collapse

Auteur Topic: Trouwen zonder tierlantijnen? Denken jullie mee?  (gelezen 4918 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

shimmy

  • Gast
Trouwen zonder tierlantijnen? Denken jullie mee?
« Gepost op: 19 juli 2010, 08:09:52 »
Hoi,

Ik ben nieuw hier op het forum, en zit met een probleem. Mijn vriend en ik zou den graag willen trouwen alleen kunnen we niet een midden weg vinden van onze beide wensen.

Ik was van mening om een groot fees te geven met veel mensen,  maar nu ik er langer over nadenk hoeft dat niet meer. De bruiloften die ik gezien heb merk ik dat je dan bijna geen tijd aan de mensen kan besteden die echt belangrijk voor je zijn.

Mijn vriend wil het liefst samen op maandag op de fiets naar het gemeentehuis en trouwen!

Nu zien jullie het probleem al.......

Wie heeft er ideen voor ons om onze dag toch mogelijk te maken????

Alvast bedankt

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Trouwen zonder tierlantijnen? Denken jullie mee?
« Reactie #1 Gepost op: 19 juli 2010, 08:30:31 »
[font="Lucida Sans Unicode"][color="#8b0000"]Ik denk dat jullie je af moeten vragen wat het belangrijkste is voor jullie.

Het trouwen is natuurlijk sowieso het allerbelangrijkste, maar verder...?
Je kunt bijvoorbeeld ook met een (relatief) kleine club met alleen de belangrijkste mensen in jullie leven uit eten gaan en dan is dat jullie bruiloft. Valt qua kosten nog enigszins mee, maar dan heb je het wel gevierd en kun je iedereen ook echt spreken.
Als je toch een echt feest wilt geven maar je vriend niet, dan zul je toch moeten kijken naar wat wel kan.

Mijn schoonzus & zwager zijn getrouwd met alleen de wederzijdse ouders present. Daarna waren broer en zus met aanhang welkom bij hen thuis en zijn we met z'n allen uitgebreid gaan lunchen. Was klein, maar wel erg gezellig en paste ook perfect bij ze.
Mijn man heeft zijn eerste huwelijk ook heel bescheiden gevierd. Getrouwd op het stadhuis met iedereen erbij die er zijn wilde, daarna een receptie en om 18.00 zaten ze weer thuis op de bank in een joggingbroek, pizza te eten.
Ons huwelijk daarentegen was met trouwen met redelijk veel aanwezigen, klein borreltje gevolgd door diner met daggasten, en daarna een supergezellig feest, maar wel met goed uitgezochte gasten (dus niet iedereen die we ook maar in de verste verte kenden - alleen mensen waar we echt een band mee voelden).

Er is vast een gulden middenweg te vinden. Zelfs als je ogenschijnlijk zover uit elkaar staat in je wensen.
Succes! :biggrin:[/color][/font]
« Laatst bewerkt op: 19 juli 2010, 08:31:11 door _mirjam_ »

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen zonder tierlantijnen? Denken jullie mee?
« Reactie #2 Gepost op: 19 juli 2010, 09:13:12 »
Wij hebben gekozen voor heel klein en besloten trouwen en daarna uit eten met alle aanwezigen en een paar maanden later een groot feest...

Dus eigenlijk jullie beide "voorstellen"...

Kippie

  • Gast
Trouwen zonder tierlantijnen? Denken jullie mee?
« Reactie #3 Gepost op: 19 juli 2010, 09:23:06 »
Als je overdag de mensen die je echt wil spreken erbij hebt en je geeft 's avond een feest heb je toch ook allebei bereikt?

Sylvia86

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 781
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen zonder tierlantijnen? Denken jullie mee?
« Reactie #4 Gepost op: 19 juli 2010, 11:07:25 »
Wij deden als volgt:
10.00 uur trouwen met hierbij de belangrijkste vrienden, ouders, broers, zussen, opa's, oma's, ooms en tantes + wat "aangewaaide" neven en nichten
11.00 - 14.00 uur boottocht met lunch met daarbij de belangrijkste vrienden, ouders, broers, zussen, opa's, oma's, ooms en tantes
14.00 - 18.30 uur borrel (op een terras aan het water) met alle genodigden (ca. 80 mensen, waarvan er 70 kwamen)dit was eigenlijk receptie en feest ineen

Hierna zijn we lekker met z'n 2en uit eten gegaan. Tijdens de bruiloft hebben we met iedereen even gesproken.

Dit is nog eenvoudiger te houden door de boottocht te schrappen.
Is dit iets waar jullie je beiden in kunnen vinden?

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen zonder tierlantijnen? Denken jullie mee?
« Reactie #5 Gepost op: 19 juli 2010, 15:10:35 »
Misschien is het leuk om in een bakfiets samen naar het gemeente huis te gaan, met de gasten waarmee je daara een borrel gaat drinken.

vitani

  • Gast
Trouwen zonder tierlantijnen? Denken jullie mee?
« Reactie #6 Gepost op: 19 juli 2010, 15:41:49 »
Ik zou denk ik kiezen voor wat al eerder is gezegt een kleine groep bijv ouders broers/zussen (met aanhang) en getuige naar het stadhuis en dan uit eten en of dat een diner of lunch word is natuurlijk afhankelijk van het tijdstip. Wij vieren het ook niet al te uitgebreid. Zo hoe het er nu uit ziet is het op de dag zelf naar het stadhuis met ouders zussen getuige plus aanhang daarna hier thuis eten bestellen en de 2 dagen erna zijn we thuis voor overige familie/vrienden die langs willen komen.

Lynnz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2710
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen zonder tierlantijnen? Denken jullie mee?
« Reactie #7 Gepost op: 19 juli 2010, 15:42:37 »
Wij zijn als volgt getrouwd: Beste vrienden en ouders, zussen en broers uitgenodigd bij de ceremonie. Daarna met deze mensen een glaasje champagne gedronken en geluncht. Om 4 uur ging iedereen zijn eigen kant op en zijn wij naar Parijs gegaan voor onze huwelijksreis. Een ander alternatief voor ons was geweest: trouwen in het buitenland en dan een paar maanden later een groot feest voor je vrienden en familie. Ik wilde ook niets groots en heb echt een superdag gehad!

Veel plezier met plannen!

Marina

  • Gast
Trouwen zonder tierlantijnen? Denken jullie mee?
« Reactie #8 Gepost op: 19 juli 2010, 18:53:45 »
Onze trouwdag wordt ook niet heel groot maar wel helemaal zoals wij het willen.
We hebben ongeveer 25 gasten, die komen rond half 1 naar ons huis.
Om half 2 trouwen we in het gemeentehuis en daarna gaan we in ons versierde huisje champagne drinken en taart eten.
« Laatst bewerkt op: 19 juli 2010, 18:55:31 door Marina »

Faith

  • Gast
Trouwen zonder tierlantijnen? Denken jullie mee?
« Reactie #9 Gepost op: 26 juli 2010, 00:22:43 »
Wat fijn om dit te lezen. Ik wil eigenlijk ook helemaal geen groot feest, maar vind het toch lastig omdat het in mijn traditionele bruiloftsplaatje zit. Daarom staat het voorlopig nog op de planning. Maar pff, wat een stress geeft het nu al, en of ik er nou echt zin in heb... als ik jullie reacties lees word ik bijna jaloers. Het klinkt lekker gezellig en intiem, met alleen de dierbaren en goede bekenden erbij. Misschien ga ik er toch over nadenken om het over een heel andere boeg te gooien.

Sylvia86

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 781
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen zonder tierlantijnen? Denken jullie mee?
« Reactie #10 Gepost op: 28 juli 2010, 16:24:00 »
@faith
Als je nu al geen zin hebt in een groot feest en van je as hoeft dat ook niet per se, dan zou ik geen megafeest gaan geven.
O.a. omdat de keuze in locaties en eventuele activiteiten hierdoor ook beperkt wordt. Misschien past het niet in je bruiloftsplaatje, maar je kan beter je eigen droombruiloft creeren dan halsstarrig vast houden aan een bepaald idee waar je jezelf niet eens prettig bij voelt.
Hoe kijkt je as hier tegenaan?

Femke84

  • Gast
Trouwen zonder tierlantijnen? Denken jullie mee?
« Reactie #11 Gepost op: 11 augustus 2010, 22:11:59 »
[font="Verdana"]Hoi!

Wij zijn ook van plan om het niet te groots te vieren, omdat wij een uitgebreide bruiloft (receptie, diner en feest) niet leuk vinden. Je spreekt bijna niemand, het is duur en je moet de gasten verdelen in leuke mensen (voor de receptie) en heel leuke mensen (voor het feest).

Nu zijn we al een poosje aan het nadenken over hoe we wel iedereen kunnen uitnodigen (familie, vrienden, collega's, buren - totaal max. 150 personen) zonder er een uitgebreid feest van te maken. Beste vrienden en naaste familie inclusief ooms en tantes gaan in ieder geval de hele dag mee.

Waarschijnlijk gaan we receptie, diner en feest samenvoegen tot één borrel. Die zou van 17.00 tot 21.00/22.00 uur kunnen duren. Die tijdstippen zijn ook prima, omdat we op een woensdag trouwen. Mensen komen uit hun werk en moeten de volgende dag waarschijnlijk ook werken. Het lijkt ons leuk om de borrel te beginnen met een simpele maaltijd voor iedereen om daarna over te gaan op een klein feestje. De dj(?) zou na het eten andere muziek kunnen draaien, waardoor de feeststemming er een beetje inkomt.

Wat vinden jullie hiervan? Zelf heb ik nog wel mijn twijfels. Is dit wel leuk? Wordt het geen saaie boel? Hoe vind je een dj die rustige muziek en feestmuziek wil en kan draaien? Pfff... moeilijk hoor!

Groetjes,
Femke

[/font]

Sylvia86

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 781
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen zonder tierlantijnen? Denken jullie mee?
« Reactie #12 Gepost op: 12 augustus 2010, 08:47:43 »
Wij zaten op een terras zonder muziek, behalve dan van de stukjes die mijn schoonfamilie deed. Dat was beslist geen dooie boel. Vooral de opa's en oma's waren erg blij dat er geen harde muziek was, dan verstaan ze nl niks meer.
Hou jij je feest binnen of buiten?
Als je uitloop naar buiten hebt zou je daar wat tafels en stoelen kunnen neerzetten en dan binnen wat meer een dansvloer kunnen maken.
Verder wil ik even meegeven dat ik met 70 gasten de meeste mensen wel even gesproken heb, maar niet iedereen. Hou er dus rekening mee dat je met 150 gasten waarschijnlijk een hoop mensen niet of nauwelijks spreekt.

Daniëlle B

  • Gast
Trouwen zonder tierlantijnen? Denken jullie mee?
« Reactie #13 Gepost op: 13 augustus 2010, 12:39:49 »
Wij willen het ook niet al te groot aanpakken. Wij hebben er daarom gekozen om na het gemeentehuis met een man of 25 naar een boerderij in Drenthe te gaan waar we 's avonds lekker gaan barbecuen. Zo hebben we gelijk een lekker weekend weg. :)

shimmy

  • Gast
Trouwen zonder tierlantijnen? Denken jullie mee?
« Reactie #14 Gepost op: 25 augustus 2010, 14:33:06 »
Bedankt voor al het mee denken. Kogel is door de kerk. We gaan maar 20 dag gasten hebben en dan een groot feest! Denk dat dit toch is wat we het leukst gaan vinden. Nu alles gaan regelen, staan er hier op het forum lijstjes enzo van wat te doen?

Skogarfoss

  • Gast
Trouwen zonder tierlantijnen? Denken jullie mee?
« Reactie #15 Gepost op: 25 augustus 2010, 15:30:14 »
Kijk eens bij het grote dagindeling draaiboek topic. Daar staan lijstjes met zaken om te regelen.

very happy

  • Gast
Trouwen zonder tierlantijnen? Denken jullie mee?
« Reactie #16 Gepost op: 25 augustus 2010, 21:05:03 »
Wij houden het ook niet groot.

Wij trouwen in een leuk kerkje om 2 uur
en na afloop op 100 meter afstand van het kerkje kunnen de gasten een kopje koffie/thee met gebak krijgen.
Daarna gaat iedereen weer hun eigen gang.
We zijn met ongeveer met 60 man incl kinderen

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards