tja Er zullen altijd mensen zijn die zich gepasseerd voelen, dat houd je toch....

Robine82

  • Gast
Nodigen Jullie Mensen Uit Waarvan
« Reactie #104 Gepost op: 13 april 2009, 22:41:10 »
Volgens mij is en blijft de gastenlijst samenstellen het moeilijkste gedeelte van de voorbereidingen van een huwelijk!! Anderzijds, jullie hebben eigenlijk wel een duidelijk kader: 100 man voor het feest. Je zegt nu op 160 man te zitten (zonder aanhang), natuurlijk weet ik niet hoe goed jullie in de vrienden/familie zitten, maar het lijkt mij behoorlijk veel en het lijkt mij ook dat, dat niet allemaal goede vrienden zijn
(en je dus wel een grens kan stellen, toch? Iemand die niet eens 'hallo' zegt zou ik echt niet uitnodigen!!).
Natuurlijk heeft iedereen een aantal mensen waar je niet om heen kunt, maar daar zou ik eveneens een grens bij trekken! (En waarom ben je verplicht buren uit te nodigen voor een feest .. je kan ze toch gewoon inlichten over jullie huwelijk, ze vooraf alvast een flesje wijn/bloemetje geven voor de eventuele overlast en dan alleen voor de receptie uitnodigen?! Of denk ik nu echt te simpel ..) Verder zou ik zeggen: van beide kanten ongeveer even veel mensen/vrienden/familie laten komen en dan dus beide schrappen! En Inderdaad zorgen dat je "tussentijd" hebt tussen receptie en feest, dan komt het vast helemaal goed!! (En CM duidelijke instrukties geven!) Succes in ieder geval!! (wij gaan ons er binnenkort ook nog eens over buigen ..)

sammie

  • Gast
Nodigen Jullie Mensen Uit Waarvan
« Reactie #105 Gepost op: 14 april 2009, 09:31:29 »
Blij dat ik niet zoveel mensen heb. We zitten op 46 volwassenen en 7 kinderen. dus 53 in totaal....waarvan een aantal collega's. Die mogen dus van 3 tot 8 erbij zijn allemaal en daarna is het afgelopen en naar huis...

haley

  • Gast
Nodigen Jullie Mensen Uit Waarvan
« Reactie #106 Gepost op: 14 april 2009, 09:57:25 »
Ik heb zo'n zelfde probleem. Wij willen de familie van as vader niet uitnodigen voor ons kerkelijk huwelijk. Er is voor het burgerlijk huwelijk in december al genoeg gezeik geweest en dat willen we niet nog een keer. Wij hebben zelf 29 man om uit te nodigen maar als het aan zijn pa ligt komen er nog eens 41 bij! Daar beginnen wij niet aan.

Wij willen nu zelfs een briefje gaan sturen met daarop: "dan en dan gaan wij voor de kerk trouwen en dit doen wij in besloten kring".

Bang voor gezeik ben ik niet, het is toch al nooit goed genoeg. Dus geklets krijg je altijd.

Volg je eigen kompas, denk niet achteraf, had ik maar niet zoveel naar anderen geluisterd. En dat commentaar.. laat ze een staart krijgen!

veertjes

  • Gast
Nodigen Jullie Mensen Uit Waarvan
« Reactie #107 Gepost op: 14 april 2009, 10:27:47 »
Oooh echt lachen! Later foto's terugkijken en dan samen je afvragen "wie was dat eigenlijk?"  :blink:  :wink:

Nou mensen: ik ben er vannacht speciaal voor opgestaan (kon er echt niet van slapen) en heb zelf de lijst teruggebracht tot 120 mensen. 80 mensen vroeg op de dag, 80 mensen voor het feest in de tuin. Zo. Toen kon ik weer slapen  :laugh:

En alleen door de samen afgesproken regels consequent toe te passen:
- geen neven en nichten
- geen oud collega's waarmee je niets meer te maken hebt
- geen andere mensen waarmee je het afgelopen jaar niets te maken hebt gehad (familie is een uitzondering)
- geen "aanhang" (zeker niet als deze geen andere relatie met ons heeft dan via partner of ouder)

Ik snap best dat het lastig is om later door het dorp te lopen en de opmerkingen te moeten horen "goh, ik wist niet dat je getrouwd was, waarom waren wij niet uitgenodigd?" We zullen dus ook een standaard antwoord moeten bedenken voor dat soort situaties.

In de lokatie voor de burgerlijke stands ceremonie is plaats voor maximaal 100 mensen. Maar feliciteren als je toevallig langs komt fietsen mag altijd.

jelijn

  • Gast
Nodigen Jullie Mensen Uit Waarvan
« Reactie #108 Gepost op: 14 april 2009, 21:02:46 »
Hahaha en dan eigenlijk ook maar hopen dat die onbekende je een cadeau heeft toegestopt hahaha:-)

Goed hé, dat je je gastenlijst terug hebt gebracht naar een voor jullie goed voelend aantal!
Kun je inderdaad goed van wakker liggen!

En inderdaad een standaard antwoord als gevierd in kleine kring, alleen familie en goede (dichtbijstaande) vrienden kan geen kwaad of Tja je zult toch ergens een grens moeten trekken anders kun je het hele dorp wel uitnodigen! kan ook nog ;-)

Nou niet meer twijfelen maar weer lekker genieten want: Weer een puntje van je lijstje afgewerkt!
« Laatst bewerkt op: 14 april 2009, 21:03:23 door jelijn »

suzan1983

  • Gast
Nodigen Jullie Mensen Uit Waarvan
« Reactie #109 Gepost op: 15 april 2009, 10:02:52 »
Er zijn toch van die mensen die bruiloften langsgaan om gratis te eten en drinken. Is ook een film van.
Kan even niet op de naam komen.
Wie weet, hahaha  :laugh:

veertjes

  • Gast
Nodigen Jullie Mensen Uit Waarvan
« Reactie #110 Gepost op: 15 april 2009, 11:36:02 »
Weddingcrashers!

Limoentje

  • Gast
Nodigen Jullie Mensen Uit Waarvan
« Reactie #111 Gepost op: 15 april 2009, 11:49:29 »
Ben met de gastenlijst bezig maar wat is het lastig ..jij wel en jij niet.

Zit nu nog met oma's en ooms en tantes aan mijn kant want ik zie ze alleen af en toe (denk 2x per jaar) en dan is het alleen een praatje van 5 min. Ik ken de buren nog beter  :dry:

Wat ik hier mee moet weet ik ook nog niet. Denk dat we maar een kaart maken van "we zijn getrouwd" of moet deze kaart voordat we gaan trouwen verstuurd worden zodat ze in de gelegenheid zijn een kaart te sturen.....

Ratatosk

  • Gast
Nodigen Jullie Mensen Uit Waarvan
« Reactie #112 Gepost op: 15 april 2009, 12:50:44 »
Oh daar had ik nog niet eens aan gedacht, zo'n wij-zijn-getrouwd-kaart..
Lijkt me ook lastig.. want wie stuur je dan wel een kaart en wie niet?

Wij hebben het nu zo gedaan dat we alle mensen die we erbij willen hebben (en dat zijn er niet meer dan 50 op dit moment) uitgenodigd hebben en de rest, tja. Daar hebben we niks voor haha.

Lot

  • Gast
Nodigen Jullie Mensen Uit Waarvan
« Reactie #113 Gepost op: 15 april 2009, 16:45:59 »
Ow..ik lees net dit topic en ik krijg ook weer helemaal de kriebels.
Ik heb net een gastenlijst gemaakt maar ik zit ook te klooien met de daggasten en de familie die ik daarbij uitdnodig. Mijn vader heeft bijvoorbeeld 2 broers, de ene wil ik wel uitnodigen met zn kinderen voor de hele dag, maar die andere wil ik alleen voor het feest uitnodigen... Eigenlijk kan je dat niet maken toch? Het blijft erg lastig iedergeval!
« Laatst bewerkt op: 15 april 2009, 16:46:13 door Lot »

sammie

  • Gast
Nodigen Jullie Mensen Uit Waarvan
« Reactie #114 Gepost op: 15 april 2009, 19:50:50 »
@ Lot, waarom zou dat niet kunnen? Wij nodigen ook 1 oom en tante uit + (volwassen) kids, de rest van mn oom en tantes ook niet hoor. Die zien we toch nooit.

@ limoentje; opa's/oma's zou ik altijd wel uitnodigen, die waarderen het meestal wel hoor!

Limoentje

  • Gast
Nodigen Jullie Mensen Uit Waarvan
« Reactie #115 Gepost op: 15 april 2009, 22:40:54 »
@ sammie, We nodigen wel de opa en oma aan vaders kant uit maar aan mijn moeders kant oma niet. Die heb ik zelf de deur gewezen toen ik 17 jr. was. Dus die is niet echt welkom op mijn bruiloft.

Wel ben ik de eerste van de kleinkinderen die gaat trouwen dus misschien stuur ik haar wel een kaart met het nieuws dat we gaan trouwen maar verder niet. Hoop zo narigheid te vermijden

Lot

  • Gast
Nodigen Jullie Mensen Uit Waarvan
« Reactie #116 Gepost op: 16 april 2009, 12:32:13 »
@ Sammie: nou..denk dat mijn vader dan ontploft maar inderdaad aan de andere kant; het is onze dag. Het zijn wel lastige keuzes want je weet dat het niet in goede aarde gaat vallen..Maar ja, je kan inderdaad niet rekening houden met iedereen.

suzan1983

  • Gast
Nodigen Jullie Mensen Uit Waarvan
« Reactie #117 Gepost op: 16 april 2009, 13:31:05 »
Mijn oma van mijn vaders kant hoefde ik er ook niet bij te hebben als daggast. Daar heb ik helemaal niets mee. maar mijn moeder heeft toen gezegd dat mijn vader dat wel jammer zou vinden. ik heb haar toen wel uitgenodigd, en ach, last heb ik niet gehad van haar.

De opa en (andere kant) oma van Emiel hebben we ook uitgenodigd. Daar heeft ie al helemaal niets mee, maar ze vonden het wel heeel leuk.
Blijft lastig, dit soort dingen. Nou hadden wij niet veel daggasten, dus 1 meer kon dan ook nog wel.

Feelfree

  • Gast
Nodigen Jullie Mensen Uit Waarvan
« Reactie #118 Gepost op: 16 april 2009, 13:38:47 »
Wij gaan morgen al trouwen, maar ik herken helemaal niet wat jullie hier allemaal zeggen.

Als iemand "ontploft" zoals hier boven staat omdat die het niet eens is met wie je wel of niet hebt uitgenodigd, dan kan die zelf ook geschrapt worden van de gastenlijst.

Als iemand zelf moppert dat hij/zij niet is uitgenodigd, dan is het maar goed dat je die mopperkont er niet bij hebt op je feest.

Er komen bij ons ook mensen die we nauwelijks zien (vaak ook door de afstand) maar met wie we wel een goede band hebben, en de buren die ik dagelijks zie maar niet diepgaander spreek dan hoi, hoe is het, die hoeven we er niet bij. Ik heb nog geen onvertogen woord gehoord over onze gastenlijst, en dat terwijl we toch best geknipt en geschrapt hebben (wilden maximaal 110 man, en moesten daarvoor zowel in de collega's als in de verenigingen gaan kiezen wie wel en wie niet).

Maak je er niet druk om, het is jouw dag!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards