collapse

Auteur Topic: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding  (gelezen 482436 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

wedding2013

  • Gast
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #575 Gepost op: 12 mei 2013, 16:01:51 »
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met een outlet oid? Ik wil eigenlijk niet meer dan 800 euro uitgeven aan mijn jurk..

Ik ben naar een outlet geweest waar de jurken toch allemaal rond de 899 waren en dan nog zonder hoepel etc.
Als je een echte dure merkjurk wil kopen, dan is een outlet ideaal, dan scheelt het echt veel (jurken van ruim 2000 voor 899) maar ik geef niks om de naam...
Nu heb ik een nieuwe jurk en met onderhandelen er de hoepel, torselet, broekje en nog een waardebon voor haaraccessoires bij gekregen. Ben ik uiteindelijk goedkoper uit met nieuwe jurk!

poppetje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 149
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #576 Gepost op: 12 mei 2013, 22:23:31 »
heeft er iemand ervaring met sieraden van lightinthebox?

Ik heb daar een hele leuke set gezien, maar ik ben benieuwd naar de kwaliteit hiervan.

Of ze er erg goedkoop uitzien.

Ik heb er mijn jurk besteld voor de openingsdans. Deze is heel mooi afgewerkt, mooie stof. En past perfect. heb wel gekozen voor de op maat gemaakte versie ;)

Mijn ouders maken steeds een grapje dat mijn echte trouwjurk afbesteld kan worden omdat deze net zo mooi is haha.


oeps ik zie nu pas dat je sieraden daar wilt bestellen. Daar heb ik dus geen ervaring mee ;)
« Laatst bewerkt op: 13 mei 2013, 22:23:59 door poppetje »

Stephanie.B

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Vrouw
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #577 Gepost op: 13 mei 2013, 18:37:12 »
Ik besef me dat ik eigenlijk geen outlet bedoel, ik hoef geen merkjurk te hebben oid. Zolang ik maar een mooie jurk heb en onder de 800 euro blijf.. :-)

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #578 Gepost op: 13 mei 2013, 18:46:15 »
heeft er iemand ervaring met sieraden van lightinthebox?

Zie dit topic:
http://www.trouwforum.nl/index.php/topic,20023.msg607553.html#new

Zijn er ook mensen die ervaring hebben met een outlet oid? Ik wil eigenlijk niet meer dan 800 euro uitgeven aan mijn jurk..

Geen ervaring met outlet. Ik heb nog wel een andere tip voor je. Ik heb een jurk (na) laten maken van een jurk in de winkel. Ik ben nu 700 kwijt, terwijl ik in de winkel 1300 kwijt zou zijn. Een coupeuse is misschien ook nog een optie voor je.

Kikker

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 223
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #579 Gepost op: 14 mei 2013, 20:42:58 »
Ik ben in de Bruidshoek in Leiden geweest. Hele fijne winkel en goed geholpen, ondanks dat ik dé jurk nog niet gevonden heb. De winkel is ruim opgezet, pashokjes zijn redelijk van formaat en zijn in "nisjes" geplaatst. Daardoor zie af en toe een ander bruidje maar over het algemeen heb je privacy. Familie/vrienden zitten aan een eigen tafeltje. We hoefden niet lang te wachten voordat we geholpen werden door een aardige verkoopster. Mijn kleding en schoenen kon ik in een apart kastje in het kleedhokje neerleggen en ik kreeg schoenen, torselet en indien nodig een hoepel aan. In het begin leek het alsof ze niet helemaal begreep wat ik wilde, maar ik bleek te ongeduldig en ze was juist bezig met een aantal dingen "afstrepen". In de soort jurk die ik zocht hadden ze niet veel jurken hangen, maar ze puste helemaal niet om toch tot een verkoop te komen. Dat vond ik heel fijn. Ik was wel een beetje teleurgesteld (ik hoopte natuurlijk meteen verliefd te worden) maar ze maakte me duidelijk dat ik nu in ieder geval een heel stuk verder was dan toen ik binnen kwam. Al met al een fijne ervaring waar ik misschien nog een keer terug kom als de nieuwe collectie binnen is.

Ik ben ook bij Covers Couture in Utrecht geweest. Daar vond ik het minder. De winkel is kleiner en door de indeling heb je minder privacy. Op een gegeven moment merkte ik zelfs dat winkelende dames vanaf de winkelstraat naar mij in een jurk stonden te kijken :dry: we moesten wat langer wachten voordat we geholpen werden. De verkoopster was wel aardig maar het "klikte" niet echt. Ik vond haar ietwat opdringerig, maar dat kan aan mij liggen. Ik kreeg wel netjes schoenen, een torselet en een hoepel aan. Wat betreft jurken wist ik nu goed wat ik wilde en dat heeft er aan bijgedragen dat ik uiteindelijk niet veel gepast heb en míj iig al snel duidelijk werd dat ik daar mijn jurk niet zou gaan vinden. Misschien omdat de ervaring bij de Bruidshoek zó positief was dat deze winkel me een beetje is tegengevallen.

blijbruidje

  • Gast
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #580 Gepost op: 15 mei 2013, 17:48:57 »
@Shayna. Ik ben zowel bij het Bruidspaleis in Den Haag als bij de Bruidssuite in Amsterdam geweest. Ik vond het Bruidspaleis in Den Haag een mooie, grote winkel met veel keus. Ik vond wel dat het er erg druk was toen ik aan het passen was (maar het was dan ook een zaterdag). De bruidssuite waar ik ben geweest in Amsterdam zat op de stadionweg en zit daar nu niet meer. Dus weet niet zeker of je die bedoelt?

Shayna

  • Junior
  • **
  • Berichten: 106
  • Geslacht: Vrouw
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #581 Gepost op: 15 mei 2013, 23:03:00 »
@Shayna. Ik ben zowel bij het Bruidspaleis in Den Haag als bij de Bruidssuite in Amsterdam geweest. Ik vond het Bruidspaleis in Den Haag een mooie, grote winkel met veel keus. Ik vond wel dat het er erg druk was toen ik aan het passen was (maar het was dan ook een zaterdag). De bruidssuite waar ik ben geweest in Amsterdam zat op de stadionweg en zit daar nu niet meer. Dus weet niet zeker of je die bedoelt?

Ja dankje, die bedoel ik ze zijn verhuisd naar Badhoevedorp.
Denk dat ik gewoon bij beide een keer langs ga om te kijken, en daarna bepaal welke winkel mij beter bevalt.

twickel

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 2
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #582 Gepost op: 16 mei 2013, 14:40:31 »
Ik ben een paar weken geleden bij Assepoester Feestkleding in Arnhem geweest. Wat een geweldige winkel! Ik ben daar super geholpen en heb er uiteindelijk ook mijn droomjurk gevonden. Daarna werd er geproost met champagne en appelgebak, haha!

Het is wel zo, dat als je een jurk hebt gevonden deze ook direct mee moet nemen. Nu hangt hij te pronken bij mijn schoonouders in de kast. Anders ging ik er elke dag naar kijken en het duurt nog even voor de bruiloft. Aan het eind van dit jaar ga ik een pasafspraak maken om daar de laatste aanpassingen te doen.

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #583 Gepost op: 16 mei 2013, 14:55:37 »
Vreemd dat je je jurk gelijk mee moet nemen terwijl die nog niet eens klaar is. Maar wel fijn dat je in iedergeval al geslaagd bent voor een jurk!

Niandra

  • Gast
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #584 Gepost op: 16 mei 2013, 18:30:14 »
@Stephanie.B, weet niet waar je woont?
Ik heb mijn jurk gekocht bij perfectdress in Groesbeek (http://www.perfectdress.nl/), jurken kosten daar tussen de 100 en 750 euro. Denk er wel aan dat je misschien ook nog een hoepelrok, sluier, torselet, etc moet hebben en dat er nog vermaakkosten bij komen. Met die dingen erbij ben ik daar voor 1000 euro geslaagd (had 1 van de duurdere jurken). :)

Verder heb je in Zwolle nog http://www.goedkopebruidsjaponnen.nl/, maar weet niet hoe het daar is, wilde er eerst heen maar was toen geslaagd bij perfect dress.
« Laatst bewerkt op: 16 mei 2013, 18:34:05 door Niandra »

Steffie_G

  • Gast
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #585 Gepost op: 16 mei 2013, 19:11:54 »
het bruidsshoppen is dan toch door gegaan vandaag  :applaus:
eerst zijn we naar bruidshuis Jagre geweest, dikke flop eigenlijk  :angry:
we hadden een afspraak om 11u en hebben daar nog tot half 12 moeten staan wachten zonder dat er iemand uitleg kwam geven.
super klein aanbod in bordeaux jurken, 5 jurken, waarvan 2 voornamelijk met wit
heb er dan 2 gepast, waren mooi, maar niet wauw.
Dan toch eentje opzij laten zetten omdat mijn moeder eentje super mooi vond.
Maar de jurk was te klein en het was die exacte jurk die vermaakt werd indien ik ze nam.
Dus er werd geen nieuwe besteld. Op zich niet heel erg, was het niet dat er een gat in de jurk zat.
Ik wees de verkoopster er op en die zei dat dat gat wel gedicht kon worden door de naaister.
ja sorry hoor, maar ik heb geen kapotte jurk nodig.

Dan naar het Bruidspaleis in Merksem geweest.
Direct heel vriendelijk onthaald geweest met tasje koffie en glasje water.
Super veel jurken gepast, ze bleven maar komen  :blink:
Na alle gekleurde jurken gepast te hebben kwam de dame met een witte jurk binnen.
En ik keek al zo van: wat doe je nu???
Maar dat was een jurk die in veel verschillende kleuren gemaakt kon worden.
Na een beetje aandringen van de verkoopster toch gepast en ja hoor  :biggrin:
Ik heb mijn jurk gevonden!!  :applaus:
Ze wordt volledig naar mijn wens in kleur gemaakt en bewerkt.
Mijn moeder was wel niet blij met het prijskaartje.
Maar ik mocht kiezen van haar... DUs ja dan kies ik de jurk waarbij ik me het beste voel he...

DeeeH

  • Gast
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #586 Gepost op: 21 mei 2013, 20:28:31 »
Pas bij De Honeymoonshop in Rotterdam geweest!

We werden ontvangen met koffie en thee, waarna ik een formulier in moest vullen met mijn gegevens en maten (confectiemaat, schoenmaat en BH-maat). Hierop moest ik ook het budget aangeven, dat hoefde dus niet open en bloot. Aangezien ik zelf betaal, wel zo fijn. Het budget is ook met geen enkele jurk overschreden, ook heel fijn :-)

Daarna met de verkoopster mijn wensen doorgesproken. Wat vind ik wel en niet mooi en ik had ook wat foto's meegenomen van jurken die ik mooi vind. Aan de hand hiervan werden de eerste jurken gehaald en op de hanger bekeken.

Toen kon het beginnen. Ik had mijn eigen schoenen meegenomen (gek op hoge hakken namelijk) en kreeg een torselet en een kleine hoepelrok van de winkel aan. Goede tip van de winkel: eerst je schoenen aantrekken!! Het aantrekken van de jurken vond ik lekker snel gaan. De verkoopster stemde met mij af wat de volgende zou worden en kwam met de jurk 'startklaar' het pashokje in. Ik wist het vrij snel als ik het niets vond, dus heb iets van 10 jurken kunnen passen. Bij één jurk, die erg mooi stond, sluier en alles gepast. Toch was het het niet, dus weer verder gegaan. Uiteindelijk nog drie suggesties van de verkoopster aangehad, waar toch wel de topfavoriet bij zat!

Hoewel er één topfavoriet was, had ik bij geen één jurk het gevoel 'dit is MIJN jurk'. Dus artikelnummers opgeschreven en weer omgekleed. Er werd gelukking absoluut niet aangedrongen op verkoop, want zo ver was ik helemaal nog niet. Kreeg nog wel een bon mee t.w.v. een gratis lingerie-set als ik binnen twee weken alsnog terug zou komen ;-). 

Het enige jammere was dat wij met nog een andere bruid op de verdieping zaten. Opzich prima, maar deze dames waren wat luidruchtig en speelden bijvoorbeeld harde muziek als de buid uit het pashokje kwam! Verkoopster vond dit niet kunnen en heeft er meteen wat van gezegd. Goed opgelost door de winkel dus!

Kortom: een erg leuke middag gehad. 'Gelukkig' nog niet geslaagd, dus mag nog vaker gaan passen! :-D

Melnikova

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2415
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #587 Gepost op: 22 mei 2013, 09:16:47 »
@MeBride Ik had mijn jurk al gekocht toen ik over de honeymoonshop las, was er graag eens gaan passen, maar dat is nu dus te laat ;) Fijn om te lezen dat je er zo goed geholpen bent!

Frenchbull85

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
  • Geslacht: Vrouw
  • Na 10 jaar eindelijk getrouwd!
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #588 Gepost op: 29 mei 2013, 20:57:43 »
Vandaag jurken wezen passen.
Eerst naar Panimoda in Hendrik ido Ambacht geweest. Een uur wezen passen en echt hele mooie jurken aan gehad. Helaas had ze niet mijn budget gevraagd wat resulteerde in te duren jurken die ik aan had gehad (2x budget) De jurk die wel in mijn budget viel was het laatste model en kon ook niet meer nabesteld worden. Twijfel twijfel twijfel maar toch besloten nog ff verder te kijken.
Op naar Bruidsmode outlet in Leiden. Hier kon ik echt niks moois vinden en stond dus ook na 5 minuten weer buiten. Alles was daar zo'n beetje 899 of rond die prijs en niet veel vanaf 199 zoals op de site staat. Grote afknapper dus.
Op weg naar de parkeergarage een winkeltje met trouwjurken en galajurken tegen gekomen. Honnoloeloe ook in Leiden. Dit is echt wel een topwinkel. Niet super veel trouwjurken maar genoeg moois. En ook heel veel ideeen wat je eventueel nog zelf zou kunnen toevoegen aan een simpeler jurk. Daar mijn jurk gevonden en incl. schoenen, jasje en haarklemmetje was ik nog geen 250 euro kwijt. Super goed geprijst en ik moet nu alleen nog vermaakkosten betalen om er schouderbandjes aan te laten zetten. Mijn dag kan niet meer stuk en raad dan ook mensen met een klein budget uit deze regio hier eens te gaan kijken. Ook voor mooie avondjurken hebben ze echt veel. Wij gaan in september terug om te kijken voor een mooie avondjurk voor schoonmoeder en schoonzusje. Ook leuk geprijst en grote maten.

john,jolanda

  • Gast
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #589 Gepost op: 9 juni 2013, 11:57:53 »
Hallo,

Ik ben bij le mariage in geldrop geweest.Ik zocht een jurk onder de 1000 euro en kwam terecht bij de "outlet" . Ik werd geholpen doir de eigenaresse van deze zaak.Ze heeft mij fantastisch goed geholpen en maakte totaal geen verschil of ik nu een bruidsjurk kocht uit de duurdere collectie of de outlet. Ze heeft goed geluisterd naar wat ik wilde en kwam met diverse jurken aandragen.Ook kreeg ik netjes een torselet, hoepel en schoenen aan.Wat een service voor een outlet.
Ik ben daar dus voor mijn jurk geslaagd. Je betaalt bij hun alleen de vermaakkosten.De jurk wordt door hun gestoomd en dsn krijg je hem mee in een kledinghoes. Ik ben dan ook vol lof over le mariage te geldrop

dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #590 Gepost op: 11 juni 2013, 00:48:38 »
Pas bij De Honeymoonshop in Rotterdam geweest!

We werden ontvangen met koffie en thee, waarna ik een formulier in moest vullen met mijn gegevens en maten (confectiemaat, schoenmaat en BH-maat). Hierop moest ik ook het budget aangeven, dat hoefde dus niet open en bloot. Aangezien ik zelf betaal, wel zo fijn. Het budget is ook met geen enkele jurk overschreden, ook heel fijn :-)

Daarna met de verkoopster mijn wensen doorgesproken. Wat vind ik wel en niet mooi en ik had ook wat foto's meegenomen van jurken die ik mooi vind. Aan de hand hiervan werden de eerste jurken gehaald en op de hanger bekeken.

Toen kon het beginnen. Ik had mijn eigen schoenen meegenomen (gek op hoge hakken namelijk) en kreeg een torselet en een kleine hoepelrok van de winkel aan. Goede tip van de winkel: eerst je schoenen aantrekken!! Het aantrekken van de jurken vond ik lekker snel gaan. De verkoopster stemde met mij af wat de volgende zou worden en kwam met de jurk 'startklaar' het pashokje in. Ik wist het vrij snel als ik het niets vond, dus heb iets van 10 jurken kunnen passen. Bij één jurk, die erg mooi stond, sluier en alles gepast. Toch was het het niet, dus weer verder gegaan. Uiteindelijk nog drie suggesties van de verkoopster aangehad, waar toch wel de topfavoriet bij zat!

Hoewel er één topfavoriet was, had ik bij geen één jurk het gevoel 'dit is MIJN jurk'. Dus artikelnummers opgeschreven en weer omgekleed. Er werd gelukking absoluut niet aangedrongen op verkoop, want zo ver was ik helemaal nog niet. Kreeg nog wel een bon mee t.w.v. een gratis lingerie-set als ik binnen twee weken alsnog terug zou komen ;-). 

Het enige jammere was dat wij met nog een andere bruid op de verdieping zaten. Opzich prima, maar deze dames waren wat luidruchtig en speelden bijvoorbeeld harde muziek als de buid uit het pashokje kwam! Verkoopster vond dit niet kunnen en heeft er meteen wat van gezegd. Goed opgelost door de winkel dus!

Kortom: een erg leuke middag gehad. 'Gelukkig' nog niet geslaagd, dus mag nog vaker gaan passen! :-D

Weet je toevallig nog welke verkoopster je had? Ik vind het echt een fantastische zaak, en kreeg op DE dag zelfs een felicitatie email van ze! Vind ik echt netjes!

goudenkimmetje

  • Gast
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #591 Gepost op: 16 juni 2013, 19:59:43 »
Ik ben de afgelopen 2 weken naar 3 winkels geweest en wil daar ook wel even mijn ervaringen over kwijt. De keuze voor deze winkels heb ik gemaakt aan de hand van de collectie merken, na zo ongeveer alle bruidscollecties op internet te hebben afgespeurd. Ik had plaatjes van 5 jurken die ik perse wilde passen.

Ten eerste 2 weken geleden naar Koonings geweest in Deurne. Wat al een rare binnenkomer was, dat iedereen slofjes over zijn schoenen moest doen om het tapijt (en de jurken) niet vies te maken. Heel raar, aangezien de andere bruidswinkels dat niet hadden :S. Ik had een aardige verkoopster, maar die was ook erg drukkig, dus aan het eind van de afspraak was ik zelf ook helemaal druk. Het leek alsof ze nieuw was. Maar 4 of 5 jurken gepast, toen merkte ze dat ik nog niet van plas was om te kopen (dat was ook zo want ik wilde nog naar andere winkels voor andere merken), en was gelijk de motivatie weg om nog te helpen. Ze rondde de afspraak toen af. Volgens haar moest ik meer mijn gevoel erbij betrekken en niet zo denken (ik had een paar eisen die in de jurk moesten zitten). Een halve preek daarover, want ik had op elke jurk iets aan te merken (het was hem gewoon nog niet!!). Alle jurken die ik paste waren veels te groot en daardoor kregen we ook niet echt een goed beeld hoe de jurk nou stond. Ze bestellen daar geen jurken in de goede maat voor je, dus je moest het doen met de voorraad en de jurk wordt dan voor je vermaakt. Vond ik een tegenvaller. Ook mocht ik zelf niet de winkel doorlopen om mooie jurken uit te zoeken, maar kwam de verkoopster met jurken aanzetten. Aan het eind van de afspraak natuurlijk wel even gedaan!!! Wat ik ook heel erg verleidend vind van hen is dat ze jurken/collecties lopen te promoten met hun app, facebook e.d. Dit lijkt gewoon een lokkertje, want als je daar dan komt hebben ze die jurken helemaal niet.. Al met al vond ik dit de slechtste winkel!

Afgelopen vrijdag ben ik naar het Bruidspaleis Rotterdam geweest, speciaal voor de collectie Blue by Enzoani. Ik had een verkoopster uit het filiaal Den Haag die erg goed hielp. De winkel was erg mooi en er waren veel jurken in mijn smaak. Ik had vooraf jurken in de paskamer gezet op hun site, dit bleek nog niet te werken. Dus weer mijn jurken op plaatjes laten zien, maar die moest ik snel weg doen. Ik was te gefocused op plaatjes volgens haar. Na een kort maar leuk praatje mochten we samen met haar alle jurken langs lopen en haalde zij zelf jurken eruit die haar/mij wat leken. Je kon zo zelf dus ook een beetje kijken, maar het ging wel snel. Maar toch een veel betere aanpak dan in winkel 1. Jurken worden daar gewoon voor je besteld in de goede maat, dus dat sprak mij ook aan. Ik heb ongeveer 10 jurken gepast. De jurken stonden weer allemaal prachtig (heel irritant) en de verkoopster hielp goed, maar zat weer te 'zeuren' over het gevoel voor een jurk. Ze vroeg ook steeds: vertrouw je me wel? Op een gegeven moment liet ik doorschemeren dat ik smiddags nog een afspraak had staan bij een andere winkel en toen was ze not amused. De focus viel weer weg en ze hielp daarna met minder interesse. Ik ging weg daar met de 3 mooiste jurken in mijn achterhoofd, waar tussen ik verwachtte smiddags te kiezen, want ik dacht echt dat ik hier mijn jurk zou gaan kopen! Van de verkoopster moest ik na die andere afspraak even laten weten hoe het was gegaan en kon ik eventueel smiddags nog terugkomen indien dat nodig was.

Vervolgens na de lunch naar winkel 3: Weddings Rotterdam. Wat een mooie winkel was dat, je kan zien dat het nieuw is! Dit blijkt overigens van dezelfde eigenaar als de Honeymoonshop.. Na een grote bak cappuccino daar, kreeg ik verkoopster Miranda? geloof ik, een pittige kleine dame met kort rood haar. Totaal een ander type dan ik, dus ik was benieuwd hoe het ging aflopen. Ieder bruidje heeft een eigen hoek in de winkel (heel fijn). Gesprekje ging weer goed (ook hier gebruikte ze de paskamer niet waarin ik jurken van te voren had doorgegeven!) maar ik had wel snel het gevoel dat ze me snel in een hokje plaatste, terwijl ik verschillende stylen jurken mooi vind. Daarna mochten we weer alle jurken bekijken met zijn allen. In deze winkel werd ik het meest vrij gelaten voor mijn gevoel om zelf de jurken uit te zoeken. Ook als ze dacht dat een jurk niet echt bij me paste, mocht ik hem toch proberen. Ongeveer 5 mooie jurken uitgezocht, waarna ik weer met frisse moed en zin ging passen want het waren allemaal weer prachtige jurken. Ik begon met 2 heel ander soort jurken dan de eerste 15 die ik in de vorige winkels had gepast, mijn aanhang zag het met zuchtend hoofd aan want zie wisten ook niet meer waar dit nou heen ging. Ik trok Jurk 2 aan en kwam de paskamer uit en toen barste een vriendin in traantjes uit. Hij was prachtig en zat heerlijk maar ik kon het nog niet helemaal beseffen en durfde nog niet helemaal te beslissen. Dus nog de 3 andere jurken gepast die het helemaal niet meer erbij haalden (allemaal het soort model van de vorige 2 winkels) en ik trok jurk 2 nog een keer aan. Ze hebben daar een grote catwalk/lange gang in de winkel en toen ik daarover liep moest ik zelf ook huilen en mijn hele aanhang vervolgens ook. DIT WAS TOCH ECHT DE JURK!!
Toch durfde ik nog niet 100% te beslissen, want ik had gewoon nog niet verwacht dat ik nu mijn jurk zou vinden!!! Ik vroeg mijn moeder zelfs of ze genoeg geld bij had voor de aanbetaling. De verkoopster gaf aan dat als ik nu zou beslissen, ik een lingerieset erbij zou krijgen. Mijn jurk was een pasmodel die uit de collectie ging, waarvan de maat me perfect paste. Als ik deze jurk zou nemen kreeg ik 650 euro korting, en wilde ik hem nieuw hebben in de juiste maat (in dit geval dus dezelfde maat) dan was hij dus de normale prijs. Er zaten een paar kleine gaatjes in de jurk maar ik heb besloten toch de korting te nemen en geen nieuwe jurk te bestellen want dat vond ik onzin voor dezelfde maat. Uiteindelijk was de beslissing niet moeilijk om hem nu te kopen, want ik wilde gewoon niet dat iemand anders er met mijn jurk vandoor ging!! We kregen vervolgens champagne en ik kreeg alle tijd om even in mijn jurk te genieten (afspraken daarna liepen volgens mij uit hierdoor). Andere mensen gingen me feliciteren en ik heb geloof ik wel een kwartier in die jurk rond geparadeerd. Het cliché klopt ook dat ik de jurk niet meer uit wilde doen. Maten werden nog opgenomen en ik heb lingeriesets gepast. Vervolgens 50% aanbetalen en kreeg ook nog een cadeau. En nu wachten maar en op maat blijven (trouw pas volgend jaar!!). Al met al was deze verkoopster de fijnste die ik had gehad: ze liet me heel erg vrij, was totaal niet pusherig, maar hielp me wel goed en was gezellig op de achtergrond aanwezig.
Een hele fijne ervaring dus!!! Weddings is zeker een aanrader.


Aggies

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 192
  • Geslacht: Vrouw
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #592 Gepost op: 16 juni 2013, 21:23:01 »
Hoi Goudenkimmetje,

Wat fijn dat je de jurk hebt. Hoe ga je dat doen met de gaatjes?

Zelf ik ik een totaal andere ervaring bij Koonings. Ik ben daar erg goed geholpen. Vriendelijke vrouw. Ik liet haar mijn plaatjes zien en zij kreeg meteen een indruk van wat ik wilde. Ze heeft 3 jurken gepakt en opgehangen. Vervolgens mocht ik zelf de winkel doorlopen om te kijken wat ik mooi vond en daar mocht ik alle tijd voor nemen. Wij hoefden zelf de sloffen niet eens aan. Maar zelf persoonlijk vind ik het wel erg netjes dat mensen slofjes aan moeten trekken. Zo worden de jurken niet vies en kunnen bruidjes een schonen jurk aan. Ik had uiteindelijk 7 jurken hangen, maar bij de 5 e jurk wilde ik niet meer verder passen en wilde jurk twee meteen weer aan. :-) misschien was het indd wel een nieuwe medewerken. Wel jammer dat jij deze ervaring hebt gehad.

Jassou

  • Gast
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #593 Gepost op: 16 juni 2013, 21:35:38 »
Oh ja, die slofjes! Al helemaal vergeten! Toen wij gingen was het erg koud en modderig buiten, dus ik dacht dat het daarmee te maken had. Het tapijt is ook wel erg besmettelijk ja.

Je ervaring komt wel overeen met het mijne, in de zin dat het er soms gehaast aan toe kan gaan. Ik mocht wel gewoon zelf rondkijken (we zijn heel de zaak rond gegaan), maar mijn gezelschap mocht dat dan weer niet, dan zou het overzicht kwijt raken, geloof ik dat de reden was. Dat ze niet iedere jurk in iedere maat hebben, en die niet bij willen bestellen zonder te weten of jij hem koopt snap ik wel, raak die maar eens kwijt daarna.

Van mij ook geen kwaad woord over koonings (al mogen ze de aanspreektitel 'bruidje achternaam' bij binnenkomst ritueel verbannen brrrr), ze hebben precies gemaakt wat ik wilde. Er zijn wel veel verschillende ervaringen, en dan vallen de meesten inderdaad over de gehaaste, op de verkoop gerichte sfeer. Hoewel ik het ergens wel snap (een zaak wil omzet maken) is het a-relaxed voor jouw als klant, en misschien een reden weg te blijven.

bai1985

  • Gast
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #594 Gepost op: 27 juni 2013, 15:49:25 »
Wie heeft er ervaring met een jurk van Honneloeloe in Leiden?
« Laatst bewerkt op: 27 juni 2013, 16:09:41 door bai1985 »

heleen0410

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 479
  • Geslacht: Vrouw
  • 04-10-2013 was a perfect day!
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #595 Gepost op: 27 juni 2013, 22:16:20 »
Gisteren ben ik bij Susil's Bruidsatelier Putten geweest. Een klein zaakje met een leuke collectie. Ikzelf hoefde geen jurk, alleen een torselet en sluier. Wel geweldig geholpen, ondanks dat ik geen grote aankoop zou doen. Vriendelijke vrouw en helemaal niet pusherig zoals ik had toen ik m'n jurk kocht (in Antwerpen).

Frenchbull85

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
  • Geslacht: Vrouw
  • Na 10 jaar eindelijk getrouwd!
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #596 Gepost op: 3 juli 2013, 12:47:38 »
Wie heeft er ervaring met een jurk van Honneloeloe in Leiden?

Ja ik....ik heb mijn jurk daar vandaan. Heb een stukje terug ook hier wat over geschreven maar wil het gerust nogmaals melden hoor hahaha.

Ze hebben niet extreem veel keuze in "witte" jurken maar zijn zeer creatief in het meedenken hoe je de jurk helemaal jouw jurk kan maken. Wij waren vrij laat in de middag hier, puur toeval, en werden zo leuk geholpen. Verschillende jurken aangehad en uiteindelijk een jurk gekozen maar deze zat niet helemaal lekker. In het wit hadden ze hem niet een maat groter hangen dus toen maar voor de maat een kleurtje aan. Die zat wel goed en maar gelijk besteld. Moet zeggen als je geen witte jurk wilt is deze ook aan te raden. Alle trouwjurken verkopen ze ook in diverse kleuren. Ik ben wel helemaal happy met mijn jurk en heb er gelijk ook mijn schoenen en jasje en haarklemmetje gekocht. Zeer leuk geprijst.
Zeker een aanrader om eens een kijkje te nemen. Is het niks voor jou dan kan je altijd nog verder kijken.

Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #597 Gepost op: 6 juli 2013, 19:27:45 »
Ik ben bij Harteleyn in Waalwijk geweest. Echt een super winkel. Ze hebben daar alle tijd voor je en proberen echt de juiste jurk voor je vinden door goed naar je wensen te luisteren

Shayna

  • Junior
  • **
  • Berichten: 106
  • Geslacht: Vrouw
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #598 Gepost op: 31 juli 2013, 17:59:06 »
Nu is het zover en kan ik een review schrijfen. :biggrin:

Ik ben maandag bij De Bruidshoek in Leiden geweest.
Het is zonder problemen te vinden en met gratis parkeermogelijkheden voor de deur.
Eens binnen gestapt, is het een heel mooie winkel en ik werd meteen aan de receptie geholpen.
Wij werden begleid naar een half afgeschermde ruimte, en kregen drinken naar keuze.
Bij een bakje koffie ging ik vertellen wat ik in gedachten had, wat ik wel en niet wilde, Budget etc..
Daarna ging ik de paskamer in en kreeg ik lingerie en schoenen om aan te trekken.
Ze ging eerst de Jurken halen die ik op Internet zag een daarna kwam ze ook met andere Jurken die zei gekozen had.
Ze ging heel goed vragen wat ik van de Jurk dacht, ook voelde ik mij heel goed geadviseerd.
Ik werd iedere keer heel mooi "opgemaakt" dus alles werd vastgezet, sluier, sieraden etc.. had echt het gevoel alsof ik een konigin was  :blush:
Ze zag heel goed, als de Jurk het net niet was en bleef vragen wat ik ervan dacht en wat ik mis, en kwam ook met mogelijkheden die je nog kon toevoegen aan het Jurk.

Uiteindelijk kwam ze met DE Jurk.. vond het eerst niet zo... omdat ik het al op Internet zag en het niet zo mooi vond... aangetrokken was het toch heel anders... was heel erg aan het twijfelen tussen nr2 en deze.. en dan kwam ze op eens met een sluier... en dat maakte het plaatje helemal af en daar was het gevoel. Ik ging met de Jurk lopen, van afstand in Spiegel kijken etc... en toen was het voor mij zeker dat het MIJN Jurk was. Was helemal blij, en zij natuurlijk ook. :biggrin:

Nadat alles opgemeten en genoteerd was, kreeg ik nog 15% korting op alle accesoires en mochten mijn ouders 50% aanbetalen :P
Afspraak voor het eerste en tweede passen gemaakt, nogmaals gefeliciteerd en kregen nog lekker een zakje bruidszuiker mee.  :applaus:

ps. En natuurlik kreeg ik ook een klein stukje stof mee.

Joyce25

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 388
  • Geslacht: Vrouw
Re: Recensietopic Bruidswinkels/Winkels Trouwkleding
« Reactie #599 Gepost op: 31 juli 2013, 18:43:16 »
Heeft iemand ervaring met Taft en tule in Schoonhoven?

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards