collapse

Auteur Topic: Aanzoek doen of niet?  (gelezen 10108 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Miepje001

  • Gast
Aanzoek doen of niet?
« Gepost op: 22 oktober 2012, 01:11:12 »
Hoi allemaal,

Ik twijfel heel erg of ik mijn vriend een aanzoek zou doen of niet. Dit klinkt een beetje vaag, maar ik zal de situatie 'even' toelichten.
Mijn vriend en ik kennen elkaar nu bijna 10 jaar, waarvan we 8 jaar een relatie hebben. We wonen nu 5 jaar samen en we hebben een fijne en stabiele relatie. Mijn vriend wordt binnenkort 30, ik ben zelf 25 en we zijn het erover eens dat we toe zijn aan een volgende stap in onze relatie: trouwen. Dit hebben we, naar aanleiding van veel trouwerijen in onze omgeving, uitgebreid besproken en stiekem hebben we zelfs al samen wat afspraken gemaakt over naam aannemen, kleding, ringen en locatie.
Het enige wat er nog aan schort is een officieel aanzoek. Ik zou graag willen dat hij, als man zijnde, het aanzoek doet. Ik heb hem meerdere keren verteld dat ik het zou waarderen als hij het zou doen, waarop zijn antwoord standaard een zeer verontwaardigd 'waarom?!' is, gevold door een relaas over emancipatie. Dit past niet echt bij hem en ik weet niet helemaal wat ik ervan moet denken. Hij staat niet graag in de belangstelling, dus misschien is hij bang. Of heeft hij al een plan en wil het op deze manier een extra grote verrassing laten zijn. Of hij is dwars en wil het gewoon echt niet doen. Hoe dan ook, ik heb me na een aantal van dit soort reacties er min of meer bij neergelegd.
Binnenkort gaan we op vakantie naar Curaçao vanwege mijn ouders' 35 jarig huwelijk en het leek mij leuk als ik hem op het strand een aanzoek doe als we daar zijn. Maar nu opeens stelde hij voor om de kerst samen door te brengen in Londen, wat in mijn ogen de meest romantische plek is waar je kerst kan vieren met z'n tweeën. Nu ben ik bang dat als ik hem een aanzoek doe op Curaçao, dat ik een mogelijk plan van hem voor een aanzoek in Londen verpest. Ik ben een nogal extravert persoon en hij juist introvert en het zou niet de eerste keer zijn dat ik iets van hem verpest met mijn iets te enthousiaste acties. Maar als ik daarom op Curaçao geen aanzoek doe, en hij doet het ook niet in Londen zou ik het gevoel hebben een erg geschikt moment gemist te hebben op Curaçao...

Voor degenen die het volgehouden hebben om het hele verhaal te lezen, hebben jullie misschien tips? Zoals jullie merken ben ik er best onzeker over en ik zou graag de mening en ervaringen van andere mensen horen  :biggrin:

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanzoek doen of niet?
« Reactie #1 Gepost op: 22 oktober 2012, 06:30:07 »
Ik snap je onzekerheid! Persoonlijk zou ik wachten tot na Londen. Nu ben ik echter van mening dat de locatie er niet toe doet bij een aanzoek. Dus zie dan niet zo goed dat je iets 'gemist' zou hebben. :P
Denk dat je meer zou balen als je 'zijn' moment mist dan als je jouw idee niet doet. Doet hij het niet in London kun je het bijv zelf nog vrij snel daarna na doen met oud en nieuw ofzo :)
Succes!!!!  (geduld is niet altijd makkelijk :) )

Herfststorm

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-4-2013
Re: Aanzoek doen of niet?
« Reactie #2 Gepost op: 22 oktober 2012, 08:00:14 »
Ik zou ook wachten, mannen kunnen net doen alsof ze het niet interesseerd juist omdat ze met een ideetje rondlopen.

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanzoek doen of niet?
« Reactie #3 Gepost op: 22 oktober 2012, 08:15:37 »
Ben het met de andere dames eens. Ik zou ook wachten met jouw aanzoek. Misschien dat hij je verrast en anders heb je nog mogelijkheden zat. Ik ben gewoon in ons eigen huis ten huwelijk gevraagd en het was toch heel romantisch en bijzonder. Succes!

Jassou

  • Gast
Re: Aanzoek doen of niet?
« Reactie #4 Gepost op: 22 oktober 2012, 09:38:04 »
Eens met de anderen: als je het echt belangrijk vindt dat hij het doet, zit er niets anders op dan wachten. Ik geloof ook niet dat een plaats een aanzoek bijzonder maakt, maar denk eerder het omgekeerde: een aanzoek maakt een plaats bijzonder. Je mist dus nooit een geschikt moment. Succes! :)

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Aanzoek doen of niet?
« Reactie #5 Gepost op: 22 oktober 2012, 10:18:30 »
Ook ik ben het eens met de anderen. Het maakt niet uit waar het aanzoek gedaan wordt. VB Ik ben thuis op de bank gevraagd, waarbij ik ook nog eens in een brace zat. En toch was het heel romantisch. Wat Jassou ook al zegt: Een aanzoek maakt de plek bijzonder!

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanzoek doen of niet?
« Reactie #6 Gepost op: 22 oktober 2012, 15:57:25 »
Eens met alle voorgangers: wachten! Ik vind overigens het idee alleen al dat hij met het plan komt om kerst in Londen te vieren, superromantisch!

Miepje001

  • Gast
Re: Aanzoek doen of niet?
« Reactie #7 Gepost op: 22 oktober 2012, 18:11:23 »
Bedankt allemaal voor jullie reacties!

Ik zou ook wachten, mannen kunnen net doen alsof ze het niet interesseerd juist omdat ze met een ideetje rondlopen.

Dit dacht ik nou ook, het zou me niks verbazen als hij iets in zijn schild voert. Maar tegelijkertijd vind ik hem er wel weer erg fel over, daarom weet ik niet zo goed wat ik ermee moet.

Eens met alle voorgangers: wachten! Ik vind overigens het idee alleen al dat hij met het plan komt om kerst in Londen te vieren, superromantisch!

Vind ik ook, daarom begon ik dus juist weer te twijfelen over mijn plannetje... Ik ga ermee wachten tot Londen, ik hoop heel erg dat hij dan een aanzoek doet. Ik houd jullie op de hoogte  :biggrin:

Herfststorm

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-4-2013
Re: Aanzoek doen of niet?
« Reactie #8 Gepost op: 22 oktober 2012, 19:36:43 »
Je zou eens voor de grap kunnen zeggen 'nou, dan vraag ik jou wel' en kijken hoe hij reageerd.
Mijn vriend riep toen heel hard dat hij 'nee' zou zeggen als ik dat zou doen, omdat hij dat wilde doen. Toen wist ik dus genoeg :D

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanzoek doen of niet?
« Reactie #9 Gepost op: 23 oktober 2012, 08:25:46 »
Ik zou inderdaad ook wachten op Londen....

Ik wilde ook graag gevraagd worden, en dat wist hij, dus dan is het ook aan mij om te wachten ;-)! En achteraf bleek mijn man al vanaf februari te zoeken naar het juiste moment, en dat was uiteindelijk 'pas' in oktober, gewoon thuis na een voor mij lange werkdag. Een perfect moment, niet verwacht en onwijs bijzonder!!

Met andere woorden...ik zou het echt nog even afwachten!

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Re: Aanzoek doen of niet?
« Reactie #10 Gepost op: 23 oktober 2012, 08:46:09 »
Sluit me aan bij al mijn voorgangers!

Risje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1832
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanzoek doen of niet?
« Reactie #11 Gepost op: 23 oktober 2012, 09:06:10 »
Ik kan ook niet anders zeggen dan eens met de voorgangers.
Mijn lief riep ook heel hard dat hij mij niet ging vragen, omdat er in dat jaar al een aantal bekenden van ons gevraagd waren. Maar stiekem was hij al maanden geld aan het 'sparen' om een ring te kunnen kopen. (lief pinde geld voor de lunch op zijn werk en deed steeds een beetje extra, zodat hij genoeg contant had om een ring te kopen, zodat ik niets zou zien op onze gezamelijke rekening :biggrin:) De plek maakt echt niet veel uit, op het moment supreme had ik het niet eens door :lol2:
Mocht hij het in Londen toch niet doen, dan kan je altijd zelf nog iets moois voorbereiden!

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanzoek doen of niet?
« Reactie #12 Gepost op: 23 oktober 2012, 09:44:53 »
Misschien een beetje off topic, maar Risje...echt geweldig hoe je man dat gedaan heeft ;-)!! Die van mij heeft alles op één dag geregeld en 's avonds gevraagd, een dag dat ik zo vol zat qua werk, dat ik echt niet toevallig op de rekening zou kijken...

Risje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1832
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanzoek doen of niet?
« Reactie #13 Gepost op: 23 oktober 2012, 15:27:26 »
Lief he :blush: ik was ook zo verrast, had het totaal niet verwacht! Zeker omdat hij maar volhield dat hij het toch niet ging doen omdat er al zoveel mensen die we kenden gingen trouwen!
Zijn idee heb ik naderhand weer gepikt toen ik voor zijn verjaardag de manchetknopen voor bij zn pak ging kopen, had hij ook niets van door toen! :biggrin:

MaJohn

  • Gast
Re: Aanzoek doen of niet?
« Reactie #14 Gepost op: 23 oktober 2012, 15:51:40 »
Nog even wachten en geduld hebben, hij is vast iets van plan! Wordt nu zelf ook nieuwsgierig haha! Tis en blijft tovh een mannending toch;-)

2juli2013

  • Gast
Re: Aanzoek doen of niet?
« Reactie #15 Gepost op: 23 oktober 2012, 16:01:50 »
Als je graag wil dat hij je vraagt zou ik inderdaad nog even wachten ;) Stel het uit tot na Londen!!

Mocht hij het niet gedaan hebben, kan je het altijd nog doen toch ?

Ik heb altijd tegen mijn vriend volgehouden dat hij mij zou moeten vragen en dat dit nog wel even mocht duren (nog afstuderen, financiel, blablabla). Puur omdat ik het graag wilde doen. Hierdoor kwam het voor hem zo onverwachts en het was perfect. Precies wat bij ons past. Ik hoopte dat het hem meer zelfvertrouwen zou geven als ik hem zou vragen en dit heeft zijn vruchten afgeworpen. Ben het dus niet met MaJohn eens dat het een mannending is ;) maar geef hem de kans, en pakt hij die niet............ ;)

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Aanzoek doen of niet?
« Reactie #16 Gepost op: 24 oktober 2012, 19:32:59 »
Ik wilde ook graag gevraagd worden, en dat wist hij, dus dan is het ook aan mij om te wachten ;-)! En achteraf bleek mijn man al vanaf februari te zoeken naar het juiste moment, en dat was uiteindelijk 'pas' in oktober, gewoon thuis na een voor mij lange werkdag. Een perfect moment, niet verwacht en onwijs bijzonder!!

Dit verhaal herken ik helemaal! Ik ben eind december gevraagd, terwijl hij al maanden eerder een goed moment aan het zoeken was. Elke keer kwam er iets tussen, of 'verpeste' ik het door bijvoorbeeld mee naar de winkel te gaan als hij ook wel even snel alleen op en neer naar de winkel wilde...

Mannen kunnen vaak lang met een ideetje rond lopen, voordat het tot uiting gebracht wordt. En Londen met kerst zou wel eens kunnen.. Zo romantisch! En anders trek jij de stoute schoenen aan, nadat jullie in Londen zijn geweest?..

Tam1987

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 487
Re: Aanzoek doen of niet?
« Reactie #17 Gepost op: 9 november 2012, 22:52:05 »
Ik zou ook afwachten, maar ook omdat ik het een mannending blijf vinden. Vind de optie hierboven, roepen dat je hem gaat vragen en dan zijn reactie peilen, ook wel een hele goede.

Mijn lief had al 10 jaar in zijn hoofd waar ie zijn vriendin ten huwelijk wilde vragen. Dat scheelde voor mij wel, wist dat het van hem vandaan zou komen, dus heb het rustig afgewacht. Uiteindelijk bleek de Chinese Muur dé plek te zijn  :wub:, daar is ie 10 jaar geleden geweest en dat vond ie zo bijzonder, dat hij daar graag zijn aanzoek wilde doen. Wist ik allemaal niet van tevoren, heeft hij heel goed geheim gehouden. Stiekem een ring halen, die in zijn koffer verstoppen, sms'jes sturen naar mijn vader en stiefvader waarin ie om mijn hand vroeg... En heb niks doorgehad! Ben ik ook wel blij om, want ik ben ook een beetje een type wat het met mijn enthousiasme (of juist onwil om iets te doen) zou kunnen verpesten en dat is nu niet gebeurd :D


Mupke80

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanzoek doen of niet?
« Reactie #18 Gepost op: 9 januari 2013, 14:52:22 »
Hoi Miepje001,

ik lees toevallig (nu pas) je verhaal en ik ben benieuwd hoe dit is afgelopen!
Inmiddels is namelijk zowel kerst als oud & nieuw voorbij, dus...heeft één van jullie 2 de ander al gevraagd?
Is hij op zijn knieën gegaan bij de Tower Bridge of jij tijdens het vuurwerk?? (of geen van beiden?)

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Aanzoek doen of niet?
« Reactie #19 Gepost op: 11 januari 2013, 10:26:24 »
Hihi, ik ben ook benieuwd!

Jazz

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 831
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanzoek doen of niet?
« Reactie #20 Gepost op: 11 januari 2013, 20:41:45 »
ik ook!

Happymama79

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1834
  • Geslacht: Vrouw
  • Geluk vermenigvuldig je door het te delen
Re: Aanzoek doen of niet?
« Reactie #21 Gepost op: 12 januari 2013, 17:36:28 »
Ik ook!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards