collapse

Auteur Topic: Big Wedding!  (gelezen 25530 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Big Wedding!
« Reactie #125 Gepost op: 13 september 2008, 11:42:35 »
[quote name=\'Short01\' post=\'179148\' date=\'13 September 2008, 08:10\'][quote name=\'Dinyb\' post=\'178677\' date=\'10 September 2008, 12:47\']Ik zag eergisteren bij [color=\"#800080\"]extreme bruiden dat de duurste [/color]bruiloft ooit 44 miljoen dollar heeft gekost. Eerste wat ik me afvroeg was "Waar hebben ze dat in hemelsnaam aan uitgegeven"[/quote]


Op welk net komt het?? En hoelaat?? Ik zie het weleens voorbij komen, maar ben dan steeds te laat, of ik vergeet het te kijken..ik vind het wel een 'leuke' show.. :laugh:
[/quote]

RTL8 om 18.09 als ik me niet vergis

wij2en

  • Gast
Big Wedding!
« Reactie #126 Gepost op: 8 oktober 2008, 20:56:07 »
Heb ff het forum doorgelezen en wat een uiteenlopende budgetten zeg..... Wij willen het "plechtige" gedeelte graag intiem (30man) doen en het feest mag wel groots (100 man).
Maar wij komen al gauw op 20.000 euri uit....  :blink:  rekenen jullie echt alles wel mee???
Ff snel rekenen:
Plechtigheid + receptie 2000
Feest (dj, taart, diner, onbeperkt drank, bedankjes, receptieboek) 8000
Jurk en accesoires 2000
Pak enzo 1500
Ringen 1000
Reis 3000
Auto 500
Bloemen 250
Fotograaf 1500

wat gaat er toch mis bij ons......   :sad:   er ligt nog niets vast, maar als ik de andere verhalen lees kan het toch ergens bij ons goedkoper.....

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Big Wedding!
« Reactie #127 Gepost op: 8 oktober 2008, 20:58:08 »
Op zich is je richtlijn goed; Maar alles wat je begroot kan nog goedkoper uitvallen,

Mazzeltje met de locatie, goedkopere DJ, noem maar op. Het kan zo duur als jullie willen en hoeft er niet goedkoop uit te zien als het ook zo is.

annakrylova.nl

  • Gast
Big Wedding!
« Reactie #128 Gepost op: 8 oktober 2008, 23:04:04 »
het is mijne begroting, voor 50 mensen geheel dag + 25mensen avond gasten
Locatie: Kasteel de Wittenburg, wassenaar ( ceremoni, receptie , dinner, feest)
+ is wat al gedaan:) Bruiloft  over  1 jaartje.

800       trouwjurk  +
20          bloem in haar +
20          hoepel
100        schoenen
100        lingerie
75          sluier  +
100       accessoires
1.500    trouwpak + accessoires +
1.000    trouwringen
500       ringkussens, receptie boek,  uitnodigingen, ballonen enz. ,bedankjes
20          champagneglas gegrav.        


Kasteel/kerk begroting:

400       ceremoniemeester
100       bruidsboeket  + corsages
120       ceremonie kasteel huur
900       kosten ceremonie
1.800    kasteel huur
30          duiven
300        dj
50          decoratie bloemen, ballonnen kopen voor stoelen ceremonie kasteel/kerk
?            kerk huur
?            koor, pastoor
550 (160)       trouwvervoer koets ( trouwvervoer auto)
1,300  fotograaf 8 uur


Kosten eten,driken gasten:

- 105 euro x 50 gadgasten samen met avond = 5.250
- 32,5 euro x 25 avondgasten = 800

- 2 nacht tweepersons hotel = 500

en dat is nog de goodkoopste begroting. Wij hebben alles geprobeerd om te geld sparen - dat wil zeggen goedkopere offerte maken en goedkoopste trouwvervoer, fotograaf. Dus het kan duurder:) Het is goedkoopste offerte voor bruiloft in onze geval

annakrylova.nl

  • Gast
Big Wedding!
« Reactie #129 Gepost op: 8 oktober 2008, 23:13:45 »
wij2en
 jou begroting is ongeveer goed. De meeste geld - eten, drinken, feesten afhankelijk van het locatie. Wij hebben top locatie  waar wij ngo eens bijna 3.000 euro huur moeten betalen. Eten en drinken is daar ook best duur want zij hebben geen catering, maar eigen kok

- jij kan besparen met bijvoorbeeld  jurk of pak goedkopere kopen. Ik had geluk mijn droomjurk wat ik had in winkel aangepast koste bijna 2.500 euro. Maar ik heb hem toevalig gekocht 2e hands, voor 800 euro en het zit perfect- lengte en maat. De acsessories heb ik ook wat goedkopere uitgezocht of ga uitzoeken. Mijn man had  helaas alles van onderbroek tot pak bij ROKA rotterdam gekocht-  het was dus 1500 euro. Maar dat gun ik heb ook omdat ergens andere pak kopen  was moelijk- hij heeft lange benen en  slanke postuur. dus de rest in winkels zat afschuwelijk.

- verder jij kan besparen met trouwvervoer. Wij wilden eerst  trouwkoets en dan iedereen op paardentrap. Maar  kozen voor dat iedereen zelf rijdt( het is 3 minuten rijden van kasteel naar de kerk) en dan zelf hebben wij  morris 1960, voor 160 euro per 4 uur

- fotograaf kan je best wel goedkoper vinden als jij wil niet echt Bruidsrepoortage.   bijvoorbeeld www.dmitrivisser.nl
Wij hebben zelf Pieter Simonis. Omdat ik zelf fotograaf ben en grafisch onterper maakt hij speciale prijs voor ons. Normaal kost hij 3.000 euro voor 8 uren. Hij is echt de top van bruidsfotograafen

- Reis bij ons heb ik niet eens bijgeteld want misschien aangezien alle kosten gaat het neit lukken:)

- Nou bloemenwerk kan jij door kennisen laten doen of aan huis  dan zal het je 50% goedkoper zijn

TIP: Laat je bruidstaart niet in receptie snijden, maar doe het als een toetje bij dinner. Dan heb jij 2 gaangs menu op plaats van 3 gaangs. Bij ons schelt het 10 euro per persoon! terwijl taart kost 6 euro:)

- nog een TIP: laat de bruidstaart niet door cateraar doen, maar door bakker- dat  kan goedkoper uitkomen. Bij ons niet, omdat  als wij eigen taart nemen dan rekenen zijn 3.50 euro voor aansnijkosten:) belachelijk, maar wij moeten mee leven

annakrylova.nl

  • Gast
Big Wedding!
« Reactie #130 Gepost op: 8 oktober 2008, 23:15:20 »
en ja, jij heb nog  vergeten in je begroting:
- uitnodigingen
- bedankjes
- video
- feest decoratie's op stoelen, kerk, auto,  ballonen en de rest

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards