collapse

Auteur Topic: Zelf Kleding Bruidsmeisje Maken  (gelezen 3875 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maayke

  • Gast
Zelf Kleding Bruidsmeisje Maken
« Gepost op: 22 december 2009, 12:04:01 »
Hoi allemaal!

Ik ben van plan om samen met mijn oma de jurk voor mijn dochter te gaan maken maar we zijn er nog niet helemaal uit wat voor jurk het word.
Zijn hier ook meiden die dat zelf hebben gemaakt en daar misschien nog een foto van hebben?
Tips zijn natuurlijk altijd welkom!!

paula24

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3248
  • Geslacht: Vrouw
Zelf Kleding Bruidsmeisje Maken
« Reactie #1 Gepost op: 22 december 2009, 17:24:36 »
hoi hoi.

wij hebben 2 bruidsmeisjes.
en de jurkjes worden gemaakt door mijn moeder.

mijn jurk is gemaakt door Anastasi
en ik heb bij haar ook de stof gekocht,
hetzelfde als van mijn eigen jurk

groetjes paula

lydia

  • Gast
Zelf Kleding Bruidsmeisje Maken
« Reactie #2 Gepost op: 22 december 2009, 23:56:33 »
Hoe oud is je dochter? dat scheelt ook nog wel in wat je maakt
Ik ben nog niet begonnen, maar als ik niets voor mn dochtertje (2,5 jr) vind, wordt het misschien een lichtblauwe tutu met een jasje of truitje erop, allebei customizen met bloemen..

(mijn rok is ook lichtblauw, maar heb nooit één keer de neiging om haar hetzelfde aan te doen als ik. ze moet gewoon lekker kunnen ravotten en haar kleren en schoentjes ook later nog aan kunnen.)

Maayke

  • Gast
Zelf Kleding Bruidsmeisje Maken
« Reactie #3 Gepost op: 23 december 2009, 10:14:10 »
Leuk dat ze van de zelfde stof worden gemaakt als jou jurk! Heb je al patroon uitgezocht?? Lief dat je moeder ze wil maken.

Mijn dochter is al weer 5,5 als we gaan trouwen in mei. Ze wil graag een 'echte' jurk dus ben druk op zoek naar een leuk patroon. Hetzelfde als mij hoeft ook niet hoor ze moet wel nog lekker kunnen spelen met haar broertje (die dan al weer bijna 3 is).

Schoentjes moet ik nog voor gaan kijken eerst maar eens de jurk! Maar idd ze moetten ze daarna ook nog aankunnen.

paula24

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3248
  • Geslacht: Vrouw
Zelf Kleding Bruidsmeisje Maken
« Reactie #4 Gepost op: 23 december 2009, 13:03:14 »
we hebben en leuk modelletje gevonden in de folder van de otto.
mijn moeder gaat zelf het patroon knippen.

ben erg blij met haar!!!

greets

[quote name=\'Maayke\' post=\'291903\' date=\'23 December 2009, 10:14\']Leuk dat ze van de zelfde stof worden gemaakt als jou jurk! Heb je al patroon uitgezocht?? Lief dat je moeder ze wil maken.

Mijn dochter is al weer 5,5 als we gaan trouwen in mei. Ze wil graag een 'echte' jurk dus ben druk op zoek naar een leuk patroon. Hetzelfde als mij hoeft ook niet hoor ze moet wel nog lekker kunnen spelen met haar broertje (die dan al weer bijna 3 is).

Schoentjes moet ik nog voor gaan kijken eerst maar eens de jurk! Maar idd ze moetten ze daarna ook nog aankunnen.[/quote]

Maayke

  • Gast
Zelf Kleding Bruidsmeisje Maken
« Reactie #5 Gepost op: 23 december 2009, 15:29:37 »
Zo handig ben ik helaas nog niet dat ik zelf een patroon teken wel heel leuk dat je moeder dat kan! Ik moet het echt van een bestaand patroon hebben. Voor mijn zoontje hebben we gelukkig al wel wat gevonden (nog niet gekocht).
Dus nog maar even zoeken denk ik.
Lijken de jurkjes ook op die van jou of juist heel iets anders?

paula24

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3248
  • Geslacht: Vrouw
Zelf Kleding Bruidsmeisje Maken
« Reactie #6 Gepost op: 23 december 2009, 17:13:54 »
mjn bruidsmeisjes zijn dan 4 en 6.
en we trouwen midden in de zomer.
dus wilde ik voor hen gewoon een beetje zomer jurkjes.
alleen dan wat meer bruidachtig.
de stof alleen is al bruidig.

het worden jurkjes tot net over hun knie.
ik vind het belangrijk dat ze er ook lekker in kunnen rennen.

op mijn jurk zitten roosjes. en deze komen ook op die van hun.
heel leuk.

zie hieronder een foto van de roosjes op mijn jurk


groetjes paula

Marry24

  • Gast
Zelf Kleding Bruidsmeisje Maken
« Reactie #7 Gepost op: 23 december 2009, 19:08:31 »
Mijn schoonzusje heeft de jurkjes voor de bruidsmeisjes ook laten maken. Ze heeft zelf een plaatje gevonden via internet en die na laten maken. Het was eigenlijk een simpel spagetti jurkje met een iets wijd uitlopende rok en een randje tule aan de onderkant. Zelf heeft ze toen nog met een apparaatje er allerlei glitters in een bepaald patroon op gestanst.

Maayke

  • Gast
Zelf Kleding Bruidsmeisje Maken
« Reactie #8 Gepost op: 26 december 2009, 22:41:26 »
Mooie roosjes! Zullen vast erg leuk staan op die jurkjes  :)

In mei is het helaas nog niet zo warm voor leuke zomer jurkjes maar ik heb vandaag met mijn oma naar patronen gezocht en hebben erg leuke gevonden! Ik wacht alleen nog even met bestellen want ze zullen nog wel een stukje groeien!
Hoever van tevoren gaan jullie bestellen/maken??

Iedereen een fijne kerst gehad?

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Zelf Kleding Bruidsmeisje Maken
« Reactie #9 Gepost op: 27 december 2009, 22:22:35 »
Oh hier ben ik ook naar op zoek!

Wij hebben 4 bruidsmeisjes, in de leeftijd van 2 tot 10 jaar. Ook wij trouwen in de zomer.
Ik zou het leuk vinden als ze allemaal hetzelfde lieve jurkje aan hebben, lekker luchtig en speels. En zou ze dan ook graag zelf willen maken (of door een familielid)

Als jullie foto's op ideeën hebben zou ik deze graag willen zien!!

Maayke

  • Gast
Zelf Kleding Bruidsmeisje Maken
« Reactie #10 Gepost op: 30 december 2009, 10:37:04 »
Hoi hoi,

Ik weet niet of je al een patroon hebt maar ik las dat in de knippie van volgende maand ook kleding staat voor bruidsmeisjes.
Denk dat ik daar nog even op wacht met bestellen van patronen  :)  heb nog even de tijd gelukkig.
Wanneer gaan jullie je eigen jurk weer passen??

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards