collapse

Auteur Topic: Het Aanzoek Voorbereiden  (gelezen 24316 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Aanzoekertje

  • Gast
Het Aanzoek Voorbereiden
« Gepost op: 12 april 2011, 19:39:53 »
Hallo,

Ik ben al 6 jaar gelukkig samen met mijn vriendin en wil onze relatie dan ook bezegelen met een huwelijk. Sinds enkele weken loop ik met het serieuze idee rond om haar te vragen. Ik weet dat zij dit al een tijdje heel graag wil, maar ben er eigenlijk nooit heel erg op ingegaan. Ze weet ook wel dat ik ooit wil trouwen, maar heeft geen idee dat dat binnenkort werkelijkheid gaat worden!

De afgelopen tijd ben ik al wel achter enkele dingen gekomen... Zo weet ik dat zij graag wil dat ik haar vader om haar hand vraag en dat zal ik dan ook doen. Aangezien ik een goede relatie met hem heb, ben ik hier niet bang voor en ik weet dat hij het erg zal waarderen. Dat is alvast een opluchting haha. Ook weet ik wat voor soort ring mijn schatje mooi vindt en hoe ik het wil aanpakken met de verlovingsring. Omdat wij al vriendschapsringen hebben hoef ik niet perse een ring en wil ik voor haar een mooie verlovingsring kopen. Haar idee van een mooie ring ben ik inmiddels te weten gekomen :rolleyes: Als het moment van trouwen dan komt, wil ik samen met haar mooie trouwringen uit gaan zoeken.

Maar dan... Het aanzoek. Ik ben vrij romantisch en creatief aangelegd, maar als jullie tips voor mij hebben: Laat maar horen!
Het idee waar ik op het moment mee speel is het volgende. Graag zou ik mijn vriendin rond juli/augustus ten huwelijk vragen na bijvoorbeeld een romantische wandeling bij een ondergaande zon of iets dergelijks, als de kans groter is dat het wat warmer is. In ieder geval een plek waar ik samen met haar kan zijn. Nu zou ik haar graag op een bijzondere plek willen vragen, bijvoorbeeld Venetië. Niet omdat wij iets met deze stad hebben, maar omdat de sfeer me daar mooi lijkt. Het enige is dan, waar vind ik de romantische en intieme plekjes? Ik kan er van tevoren niet even heen om dat uit te zoeken. En daarnaast gaan we in september een verre reis maken en zal ze misschien vermoedens krijgen als ik een maand van tevoren een weekend weg boek naar het buitenland??

Dit is dus hetgeen waar ik nog niet over uit ben ik graag reacties van jullie krijg. Het hoeft niet perse het buitenland te worden, andere suggesties voor romantische plaatsen in Nederland zijn ook welkom! Het voordeel daarvan is wel weer dat ik makkelijker een ritje met een koets kan regelen bijvoorbeeld of andere speciale dingen kan regelen.

Graag hoor ik van jullie! Erg spannend allemaal!

Aanzoekertje

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Het Aanzoek Voorbereiden
« Reactie #1 Gepost op: 12 april 2011, 22:14:45 »
Wat leuk dat je je vriendin op zo'n romantische manier ten huwelijk wilt vragen, en je zoveel moeite/tijd/inspanning stopt in haar verrassen op precies díe manier die zij leuk vindt. Dat alleen al zou mijn hartje laten smelten :)

Wat betreft je vraag, geen tips, maar ik zou, als je van plan bent haar op een romantische locatie te vragen, gewoon de ring meenemen tijdens jullie wandeling, en op een mooie plek op een mooi moment gewoon vanuit je hart je aanzoek doen. Je hoeft er niet per sé van tevoren heen te gaan lijkt me, om dat allemaal uit te zoeken. Stiekem op reis gaan vind ik ook wel een beetje ver gaan, en dan alleen om een mooi plekje uit te zoeken, die zijn daar toch genoeg! Bovendien moet je dan wel érg veel liegen tegen je lief, dat zou me niets lijken. Je kunt gewoon 'voorbereid' zijn (ring meenemen) en dan op het moment dat je denkt "wat is het hier prachtig, en wat is dit een goed moment" haar ten huwelijk vragen.

Succes!
« Laatst bewerkt op: 13 april 2011, 09:43:25 door Inx »

Lotte09-09

  • Gast
Het Aanzoek Voorbereiden
« Reactie #2 Gepost op: 13 april 2011, 08:54:06 »
[font="Century Gothic"]Ik vind het onwijs lief dat je het zo wilt doen.
Maar het gene wat bij voorbaat romantisch is, hoeft niet het meest romantische te zijn.
Mijn vriend had mosselen voor me gekookt (vinden wij allebei erg lekker) en had van te voren een mossel leeg gemaakt en gewassen.
Hier had hij stiekem de ring in verstopt.
Wij waren gewoon thuis en zaten in onze gewone kleren, niks bijzonders (in eerste instantie).
Tot ik zag hoe lief hij de tafel had gedekt en dat die ring tussen mijn eten zat.
Puur dat je lief er aandacht aan besteed en je vraagt, maakt dat het een geweldig moment is.

Geniet ervan![/font]

Siske

  • Gast
Het Aanzoek Voorbereiden
« Reactie #3 Gepost op: 13 april 2011, 10:46:52 »
Ik zou het ook niet teveel voorbereiden vaak loopt dit dan toch anders als dat je had gepland en is het spontane er vanaf.
Je kunt ook aan dingen denken als:
- Haar lievelingseten maken
- Romantische massage
- Dagje uit in Nederland met een hotelletje ( sauna bv. )
- Heeft ze plekjes die bijzonder voor haar zijn.
- Muziek die speciaal voor haar is en het dan vragen.

Succes ze zal toch wel ja zeggen en vergeet niet op je knieën te gaan dan zal ze smelten haha.

Aanzoekertje

  • Gast
Het Aanzoek Voorbereiden
« Reactie #4 Gepost op: 13 april 2011, 11:07:48 »
@ Inx: Bedankt voor je leuke reactie! Ze is het gewoon waard en ik weet hoe erg ze er naar uitkijkt, dus dan wil ik er alles aan doen om haar een onvergetelijke dag te geven. En wat betreft de reis heb je eigenlijk ook wel gelijk. Het gaat inderdaad om de manier waarop je het vraagt en niet zozeer waar. Al wil ik het wel intiem houden en er voor zorgen dat zij zich speciaal voelt... dus (no offense naar anderen) het wordt in ieder geval geen publiekelijk aanzoek.
Het liefst zou ik haar bijvoorbeeld mee willen nemen in een koets om op een mooie plek rond te rijden aan het einde van de dag en daarna ergens buiten een afgelegen tafeltje bij een restaurant reserveren waar verder niemand komt, zodat we lekker van elkaar kunnen genieten onder een etentje. En afsluiten met een avondwandeling naar een afgelegen plekje bij een ondergaande zon en haar het aanzoek doen. Misschien nog een mooie suite voor een nacht huren zodat we niet direct naar huis hoeven erna.

Het zijn wat ideetjes en misschien wordt het ook wel minder ingetogen, maar zij moet die dag centraal staan. Hoe de rest van de dag ingevuld wordt, daar ben ik nog niet over uit maar het begin te komen haha.

@ Lotte: Dankjewel. En wat jou vriend heeft gedaan is ook erg leuk! Hij heeft er over nagedacht en er iets moois van gemaakt. Dat is ook wel het belangrijkste ja. En dan het aanzoek en de ring... Waarschijnlijk vergeet ze dan toch de hele dag in één klap :)

@ Siske: Het moet inderdaad wel spontaan blijven, maar haar tegelijkertijd wel in de watten leggen. Eens kijken hoe dat te combineren is haha. Wat betreft muziek heb ik hier ook al over nagedacht en het perfecte nummer gevonden voor ons :wink:

Eerst maar eens op zoek naar een ring.
« Laatst bewerkt op: 13 april 2011, 11:12:41 door Aanzoekertje »

Muisje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1169
  • Geslacht: Vrouw
  • Inactief op het forum.
Het Aanzoek Voorbereiden
« Reactie #5 Gepost op: 13 april 2011, 11:15:14 »
Hoi aanzoekertje!

Wat superlief dat je het allemaal 'groots' wilt aanpakken,ik zou alleen zelf,als mijn man me op die manier had willen vragen, de hele dag op mijn tenen lopen,en het niet voor me kunnen houden om te vragen wat hij toch van plan is als hij met een koets aan zou komen...

denk je dat je het kunt redden om tot de avond te wachten met vragen,terwijl je er (bewust) de hele dag al mee bezig bent???

Aanzoekertje

  • Gast
Het Aanzoek Voorbereiden
« Reactie #6 Gepost op: 13 april 2011, 12:38:39 »
Hoi muisje, dankjewel :rolleyes:

Ik denk dat dat opzich niet zo'n probleem zal zijn hoor. En als ik het echt niet meer voor me kan houden en het gevoel heb om haar te vragen, dan zal ik dat denk ik ook gewoon doen. Spontaan :laugh:

Zowel m'n vriendin als ik hebben wel vaker een verrassingsdagje of weekendje geregeld voor elkaar en wordt er wel steeds gevraagd wat we nou gaan doen, maar allebei hebben we er toen ook niks over losgelaten... Dit is natuurlijk wel veel spannender maar we zullen het gaan zien.

En als het inderdaad een ritje met een koets wordt of iets dergelijk, moet ik misschien iets bedenken om haar op het verkeerde spoor te zetten. Zoeits doe je inderdaad ook niet elke dag. Misschien een onderdeel van een prijs die ik gewonnen heb... Een leugentje om eigen bestwil en om deze reden kan geen kwaad toch?

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Het Aanzoek Voorbereiden
« Reactie #7 Gepost op: 13 april 2011, 13:11:42 »
Een leugentje kan geen kwaad hoor. Mijn lief heeft gloeihard tegen me gelogen, omdat ik het gelijk met de eerste keer goed had waar we heen zouden gaan :huh:
Dus maar gewoon keihard gezegd nee hoor daar gaan we niet heen :tongue:. We hebben er later hartelijk om gelachen en ik was heel blij dat hij gewoon zo gelogen had, vond de verrassing gewoon te leuk (hij vroeg me om te raden mocht iemand het zich afvragen waarom ik dan ben gaan raden, was bedoeld als dat ik het toch niet zou raden ..)
« Laatst bewerkt op: 13 april 2011, 13:13:17 door Jof »

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Het Aanzoek Voorbereiden
« Reactie #8 Gepost op: 13 april 2011, 13:19:52 »
Wat heerlijk romantisch!!! Voordat mijn as mij ten huwelijk vroeg, had ik allerlei scenario's bedacht wat hij zou kunnen doen, want ook ik wilde een echte verrassing en iets leuks, en iets spontaans, en iets moois, en, en, en, en, en.........! Helaas ben ik het type dat eigenlijk altijd alles weet en vaak ook regelt, dus de grootste opdracht die mijn as had, was het echt geheim houden, dus een romantisch uitje, etentje, dagje weg was echt te veel gaan opvallen...

Wat ik er eigenlijk mee wil zeggen, is dat ik uiteindelijk op een donderdagmiddag/avond na het werk ten huwelijk ben gevraagd.... Ik moest werken, as was vrij... De woonkamer was vol met rozen en kaarsjes bij thuiskomst. De champagne stond klaar, op de achtergrond onze liedjes en hij ging op z'n knieen met een prachtige ring, en dat was voor mij perfect!!!!! Geen poespas, gewoon één grote verrassing!!

Fee

  • Gast
Het Aanzoek Voorbereiden
« Reactie #9 Gepost op: 13 april 2011, 13:38:06 »
Ik ben ook gevraagd tijdens onze vakantie, het was een rondreis. Vriendlief had van te voren wel wat gegoogled wat mooie plekjes zouden zijn. Tijdens de vakantie had hij de ring in zijn portemonnee, zodat hij die altijd bij zich had.
Op een mooi plekje zag hij mijn ogen fonkelen. Toen wist hij dat dat het juiste moment voor het aanzoek was. Achteraf gezien was het ook één van de drie mooiste plekjes van de hele rondreis.

Als je in Venetie je gevoel volgt, zal je vast wel het ideale plekje tegenkomen!

Aanzoekertje

  • Gast
Het Aanzoek Voorbereiden
« Reactie #10 Gepost op: 13 april 2011, 14:19:27 »
@ Jof: Dat idee heb ik ook. Normaal heb ik geen geheimen voor mijn schatje, maar dit vraagt toch wel om een iets andere aanpak :biggrin:

@ boukezz: Dat klinkt ook zeker niet verkeerd hoor! En dan is de verassing wel des te groter ja. Ik ben echt zo benieuwd hoe ze reageert! Wat betreft dat raden haha, hoe herkenbaar. Mijn vriendin is ook iemand die maar blijft proberen en wordt dit dus ook een hele uitdaging. Oké, het moet wel een spontaan aanzoek worden en hopelijk heeft ze tot het laatste moment niets door, maar omdat we wel meer zoiets voor elkaar regelen, heb ik de hoop dat ze denkt dat het weer een lekker dagje uit is. Aan de andere kant, niet heel lang geleden heb ik haar ook nog verrast... hmmmm haha hier moet ik over nadenken :)

@ Fee: Dat is trouwens wel een goed idee zeg... Ik kan haar natuurlijk ook op onze vakantie in september het aanzoek doen. Het enige is dan, hoe krijg ik de ring (met doosje) door de douane? Het doosje los in m'n handbagae en de ring in m'n portomonnee. Ik zal dit ook eens in overweging nemen.

Aanzoekertje

  • Gast
Het Aanzoek Voorbereiden
« Reactie #11 Gepost op: 14 april 2011, 11:33:38 »
He dames en misschien ook heren :tongue:

In mijn korte zoektocht naar de perfecte ring ben ik al heel wat moois tegengekomen. Ik heb een vraagje over een ring die ik gezien heb en waar ik steeds blijf uitkomen. Ik weet zeker dat mijn vriendin deze geweldig zou vinden!! Dit is een volledig goudgele ring (hoeveel karaats weet ik nog niet) maar heeft een briljantgeslepen witte diamant van 0,14 ct. Daarnaast zitten er nog enkele kleine diamantjes in de ring.

Is een 0,14 karaats briljantgeslepen diamant netjes en hebben meer van jullie toevoellig een ring met eenzelfde soort diamant? Ik ben erg benieuwd! Heel misschien ga ik binnenkort langs bij de winkel en dan is alles even mooi wat de verkoper je probeert te verkopen als het tegenzit. Daarom wat vooronderzoek haha.

Maewyn

  • Gast
Het Aanzoek Voorbereiden
« Reactie #12 Gepost op: 14 april 2011, 12:06:10 »
Mijn trouwring heeft een briljantgeslepen diamant van volgens mij 0,25 - 0,30 karaat - de ring is 5 mm breed (dat is aan de brede kant voor een damesring) en de diamant is een klein beetje kleiner, dus zo'n 4-4,5 mm. Het is ook wel echt een diamant, zeg maar - hij valt echt goed op en was ook knap duur, moet ik erbij zeggen. Ik vind het zelf super, écht een trouwring, maar ik kan me goed voorstellen dat het voor veel mensen iets té is. Met een diamantje van 3 mm (wat de jouwe dan ongeveer zou zijn) denk ik dat je prima scoort! Dat is heel erg mooi, maar iets subtieler dan de mijne. Ik ken je vriendin natuurlijk niet dus ik kan er niks van zeggen, maar ik denk dat je met de gekozen steen hartstikke goed zit! Ik heb een foto van onze ringen bijgesloten :).

[attachment=16401:IMG_9225.jpg]
« Laatst bewerkt op: 14 april 2011, 12:06:50 door Maewyn »

Aanzoekertje

  • Gast
Het Aanzoek Voorbereiden
« Reactie #13 Gepost op: 14 april 2011, 12:25:04 »
He Maewyn, bedankt voor je uitleg en wat een hele gave ringen hebben jullie ook zeg! Mijn vriendin is zeg maar iets 'traditioneler' ingesteld en houdt dus ook echt van een ring met een niet al te groot diamantje er 'bovenop', als je begrijpt wat ik bedoel. En nu heb ik eenzelfde soort ringen ook al gezien als trouwringen, dus dat de trouwring straks matcht met de verlovingsring die ik haar misschien wil geven en dat de herenring dan ook weer matcht met de damesring. Maar dat is iets voor later als we samen ringen gaan uitzoeken. In ieder geval weet ik dat deze ringen er dus zijn...

Nog meer dames met een zelfde soort diamantje?

Emta

  • Gast
Het Aanzoek Voorbereiden
« Reactie #14 Gepost op: 14 april 2011, 13:35:31 »
Hey Aanzoekertje,

Supergaaf dat je je vriendin romantisch ten huwelijk wilt vragen! Moet lukken hoor. Je moet het niet te ingewikkeld maken. Mijn vriend heeft stiekem vrijgevraagd voor me en heeft me halverwege de dag ontvoerd van m'n werk. Daarna zijn we naar ons huis gereden, dat nog in aanbouw is. 's Ochtends had hij het hele huis al versierd en daar is hij op z'n knie gegaan. En als verrassing nog een weekendje weg er achter aan. Dus het hoeft niet ergens op een bijzonder plekje in het buitenland... Zolang het voor haar maar perfect is. Owja.. en kijk eens op youtube (huwelijksaanzoek disneyland) als je het echt niet meer weet kun je dat altijd nog nadoen. :wink: Als je nog ideeen nodig hebt voor in de buurt hoor ik het wel. (Ik woon namelijk in de buurt:p)

Groetjes

RIDOtrouwringen

  • Gast
Het Aanzoek Voorbereiden
« Reactie #15 Gepost op: 14 april 2011, 13:39:30 »
Hoi aanzoekertje,

Ik heb nog een tip.
Als je vriendin de aanzoeksring en trouwring tegen elkaar wil dragen, houd er rekening mee dat het geheel mooi op elkaar aansluit.
Dat betekent dat de zetting waar de diamant in zit niet teveel moet uitsteken aan de zijkant. Vraag in de winkel of ze een trouwring
tegen de aanzoeksring willen schuiven zodat je kunt zien of er ruimte tussen de aanzoeksring en trouwring ontstaat.

Succes

Aanzoekertje

  • Gast
Het Aanzoek Voorbereiden
« Reactie #16 Gepost op: 14 april 2011, 14:00:18 »
Hey Aanzoekertje,

Supergaaf dat je je vriendin romantisch ten huwelijk wilt vragen! Moet lukken hoor. Je moet het niet te ingewikkeld maken. Mijn vriend heeft stiekem vrijgevraagd voor me en heeft me halverwege de dag ontvoerd van m'n werk. Daarna zijn we naar ons huis gereden, dat nog in aanbouw is. 's Ochtends had hij het hele huis al versierd en daar is hij op z'n knie gegaan. En als verrassing nog een weekendje weg er achter aan. Dus het hoeft niet ergens op een bijzonder plekje in het buitenland... Zolang het voor haar maar perfect is. Owja.. en kijk eens op youtube (huwelijksaanzoek disneyland) als je het echt niet meer weet kun je dat altijd nog nadoen. :wink: Als je nog ideeen nodig hebt voor in de buurt hoor ik het wel. (Ik woon namelijk in de buurt:p)

Groetjes

Hoi Emta, ja ik maak het mezelf vrij vaak erg lastig haha, en zoals jij ten huwelijk bent gevraagd is ook gewoon super toch!? Ik heb inmiddels besloten dat het in ieder geval geen buitenland wordt, maar dat het op een mooi plekje in Nederland gaat gebeuren. Een trip naar het buitenland net voordat we een verre reis gaan maken gaat misschien iets teveel opvallen.
Maar als jij nog mooie plekjes weet, laat het me gerust weten. Graag zelfs!

@ Rido: He kijk aan! Dat is een hele goeie tip, dankjewel!
« Laatst bewerkt op: 14 april 2011, 15:29:16 door stimpy »

Latina

  • Gast
Het Aanzoek Voorbereiden
« Reactie #17 Gepost op: 14 april 2011, 16:13:18 »
Hallo aanzoektertje,

ik ben 3 weken geleden ten huwelijk gevraagd en kreeg van mijn vriend een 'traditionele' verlovingsring, waar straks idd een trouwring bijgeschoven wordt!!
Er zit een 14krt diamant bovenop. De ring zelf is fijn, maar supermooi!!
Ik zal een foto toevoegen.
Hiermee kun je nooit de mist in gaan!!!

Succes en laat weten hoe het afloopt!!!

Aanzoekertje

  • Gast
Het Aanzoek Voorbereiden
« Reactie #18 Gepost op: 14 april 2011, 16:25:38 »
He Latina,

Gefeliciteerd!! En de ring ziet er inderdaad heel mooi uit. Zoals de diamant op jouw ring zit, zoiets heb ik dus ook gezien. De diamant is denk ik wel 0,14ct. en geen 14ct.? :rolleyes: Dat zou volgens mij dan een rots van een diamant moeten zijn haha. Wel erg gaaf.

Ik ga waarschijnlijk zaterdag even langs de juwelierszaak om de ring in het echt te bekijken.

trouwen2012

  • Gast
Het Aanzoek Voorbereiden
« Reactie #19 Gepost op: 14 april 2011, 23:40:16 »
Nog een tip... Let op de kwaliteit van de diamant.  Dat maakt namelijk dat hij mooi glimt. De grootte is1 maar als hij niet schittert,  dan is het ook zonde.

Google anders even op diamant vier c's.
(Cut, Colour, Clarity en Carat)
Met name color en clarity maken een diamant mooi. Het hoeft niet meteen een D te zijn (erg duur) G of H is ook al erg mooi.

T is meer een tip van verdiep je je er in want anders kunnen ze je alles aansmeren. Je kan ook gerust vragen om zo'n vergrootglaasje (kom even niet op de naam) om de Clarity te bekijken. Ook daar geld weer VS1 en 2 en soms zelfs SI zijn met het blote oog bijna niet te zien, P echter vaak wel. Dan ziet de diamant er vaak wat zwartig uit. (moeilijk te omschrijven).

Hoop dat je er wat aan hebt! En succes we zijn benieuwd hoe je het gaat doen en hoe ze reageerd!

Aanzoekertje

  • Gast
Het Aanzoek Voorbereiden
« Reactie #20 Gepost op: 15 april 2011, 09:31:18 »
Dankjewel! Had nooit gedacht dat ik nog eens onderzoek zou doen naar diamanten haha, maar deze tip neem ik zeker mee! Ik had de juwelierszaak woensdag gebeld en naar de ring gevraagd :biggrin: en de briljantgeslepen diamant zou dus 58 vlakjes hebben en mooi schitteren. Klinkt mooi, maar dit wil ik natuurlijk wel met eigen ogen zien en ga morgen even langs waarschijnlijk... Heb toch nog een paar vragen, dus dan kunnen ze die ook mooi beantwoorden.

Aanzoekertje

  • Gast
Het Aanzoek Voorbereiden
« Reactie #21 Gepost op: 15 april 2011, 15:05:28 »
Ik heb er eerst maar even een telefoontje aan gewaagd, omdat het best een stukje rijden is voor mij. Hieronder enkele specs van de ring:

- De dikte onderaan is 2,3 mm en loopt iets breder uit naar boven, tot 3,3 mm. Dit is wel een mooie dikte voor een wat traditionele ring toch?

- Het totaal aantal karaat van de diamantjes bij elkaar is 0,14. De grootste bovenop is 0,08 karaat en daaromheen nog 8 kleintjes van elk 0,008 karaats. Dit zegt toch alleen iets over het gewicht/grootte en niet over de kwaliteit? De grootste diamant heeft volgens mij namelijk wel een mooi formaat, niet te groot.

- Het goud van de ring zelf is 24 karaat.

Ik ben benieuwd :)

Maewyn

  • Gast
Het Aanzoek Voorbereiden
« Reactie #22 Gepost op: 15 april 2011, 15:15:55 »
24 karaat goud is erg mooi, het gebeurt nog wel eens bij trouwringen dat het 18 of zelfs 14 karaat is. Omdat jij zegt dat je vriendin wat traditioneler is ingesteld, denk ik dat 0,08 karaat erg mooi is voor haar! Dikte lijkt me ook prima, is waarschijnlijk een beetje te vergelijken met die van Latina. Karaat zegt idd iets over de grootte, maar het is wel belangrijk dat je ook de zuiverheid meeneemt. Bij de mijne zie je 'm duidelijk stralen in het licht of zonlicht, dus dat zal wel goed zitten. Terwijl we er weliswaar een hoog, maar ook geen waanzinnig bedrag voor hebben neergelegd.

Fee

  • Gast
Het Aanzoek Voorbereiden
« Reactie #23 Gepost op: 15 april 2011, 15:35:13 »
Ik zou geen ring nemen van 24 karaat goud. Dat is 100% puur goud, dat ding blijft nooit rond. Goud is hardstikke zacht van zichzelf.

14karaat goud is tegenwoordig de gebruikelijke samenstelling voor sierraden. 18 karaat komt inderdaad ook wel eens voor.

Aanzoekertje

  • Gast
Het Aanzoek Voorbereiden
« Reactie #24 Gepost op: 15 april 2011, 15:38:55 »
Maewyn bedankt voor je uitleg! Het is trouwens geen 24 karaat, maar 14 karaat goud :dry: foutje van mij.

Dat is dus opzich wel netjes en vrij gangbaar als ik jou bericht lees Fee? Omdat mijn vriendin hem naast haar trouwring wil dragen, ben ik misschien wel blij dat het 'maar' 14 karaat is in plaats van 24.
« Laatst bewerkt op: 15 april 2011, 15:40:06 door Aanzoekertje »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards