collapse

Auteur Topic: Kiezen Maar!  (gelezen 9295 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Kiezen Maar!
« Gepost op: 6 juli 2008, 14:37:53 »
Een paar weken geleden zijn we bij Kasteel de Essenburgh in Hierden geweest en vandaag bij Kasteel de Hooge Vuursche in Baarn.
Kasteel de Essenburgh kwamen we op 5000 euro voor de hele dag, incl. eten, drinken en voltrekking, we zien dit dan ook erg zitten. Alleen de ceremonie in de hal..? Kerkelijke inzegening kan in de priorij voor 100 euro :)

Hooge Vuursche zijn we vandaag geweest, prachtig maar toch helemaal niks. Eenmaal binnen proef je niks meer van de sfeer die je buiten tegemoet komt, en we stonden binnen 10 minuten weer buiten! En dan wel met de mededeling dat je minimaal 5 hotelkamers af moet nemen bij slapen en dat ze voor Mei 2009 (niet eens 2010) al 12500 euro omzetgarantie hanteren! Word hem dus niet!

Dus... zou de keus op Essenburgh vallen.. maar mijn as wil toch ook nog andere dingen overwegen. Iemand ideeën? :tongue:

Leonie1981

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2323
  • Geslacht: Vrouw
Kiezen Maar!
« Reactie #1 Gepost op: 6 juli 2008, 16:49:01 »
Kasteel Staverden in Ermelo!! Wij trouwen daar ook!! Wij hebben er zelf alleen de plechtigheid en gaan dan weer weg, maar er zijn ook mogelijkheden voor catering in en om het kasteel.

Verder ben ik ook een aantal keer in kasteel de Essenburgh geweest. Bedoel je met 'ceremonie in de hal' de ruimte met die twee trappen omhoog? Daar waren nl. ook de ceremonies die ik heb bijgewoond en ik moet zeggen dat het er dan niet echt meer als een 'hal' uitziet. Wel vind ik die ruimte persoonlijk wat donker. Er zitten volgens mij ook geen ramen in...

Succes met jullie keuze!

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Kiezen Maar!
« Reactie #2 Gepost op: 6 juli 2008, 18:43:16 »
Klopt inderdaad! Ik vind het ook wel mooi zo, het enige is dat we 50 gasten hebben en er maar 30 zitplaatsen zijn, dat betekend dat 20 mensen moeten staan óf 1 van de trappen blokkeren met stoelen :)

Het is inderdaad een beetje donker, de enige ramen zijn de glas in lood ramen in de toren, maar dat heeft ook wel weer wat :)

Ik zal is kijken voor kasteel staverden..

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Kiezen Maar!
« Reactie #3 Gepost op: 6 juli 2008, 20:30:17 »
Hmm. goede vraag. Ik ben daar niet bekend, maar wat een prijs vragen ze voor die 2e locatie!
Ik zou accuut wegrennen  :biggrin:

Succes met je zoektocht!

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Kiezen Maar!
« Reactie #4 Gepost op: 6 juli 2008, 22:24:44 »
[quote name=\'Liefde is ... wendy & Jasper\' post=\'169519\' date=\'06 July 2008, 20:30\']Hmm. goede vraag. Ik ben daar niet bekend, maar wat een prijs vragen ze voor die 2e locatie!
Ik zou accuut wegrennen  :biggrin:

Succes met je zoektocht![/quote]

We stonden ook binnen 10 minuten weer buiten, ze bood ons nog wat te drinken aan en we zeiden beide tegelijk "nee dank je" :tongue:
« Laatst bewerkt op: 6 juli 2008, 22:25:14 door Dinyb »

Hakkie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2411
  • Geslacht: Vrouw
Kiezen Maar!
« Reactie #5 Gepost op: 7 juli 2008, 19:51:52 »
Wat wordt er bedoeld met omzetgarantie? Moet er dan voor minimaal dat bedrag gegeten en gedronken worden ofzo? En wat als dat niet gebeurt? Ik ben benieuwd!

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Kiezen Maar!
« Reactie #6 Gepost op: 7 juli 2008, 19:55:17 »
Alles wat je bij die locatie uitgeeft valt onder de omzetgarantie. Grof gezegd is het gewoon het bedrag wat ze aan je willen verdienen. Dus huur, eten, drinken, voltrekking, overnachten en alles wat je je nog kan bedenken vallen daaronder. Kom je niet aan de 12500, dan betaal je dat alsnog.
Voorbeeld; Je hebt 200 gasten en je totaalbedrag is 12980 euro. Dan betaal je die 12980 euro gewoon en is er niks aan de hand.
Heb je 100 gasten en komt het totaalbedrag maar op 11300 euro, heb je hun omzetgarantie niet gehaald en betaal je 1200 euro voor niks extra, want ze willen toch die 12500

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Kiezen Maar!
« Reactie #7 Gepost op: 7 juli 2008, 20:18:42 »
Hooge Vuursche is niet de enige die met een omzetgarantie werkt - Te Werve vroeg voor de dag die wij op het oog hadden 8000 euro, en strandtent Doen! in Scheveningen vroeg 10.000.

Bedenk wel dat Hooge Vuursche een gewilde locatie is, een erg goede catering heeft en dat je voor een hele dag het hele pand afhuurt. Dat is nou eenmaal wat een hele hoop mooie locaties, en zeker kastelen, kosten.

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Kiezen Maar!
« Reactie #8 Gepost op: 7 juli 2008, 21:01:45 »
Klopt, maar het moet wel binnen je budget passen ^^ Plus dat je ook goed na moet denken over de sfeer, en hooge vuursche is voor ons net te groot om te vullen :)

saskia81

  • Gast
Kiezen Maar!
« Reactie #9 Gepost op: 17 juli 2008, 20:52:37 »
pffff wat een geld zeg 12500 omzetgarantie  :blink:
Kan het wel een goede en gewilde locatie zijn, maar zou mij ook te ver gaan hoor
succes met verder zoeken

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Kiezen Maar!
« Reactie #10 Gepost op: 7 augustus 2008, 16:34:31 »
Vandaag hebben we de knoop doorgehakt! We gaan voor Essenburgh! :biggrin:

Elles

  • Gast
Kiezen Maar!
« Reactie #11 Gepost op: 8 augustus 2008, 00:11:34 »
[quote name=\'Lyanna\' post=\'169712\' date=\'07 July 2008, 20:18\']Hooge Vuursche is niet de enige die met een omzetgarantie werkt - Te Werve vroeg voor de dag die wij op het oog hadden 8000 euro, en strandtent Doen! in Scheveningen vroeg 10.000.

Bedenk wel dat Hooge Vuursche een gewilde locatie is, een erg goede catering heeft en dat je voor een hele dag het hele pand afhuurt. Dat is nou eenmaal wat een hele hoop mooie locaties, en zeker kastelen, kosten.[/quote]

Wij hebben ook informatie aangevraagd bij Strandtent Doen, en daar stond dat de omzetgarantie 'maar' 6500 euro is.

ourloveJoaquin

  • Gast
Kiezen Maar!
« Reactie #12 Gepost op: 8 augustus 2008, 00:15:32 »
Top dat je toch in Essenburgh gaat trouwen :wink:

Wij zijn inmiddels helemaal veranderd, van datum en locaties hahaha.... succes met de rest voor te bereiden!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards