collapse

Auteur Topic: Bemoeien Met Kleding Man?  (gelezen 9788 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kleintje

  • Gast
Bemoeien Met Kleding Man?
« Gepost op: 4 maart 2008, 09:33:42 »
Het volgende is gebeurd:

Gisteren is mijn aanstaande wezen shoppen voor een pak. Hij was al eerder bij dezelfde winkel geweest. Toen hij de eerste keer ging had hij aan mij tips gevraagd en ik zei dat misschien donkergrijs of een taupe (beetje grijs-bruinig) wel mooi zou staan bij mijn jurk (=wit, maar met fuchsiaroze accesoires). Hij wist van mijn roze accesoires. Hij zei dat hij in ieder geval niet voor donkerblauw zou gaan, omdat we dit allebei niet mooi vinden. Hij ging dus kijken met zijn moeder en zus en toen hij thuiskwam zei hij dat grijs te zakelijk stond en blauw wel heel mooi. Ik vond het prima, als het maar mooi staat.

Gisteren is hij dus voor de tweede keer wezen kijken, omdat er nog een pak werd besteld voor hem. Zijn moeder en zus gingen weer mee en ik had aan hen stukjes stof meegegeven voor de kleur van het overhemd (=ivoor als mijn jurk) en de stropdas (een stukje roze en een stukje licht limegroen wat een heel klein beetje is verwerkt in mijn accesoires, maar wat ik ook voor hem een mooie kleur stropdas zou vinden, mooier dan roze). Ik had verteld tegen mijn schoonmoeder dat het mij dus mooi lijkt als hij een heel licht groene stropdas zou dragen. Dit vond zij echter geen goed idee.
Nu kwam ik gisteren thuis en mijn aanstaande vertelde heel blij dat hij zijn pak had gekocht, dat zijn moeder en zus een stropdas hebben uitgezocht, waarvan hij de kleur nog niet weet (ik kan wel raden dat het geen groen is geworden...) en dat hij meteen bruine schoenen er bij heeft gekocht. Ik dacht eerst dat hij een grapje maakte en riep: nee!!
Ik vind bruine schoenen niet mooi bij een blauw pak en al helemaal niet bij de stukjes stof die ik heb meegegeven. Die zijn namelijk fris van kleur en het bruin is juist warm. Hij was juist heel blij met zijn keuze, maar ik ben bang dat het niet mooi is als geheel.  

Nu zitten we dus met een probleem: gaat hij de schoenen ruilen om mij een plezier te doen? Of houd hij het gewoon zoals het is?

Tot zover mijn verhaal/probleem, mijn vraag is ook: Hoeveel hebben jullie je bemoeid (of gaan jullie je bemoeien) met de outfit van je aanstaande?

Lucin

  • Gast
Bemoeien Met Kleding Man?
« Reactie #1 Gepost op: 4 maart 2008, 09:51:24 »
Voor mij is het helemaal een verrassing waarin mijn hubbie op onze trouwdag zal verschijnen!
Ik heb werkelijk geen idee van de kleur van zijn pak, schoenen, stropdas of wat dan ook.

Misschien maar goed ook want anders zou ik me er ook druk over kunnen maken of het wel mooi is. Terwijl ik het helemaal niet bij elkaar aan heb gezien en hij natuurlijk wel.
Normaal heeft hij ook een goede kledingkeuze, dus ook deze keer zal hij er erg netjes uit zien! Daar heb ik alle vertrouwen in.

Misschien moet je dat ook hebben, vertrouwen in zijn kledingkeuze, of je moet er reden voor hebben om dat niet te hebben?! Daarbij laten ze hem echt niet voor schandaal uit de winkel gaan hoor!  Zowel je schoonmoeder, zijn zus als de winkel niet waar hij zijn pak heeft gehaald, toch?!

Kleintje

  • Gast
Bemoeien Met Kleding Man?
« Reactie #2 Gepost op: 4 maart 2008, 10:10:33 »
Misschien maak ik me ook wat meer druk dan nodig. Het was de bedoeling dat ik helemaal niks zou weten, daarom ben ik ook niet meegegaan. Mijn vriend vertelde gewoon veel, ook omdat hij nog een beetje twijfelde over het donkerblauw omdat we allebei zeiden dat dat het niet zou worden. Tja, dan ga ik helemaal fantaseren over hoe het er allemaal uit komt te zien...

K en P

  • Gast
Bemoeien Met Kleding Man?
« Reactie #3 Gepost op: 4 maart 2008, 10:32:38 »
Ik kan me je reactie helemaal voorstellen, zo zou ik ook reageren  :tongue:

Om dit soort situaties te voorkomen ben ik samen met mn man op pakkenjacht geweest.
Gewoon om te kijken wat leuk stond en wat niet.
Hij zou dan samen met mn ouders zn pak gaan kopen, maar dan wel 1 waarvan ik had gezegd dat ik hem mooi vond.
Nu liep het allemaal een beetje anders, want op onze orientatie tocht kwamen we hét pak tegen voor hem.
En hij was precies die dag in de aanbieding voor 60% minder.
Sja, toen konden we hem niet laten hangen ...

Maar dit was enkel het pak.
Hij moest ook nog een blouse en schoenen en een stropdas natuurlijk.
Ik ben wel meegeweest met uitkiezen, maar heb nooit alles tegelijk aangezien.
Zo was het toch nog een beetje een verassing hoe hij eruit zag  :wink:

Ik heb geen idee wat je nu moet doen.
Heeft je schoonfamilie een beetje smaak kwa kleding?
Zo ja, dan zou ik erop vertrouwen dan het wel goed zit.
Zo nee .. dan zou ik eens even gaan babbelen met je aanstaande  :wink:

Succes!

debby*

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3041
  • Geslacht: Vrouw
Bemoeien Met Kleding Man?
« Reactie #4 Gepost op: 4 maart 2008, 10:38:53 »
Ik ben dus met alles behalve zijn overhemd mee geweest. En met de reden omdat ik jouw situatie wou voorkomen. Ik was echt bang dat hij met dingen thuis zou komen die ik neit zo mooi zou vinden. De 1 is er makkelijk in,en de ander niet... Ik dus niet. Ik zou gewoon doen waar jij je goed bij voelt, en hij natuurlijk ook. Hans vond het belangrijker dat ik er een goed gevoel bij zou hebben ,dan dat het nu geen verrassing meer is. Gewoon over praten dus.  :)

Kleintje

  • Gast
Bemoeien Met Kleding Man?
« Reactie #5 Gepost op: 4 maart 2008, 10:52:52 »
Bedankt voor de reacties. We hebben het er al veel over gehad en waarschijnlijk gaat hij zijn schoenen aan mij laten zien. Dan kunnen we kijken of hij ze gaat ruilen of dat hij ze houd.

Sambal

  • Gast
Bemoeien Met Kleding Man?
« Reactie #6 Gepost op: 4 maart 2008, 12:31:46 »
Bruine schoenen horen juist bij een donkerblauw pak! Wat had je er liever bij dan? Zwart? Dat staat echt niet mooi hoor.

Ik laat me compleet verrassen. IK ben niet mee geweest met mijn vriend, ik vind dit niet leuk. Hij weet helemaal niet hoe ik eruit ga zien en ik helemal niet hoe hij eruit gaan. Ik weet alleen dat hij een donkerbruin pak mooi vond, maar of hij dit ook gekocht heeft? Geen idee.

Kleintje

  • Gast
Bemoeien Met Kleding Man?
« Reactie #7 Gepost op: 4 maart 2008, 14:29:50 »
[quote name=\'Sambal\' post=\'152424\' date=\'04 March 2008, 12:31\']Bruine schoenen horen juist bij een donkerblauw pak! Wat had je er liever bij dan? Zwart? Dat staat echt niet mooi hoor.

Ik laat me compleet verrassen. IK ben niet mee geweest met mijn vriend, ik vind dit niet leuk. Hij weet helemaal niet hoe ik eruit ga zien en ik helemal niet hoe hij eruit gaan. Ik weet alleen dat hij een donkerbruin pak mooi vond, maar of hij dit ook gekocht heeft? Geen idee.[/quote]

Ik zat eerst meer te denken aan gewoon donkerblauw voor de schoenen, maar goed, ik begin steeds meer aan het idee te wennen van de bruine schoenen en denk dat ik het maar gewoon loslaat. Hij zal er vast mooi uitzien.

Ik wilde me ook laten verrassen maar mijn vriend vertelde steeds meer.

Grappig is trouwens dat hij zelf niet eens weet welke kleur stropdas hij heeft. Die hebben zijn moeder en zus voor hem uitgezocht. Dat vind ik eigenlijk niet eerlijk. Hij mag toch best weten hoe hij er zelf uit komt te zien? Vanavond zal ik hem wel vertellen dat ik vind dat hij de stropdas moet zien en dat ik me verder bij zijn outfit neerleg, wat hij ook kiest.

Sambal

  • Gast
Bemoeien Met Kleding Man?
« Reactie #8 Gepost op: 4 maart 2008, 15:00:18 »
Ja, daar ben ik het ook mee eens! Belachelijk dat hij zelf niet nag zien wat hij aankrijgt! Moet er niet aan denken dat mijn moeder mijn jurk of een deel van mijn outfit uit zou zoeken en dat ik dat pas op de dag zelf mag weten!

Ik denk echt dat bruine schoenen er erg mooi onder staan hoor! Beter dan donkerblauwe. Hij zal er vast geweldig uitzien!

Mara

  • Gast
Bemoeien Met Kleding Man?
« Reactie #9 Gepost op: 4 maart 2008, 15:57:44 »
Mijn vriend zou met een collega naar pakken gaan kijken.
Maar ik wou graag eens kijken hoe andere kleuren pakken hem zouden staan,
hij wilde zwart met krijtstreep.Dus zijn we een koopavond gaan winkelen en we vonden
dat zo "normaal" staan.Dus de verkoopster liet hem een lichtgrijs pak(ook met een krijtstreep) passen en ik was gelijk verliefd.Het stond hem zo waanzinnig dus hebben we het pak gekocht en een stropdas erbij.
Met het overhemd wou hij nog ff wachten,ik wilde het overhemd wel passend
bij mn jurk vandaar.

Dus bij ons was het geen kwestie van wel of niet vertrouwen het kwam zo uit.
Het maakte ons ook niet uit of ik wist wat hij zou dragen als hij dat van mij maar
niet weet.
Al was ik niet mee gegaan ik had het waarschijnlijk toch gezien.

Maar goed over jullie,moeilijke situatie ik denk dat het wel een goed idee is
als hij het geheel ziet.Dus pak, schoenen en stropdas bij elkaar,want dan kan je naar mijn mening dan
pas echt zeggen of het wat is.
Ik moet wel zeggen ik hou zelf niet van bruine schoenen dus ik begrijp je best
maar soms is dat wel de beste keus onder een blauw pak maar dat ligt dus ook aan
de kleur blauw.(licht,donker,felblauw,blauwgroen :laugh:,blauw met een streepje )


Ik lees net dat je dacht aan donkerblauwe schoenen,dat lijkt me zo fout
« Laatst bewerkt op: 4 maart 2008, 15:58:46 door Mara »

nisanlin

  • Gast
Bemoeien Met Kleding Man?
« Reactie #10 Gepost op: 4 maart 2008, 16:22:58 »
Ik ben ook overal mee geweest :biggrin: pak hebben we samen uitgezocht, overhemd heeft ie met mijn vader gekocht maar moest in de kleur van mijn jurk, stropdas heeft ie met mijn vader gekocht en schoenen hebben we afgelopen zondag gekocht (en heb ik net zo lang lief gedaan tot hij de schoenen kocht die ik het mooiste vond :tongue: ). Mijn vriend laat zich soms wat teveel leiden door de prijs terwijl ik zoiets heb, als het ECHT mooi is en een redelijke prijs kun je het gewoon kopen.

Mara

  • Gast
Bemoeien Met Kleding Man?
« Reactie #11 Gepost op: 4 maart 2008, 16:54:27 »
[quote name=\'nisanlin\' post=\'152465\' date=\'04 March 2008, 16:22\']Mijn vriend laat zich soms wat teveel leiden door de prijs terwijl ik zoiets heb, als het ECHT mooi is en een redelijke prijs kun je het gewoon kopen.[/quote]

Dat heeft die van mij ook heel erg.

Alexia

  • Gast
Bemoeien Met Kleding Man?
« Reactie #12 Gepost op: 4 maart 2008, 18:42:25 »
ik ben ook niet meegeweest, heb het vertrouwen in m'n moeder en zijn moeder dat het goed is gekomen.

ik denk dat het er prima uit moet zien. Lijkt me dat ze het hem echt niet hadden laten kopen als het er echt niet uit had gezien.

Sue

  • Gast
Bemoeien Met Kleding Man?
« Reactie #13 Gepost op: 4 maart 2008, 21:09:31 »
Tja, als je hem vertrouwt, lekker zo laten.

Ik mag dus echt niks weten......hij heeft alles met z'n moeder gekocht en zij is ook meegeweest met mijn jurk en ik vertrouw haar genoeg om te weten dat hij er vast prachtig uit ziet  :biggrin:

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Bemoeien Met Kleding Man?
« Reactie #14 Gepost op: 5 maart 2008, 07:59:27 »
Mijn man is in zijn uniform getrouwd, maar daarnaast heeft één pak: Een donkerblauw. En hij heeft daar ook bruine schoenen onder. Ik vind het echt verschrikkelijk, maar hijzelf, zijn vader, mijn moeder en de verkoper vinden het allemaal heel mooi en mijn moeder en de verkoper beweerden ook dat het hardstikke in is. En Sambal hierboven dus ook. Maar ik vind het echt drie keer niks! Sterker nog, hij heeft er dan ook nog meestal een gelig overhemd onder en een donkergeel/blauwe stropdat. Ik vind het geen gezicht, maar krijg hem niet overtuigd.

Ik begrijp je helemaal, Kleintje. Maar ik zou niet weten hoe je hem kun overhalen om iets anders te nemen. Sterker nog: Als iemand het wel weet, dan hoor ik dat graag!
« Laatst bewerkt op: 5 maart 2008, 08:04:40 door LadyXochi »

Noukie

  • Gast
Bemoeien Met Kleding Man?
« Reactie #15 Gepost op: 5 maart 2008, 10:21:02 »
Ik ben gewoon zelf mee geweest, dat wilde mijn vriend ook het liefste. Ik weet dus zeker dat hij er helemaal geweldig uitziet 18 april!

Kleintje

  • Gast
Bemoeien Met Kleding Man?
« Reactie #16 Gepost op: 5 maart 2008, 10:21:55 »
haha, bij mijn vriend zei ook iedereen (= de verkoper en moeder en zus) dat het juist hip was en mooi stond. Ik denk dat het ook afhangt van de kleur bruin. Ik vind roodbruin lelijk bij blauw, maar heel heel donkerbruin-bijna zwart vind ik wel mooi. Toevallig vertelde mijn vriend dat het inderdaad een beetje roodbruinig is, maar goed. Ik denk ook dat warm roodbruin lelijk bij mijn roze en fris lichtgroene accesoires staat. Ik denk dat er bij de keuze hiervan niet echt rekening is gehouden met de stukjes stof die ik meegaf. Die vond mijn schoonmoeder toch niet mooi, dus daar zal ze wel iets mee te maken hebben gehad...

Bruidje2008

  • Gast
Bemoeien Met Kleding Man?
« Reactie #17 Gepost op: 5 maart 2008, 19:22:58 »
[quote name=\'Kleintje\' post=\'152391\' date=\'04 March 2008, 09:33\']Het volgende is gebeurd:

 Hij ging dus kijken met zijn moeder en zus en toen hij thuiskwam zei hij dat grijs te zakelijk stond en blauw wel heel mooi. Ik vond het prima, als het maar mooi staat.[/quote]

Maar heeft heeft je vriend nu een blauw pak gekocht, of zegt hij alleen maar dat het mooi staat? Hij kan je natuurlijk ook voor de gek houden...  :wink: zodat de kleur voor jou nog een verrassing is.

Jojanne

  • Gast
Bemoeien Met Kleding Man?
« Reactie #18 Gepost op: 5 maart 2008, 21:27:05 »
hier net zon probleem...
Ik heb een rood met witte jurk en denk dat het t mooist zou staan met een ivoor overhemd met n rode stropdas en een zwart pak.. maar mn schoonmoeder heeft op pakgebied niet echt n goede smaak heb ik t idee...
Ik zou me dr zoooo graag mee bemoeien maar dat is echt not done heb ik al gemerkt.. echt lastig hoor!
We moeten dr maar op vertrouwen dat onze vriendjes smaak hebben :wink:

femkemarije

  • Gast
Bemoeien Met Kleding Man?
« Reactie #19 Gepost op: 5 maart 2008, 22:12:50 »
Mijn AS kwam met een pak thuis (terwijl we samen zouden kijken) dat ik niet mooi vond, en dat dus ook terug is gegaan naar de winkel... Samen hebben we een mooi grijs-blauw pak gekocht met krijtstreep. Ben er blij mee. Wit overhemd erbij en een das die hij al had. (hij draagt elke dag een pak).

Hij draagt overigens alleen maar bruine schoenen, van rood-bruin tot geel-bruin. Dat is juist heel hip!

Ik zou er toch even met hem over praten, dat is beter voor jouw gemoedsrust!

1Hanneke

  • Gast
Bemoeien Met Kleding Man?
« Reactie #20 Gepost op: 6 maart 2008, 15:59:41 »
Ik ga niet mee met hem voor zijn pak, zit alleen maar erg te hinten dat ik zandkleurig of dergelijke erg mooi vind :biggrin:
We trouwen midden in de zomer, mn jurk is ivoor en mn boeket wordt wit/geel dus ik hoop in ieder geval dat hij voor een warm kleurtje gaat, niet te donker. Ik zie wel hoe het wordt, ik heb er wel vertrouwen in dat hij er heel mooi uit gaat zien straks! Zoiezo heeft hij nog nooit een heel pak aan gehad, heeft met de kerst voor het eerst een stropdas gekocht, dus hij gaat er zoiezo mooi uitzien :)
Maar een blauw pak met bruine schoenen zou ik ook een beetje vreemd vinden... Op zich draag ik zelf ook wel bruine schoenen onder een spijkerbroek, maar op een of andere manier is dat toch anders hihi.

Ivy

  • Gast
Bemoeien Met Kleding Man?
« Reactie #21 Gepost op: 6 maart 2008, 16:02:09 »
Ik heb me helemaal niet bemoeid met de kleding van mn vriend... Hij had zn pak zelfs eerder dan ik mn jurk..
Hij heeft een zandkleurig pak (geloof ik) en wel bruine schoenen, die heb ik al wel gezien want die moeten natuurlijk ook ingelopen worden..

happygirl

  • Gast
Bemoeien Met Kleding Man?
« Reactie #22 Gepost op: 6 maart 2008, 17:12:01 »
Ik zelf had vooral vertouwen in de mensen van de kledingzaak, die hebben er toch zeker kijk op en je schoonmoeder wil tocxh niet dat haar zoon voor gek loopt lijkt mij!

Ik vind het wel bijzonder dat sommige meiden zo stellig er in zijn dat ze meegingen omdat ze anders bang waren dat zij het dan niet mooi vonden wat hij zou uitkiezen......mocht hij dan mee voor jullie jurk???...dat kan toch ook helemaal buiten zijn smaak vallen?! Kom op meiden zo worden die mannen nooit volwassen :tongue:

Nouja ik was blij verrast toen ik mijn mannetje zag en ik heb eigenlijk nog nooit hier een verhaal gehoort waarbij een bruid haar bruidegom maar slecht vond aangekleed...dat moet toch geruststellend zijn
« Laatst bewerkt op: 6 maart 2008, 17:13:04 door happygirl »

Marjoleinmm

  • Gast
Bemoeien Met Kleding Man?
« Reactie #23 Gepost op: 6 maart 2008, 17:50:52 »
Ik heb me niet bemoeid met het pak van mn vriend, hij heeft een hele goeie smaak vind ik, dus ik weet zeker dat ik het mooi vind :biggrin:. Zijn moeder en broer zijn met hem meegegaan en die zijn helemaal enthousiast over zn pak. Ze hebben de 2e keer ook een stukje stof van mn jurk meegenomen en volgens zijn moeder is het erg mooi (zij heeft ook een goeie smaak vind ik). Ik heb er dus alle vertrouwen in dat het pak van mijn vriend mooi is!

Vind het overigens apart dat jouw vriend zn stropdas niet mag zien! zou het idd ook zeggen!

lune

  • Gast
Bemoeien Met Kleding Man?
« Reactie #24 Gepost op: 6 maart 2008, 21:52:04 »
Misschien vindt hij die stropdas-verrassing wel leuk juist?
En als hij het niet leuk vindt, gaat hij toch gewoon niet akkoord.

Mijn moeder moet met mn vriend mee, mn schoonmoeder dus echt niet. Ik weet van wie hij zn slechte kledingkeuze heeft zeg maar :wink:
Gelukkig is hij het er wel mee eens haha. Hij wil alleen geen stropdas (ook geen strikje hoor, gewoon alleen overhemd), en ik geloof dat ik dat een beetje jammer vind. Ik weet het nog niet.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards