collapse

Auteur Topic: Alles Op Dezelfde Locatie  (gelezen 8218 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Samarinde

  • Gast
Alles Op Dezelfde Locatie
« Gepost op: 10 februari 2010, 14:51:34 »
Mijn vraag of mensen daar ervaring mee hebben of dit ook gaan doen.
Ik heb het idee dat het erg veel tijd bespaard en rust creëert in de dag. Nou vind ik het wel belangrijk dat elk onderdeel in een andere ruimte wordt georganiseerd.
Maar zo bespaar je je toch het reizen tussendoor.

Met me eens? Of doe jij het heeel anders?
« Laatst bewerkt op: 10 februari 2010, 14:51:53 door Samarinde »

Silvia87

  • Gast
Alles Op Dezelfde Locatie
« Reactie #1 Gepost op: 10 februari 2010, 15:10:34 »
Ons huis en het gemeentehuis liggen met de auto nog geen 10 min van elkaar af.
Vanaf het gemeentehuis naar de feestlocatie is misschien wel 10 minuutjes.
Dus dat vind ik weinig reizen ;-)

De fotolocatie hebben we nog niet maar dat zal ook niet lang rijden zijn.

Mijn mening: Ik vind het prima als het eventjes rijden is.
Bij mijn zus was het ook even rijden. Naar de feestlocatie was het zelfs 40 minuten.
Dat is iets wat ik nooit zou willen maar opzich was het niet vervelend.

Muisje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1169
  • Geslacht: Vrouw
  • Inactief op het forum.
Alles Op Dezelfde Locatie
« Reactie #2 Gepost op: 10 februari 2010, 15:21:15 »
lykt me heerlijk om tussendoor nog ff samen in de auto te kunnen stappen.. nu houden wij ten eerste al van autorijden..maar gewoon even met zn tweeen zijn is ook al erg lekker:)

melis

  • Gast
Alles Op Dezelfde Locatie
« Reactie #3 Gepost op: 10 februari 2010, 15:41:15 »
wij trouwen in arnhem en ons receptie eten en feest is in westervoort kleine 10 min rijden van mekaar.
Overdag bv. zaal 1 en avond bv zaal 2 ideaal vind ik dit

sydnew

  • Gast
Alles Op Dezelfde Locatie
« Reactie #4 Gepost op: 10 februari 2010, 15:50:19 »
Wij rijden vanaf stadhuis naar kerk in 10 minuutjes en dan naar de feestlocatie wel 30 minuten denk ik. Vind ik op zich geen probleem want kunnen we nog even heerlijk met zijn tweeen kletsen en even alleen zijn.

Daarna zijn we niet meer alleen totdat we vermoeid de bruidssuite betreden haha.

Jessica11

  • Gast
Alles Op Dezelfde Locatie
« Reactie #5 Gepost op: 10 februari 2010, 15:55:12 »
Ja wij hebben alles op één locatie, heerlijk! Geen gestress tussendoor...

We trouwen om 14u in het Koetshuis, daarna naar de bar in het hoofdgebouw om te proosten. Het diner hebben we in weer een andere zaal en 's avonds het feest is weer in het Koetshuis. Vervolgens hebben we een bruidssuite bóven het Koetshuis. Daar kunnen we trouwens ook tussendoor ons even terugtrekken.

Ik vind het echt een voordeel dat ik niet over vervoer hoef na te denken, voor ons én voor de daggasten. Het tarief valt dan ook wat voordeliger uit.
« Laatst bewerkt op: 10 februari 2010, 15:55:40 door Jessica11 »

nirak

  • Gast
Alles Op Dezelfde Locatie
« Reactie #6 Gepost op: 10 februari 2010, 16:41:51 »
Wij hebben ook alles op 1 locatie. Mocht het slecht weer zijn hoef je je geen zorgen te maken over paraplus of iets dergelijks. Allen slapen doen we ergens anders maar dat is waarschijnlijk 15 minuten rijden.

Bride 2 b

  • Gast
Alles Op Dezelfde Locatie
« Reactie #7 Gepost op: 10 februari 2010, 19:14:44 »
Ook wij doen alles op 1 locatie, trouwen in orangerie, proosten in koetshuis, eten in villa, hebben zelf een aparte kamer waar we ons gedurende dag indeien gewenst ff terug kunnen trekken/opfrissen etc. Feest is in weer een andere ruimte.

Vind het heerlijk, geen gestress over oponthoud onderweg, op tijd komen, gasten die de weg niet weten etc etc. En wij trouwen in januari....als ik nu naar buiten kijk en alles wit zie ben ik blij dat we niet zoveel hoeven te rijden want het kan natuurlijk zomaar sneeuwen!!!

Plus voor mensen die niet goed ter been zijn, is het een voordeel.

Kippie

  • Gast
Alles Op Dezelfde Locatie
« Reactie #8 Gepost op: 10 februari 2010, 19:23:28 »
Het niet hoeven te reizen kan inderdaad een leuk voordeel zijn, vooral als je toch verschillende kamers hebt waar je gebruik van maakt.

Wij doen alles in centrum Den Bosch, hierdoor kunnen we de afstand tussen de drie verschillende locaties lopend afleggen. Duurt niet lang, maar toch zijn we er allemaal even tussenuit.

Nathalie84

  • Gast
Alles Op Dezelfde Locatie
« Reactie #9 Gepost op: 10 februari 2010, 20:12:50 »
Wij doen ook alles op dezelfde locatie, wel in verschillende ruimtes..slapen doen we wel in ons eigen huis...dit vooral omdat we 2 dagen later op honeymoon gaan  :biggrin:

m-a-n-d-y

  • Gast
Alles Op Dezelfde Locatie
« Reactie #10 Gepost op: 10 februari 2010, 21:07:54 »
Wij hebben ook alles op 1 locatie.
We vinden het heerlijk! geen gestress. Mijn AS wilde ook niet steeds heen en weer reizen.
Dus wij vinden het een ideale manier. We hebben wel het trouwen in de trouwzaal, het eten in een aparte zaal en vervolgens het feest weer in een ander zaaltje. dus toch een beetje op verschillende plaatsen.

Snoepie

  • Gast
Alles Op Dezelfde Locatie
« Reactie #11 Gepost op: 10 februari 2010, 21:55:18 »
Ook wij doen alles op 1 locatie, namelijk op het strand van Castricum. We trouwen lekker aan het einde van de dag, om 16:00 uur op het strand. Gaan daarvoor foto's maken.
We hebben hier bewust voor gekozen omdat we er vooral een relaxte en feestelijke dag van wilde maken.

Samarinde

  • Gast
Alles Op Dezelfde Locatie
« Reactie #12 Gepost op: 11 februari 2010, 23:06:25 »
Verdeelde meningen..
Maar geen negatieve gelukkig :)

In eerste instantie zaten we te denken aan een locatie die perfect was voor de hele dag/avond en het trouwen zelf. Maarrrr....
vanavond zijn we ergens geweest en ik krijg er kriebels van in mijn buik. En mijn vriend ook! Het is er zo mooi, maar alleen
is het niet erg geschikt voor de avondbruiloft.
We denken erover om dan na het diner te vertrekken naar de avondlocatie.

Of.. zou het ook kunnen om na de bruidstaart/borrelen te vertrekken naar de avondlocatie en daar te starten met het diner
en later het feest? Of is dat niet zo handig? Dit omdat ik heb gehoord dat de avondlocatie die wij in gedachten hebben, erg
lekker eten serveert.

Hmm, lastig hoor, maar ook wel erg leuk om zo saampjes uit te vogelen
  :)

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
Alles Op Dezelfde Locatie
« Reactie #13 Gepost op: 12 februari 2010, 10:12:42 »
Na het borrelen naar je avondlocatie gaan om daar te dineren kan ook prima hoor. Ik zou gewoon doen wat je het liefst wilt. Dus als ze bij jullie avondlocatie heerlijk eten hebben, moet je lekker daar heen gaan om te eten. :wink:

Morgana

  • Gast
Alles Op Dezelfde Locatie
« Reactie #14 Gepost op: 12 februari 2010, 10:32:13 »
We doen het op 2 locaties.
Trouwen en een borrel op 1 locatie. Daarna naar een andere locatie waar de officiele receptie en aansluitend het feest + diner is.

tijger79

  • Gast
Alles Op Dezelfde Locatie
« Reactie #15 Gepost op: 12 februari 2010, 10:59:08 »
wij zijn ook de hele dag op 1 locatie, hier hebben we niet bewust voor gekozen maar toen we de mogelijkheid tegenkwamen viel alles lekker op zijn plaats :) We willen vooral zoveel mogelijk stress vermijden, mijn familie komt hier niet uit de buurt en er zullen ook gasten uit het buitenland komen. Ik zie mezelf al heel de dag in de gaten houden of iedereen wel echt meegekomen is :wink: We trouwen in een kleine herberg met verschillende ruimte voor diner, trouwen en feest. Het enige wat ik nog jammer vind nog is dat we met de daggasten de taart in de feestzaal zullen doen omdat de andere ruimtes te klein zijn hiervoor. Eigenlijk vind ik de feestzaal wat ruim voor 50 daggasten. Maar het blijft een leuke sfeervolle locatie dus zelfs dat zal goedkomen :)  Als het goed weer is (25juni2010) dan kunnen we ook buiten trouwen en de taart aansnijden, lijkt me ook onwijs leuk!


Ik weet niet hoever jou locaties uit elkaar zijn maar 2 locaties is ook goed te doen hoor, vooral als je goede berichten over diner hebt gehad zou ik dat vooral overwegen, misschein voor de daggasten ook wel net zo leuk om 2 locaties te zien en beleven!

Marcella

  • Gast
Alles Op Dezelfde Locatie
« Reactie #16 Gepost op: 15 februari 2010, 11:06:33 »
Wij zijn er ook nog even over aan het dubben of we alles op 1 locatie willen.
We willen zowiezo voor de kerk trouwen.
Naast onze trouwlocatie zit een kerk alleen deze is erg groot en ik weet niet of onze voorganger en muziekteam zin heeft om alles te verhuizen.
En het burgelijk huwelijk is daar ong. 300euro duurder dan in onze eigen woonplaats.

Paris

  • Gast
Alles Op Dezelfde Locatie
« Reactie #17 Gepost op: 17 februari 2010, 09:35:02 »
Wij doen alles op het Chateau St.Gerlach in Limburg. Prachtige lokatie, genoeg ruimte voor onze groep en de keuken is heerlijk! Wij blijven daar ook overnachten met de naaste familie.
« Laatst bewerkt op: 17 februari 2010, 12:23:28 door Paris »

Daydreamy

  • Gast
Alles Op Dezelfde Locatie
« Reactie #18 Gepost op: 17 februari 2010, 11:37:45 »
Ik wil ook alles op 1 locatie (waarschijnlijk Kasteel Wijenburg).
M'n schoonzus en zwager hadden ook alles op 1 locatie en vond dat erg handig! :biggrin:

Augustbride

  • Gast
Alles Op Dezelfde Locatie
« Reactie #19 Gepost op: 18 februari 2010, 23:39:39 »
Hallo,

Ik wil ook alles het liefst op 1 locatie, maar dat gaat niet altijd even makkelijk. Maar goed, hoe hebben jullie dat gedaan?

groetjes,

August bride

Morgana

  • Gast
Alles Op Dezelfde Locatie
« Reactie #20 Gepost op: 19 februari 2010, 08:39:50 »
[quote name=\'tijger79\' post=\'306494\' date=\'12 February 2010, 10:59\']Ik weet niet hoever jou locaties uit elkaar zijn maar 2 locaties is ook goed te doen hoor, vooral als je goede berichten over diner hebt gehad zou ik dat vooral overwegen, misschein voor de daggasten ook wel net zo leuk om 2 locaties te zien en beleven![/quote]

Op zich liggen mijn locaties ongeveer 30 km van elkaar af, maar de daggasten hebben ongeveer 2 uur de tijd om daar te komen, dus dat moet geen probleem zijn. En het is op een zaterdag, dus geen file (hopen we dan). We hebben wel het ene uiterste en het andere uiterste...onze trouwlocatie is een oude boerderij geweest en onze feestlocatie een oude discotheek.  :rolleyes:

AnnekeS

  • Gast
Alles Op Dezelfde Locatie
« Reactie #21 Gepost op: 19 februari 2010, 12:48:53 »
Wij hebben alles ook op 1 locatie. Lijkt me erg rustig omdat we nergens heen moeten. We trouwen in een landhuis midden in een park/bos, dus voor de foto's hoeven we ook nergens heen.

Mijn enige angst is het volgende. We willen de ceremonie open houden voor iedereen om 13:30. Dus iedereen mag komen. Daarna is er koffie en thee, maar de champagne en taart willen we alleen met de daggasten. Nou hadden we gedacht dat we daarna de fotosessie in het park houden. Dan moeten de ceremoniemeesters dus eigenlijk de niet daggasten naar buiten begeleiden.

Hoe hebben anderen dat gedaan? Het lijkt me zo rot om dan echt mensen naar buiten te werken om het maar cru te zeggen.  :sad:

lydia

  • Gast
Alles Op Dezelfde Locatie
« Reactie #22 Gepost op: 19 februari 2010, 14:18:02 »
dat is een moeilijke, maar een goed uitgangspunt is dat heel goed op de kaart te vermelden (ooit gehoord dat iemand niet wist of hij alleen voor de receptie of ook voor het feest was uitgenodigd; dan krijgt je cm het helemaal druk..)
van 'wegsturen' gaan wij geen last krijgen; wij vertrekken vanuit de kerk/koffie wel naar een andere locatie, dus wie niet uitgenodigd is kan ook niet ineens aanschuiven bij het dinee. we gaan twee dagen voor alle feestelijkheden naar het gemeentehuis. (dus niet alleen verschillende locaties; ook nog op meerdere dagen.. al gaan we niet in vol ornaat n met het hele gezelschap naar het gemeentehuis; het is dat bij een gratis huwelijk op maandagochtend ouders niet zijn toegestaan, anders was het snel bekeken..

Tigru

  • Gast
Alles Op Dezelfde Locatie
« Reactie #23 Gepost op: 24 februari 2010, 00:43:23 »
Het enige wat bij ons niet ging was het trouwen zelf, maar dit was op 2 minuten lopen van onze locatie. wij hebben hier champagne, taart, lunch, middag, bbq (diner) en feest gedaan. Vond het heerlijk makkelijk, geen gezeul, geen gedoe. En het voordeel was dat het ook nog 5 minuten van ons huis was.

mar10e

  • Gast
Alles Op Dezelfde Locatie
« Reactie #24 Gepost op: 22 oktober 2010, 16:09:51 »
Mijn vraag of mensen daar ervaring mee hebben of dit ook gaan doen.
Ik heb het idee dat het erg veel tijd bespaard en rust creëert in de dag. Nou vind ik het wel belangrijk dat elk onderdeel in een andere ruimte wordt georganiseerd.
Maar zo bespaar je je toch het reizen tussendoor.

Met me eens? Of doe jij het heeel anders?

Wij doen ook alles op 1 locatie.
Ceremonie, bruidstaart, diner, feest en we blijven er zelfs overnachten!! Top lijkt ons!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards