collapse

Auteur Topic: Gezeik Om Jullie Huwelijk  (gelezen 21176 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rixt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9350
  • Geslacht: Vrouw
Gezeik Om Jullie Huwelijk
« Reactie #25 Gepost op: 12 juni 2008, 17:09:31 »
We hebben behoorlijk wat gezeik gehad met de trouwerij, maar uiteindelijk op de dag zelf totaal geen problemen gehad.

In het kort:
- fotograaf die ineens afzegt nadat het al 4 maanden vast stond. (achteraf dolblij dat hij niet onze fotograaf is geworden)
- 3 ceremoniemeesters moeten vragen, pas de derde wou onze ceremoniemeester wel wezen.
- schoonmoeder klaagde over de gastenlijst, ze vond dat de buren er ook bij hoorden. (buren die we amper kennen) Volgens haar was de reden omdat onze buren altijd onze container terug bij huis zet... :S
Toch maar even duidelijk gemaakt dat wij het klein willen houden, en als we de buren uit zouden nodigen er nog wel 10 anderen waren die dichter bij ons staan.
- schoonmoeder heeft op de trouwdag zelf nog gevraagd of haar zus ook mee mocht als daggast. Dan kon ze mooi met mij mijn schoonouders meerijden, anders had ze geen vervoer! Had ze dat toch iets eerder moeten regelen!! Uiteindelijk is ze wel bij de receptie geweest (niet als daggast) en is ze meegereden met een andere zus.

Achteraf hebben we tot op heden niets vernomen. Geen rare dingen, eigenlijk alleen maar goede berichten. Was een leuk klein gemoedelijk feestje, en dat is enorm gewaardeerd!!

Liefs Rixt

Alexia

  • Gast
Gezeik Om Jullie Huwelijk
« Reactie #26 Gepost op: 12 juni 2008, 21:53:24 »
nee
nee
nee

heerlijk :biggrin:

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Gezeik Om Jullie Huwelijk
« Reactie #27 Gepost op: 13 juni 2008, 07:44:11 »
Ja, de reden van dit topic was om ook even te laten zien dat er mensen waren die géén gezeik hadden (omdat aanstaande bruidjes zich wel eens voor niets zorgen zouden kunnen maken), maar ook om te laten zien dat de mensen met gezeik echt niet de enigen zijn.

iris&sander

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1994
  • Geslacht: Vrouw
    • http://pluizebeesjes.bruiloftsite.nl/
Gezeik Om Jullie Huwelijk
« Reactie #28 Gepost op: 13 juni 2008, 07:54:41 »
[color=\"#6600CC\"]Nou ik vul hem dan ook nog ff in :)

Gelukkig hebben wij amper gezeur (maar we zijn nog niet getrouwd, dus wie weet.....)!

Wel 4 dingen die soms een beetje jammer zijn(geweest),

- In het begin reageerden mensen(ook ouders) van: "Dat hadden we helemaal niet verwacht, en dan ook nog zo snel trouwen!" hahaha, gelukkig vind iedereen het nu wel leuk!
- Onze ouders die andere ideeen hebben "hoe het hoort" en in het begin hebben we ook pittige discussies daarover gehad :) maar dat is nu wel uit de lucht :biggrin:
- Onze vrienden gingen steigeren over onze cadeaulijst, en zeuren (bij ons) dat wij een te dure smaak hebben. Terwijl ze toch ook makkelijk een cadeautje met zijn 2-4en kunnen kopen  :mad: maar goed :) we zien het wel  :biggrin: !
- Wij zijn de allereerste die trouwen in onze vriendenkring. Veel mensen zijn nog nooit op een bruiloft geweest..... dus soms krijgen we van die reacties  :blink:  :wink: maar we voeden ze nog wel op  :tongue:  lol!

Ik vind het echt ongelofelijk wat sommigen van jullie meemaken.....echt bizar!!
Heel veel succes allemaal![/color]

Suzanne14

  • Gast
Gezeik Om Jullie Huwelijk
« Reactie #29 Gepost op: 4 juli 2008, 17:44:50 »
Nou, dan steek ik ook maar van wal! (Helaas...)

De broer van mijn a.s. heeft al twee jaar zo goed als geen contact met zijn ouders. Hij heeft geen ruzie met ze, maar zijn vriendin (schoonzusje dus) wel. Knallend. Ze zijn ook al 10 jaar samen, hebben samen twee kinderen. Het waarom laten we even in het midden, maar het grote probleem is hier dat mijn schoonouders hun twee kleinkinderen al twee jaar niet hebben gezien. De oudste is 3, de jongste nog maar 1. Dus die hebben ze nog nooit gezien. Je begrijpt dat als zij met zijn 4-en op onze bruiloft komen en mijn schoonouders ook, zij dus hun kleinkinderen voor het eerst zien. Dat wordt dus geheid janken, en terecht. Ik begrijp het volkomen, maar dat kan dus niet. Mijn schoonouders hebben ook eigenlijk vrij snel dat probleem op tafel gegooid en gezegd, als zij komen, komen wij niet. Ze bedoelden het niet als dwangmiddel, maar zodat wij geen keuze hoeven te maken. Dat hebben we direct van de tafel geveegd. Wij hebben een goede band met ze, en ik (en vooral mij a.s.) vind het veel belangrijker dat zij als ouders erbij zijn!

Mijn a.s. is met zijn broer om te tafel gaan zitten en heeft aan hem gevraagd of hij een ding voor ons wil doen; met de twee kinderen naar hun ouders toe gaan, zodat zij de kinderen hebben gezien en daar een band mee kunnen opbouwen. Dat is de enige weg volgens ons. Het hoeft niet goedgemaakt te worden, zijn broer heeft tenslotte zelf geen ruzie met zijn ouders. Dat is het rare aan de hele kwestie. Hij wil niet als gebroken gezin bij zijn ouders komen. Ik hoop wel dat hij zich realiseert wat hij zijn ouders aandoet en dat hij zijn kinderen een opa en oma ontzegt. Ik vind het echt heel erg om te zien hoe mijn schoonouders hier kapot van zijn... Wij zitten al twee jaar in het midden. Mijn a.s. heeft er niet zo'n last van, in de zin dat hij erbij betrokken word, maar mijn schoonzusje probeerd mij wel als bondgenoot te krijgen. Ik hou de boot elke keer af, want ik heb geen zin in ruzie. Maar lastig is het wel. En dan heb ik het nog niet eens over mijn schoonouders...

Maar goed, de broer van mijn a.s. wilde dat dus gaan doen had hij beloofd, maar mijn schoonzusje werkt niet mee. (ze hoefde niet mee trouwens) Zij wil het niet hebben, ze zegt dingen als "niet over de rug van mijn kinderen". Enzovoorts... Mijn a.s. heeft hierop gereageerd door tegen ze te zeggen dat ze dus niet welkom zijn en dus niet op onze bruiloft hoeven te komen. Ik vind het allemaal heel heftig. Het is nu de enige oplossing, maar er zitten zoveel gevolgen aan vast, ik zie ons nu ook niet meer gezellig bij hun op de bank zitten. Straks zien we onze neefjes ook niet meer. Wij waren geloof ik de laatste van het gezin, mijn a.s. zijn jongere broertje gaat er al een half jaar niet meer heen...

Ik ben benieuwd of er nog iets gebeurd voor 19 november. Ik betwijfel het.

Patricia bruid 1-08-08

  • Gast
Gezeik Om Jullie Huwelijk
« Reactie #30 Gepost op: 4 juli 2008, 18:48:45 »
(Gezeik om jullie huwelijk)

Nou me aanstaande zijn familie woond in Noord-Holland ,wij in Gelderland.
En het blijkt dat niemand van hen kan komen...wat dus erg sneu is,hij heeft al geen ouders meer.

Best wel rare verklaringen kregen we waarom ze niet konden komen.
Zijn oma had de hand in de gips :blink: ...geen ziekenbed aan te pas dus zie het probleem niet zo.
Zijn oom & tante gaven gewoon aan niet te komen zonder reden.
Andere oom & tante gingen op vakantie ,hij had ruim van te voren de trouwkaart al maar kon geen vakantie planning maken.
En van de andere ooms van hem hebben we niks gehoord.

Mijn vriend zegt dat ik er meer mee zit dan hem ,maar vindt het gewoon belachelijk ,blijkbaar geven ze toch minder om hem dan wat ik dacht.
Maar goed we hebben wel eens in hetere vuren gestaan en laten daardoor niet onze mooie dag verpesten! :wink:

stemi

  • Gast
Gezeik Om Jullie Huwelijk
« Reactie #31 Gepost op: 8 juli 2008, 20:07:21 »
Wauw wat een ellende kan een mens meemaken zeg en wat een moeilijke situaties allemaal.
Wij hebben nog niet echt problemen gehad,

Alleen toen we vertelden toen we gingen trouwen was het geen gefeliciteerd maar de enige reactie was is Steef zwanger dan?! Als we dan nee zeiden kon er nog geen felicitatie af?! Maar de andere reacties waren wel leuk hoor.

Mijn moeder dacht dat ik mijn oom niet uitgenodigd had want ik had gezegd dat we allebei een oom en een tante uitkozen om een hele dag bij ons te zijn, maar ze dacht dat hij helemaal niet mocht komen dus dat was gewoon een misverstand.

Ik heb mijn schoonvader en mijn vader gevraagd om cm te zijn maar ze reageerden heel erg koel (maar ze doen het wel :tongue: )

We hebben wel bewust een datum uitgekozen die buiten de vakantie viel, en we hebben echt de hele familie uitgenodigd zodat niemand kwaad kan zijn pff dat was wel een gedoe hoor.

Maar na het lezen van de andere verhalen lijkt dit helemaal niets!!!!

Carolina

  • Gast
Gezeik Om Jullie Huwelijk
« Reactie #32 Gepost op: 8 september 2008, 11:34:15 »
.
« Laatst bewerkt op: 27 november 2008, 12:12:12 door Carolina »

Carolina

  • Gast
Gezeik Om Jullie Huwelijk
« Reactie #33 Gepost op: 8 september 2008, 12:05:37 »
[quote name=\'Xenia2009\' post=\'178227\' date=\'08 September 2008, 11:57\']He gatver... dat doe je toch niet als moeder, alle aandacht naar je toe trekken en dan op zo'n manier!!

Nou mijn verhaal behoort ook in de top 10 der ergste huwelijk-gezeik..
Sommigen kennen het horror boek al  via de pm-metjes..

Schoonma wil alleen komen als ik er niet ben, altijd handig een bruiloft zonder bruid..
Dus we hebben besloten dat ze dan maar geen uitnodiging krijgt!  :laugh:  :biggrin:
Mijn mams daarentegen is de liefste moeder op de hele wereld voor ons...echt te gek!

Maar hoe gaat jou man nu met zijn moeder om?
Hebben ze nog normaal en leuk contact of is het nu minder geworden?[/quote]


sorry dat ik even heel hard heb moeten lachen om het idee van je schoonmoeder dat JIJ niet welkom bent op je eigen bruiloft! Hoe komt ze erop? Dit slaat echt alles!

Zijn moeder is altijd een lastig geval geweest. Ik denk dat sommige mensen gewoon ziek zijn. Maar lastig is het wel. Mijn moeder is ook niet perfect maar ze heeft ons gelukkig enorm gesteund in de aanloop naar de dag en onze vrienden ook. Iedereen zei: het gaat om jullie twee, jullie houden van elkaar en de rest is bijzaak.
Volgens mij wil schoonma zelf geen contact meer, maar of ze dat alleen maar zegt of ook daadwerkelijk doorzet weet ik niet. We zien het wel. Hoe minder ik met haar te maken heb hoe beter :biggrin:

En jullie? Hoe is het voor jouw man? Willen jullie contact houden?

Margy

  • Gast
Gezeik Om Jullie Huwelijk
« Reactie #34 Gepost op: 8 september 2008, 12:32:26 »
Wanneer hadden jullie gezeik?
voor, tijdens en na de bruiloft

Van wie hadden jullie gezeik?
maik zijn getuige

Wat was het probleem? (Volgens hén dan)
de gastenlijst,

hij heeft al 2 jaar een relatie met n vrouw van 29 ( hij is 21 ) zij heeft 2 kids en is (volgens eigen zeggen) weg bij r ex
ze wonen nog wel samen, en NIEMAND weet van hun relatie.
toen vriendinnen van haar erachter kwamen zij ze dat ze ermee zou kappen, en verder weten ze van niks
hij komt daar over de vloer als vriend.
waarschijnlijk denkt iedereen hier tzelfde als ik denk ??
anyway, toen we de uitnodigingen gingen versturen had hij al gebelt dat t over was, dus oke niet uitgenodigd.
een vriendin van mij woont bij r in de straat en die kent haar en r ex als stel.
k zag t niet zo zitten om mee te werken aan haar poppenkast, ze geeft de jongen NOOIT erkenning in de relatie, hij kan r geen eens n kus geven in de albert heijn als ze net samen n boodschap doen bijv. dus we hadden besloten haar niet uit te nodigen.
vooraf een groot drama daar was ze t niet mee eens, en ze wilde n uitnodiging, we hielden onze poot stijf.
tijdens de bruiloft heeft ie aan een stuk zitten bellen, tijdens t diner zei hij weinig... en om 9 uur ging hij weg.
achteraf na n eeuwendurend telefoongesprek, vond hij dat ie t niet kon maken tegenover haar om r nog te blijven !
wij moeten haar maar bellen om te vragen of ze wil praten, want waarsch wil ze dat niet, en anders komt t niet goed, en wordt het toch lastiger om te gaan met hem. waren zijn eigen woorden.
toen ik zei dat als ie zo doorgaat zijn vrienden te behandelen zoals hij dat nu doet, hij straks alleen is... er kwam nog achter, maar niet dat iemand dat zo heb gezegt!
vervolgens ging hij iedereen bellen of ze m zouden laten vallen want ik zei dat :S (zijn we weer 8 ? hij zei dit, die deed dat ?)

de dag voor de bruiloft belde hij op, hij had geen nette kleding en geen geld, en toen was t stil echt zo van... ja los je dat even op? ( hup maik samen met hem n pak wezen kopen )
achteraf na het envelopjes tellen bleek, r kon niet eens n kaartje vanaf :S
tuurlijk ga je r niet vanuit dat iedereen n envelopje vult of n kado meeneemt, maar een kaartje ?? als dat al niet kan?
« Laatst bewerkt op: 8 september 2008, 12:35:42 door Margy »

~M*M~

  • Gast
Gezeik Om Jullie Huwelijk
« Reactie #35 Gepost op: 8 september 2008, 13:37:54 »
[quote name=\'Xenia2009\' post=\'178258\' date=\'08 September 2008, 13:22\']Ik baal echt ontzettend dat ik geen leuke zus (heb er wel een maar dat is een heel ander verhaal..)
of schoonzus heb waarmee ik de voorpret en planning van onze dag kan delen..[/quote]

en daar heb je ons voor! spam maar lekker het forum vol met alles wat je mee hebt gemaakt gaat doen en wil doen.
ik vind het heerlijk om te lezen!

Juni

  • Gast
Gezeik Om Jullie Huwelijk
« Reactie #36 Gepost op: 8 september 2008, 13:38:15 »
Ach Xenia, je kunt haar toch wel even een plezier doen en wegblijven van je eigen bruiloft? :laugh:


Wij hebben tot nu toe gelukkig niet al teveel gezeik. Mijn tante was eerst boos omdat ze niet de hele dag mocht komen en toen had ze gezegd dat ze ook niet op de ceremonie wilde komen. Terwijl dat gedeelte van de familie er altijd is, daar gaan we altijd heel gezellig mee om. Dus dat deed me wel heel veel pijn :sad: Maar ik begreep van mijn moeder dat ze nu is bijgetrokken en wel gewoon komt.
« Laatst bewerkt op: 8 september 2008, 13:40:25 door Juni »

bruid2008

  • Gast
Gezeik Om Jullie Huwelijk
« Reactie #37 Gepost op: 8 september 2008, 14:00:11 »
[quote name=\'Juni\' post=\'178266\' date=\'08 September 2008, 13:38\']Ach Xenia, je kunt haar toch wel even een plezier doen en wegblijven van je eigen bruiloft? :laugh:[/quote]
Het waanzinnige idee al! Kun je niet een webcamverbinding laten aanleggen en dan digitaal trouwen zeg maar????? Kan je schoonmoeder lekker er bij zijn en als ze vervelend wordt zet je gewoon de knop uit  :biggrin:

Wel jammer hoor, al dat gezeik voor iets wat de mooiste dag uit je leven moet worden. Ik heb gelukkig nergens last van. De mensen die problemen hebben met mij, mijn as. hubby of andere genodigden, zijn gewoon niet uitgenodigd en/of niet langer welkom. Dit wordt ONZE dag en gezeik hoort er absoluut niet bij. Als ze dat niet kunnen opbrengen.... jammer dan voor hen... ze missen een leuk feestje.

Mijn ouders belden net dat ze volgende week een dagje komen helpen om het huis een beetje aan kant te krijgen. 'k Heb een groot huis en grote tuin, dus dan maken zij de buitenboel een beetje netjes. De lieverds.....

Juni

  • Gast
Gezeik Om Jullie Huwelijk
« Reactie #38 Gepost op: 8 september 2008, 14:48:44 »
[quote name=\'Xenia2009\' post=\'178277\' date=\'08 September 2008, 13:59\']Ja daag, en schoonma zeker met verloofde op de trouwfoto's!
Leuk voor op het dressoir in een lijstje haha!  :laugh:  :biggrin:  :tongue:[/quote]
Ja!

"Schat, weet je nog onze trouwdag? Jij in een kuuroord en ik met mijn ma de kerk in?"

 :blink:

Eefvoorintimi

  • Gast
Gezeik Om Jullie Huwelijk
« Reactie #39 Gepost op: 8 september 2008, 16:17:40 »
Wij hebben (nog) helemaal geen gezeik gehad, maar hadden het eigenlijk wel een beetje verwacht.

Wij leerden elkaar kennen toen we allebei nog een voorgaande relatie / huwelijk aan het beëindigen waren. Vervolgens besloten we te gaan trouwen toen we elkaar een half jaar kenden, dus toen we het onze families vertelden, knepen we hem wel. Vooral ik, want mijn broers en zus zijn ook al lang in de huwbare leeftijd en hebben dat nog altijd niet gedaan, ondanks lange relaties. En ik doe dat dan wel even met iemand die ik net ken.

Maar iedereen reageerde juist erg enthousiast. Mijn ouders waren juist opgelucht dat ik (eindelijk) iemand ontmoet had met wie ik oud wilde worden. Mijn jongste broer riep aan de telefoon wel naar zijn vriendin: Hoor je dat, Eef gaat trouwen... Ja met die jongen die ze twee weken kent. Maar daar kan ik niet wakker van liggen, hij bedoelt zoiets niet rot en was er verder helemaal stil van.

Voor horrorverhalen moet je dus niet bij mij zijn, hier is het een grote Punica Oase.

Pindakaas

  • Gast
Gezeik Om Jullie Huwelijk
« Reactie #40 Gepost op: 5 november 2008, 10:47:21 »
Heerlijk om te lezen dat er bijna bij iedere bruiloft wel wat ellende is (heerlijk, omdat dit een stukje herkenning geeft voor mij). Ik ben alleen zo stomverbaasd erom. Het is toch jullie dag, niet die van de gasten. Waar halen mensen toch de brutaliteit vandaan om te klagen/mopperen dat jullie dingen niet doen zoals zij dat zouden willen!!! Ik snap het gewoon niet.

Toen wij eindelijk met de planning van onze bruiloft begonnen, begonnen ook de discussies. En nadat de uitnodigingen waren verstuurd was het helemaal te gek. Moeders, ooms/tantes die het niet eens zijn met de gastenlijst. Na 2 dagen me echt beroerd gevoeld te hebben, heb ik besloten het naast me neer te leggen. Het kan me nu helemaal niets meer schelen. Het is MIJN/ONZE dag, en wij betalen ervoor. Dus wij bepalen ook hoe alles zal verlopen. (lekker puh...;-))

renatamamavanyessin

  • Gast
Gezeik Om Jullie Huwelijk
« Reactie #41 Gepost op: 5 november 2008, 11:22:52 »
hier ook nog niet veel gezeik

alleen 1 ding blijft me een beetje dwars zitten, en wil jullie mening even weten

wij willen een nicht van mijn vriend en haar vriend niet uitnodigen, omdat we er niks mee hebben.
nu zei dus iemand in de familie, ja dat konden we niet maken want anders konden de 2 tantes van mijn vriend ook niet komen omdat ze geen vervoer hebben...
dus wij moeten hun wel uitnodigen omdat anders die 2 tante's niet kunnen komen...:S
dit is toch raar!
nouja denk dat we t wel doen, die 2 man meer ...maarja tzit me niet lekker
wat vinden jullie?

Nog even wachten

  • Gast
Gezeik Om Jullie Huwelijk
« Reactie #42 Gepost op: 5 november 2008, 11:30:09 »
wij hebben ook (nog) geen gezeur.

schoonmama is wel lastig hoor, mijn lief heeft een oom en tante in Engeland en een oom in Amerika. Zij zijn allemaal familie van mijn schoonmoeder.
Die oom en tante uit Engeland hebben altijd gezegd dat zij naar Nederland komen als wij gaan trouwen. Heel erg leuk natuurlijk, mijn lief heeft verder geen familie en vind het dus onwijs leuk als ze erbij kunnen zijn.
De oom uit Amerika weet nog niet of hij komt.
Nu is mijn schoonmoeder zich al helemaal druk aan het maken dat ze dan bij haar komen slapen en dat dat zo'n gedoe is. blablabla. we weten nog niet eens zeker of ze wel komen!

dit is eigenlijk het enige, en het is meer lastig dan gezeik vind ik! (misschien dat ik er over 2 maanden anders over denk  :biggrin: )

Maaike999

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4821
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.smullenvantaart.nl
Gezeik Om Jullie Huwelijk
« Reactie #43 Gepost op: 5 november 2008, 11:40:20 »
[quote name=\'renatamamavanyessin\' post=\'187565\' date=\'05 November 2008, 11:22\']hier ook nog niet veel gezeik

alleen 1 ding blijft me een beetje dwars zitten, en wil jullie mening even weten

wij willen een nicht van mijn vriend en haar vriend niet uitnodigen, omdat we er niks mee hebben.
nu zei dus iemand in de familie, ja dat konden we niet maken want anders konden de 2 tantes van mijn vriend ook niet komen omdat ze geen vervoer hebben...
dus wij moeten hun wel uitnodigen omdat anders die 2 tante's niet kunnen komen...:S
dit is toch raar!
nouja denk dat we t wel doen, die 2 man meer ...maarja tzit me niet lekker
wat vinden jullie?[/quote]

Nou, ik zou ze dus echt NIET uitnodigen!
Ik neem aan dat die 2 tantes ook wel wat anders kunnen regelen qua vervoer.
Misschien ben ik niet zo heel aardig, maar als die 2 tantes geen ander vervoer willen regelen, tjah...

renatamamavanyessin

  • Gast
Gezeik Om Jullie Huwelijk
« Reactie #44 Gepost op: 5 november 2008, 11:48:05 »
[quote name=\'Maaike999\' post=\'187574\' date=\'05 November 2008, 11:40\'][quote name=\'renatamamavanyessin\' post=\'187565\' date=\'05 November 2008, 11:22\']hier ook nog niet veel gezeik

alleen 1 ding blijft me een beetje dwars zitten, en wil jullie mening even weten

wij willen een nicht van mijn vriend en haar vriend niet uitnodigen, omdat we er niks mee hebben.
nu zei dus iemand in de familie, ja dat konden we niet maken want anders konden de 2 tantes van mijn vriend ook niet komen omdat ze geen vervoer hebben...
dus wij moeten hun wel uitnodigen omdat anders die 2 tante's niet kunnen komen...:S
dit is toch raar!
nouja denk dat we t wel doen, die 2 man meer ...maarja tzit me niet lekker
wat vinden jullie?[/quote]

Nou, ik zou ze dus echt NIET uitnodigen!
Ik neem aan dat die 2 tantes ook wel wat anders kunnen regelen qua vervoer.
Misschien ben ik niet zo heel aardig, maar als die 2 tantes geen ander vervoer willen regelen, tjah...
[/quote]


ja zo denk ik dus ook/.... maar vriendlief niet haha
ze moeten ongeveer een uur rijden om hier te komen.....
pffff krijg er wat van hahaha

Margy

  • Gast
Gezeik Om Jullie Huwelijk
« Reactie #45 Gepost op: 5 november 2008, 13:33:10 »
trein ? er is niemand doodgegaan van het openbaar vervoer?
het is toch belachelijk dat je ze uit moet nodigen, ja anders komen zijn tantes niet?
ik persoonlijk zou dan denken, nouja kom je lekker niet
als jij r niet mee zit dat je het mist, ga ik r al helemaal niet mee zitten !

t is jouw bruiloft, jouw dag, jouw feest en jij bent degene die de rekening betaald.
dus ook JOUW gastenlijst!

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Gezeik Om Jullie Huwelijk
« Reactie #46 Gepost op: 5 november 2008, 13:40:07 »
[quote name=\'renatamamavanyessin\' post=\'187565\' date=\'05 November 2008, 11:22\']hier ook nog niet veel gezeik

alleen 1 ding blijft me een beetje dwars zitten, en wil jullie mening even weten

wij willen een nicht van mijn vriend en haar vriend niet uitnodigen, omdat we er niks mee hebben.
nu zei dus iemand in de familie, ja dat konden we niet maken want anders konden de 2 tantes van mijn vriend ook niet komen omdat ze geen vervoer hebben...
dus wij moeten hun wel uitnodigen omdat anders die 2 tante's niet kunnen komen...:S
dit is toch raar!
nouja denk dat we t wel doen, die 2 man meer ...maarja tzit me niet lekker
wat vinden jullie?[/quote]
Afhankelijk van de verdere grootte van je gastenlijst... Heb je 'n heel kleine club, zou ik zeggen; niet uitnodigen, en de tantes regelen zelf maar wat.
Heb je 'n groot feest met 120 gasten, dan denk ik: je merkt toch niet dat ze er zijn, alleen even als ze komen feliciteren, dus ach... En als het gezeik scheelt; waarom ook eigenlijk niet (tenzij je echt ruzie met ze hebt of zo; dan is het weer anders.. Dan is het in alle gevallen : niet uitnodigen :biggrin: )

renatamamavanyessin

  • Gast
Gezeik Om Jullie Huwelijk
« Reactie #47 Gepost op: 5 november 2008, 13:46:56 »
ja dat zei ik dus ook van het o.v maaaaarja je kan ze niet met de laatste trein terug sturen, dus moeten ze hier ergens overnachten....nouja dat zie ik dus ook niet zitten....mijn overgroot oma komt van groningen af (als ze dr dan nog mag zijn) en slaapt gewoon bij de tante van mevader, dat regelen ze onder mekaar wel...en zou ik voor die 2 tante's een slaapplaats oeten regelen... nee dacht t echt niet...
dus denk dat we ze toch maar uitnodigen en echt een grote groep mensen hebbenw e niet (80 personen) dus achja zolang ze me de avond niet verpesten;)

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Gezeik Om Jullie Huwelijk
« Reactie #48 Gepost op: 5 november 2008, 13:49:06 »
[quote name=\'renatamamavanyessin\' post=\'187621\' date=\'05 November 2008, 13:46\']echt een grote groep mensen hebbenw e niet (80 personen) dus achja zolang ze me de avond niet verpesten;)[/quote]
Wij hadden ook zoiets qua aantal, hoor, en mijn nichtje (die ik het liefst nooit meer zou zien) was er ook, maar heb ik amper wat van gemerkt...
En het is heel simpel: als ze zich misdragen, gooi je ze eruit (of dat laat je je CM doen)

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
Gezeik Om Jullie Huwelijk
« Reactie #49 Gepost op: 5 november 2008, 13:51:27 »
Wij hebben waarschijnlijk geluk met de ooms en tantes. Mijn familie is zo klein, daar zit geen evt probleem. De kant van mijn schoonvader zien we regelmatig en daar worden ook een aantal ooms en tantes voor uitgenodigd. De kant van mijn schoonmoeder hebben we veel minder mee, dus daar komt vrijwel niemand van.

Nu had mijn schoonzus en zwager toen zij trouwden dezelfde gedachten en die ook uitgevoerd. Commentaar hebben ze gekregen, maar ze zeiden tegen ons dat de familie toen door hun al geschokt is geraakt en dat ze er bij ons waarschijnlijk al gewend aan zijn geraakt...

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards