collapse

Auteur Topic: Trouwen In 2012  (gelezen 952889 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

OsCarel

  • Gast
Re: Trouwen In 2012
« Reactie #3800 Gepost op: 2 oktober 2012, 14:03:21 »
Wat een prachtig verslag Lies!
Wat was je mooi!

Gootje87

  • Gast
Re: Trouwen In 2012
« Reactie #3801 Gepost op: 2 oktober 2012, 18:41:20 »
Ja, ik wil echt lichte schoenen, gekleurde schoenen vind ik niet mooi onder mijn jurk. Maar we gaan zaterdag lekker shoppen, komt best goed.
Ben me meer zorgen aan het maken om een binnenfotolocatie, die vinden we maar niet of we moeten 150 euro betalen en dat vinden we teveel. Dus als er mensen zijn die in omgeving utrecht wonen en ideeen hebben, die zijn heel welkom!


carlijn

  • Gast
Re: Trouwen In 2012
« Reactie #3802 Gepost op: 2 oktober 2012, 20:29:46 »
Gefeliciteerd Veer!

Ik zag ergens anders al je ticker met aangepaste foto's en ben op zoek gegaan naar meer.
Mooie plaatjes van jullie gezin, alles mooi op elkaar afgestemd.
En knap gemaakt je jurk!

Veel plezier met genieten achteraf.

woeligepaulien

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 624
  • Geslacht: Vrouw
    • http://paulienenjorg.bruilofthomepage.nl/
Re: Trouwen In 2012
« Reactie #3803 Gepost op: 3 oktober 2012, 08:20:46 »
O, dat komt inderdaad vast wel goed met je schoenen! In ieder geval veel plezier met shoppen!
Wij zijn toevallig tegen onze binnenlocatie aangelopen. Normaal moet je daar wel entree betalen, maar we mogen dan gewoon naar binnen. We waren daar en ik kreeg zulke leuke ideeen dat ik heb gevraagd of de daar de foto's mogen maken. En nu vind ik dat nog leuker eigenlijk dan een buitenlocatie, ook al is het dan mooi weer ;). Misschien kunnen we het combineren als het toch mooi weer is...

Gisteren in ondertrouw gegaan! En daar gisteravond dus even op geproost. En heb ik al verteld dat ik de bedankjes heb besteld? Dat heb ik dus. Hopelijk komen die volgende week ergens binnen.

blondbruidje

  • Gast
Re: Trouwen In 2012
« Reactie #3804 Gepost op: 4 oktober 2012, 15:27:32 »
Ben hier een beetje een buitenstaander inmiddels, maar Veer en Oscarel en Lies: wat hebben jullie een prachtige dag gehad zo te zien! Geweldige foto's en voor zover ik het nog niet heb aangegeven in een ander topic: gefeliciteerd!

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In 2012
« Reactie #3805 Gepost op: 4 oktober 2012, 21:41:10 »
@ Veer: mooie foto's! en wat een prachtige kinderen hebben jullie, geweldig!
Van harte gefeliciteerd!

woeligepaulien

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 624
  • Geslacht: Vrouw
    • http://paulienenjorg.bruilofthomepage.nl/
Re: Trouwen In 2012
« Reactie #3806 Gepost op: 8 oktober 2012, 09:12:50 »
Jeetje wat is het stil hier!!!

Ik krijg vanavond mijn proefkapsel. Mijn vriendin gaat mee, om te kijken of het mooi wordt, hahaha. Ben erg benieuwd.
En als het goed is gaat de kapster ook mijn make up doen, misschien dus dat ze dat vanavond ook alvast wat uit probeerd.
Verder ben ik nog weer bezig geweest met de taarttopper. En volgende week maandag gaan we de taart bespreken. Echt leuke dingen allemaal!

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In 2012
« Reactie #3807 Gepost op: 8 oktober 2012, 21:27:16 »
Spannend woelige Pauline! Ben benieuwd, laat je ook foto's zien?

Het is inderdaad stil hier, nu de meeste bruidjes onderhand al getrouwd zijn ;).ik denk nog bijna dagelijks terug, kijk regelmatig de foto's terug en af en toe kijk ik de film of clip nog eens. Wat een prachtige dag was het, en ik zou het zo ontzettend graag nog een keer willen doen..
Je ziet de meeste dames hier op het forum na hun trouwen, proberen zwanger te worden. In mijn ogen een volgende levensfase, waar wij nog even geduld voor moeten opbrengen. Dus heb beetje moeite om de bruiloft los te laten, zit zelfs al excuses te bedenken om weer een feestje te mogen geven :biggrin: als we een jaar getrouwd zijn ofzo..

Nadine

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1133
Re: Trouwen In 2012
« Reactie #3808 Gepost op: 8 oktober 2012, 22:05:07 »
Zo herkenbaar JM.. Wij willen allebei ook zo ontzettend graag een kindje, we zitten allebei steeds te snuffelen naar babykamertjes, een kinderwagen, kleertjes en andere spullen. Vandaag toen ik thuis kwam zat mijn man zelfs in de Wij Jonge Ouders te lezen, een stuk over flesweigeren, kolven etc. Daar moest ik stiekem toch wel een beetje om lachen, maar vond het ook heel schattig :P :wub: (We hebben geen abonnement hoor, zo erg is het nog net niet, maar ik krijg hem altijd van mijn tante ;) )
Ik kan echt niet wachten tot we het kunnen gaan proberen, helaas gaat dat nog minstens anderhalf jaar duren en het liefst willen we ook nog eerst een huis kopen :(

junebride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1355
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In 2012
« Reactie #3809 Gepost op: 8 oktober 2012, 22:26:48 »
Gootje, hoe gaat het met de zoektocht naar je schoenen?

Woelige Paulien, hoe was je proefkapsel.

Is idd stil. Zie dat er al een hoop mensen naar het kinderen forum zijn verhuisd. Wij willen ook graag, maar ben eerst nog bezig met trainen voor de 10 km voor de city
pier city.

woeligepaulien

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 624
  • Geslacht: Vrouw
    • http://paulienenjorg.bruilofthomepage.nl/
Re: Trouwen In 2012
« Reactie #3810 Gepost op: 9 oktober 2012, 08:11:35 »
Mijn proefkapsel was super! Ik heb er vannacht wel veel over gedroomd en het is een beetje anders dan anders. Maar wel gaaf! Ben er blij mee.

Vandaag gaan we ook de meeste uitnodigingen rond brengen :). Een paar hebben we al afgegeven.

Succes met de 10 km run! Wanneer is die?

Veer

  • Gast
Re: Trouwen In 2012
« Reactie #3811 Gepost op: 9 oktober 2012, 11:00:58 »
@veer, jeetje meid wat ben je mooi! En je kindertjes! Je ziet de emotie in je man zijn gezicht! Schitterend hoor!

Bedankt!! Jullie hebben ook prachtige foto's. De eerst foto's zijn binnen maar er gaan er nog meer volgen. Ik ben heel erg benieuwd. We hadden een heerlijke dag en dat is te zien. Voor mijn man is poseren en spontaan lachen niet gemakkelijk en ik vond het ook na een poosje moeilijk maar het zijn er toch mooie geworden.

@Gootje dat is wel veel 150 euro om foto's te mogen maken. Succes met zoeken naar een locatie. Wij hadden er geen en gelukkig ook niet nodig gehad achteraf en ik hoop jullie ook niet.

@ W Paulien gefeliciteerd met jullie ondertrouw heeft toch iets speciaals vond ik.

@Blondbruidje bedankt!!

@Roze bedankt de kinderen waren heel flink geweest voor hun was het ook een speciale dag!

@JM ik ben de uitzondering ;) Hier komen er geen kindjes meer bij. De ambtenaar had het over ons gezin met kindjes en dat we zo verder moesten doen. Mijn schoonvader reageerde meteen. De ambtenaar ook want ze zei dat ze bedoelde samen verder gelukkig verder leven en dat ze dacht dat ons gezin wel compleet zou zijn. De juiste woorden weet ik niet meer maar daar kwam het wel op neer.

Ik wil volgend jaar een feestje geven voor iedereen die ons heeft geholpen onze bruiloft tot een succes te brengen dat leek me leuker dan een cadeautje te bedenken. En zo is iedereen nog eens samen. En mag ik ook nog iets opnieuw plannen. ;)

@Nadine gewoon jullie gevoel volgen. Een kindje heeft vooral veel liefde van de ouders nodig. Ik wilde voor de bevalling dat de kinderkamer klaar zou zijn. Onze dochter heeft er de eerste jaren van haar leven dus niet geslapen. ;)
Succes met aftellen.

Het heeft hier even geduurd tot ik het echt het gevoel heb van het gezin is compleet en ik zonder kriebels naar kleine baby's kan gaan kijken. We hebben drie keer een kleine baby in huis gehad en het is goed. Samen groeien de drie verder naar andere leeftijdsfases en het is goed. Al zou ik altijd wel benieuwd blijven hoe een vierde zou zijn maar dan vooral al hoe zou hij of zij er uit zien en passen in het gezin. Maar voor de rest is het goed.







junebride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1355
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In 2012
« Reactie #3812 Gepost op: 9 oktober 2012, 17:44:00 »
Woelige Paulien, wat ijn dat je zo blij was met je proefkapsel, dat je er zelfs van hebt gedroomd. 10 km is begin maart.

Nadine doe wat voor jullie goed voelt.

Veer je hebt al drie prachtige kinderen en daar kan je volgens mij heel erg van genieten.

Nadine

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1133
Re: Trouwen In 2012
« Reactie #3813 Gepost op: 9 oktober 2012, 17:49:21 »
Ik moet nog anderhalf jaar studeren, dus een kindje genoeg aandacht bieden is op dit moment gewoon echt onmogelijk. Ondanks dat is het toch heel moeilijk om te wachten, kan het maar moeilijk accepteren dat het nog niet kan..
We proberen maar zoveel mogelijk aandacht aan andere leuke dingen te besteden, maar dat helpt niet echt..

Gootje87

  • Gast
Re: Trouwen In 2012
« Reactie #3814 Gepost op: 13 oktober 2012, 08:57:51 »
@Woelige: ben heel benieuwd naar je proefkapsel! Maar wel mooi dat je het mooi vind!  :biggrin: Ik heb mijn proefkapsel en makeup 22 oktober.

Nog steeds geen schoenen in huis... de 20e ga ik nagels laten doen en winkelen, dus dan nog maar eens echt op schoenenjacht. Pff het komt nu wel heel dichtbij! Woensdag a.s. hebben we een afspraak met het restaurant om de tafelschikking ed. door te nemen. We moeten vandaag wel de juwelier weer bellen want hebben onze ringen nog niet. Hij zou deze week contact opnemen met de leverancier en ons dan bellen maar nog niks gehoord.

Hebben ook nog geen auto, maar daar mag ik me van AS niet mee bemoeien; "dat komt wel goed schatje" zegt ie dan... Nou, dat hoop ik dan maar!

Wat betreft fotolocatie heb ik een mail terug van Kasteel Kerckebosch in Zeist, daar mogen we voor 75 euro foto's maken, dat vind ik een beter bedrag! Dus daar gaan we binnenkort eens kijken. En fotografe neemt contact op met Landgoed Vollenhoven. Dus daar komt ook wel schot in.


woeligepaulien

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 624
  • Geslacht: Vrouw
    • http://paulienenjorg.bruilofthomepage.nl/
Re: Trouwen In 2012
« Reactie #3815 Gepost op: 14 oktober 2012, 09:17:14 »
Ik heb geen foto's van mijn proefkapsel helaas. Het is van achter in het midden een beetje vastgezet zodat mijn haar aan de voorkant een beetje omhoog blijft staan. En dan is de rest van mijn haar gevlochten naar de zijkant en valt over mijn schouder. Niet zo stijf opgestoken dus, want dat past totaal niet bij mij.
De kapster doet ook mijn make up, maar daar was ik nog niet zo tevreden over. Ik ga zelf nog wat goede make up halen, en dan proberen we het nog een keer. Komt vast wel goed.

Dus jij mag de 22e? Leuk! Weet je al wat je ongeveer wilt? En je vind ook vast je schoenen wel. Komt vast wel goed. En natuurlijk ook erg fijn dat jullie een fotolocatie hebben gevonden.
Onze fotograaf legt niks van tevoren vast. We rijden gewoon ergens rond en als hij een geschikte plek ziet, dan gaan we daar foto's maken. Hahaha, lijkt me echt gaaf. Voor de binnenlocatie heb ik overigens wel een plek uitgezocht, en daar wil ik ook echt heen. Vind het zo leuk!

Gisteren te horen gekregen dat ons de huwelijkssuite waar as werkt gratis wordt aangeboden waar we de huwelijksnacht door mogen brengen. Helemaal happy  :applaus:. Tot nu toe gedacht dat we gewoon thuis zouden slapen, maar dat is dus niet het geval!!!

Zo, ik ga vandaag maar eens weer verder met onze taarttopper. En met de fotowand. Verder is het nog wachten tot de bedankjes binnenkomen.

Gootje87

  • Gast
Re: Trouwen In 2012
« Reactie #3816 Gepost op: 20 oktober 2012, 19:16:19 »
Jammer dat je geen foto's van je kapsel hebt, kan me er moeilijk een voorstelling van maken, maar
gelukkig ben jij er blij mee! Jammer dat de makeup niet zo naar je wens was..

Kwa make-up wil ik een naturel look, maar wel goed mascara op de wimpers (heb ik altijd en dat past
gewoon bij mij...) en wat mijn haar betreft wil ik het half opgestoken met simpele
strass-curlies. Heb ook een sluier die er wel overheen valt, maar die doe ik met eten en op het feest
af dus dan zie je de curlies wel.

Wat leuk dat je daar gratis de huwelijksnacht mag doorbrengen, leuke meevaller zeg.

Ik wacht ook nog steeds op een aantal bedankjes, wel lange levertijd bij Light in the box.

Gister bij fotolocatie Kerckebosch gekeken. Helemaal wat wij wilden!!! Echt perfect is
het. Zijn helemaal blij  :w00t:

ENNN ik heb dan eindelijk mijn schoenen. Had eerst goedkopere schoenen in gedachten maar
die vind ik maar niet, dus heb dat idee uit mijn hoofd gezet. Vanmiddag in Amersfoort schoenen
gekocht. Tikje duur, maar zitten super lekker! Net of je op kussentjes loopt. Dus dat is het
geld wel waard. :sleep:

Nageltjes zijn ook mooi gedaan vanochtend.

Wil het lukken met je taarttopper? Ben benieuwd hoe hij wordt. Succes ermee.

woeligepaulien

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 624
  • Geslacht: Vrouw
    • http://paulienenjorg.bruilofthomepage.nl/
Re: Trouwen In 2012
« Reactie #3817 Gepost op: 28 oktober 2012, 09:17:46 »
Hier eindelijk weer een reactie van mij (ben 8 dagen met mijn dochter in het ziekenhuis geweest, want ze had een geknapte blindedarm en is daaraan geopereerd)

Het gaat heel goed met de taarttopper. Ik heb hem bijna klaar. Ik moet alleen nog even iets maken waar ze op kunnen staan. En dan nog even kijken of ik genoeg over heb, want dan maak ik mijn dochter ook nog.
De bedankjes zijn ook binnen. Alleen de kaartjes die ik al had gemaakt zijn veel te groot, dus ben nu weer bezig om nieuwe bedankkaartjes te maken (toch wel een voordeel als je het zelf doet en het ook nog leuk vind).

Zijn jullie bedankjes al binnen Gootje?

Gisteren mocht ik na een half jaar eindelijk mijn trouwjurk weer passen. Maar dat was een minder leuke ervaring...
Ik had een jurk uitgezocht, en die zat toen perfect. Ik moest alleen een paar kilo afvallen, dan hoefde hij zelfs helemaal niet vermaakt te worden. Maar toen hoorde ik allemaal rare verhalen dat die zaak failliet was enz. Ik daar op hoge poten naar toe en er bleek niks aan de hand (zeiden ze). Er was gewoon geen opvolger en de zaak moest verkocht worden aan een ander. Dus nou ja, maar ik wou wel graag nog een keer mijn jurk aan. Dat kon niet... De verkoopster had wat aan mijn jurk gezien en had een nieuwe besteld (zonder mij daarover te informeren). Die zou dus in September binnenkomen. Heel vreemd, ze wist ook niet meer wat er mis mee was, en die jurk was er ook niet meer. Maar goed, ik in September gebeld (de zaak is inmiddels ook overgenomen, dus niks aan de hand) en de jurk was binnen. Gelijk een afspraak gemaakt en gisteren kon ik hem komen passen. Omdat ik sinds april weet dat ik een paar kilo af moest vallen, ben ik in September heel hard begonnen daarmee en ben ik inmiddels 5 kilo kwijt. Dat kon ik goed merken aan mijn torselet, want die zat lang niet zo strak als de laatste keer. Maar, de jurk kon bij lange na niet dicht!!! Scheelt minstens 5 centimeter.  :jawdrop: En bij mijn borsten zit hij veel te ruim!!!! Ik snap er niks van. Ze gaan hem nu uitleggen omdat ze niet verwacht dat ik in een maand tijd (28 november moet ik weer heen) nog zo veel af kan vallen. Dus.. Ik ben er echt een beetje boos over! Ook had ik de vorige keer er handschoenen bij aan. Ik twijfelde toen of ik die wou, dus heb ik gezegd dat ik er over nadenk. Ik had nu besloten dat ik ze wel wou, hadden ze die niet meer en bestellen kon ook niet meer!!!
Ik ben erg benieuwd 28 november hoe hij dan zit, anders word ik echt een bridezilla!

Sorry, voor de enorme egopost.

Hoe gaat het verder met alle voorbereidingen van jullie?

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In 2012
« Reactie #3818 Gepost op: 28 oktober 2012, 09:52:12 »
Wow Paulien wat een verhaal! Hoop dat alles goed komt!

Gootje87

  • Gast
Re: Trouwen In 2012
« Reactie #3819 Gepost op: 28 oktober 2012, 12:50:24 »
Arrghhh wat een enorme stress zul je daarvan hebben zeg, gatver!! Dat is ook mijn nachtmerrie, dat mn jurk straks niet goed is ofzo.
Misschien kun je nog ergens anders handschoenen vandaan halen? Maar vind het wel superslecht van die winkel. Ze hadden je zowiezo moeten informeren dat ze een nieuwe heeft moeten bestellen vind ik.

En wat schrikken van je dochter! Is alles nu goed met haar? Zou leuk zijn als ze bij jullie op de taart zou kunnen staan haha!

De meeste bedankjes zijn dus wel binnen, maar had er nog 10 achteraan besteld omdat we iets tekort hadden, maar die zijn nog steeds niet binnen. Lightinthebox is zowiezo erg traag met verschepen, maar moet volgens mij van ver komen! We wachten nog geduldig af.
Nog steeds geen trouwringen ook, dus wanneer ze deze week nog niet binnen zijn, EIS ik van die man van de juwelierszaak dat hij die leverancier belt en zegt dat hij ze nu maar eens moet leveren. De laatste keer dat ik hem belde zei hij dat het kwam omdat ze de trouwdatum waarschijnlijk in de ring zien staan en dan geen haast maken met het versturen omdat ze weten dat ze nog 'tijd zat' hebben. Maar ik wil gewoon mijn ringen hebben, is toch best belangrijk ! :blink:


ikkuh

  • Gast
Re: Trouwen In 2012
« Reactie #3820 Gepost op: 28 oktober 2012, 18:38:44 »
Lijkt me heel raar dat ze het aan de hand van de datum doen. Die van ons waren er binnen 4 weken en bleek zelfs dat de juwelier er een nieuwe achteraan had besteld (die was er ook al) omdat ze eerst 2012 hadden gegraveerd en daar overheen de 3 van 2013 en dat vond hij niet kunnen.

woeligepaulien

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 624
  • Geslacht: Vrouw
    • http://paulienenjorg.bruilofthomepage.nl/
Re: Trouwen In 2012
« Reactie #3821 Gepost op: 29 oktober 2012, 09:23:24 »
Ik denk wel dat ik de handschoenen ergens anders kan bestellen/kopen. Maar vind het echt heel erg raar, dat een bruidszaak dat niet kan. Maar goed. Als ze de jurk maar goed maken  :dry:.

Met mijn dochtertje gaat het inmiddels weer wat beter. Ze is nog lang niet de oude, maar het gaat de goede kant op. Was inderdaad erg schrikken.

Wat belachelijk dat de ringen er nog niet zijn! Dus jij wordt dan ook een echte bridezilla  ;). Groot gelijk heb je. Ik ben erg benieuwd.
En wat netjes van de juwelier van jullie Ikkuh. Dat kan ook inderdaad ook echt niet. Fijn dat jullie juwelier zo mee denkt!

Hier verder geen nieuws

Joda

  • Gast
Re: Trouwen In 2012
« Reactie #3822 Gepost op: 3 november 2012, 19:13:15 »
Hallo 2012 bruidjes, hier een 2013 bruidje met een vraag.
Ik hoorde dat veel van jullie bij freshpair een torselet hebben gekocht. Heeft iemand ook iets retour gestuurd? Ik twijfel namelijk tussen 2 torseletten en wil ze het liefst beiden bestellen en dan 1 terug doen. Maar ik vraag me af of het makkelijk is iets terug te sturen aangezien het niet in nederland is. Iemand ervaring?

Gootje87

  • Gast
Re: Trouwen In 2012
« Reactie #3823 Gepost op: 7 november 2012, 14:27:44 »
Sorry Joda, ik heb er geen ervaring mee. Ik kan een torselet huren bij de bruidszaak waar ik mijn jurk vandaan heb...

Nou, belde net de juwelier; ringen zijn EINDELIJK binnen, gaan we zaterdagmiddag ophalen. Fieuw... Zaterdagochtend heb ik de eerste pas van mn jurk, leuk dat ik hem dan weer even aan mag!!
Baal wel van de bedankjes, want die heb ik nog steeds niet binnen. Heb dat dus via lightinthebox.com gedaan, maar daar staat dat mijn order op 28 september geshipped zou zijn. Maar inmiddels is het al november en heb nog niks ontvangen dus heb ze een berichtje gestuurd.
Het gaat om 5 extra bedankjes want had er niet genoeg. Wat zouden jullie doen? Nog even wachten of alvast ergens anders soortgelijke bedankjes kopen? Mijn taartschep/mes zouden ook in dat pakje moeten zitten. *Baal baal*


woeligepaulien

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 624
  • Geslacht: Vrouw
    • http://paulienenjorg.bruilofthomepage.nl/
Re: Trouwen In 2012
« Reactie #3824 Gepost op: 8 november 2012, 07:51:06 »
Hey Gootje, heel veel plezier zaterdag met het passen! Hopelijk heb je wat meer geluk dan mij ;)! En wat fijn dat jullie ringen er zijn!!! Weer een zorg minder  :biggrin:.

Er is een speciaal topic over ligthinthebox, want er waren meer meiden die hun bestelling niet kregen. Ik geloof dat die heel vaak hebben gemaild en dat het uiteindelijk (net op tijd) goed is gekomen. Misschien handig als je het zelf even leest.
Wel balen zeg dat het gewoon niet op tijd binnenkomt! Hopelijk komt het allemaal wel goed.

O ja, taartschep. Heb ik nog helemaal niet aan gedacht. Ook maar even toevoegen op mijn to do lijstje.
Verder heb ik niet zo veel meer te doen. Alle bedankjes zijn in elkaar gezet, de taarttopper is klaar, alle decoratie is klaar maar moet ik nog (vlak van te voren) uitvouwen en in elkaar zetten. Alleen de ketting van mij moet ik nog wat korter maken.
Het probleem van mijn handschoenen is opgelost! Ik was aan het winkelen en toen zag ik bij de Vero Moda precies de handschoenen die ik wilde hebben. Dus die heb ik gekocht voor 9,95 euro i.p.v. de 70 euro in de bruidszaak  :jawdrop:. Ben dus super blij daarmee.

En Joda wat betreft freshpair kan ik je niet bij helpen. Daar heb ik geen ervaring mee.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards