collapse

Auteur Topic: Het Rookverbod!  (gelezen 8991 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Het Rookverbod!
« Reactie #25 Gepost op: 12 augustus 2008, 19:00:07 »
[quote name=\'debby82\' post=\'174295\' date=\'12 August 2008, 10:27\'][quote name=\'Dinyb\' post=\'174189\' date=\'11 August 2008, 17:24\']
Ook ik ben blij met het rookverbod; Mijn moeder heeft door haar ziekte veel last van rook en ik vind het zelf ook smerig. Er is een terras buiten waar de mensen heenkunnen om even te roken ^^ Ze zijn het tegen die tijd wel gewend denk ik :tongue:[/quote]

Ja nu kan je nog op het terras roken maar dat willen ze ook weer gaan verbieden. Mijn as werkt in een bar en het is gewoon duidelijk te zien dat dit niet werkt. Er zitten alleen nog maar mensen buiten en binnen is het helemaal leeg. Als het regent is het stil. Je mag nu ook al niet meer staand buiten een biertje drinken, terwijl je een sigaretje rookt omdat de kroegen dan helemaal leeg lopen en mensen alleen nog buiten zijn. Het bedrijf van mijn as is bang voor de winter... hoewel ik zelf rook en ik pertinent nog weiger om ergens binnen te gaan zitten omdat ik gewoon lekker wil roken bij mijn eten (maar goed dat is mijn eigen beslissing) vind ik het ook gewoon zielig voor de ondernemers en het wordt gewoon te ver doorgetrokken.

Ik liep gisteren trouwens over de wallen en toen zag ik bij een cafe een groot bord met "smoking allowed". Geen idee hoe die dat doen?
[/quote]

Dat vind ik wel te ver gaan en hoop ook dat die er niet doorheen komt; Ik rook niet maar overdrijven is ook een vak... Kan me voorstellen dat veel ondernemers een boete riskeren (zoals die op de wallen) of veel klanten kwijtraken..

Juni

  • Gast
Het Rookverbod!
« Reactie #26 Gepost op: 12 augustus 2008, 19:16:18 »
[quote name=\'daantjeln4\' post=\'173614\' date=\'08 August 2008, 07:13\']Ik ben daar al lang over aan het malen hoor..........wij hebben ook best wat vrienden die roken.........

Dadelijk staan ze heel de avond buiten, leuk feest dan!

Aan de andere kant als ze dat doen, zijn het mooie vrienden.......[/quote]
Daar heb je inderdaad een punt! Hoe lang duurt een feest nou? Het lijkt me dat je niet de hele avond buiten hoeft te staan op een bruiloft van vrienden. Dan steek je maar voor de verandering eens niet de ene peuk met de ander aan.


Zelf rook ik niet, maar het rookverbod in de horeca stoort me op veel punten wel, zo ook in de pub waar ik altijd heen ga. Bij mijn trouwfeest ben ik echter blij dat er niet binnen gerookt mag worden, want ik zou het zonde vinden als onze kleding meteen naar rook stinkt. Er is voldoende gelegenheid om (droog) een sigaretje te roken bij onze locatie, dus het moet geen punt zijn.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards