collapse

Auteur Topic: Hoepelvraagjes  (gelezen 72469 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

suus1983

  • Gast
Hoepelvraagjes
« Gepost op: 17 mei 2008, 21:41:52 »
Hoi meiden,

Ik heb een vraagje. Ik heb een jurk met een omtrek van 3,40. De lengte van de onderrok plat op de grond gemeten is 170 cm en dat dus keer 2.

Betekent dit dat ik ook een hoepelrok van 3,40 moet hebben? Die maat kom ik bijna nergens tegen namelijk..

Ik wilde er gewoon 1 kopen in de bruidswinkel waar ik mijn jurk heb gekocht, maar daar zijn we met wat onenigheid weggegaan, dus dat lukt niet. Bovendien vroeg zij 190 euro voor de hoepel alleen. Vind ik toch wat te gek worden.

Ik heb ook een sleepje aan de jurk, moet ik daar ook nog rekening bij houden bij het kopen van een hoepel?

Groetjes!
« Laatst bewerkt op: 18 mei 2008, 19:50:18 door suus1983 »

wendy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4498
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoepelvraagjes
« Reactie #1 Gepost op: 17 mei 2008, 22:33:25 »
Weet er niet zo heel veel van, maar ik heb mijn hoepel destijds gehuurd. Koste maar 25 euro :wink:

JoyceD

  • Gast
Re: Hoepelvraagjes
« Reactie #2 Gepost op: 17 mei 2008, 23:09:41 »
Ik heb mijn hoepel gelijk met mijn jurk gekocht ...
Maar je hebt hoepels die je kunt verstellen in breedte als ik het goed heb.
En volgens mij is die van mij zo een hoepel.
Kan het helaas niet nakijken omdat hij niet bij mij thuis is .
Maar ik zou eens op mp kijken want daar worden ze zat aangeboden !

Heb je een hoepel aangehad met passen ?
Dan weet je toch zo ongeveer hoe breed dat ding is ?
Je moet geen hoepel hebben van de zelfde omtrek als je jurk volgens mij .
Als je dat doet komt de jurk dus helemaal omhoog en is hij je dus te kort (denk ik ).
Bovendien heb je dan wel een mega brede rok hoor  :ohmy:
Heb je een plaatje van je jurk ?

Groetjes Joyce

suus1983

  • Gast
Re: Hoepelvraagjes
« Reactie #3 Gepost op: 18 mei 2008, 06:45:46 »
Ik weet niet hoe je een plaatje erin plakt, maar via deze link kom je bij mijn jurk.

(nooit naar deze winkel gaan trouwens, wat een ...mens)
« Laatst bewerkt op: 18 mei 2008, 19:49:56 door suus1983 »

JoyceD

  • Gast
Re: Hoepelvraagjes
« Reactie #4 Gepost op: 18 mei 2008, 08:59:54 »
Mooie jurk !
Maar ik zou er geen hoepel onder doen met een omtrek van 3.40 cm hoor  :ohmy:
Dan wordt de jurk je zeker te kort en je rok te wijd .
Je hebt een "gewone" hoepel nodig ,zo een die je overal kunt kopen !
Natuurlijk kun je die gewoon ook via internet bestellen .....
Zal eens kijken of ik een plaatje kan vinden van de hoepel die ik bedoel !'

Je hebt hoepels met 2 en meer ringen .
Je hebt ze waar de 1e hoepelring ook al wat breed is en onder nog breder .
Maar ook waar de bovenste ring juist wat smaller is en de rest er onder steeds iets breder worden .
Ik denk dat je de tweede optie nodig hebt ....

Groetjes Joyce

JoyceD

  • Gast
Re: Hoepelvraagjes
« Reactie #5 Gepost op: 18 mei 2008, 09:14:29 »
Kijk even op mp !
Daar staan er een heleboel en allemaal verschillende !
Ben zelf nu even aan het nadenken of ik niet zelf een andere hoepelrok koop ...
Zag er 1 die 6 ringen  heeft en wijder uitloopt dan de mijne .
Dat zou  betekenen dat mijn jurk iets omhoog komt en ik geen hakken van 11 cm aanhoef  :laugh:

Groetjes Joyce

K en P

  • Gast
Re: Hoepelvraagjes
« Reactie #6 Gepost op: 18 mei 2008, 09:22:46 »
Is de buitenlaag van je jurk van satijn?
Zo ja, dan heb je een hoepel met een satijnen overlaag nodig (dus geen tule aan de buitenkant, want dan zie je de bobbels erdoorheen)

Je kan het goed af met een hoepel met 2 ringen.

Je kan altijd voor goed advies naar een andere bruidswinkel gaan.
Gegarandeerd dat je daar goedkoper uit bent voor je hoepel dan waar je je jurk vandaan hebt.

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Re: Hoepelvraagjes
« Reactie #7 Gepost op: 18 mei 2008, 09:29:25 »
Ik vind je jurk heel mooi. Maar hoe dat precies zit met een hoepel weet ik niet. Ik heb ook een hoepel in mijn rok. Ik heb net op mijn factuur zitten kijken over hoe en wat, maar daar staat niet bij hoe groot hij is. Maar de mijne koste ook € 52.-
Kun je niet advies inwinnen bij een (bruids)modezaak en dan verder zoeken op Marktplaats? Zal je een heleboel geld schelen, ik vind zo'n ding wel duur overigens, maar het maakt het totaalplaatje wel af.

Jojanne

  • Gast
Re: Hoepelvraagjes
« Reactie #8 Gepost op: 19 mei 2008, 10:34:06 »
Hoi!
Mag ik vragen waar je jou jurk gekocht hebt??? Bij mijn bruidswinkel waren de hoepels ook schrikbarend duur!!!

Ik heb mijn hoepel bij www.debruidswinkel.nl gekocht.
Ik heb haar eerst gebeld en toen gaf ze aan dat als ik niet wist wat voor hoepel ik nodig zou hebben ze eventueel ook advies zou kunnen geven. Vond haar trouwens erg aardig!

Succes!

suus1983

  • Gast
Re: Hoepelvraagjes
« Reactie #9 Gepost op: 20 mei 2008, 17:46:35 »
Allereerst bedankt voor jullie reacties!

@jojanne: ik heb de bruidskwinkel gemaild en om advies gevraagd, daar ga ik hem idd bestellen, bedankt voor de tip

Jojanne

  • Gast
Re: Hoepelvraagjes
« Reactie #10 Gepost op: 26 mei 2008, 15:20:25 »
Is het nog gelukt???

Dolfie

  • Gast
Re: Hoepelvraagjes
« Reactie #11 Gepost op: 10 juni 2008, 15:04:54 »
Ik heb een jurk met daaronder een hoepelrok aan. Nu ben ik door mijn enthousiasme helemaal vergeten om te kijken hoe je hiermee kan zitten. Heeft iemand hier ervaring mee?? Is dit erg lastig? En hoe je dat anders?? Echt heel stom van mij... :dry: haha maar ik was zo enthousiast over de jurk dat ik hier bij passen niet aan gedacht heb. Nu moet ik wel al snel voor mijn eerste pas (voor t eerst sinds januari) dus anders moet ik t dan maar even gaan proberen  :)

Susan

  • Gast
Re: Hoepelvraagjes
« Reactie #12 Gepost op: 10 juni 2008, 17:02:48 »
Daar krijg je als het goed is nog wel uitleg over ;-) Tenminste, bij mij is gezegd (ik heb ook een jurk met hoepel) dat als ik voor de eerste keer passen kom, ik gelijk 'les' krijg over hoe ik met de jurk omga. Hoe ga je zitten, hoe loop je, hoe ga je naar het toilet etc.

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Re: Hoepelvraagjes
« Reactie #13 Gepost op: 10 juni 2008, 18:12:43 »
Ik heb ook te horen gekregen dat ik mijn moeder of iemand mee moest nemen voor het afpassen. Die kregen dan tekst en uitleg hoe ze dat ding mee aan moeten trekken en dan krijg ik uitleg wat ik allemaal wel en niet kan met die hoepel.
De tip die hier al meerdere malen is gegeven voor toiletbezoek: ga achterste voren op de wcbril zitten (dus met je hoofd naar de stortbak), dat scheelt een heleboel gepruts tijdens de hoge nood

nisanlin

  • Gast
Re: Hoepelvraagjes
« Reactie #14 Gepost op: 10 juni 2008, 18:47:22 »
Iedereen doet daar altijd zo moeilijk over, maar meiden, echt, ik heb totaal geen last gehad van mijn hoepel. zitten? gewoon gaan zitten. In de auto stappen? even je hoepel bij elkaar pakken, gaan zitten, iemand de deur dicht laten doen en jurk weer loslaten. Naar de wc? Moeder meenemen, rok en hoepel bij elkaar pakken, gewoon gaan zitten (niet met je gezicht naar de muur, nergens voor nodig), plassen, weer gaan staan en zorgen dat alles weer netjes recht valt. Zo simpel is het.

Carolina

  • Gast
Re: Hoepelvraagjes
« Reactie #15 Gepost op: 10 juni 2008, 20:34:25 »
Het wc verhaal vind ik wel een mooie hoor! Maar heeft dat niet ook te maken met de wijdte van je hoepel? Ik heb ze;f trouwens geen hoepel maar wel een sleep dus stel toch maar een wc hulpje aan.  :laugh:

Dolfie

  • Gast
Re: Hoepelvraagjes
« Reactie #16 Gepost op: 10 juni 2008, 22:13:32 »
Dat van de wc hadden ze wel gezegd de eerste keer. Echter raadde de verkoopster mij juist aan om gewoon te plassen en alles op te tillen. En dus niet met je gezicht naar de muur, omdat de kans dat je dan op je jurk plast erg groot is..... en dat willen we natuurlijk niet hebben.

loezje

  • Gast
Re: Hoepelvraagjes
« Reactie #17 Gepost op: 11 juni 2008, 08:10:20 »
Ik heb ook gewoon mijn jurk en hoepel opgepakt en ben op de wc gaan zitten. Ik had ook geen hulp nodig. Wat wel fijn is, is een grote wc. Bij mijn ouders ben ik lekker boven gegaan, in de badkamer, en in de feestlocatie hadden ze een invalidentoilet, ook lekker ruim!!!

Waar je wel op moet letten bij het zitten is dat je niet met je benen over elkaar gaat zitten, want op de foto;s lijkt het dan net of je maar 1 been hebt, hihi!!

suzan1983

  • Gast
Re: Hoepelvraagjes
« Reactie #18 Gepost op: 11 juni 2008, 11:26:19 »
Ik zelf ben wel omgekeerd op de wc gaan zitten.
Maar het ligt heel erg aan je jurk.
Meestal zit er meer stof aan de achterkant dan aan de voorkant.
Hoe minder stof je omhoog moet tillen hoe makkelijker.
Ik had van achter heel veel lagen en een sleepje. Van voor was het maar 1 laag.
Dan is het echt ontzettend makkelijk om omgekeerd te gaan zitten.
Maar gewoon van tevoren thuis even uittesten.

En de hoepel valt allemaal wel mee, die veert gewoon overal mee naar toe!

Groetjes Suzan

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoepelvraagjes
« Reactie #19 Gepost op: 11 juni 2008, 13:46:16 »
Zo'n hoepel is flexibel en je kunt er dus gewoon mee gaan zitten. Als je ook een sleep hebt, wel even opletten dat je sleep niet onder stoelpoten o.i.d. komt.
In de auto kan ook 'gewoon', alleen mijn ervaring is dat het niet altijd even elegant is.
Op het toilet heb ik wel met mijn gezicht naar de muur gezeten. De kans dat je dan op je jurk plast lijkt mij juist heel klein, je pakt namelijk de voorkant van je jurk op (hoepel vastpakken en dan valt de jurk daar wel in) en die til je op. Op de gewone manier gaat het net zo, maar dan moet je de achterkant optillen en als je een sleep hebt, eerst die sleep dus in de hoepel gooien. Ga je met je gezicht naar de muur zitten, dan is het wel even oefenen met je slipje naar beneden doen. Het handigst is om óf het slipje helemaal uit te doen (en weer aan later), óf het slipje opzij te schuiven en erlangs te plassen.
Ik vond het lopen met de hoepel niet zo praktisch. In de winkel hadden ze gezegd: hou altijd je hoepel met minstens één hand vast! Maar de fotografe zei dat je gewoon kunt lopen met zo'n hoepel, niks vasthouden. Dat laatste lukte mij dus niet tijdens de fotosessie. Het waait dan ook en je wilt opletten dat je jurk niet al te vies wordt natuurlijk! Bij het binnenlopen in het stadhuis heb ik met de hand waarmee ik het boeket vasthield ook de hoepel vast gehouden. Ik had geen zin om onderuit te gaan. Pas laat op de avond lukte het lopen met de hoepel me zonder het ding vast te houden :)

Elmoo

  • Gast
Re: Hoepelvraagjes
« Reactie #20 Gepost op: 11 juni 2008, 22:01:24 »
Wat handig al die tips! Ik ga 8 juli weer passen, dan is mijn jurk helemaal af :biggrin:
Ik het al helemaal voor me, andersom op die wc, haha!
Ik zal de trouwjurkmevrouw ook nog wel ffies om tips vragen :wink:

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Hoepelvraagjes
« Reactie #21 Gepost op: 12 juni 2008, 13:14:00 »
Zie dat je dan ook je kapsel hebt, ga je eerst voor je kapsel en daarna afpassen voor het totaal plaatje?
En ik denk dat het wel los zal lopen met zo'n hoepel, hoeveel bruidjes trouwen er niet met een hoepel?

Elmoo

  • Gast
Re: Hoepelvraagjes
« Reactie #22 Gepost op: 14 juni 2008, 11:46:48 »
[quote name=\'Anke\' post=\'166075\' date=\'12 June 2008, 13:14\']Zie dat je dan ook je kapsel hebt, ga je eerst voor je kapsel en daarna afpassen voor het totaal plaatje?
En ik denk dat het wel los zal lopen met zo'n hoepel, hoeveel bruidjes trouwen er niet met een hoepel?[/quote]

Kwam heel mooi uit dat ik 's middags voor mijn kapsel en make-up kan en 's avonds mijn jurk passen.
Lijkt me erg gaaf om het totaalplaatje al een beetje te zien :)

Sue

  • Gast
Re: Hoepelvraagjes
« Reactie #23 Gepost op: 14 juni 2008, 11:56:14 »
Ik ben wel achterstevoren op de wc gaan zitten en dat beviel prima :wink:

En verder...gewoon met passen beetje oefenen, alvast gaan zitten enzo, en alles gaat dan op de dag als vanzelf!

AnnaD

  • Gast
Re: Hoepelvraagjes
« Reactie #24 Gepost op: 20 augustus 2008, 11:18:45 »
Ja ja, dat is ook nog zoiets. Hoe vind je de juiste onderrok? Bij de bruidswinkel waar ik mijn jurk heb gekocht hadden ze natuurlijk wel een goede, maar die was meteen ook 180 euro en dat vind ik een beetje veel voor een metalen hoepel, een lap stof en een elastiek :tongue:

De jurk die ik ga dragen lijkt qua model op deze:



Hij loopt dus strak over de heup tot ongeveer halverwege het bovenbeen, en waaiert daarna pas uit. Ik zoek dus een onderrok die dat model ook een beetje heeft, maar ik kan alleen maar rokken vinden die of helemaal strak zitten, of vanaf het middel al uitlopen. Heeft iemand van jullie ervaring met dit model?

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards